wie moest er geévacueerd worden door de storm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:36

Leonyr schreef:
Adriana schreef:
Niet alles komt denk ik ook in het nieuws. Ik ben bang dat er nog veel meer leed is...

Dat vrees ik ook. Hoe zal het op de Waddeneilanden en in Zeeland gesteld zijn eigenlijk?

Zeeland staat nog droog :) Geen reden voor evacuatie daar, want de storm en de wateroverlast zijn vooral in het noorden van het land..

Juud87

Re: wie moest er geévacueerd worden door de storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:48

Ja, alles waait naar het noorden toe :=
Alhoewel, de wind is wel gedraaid gister (of eergister alweer?) richting noord..
Moet morgen eigenlijk naar Heerenveen op verjaardag, maar heb daar met dit weer niet zo'n zin in..

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:51

de wind is al weer terug gedraaid, dus ze kunnen niet meer spuien nu.
en ookal zal het niet veel meer regenen, de kans op een doorbraak is er alsnog.
zelfs bij ons, iets oosterlijker dan ten boer/ten post etc, en bij ons is ook duidelijk te zien dat het hoog water staat.
de bruugetjes staan onder water en ook de oevers lopen over.
dat is dan weer het nadeel van in groningen wonen he ;)

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:00

Nu is die uitspraak: "er gaat niets boven Groningen" wel een beetje de waarheid, er is ook niets, behalve water :=
Nee zonder gekheid, hoop dat jullie er allemaal goed vanaf komen.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:03

pardon? !!!
Groningen is geweldig!!
hahaha,
de groningse nuchterheid scheelt ook wel hoor.
zou dit in het zuiden van het land plaatsvinden was er wss veel meer paniek

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:24

Hoe mensen het in hun hoofd dúrven halen om 'deal with it' te zeggen dat gaat mij echt ver te boven. Je bedrijf met honderden koeien kan onder water lopen maar joh, deal with it. Maakt het allemaal uit? Is toch maar een beetje regen, beetje water.. komt goed joh! Of je woning met al je spullen, maakt het uit als daar een meter water in komt te staan. Zijn je spullen toch maar? Ga er even lekker mee dealen :j :j

:n :n :n

Ik hoop dat de situatie zich snel gaat stabiliseren en dat de dijken het blijven houden. Als het de komende dagen net zulk weer blijft als vandaag met een meer aflandige wind dan kan er ook veel water gespuid worden op de Waddenzee en daalt het pijl vanzelf wel weer.

Groningers zijn wel nuchter ja.. maar nuchter blijven houdt je niet droog ;) Paniek is nergens voor nodig maar ik denk echt niet dat de situatie overschat is geweest, zowel bij Tolbert niet als nu bij Woltersum.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:14

eenitraM schreef:
Frappant hoor; Eerst lopen klagen dat we amper regen hebben gehad in de herfst en vroege winter. En nu lopen "zeiken" dat er te veel is gevallen. Het is potverdomme nooit goed! :roll:

Welkom in nederland :D

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:21

een look-a-like van 1953 of ligt dit aan mij? behalve dat het nu in het noorden is en dat de verbindingen goed zijn

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:26

Leonyr schreef:
Adriana schreef:
Niet alles komt denk ik ook in het nieuws. Ik ben bang dat er nog veel meer leed is...

Dat vrees ik ook. Hoe zal het op de Waddeneilanden en in Zeeland gesteld zijn eigenlijk?

Hier in zeeland heeft rijkswaterstaat de dijken gecontroleerd maar was niks aan de hand...Nu word het nog wel gedaan maar minder dan eerst.
Verder zitten we hier nog met droge pootjes gelukkig en hoop ik dat t zo blijft.

Wel beangstigend dat nederland dus dat water helemaal niet aankan eigenlijk .... Tot een bepaalde hoogte maar verder niet :o

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:27

ik zit t net even te bekijken in een uitgebreiden reportage, en als je dan die legerwagens ziet rijden door de uitgestorven dorpjes krijg ik toch even kippevel hoor...ik wil iedereen daar sterkte wensen en ik hoop dat iedereen al zn beessies ook veilig heeft
dit is toch waar ze al jaren voor waarschuwen? achterstallig onderhoud aan de dijken en niet op tijd bijgewerkte dijken voor de "nieuwe weersomstandigheden" kortom als t kalf verzopen is gaan we de put dempen

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:44

Berdien schreef:
Hoe mensen het in hun hoofd dúrven halen om 'deal with it' te zeggen dat gaat mij echt ver te boven. Je bedrijf met honderden koeien kan onder water lopen maar joh, deal with it. Maakt het allemaal uit? Is toch maar een beetje regen, beetje water.. komt goed joh! Of je woning met al je spullen, maakt het uit als daar een meter water in komt te staan. Zijn je spullen toch maar? Ga er even lekker mee dealen :j :j

:n :n :n

Ik hoop dat de situatie zich snel gaat stabiliseren en dat de dijken het blijven houden. Als het de komende dagen net zulk weer blijft als vandaag met een meer aflandige wind dan kan er ook veel water gespuid worden op de Waddenzee en daalt het pijl vanzelf wel weer.

Groningers zijn wel nuchter ja.. maar nuchter blijven houdt je niet droog ;) Paniek is nergens voor nodig maar ik denk echt niet dat de situatie overschat is geweest, zowel bij Tolbert niet als nu bij Woltersum.

_/-\o_

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:46

Limanade schreef:
mijn container heeft zichzelf wel 3 keer geevacueerd gisteren
kon hem elke keer 100 meter verderop weer ophalen :')

_O-

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:48

Wie gaat er dan ook ONDER nap wonen :Y)

Ach als julie het weer hebben als wat we hier hebben dan klagen julie ook :=
-30 op het moment..

Nederlanders moeten wat te klagen hebben :j

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:55

Liever kleden tegen de kou dan op de vlucht voor water!! Dit gaat niet meer over klagen!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:40

Nee dat vond ik ook al Adriana... tegen water doe je niks.. en zeker niet als het om dijkdoorbraken gaat...

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:50

Pff nou ik woon vlakbij zo'n gebied en ik kan niet anders zeggen dan dat het afschuwelijk wordt opgeblazen door de media..

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:52

Bij ons op stal zijn 3 weilanden aan elkaar vast overstroomd. Lijkt net een ruwe zee, met al die kolkende golven en schuim :') Loopt achter de stallen net niet naar binnen, gezien het stallencomplex van de mijne aan een van de weilanden vast zit. Ook alle sloten lopen hier over, weilanden, niks is begaanbaar. De N360 is ook nog afgesloten geweest door de evacuatie en volgens mij is ie nu eerst tijdelijk weer open. Maar dat zal van t weekend wel weer anders worden met al dat weer dat wordt verwacht.
In ieder geval panieken Groningers idd niet zo snel, maar ik kan nou ook niet zeggen dat t onzinnig is dat men zich er druk om maakt :n

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:21

Ik ben het helemaal met Berdien eens. Wat makkelijk om zon antwoord neer te zetten :x Zelfs vanuit het -30 Canada. Die temperaturen kan je je op kleden, hoe wil je jezelf en je dieren kleden op een paar meter water????

Ik wil dus bij deze ook het aanbod doen. Ik heb nog 3 stallen vrij. Mocht iemand zijn/haar paard nog moeten evacueren, stuur even een PB. Ik zit in de buurt van Sellingen (Groningen).

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:27

Mijn oom en tante wonen in Wittewierum en hebben een knaagdieropvang waar alle dieren met spoed geevacueerd moesten worden. Vanmorgen vroeg zijn mijn vader en zus er met de trailer naartoe gegaan en hebben konijnen, cavia's, gerbrils en kippen opgehaald. Ik heb ondertussen een aantal stallen klaar gemaakt. Samen met een andere oom en neefjes zijn ze met twee tweepaards trailers vol met dieren naar ons gereden. Ik heb ineens 44 knaagdieren en 10 kippen/hanen tijdelijk erbij.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:36

Ik zou me ook behoorlijk zorgen maken als ik in het Noorden zou wonen en zou het alles behalve leuk vinden hoe sommige mensen er inderdaad over praten.

Wij zullen wel te ver weg zitten maar ook hier is altijd nog plek in de droge paddock voor een paar shetters of kleine pony's als er nood aan de man is.

Het is niet niks om huis en haard achter te moeten laten zonder te weten of je het nog weer terug gaat zien.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:45

Geen paniek nee, dat niet maar wel overgelopen sloot, weiland is een meer geworden en het water staat tot halverwege de merriepaddock. Vandaag is het gelukkig iets gezakt. De stallen staan iets hoger dus die blijven wel droog en ik zit gelukkig buiten de polder maar wel maar 100 meter van het kanaal af. De paarden maakt het trouwens niet uit, die gaan gewoon op het droge stukje staan en wachten op hun hooi, dat dan weer het water in waait!

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 01:27

__Elizabeth schreef:
Wie gaat er dan ook ONDER nap wonen :Y)

Ach als julie het weer hebben als wat we hier hebben dan klagen julie ook :=
-30 op het moment..

Nederlanders moeten wat te klagen hebben :j

ik zon 6, 7 meter