Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
randie schreef:Waarschijnlijk voor haar moeder omdat haar moeder in haar ogen een probleem heeft. Echter heeft moeder dit waarschijnlijk niet in de gaten en leeft een harstikke fijn leven....?
) dat zal je niet lukken tenzij ze zelf wíl veranderen en het inziet wat ze volgens jou fout doet.Joolien schreef:Dat is wel aan mij, ik wil graag normaal met haar omgaan maar dat kan ik nu niet, en ze moet stoppen met liegen, oneerlijk zijn en andere waarheden over mij hebben, want dat klopt gewoon niet. Zo kan ik geen normale moeder-dochter relatie met haar hebben.
Moet ik dan maar mijn ogen dichtdoen en doen alsof er niks aan de hand is? Moet ik dan maar mee gaan in haar leven van schijn? Dat wil ik niet en dat moet ik niet willen. En nee ik kan dat niet doen zonder haar hierbij te betrekken, misschien is het niet aan mij om hierover te beslissen (juk ik krijg een dejavu op dit moment) maar zo kan het niet langer, iedereen wordt hiermee beinvloed, niet alleen ik. De hele familie gaat hier ook mee gemoeid.
Ik hou me vooral bezig met mezelf, dat komt goed. De vermoeidheid is nog altijd erg op de oppervlakte, net zoals vandaag, hoop dat ik het vanavond ee nbeetje volhoud.
Shiloh schreef:Wat ik je nog even mee wilde geven, het gedrag van de vriend van je moeder klinkt mij ontzettend in de oren als Asperger (of een andere vorm van autisme). Slecht mee kunnen in groepen, het niet goed kunnen tegen onverwachte veranderingen (ineens langskomen bij het strandhuisje). Vluchten is daarbij heel normaal. Ik wil niet zeggen dat hij dat dus heeft, dat weet ik natuurlijk niet, maar het zou zomaar kunnen.
En als dat zo is, dan hoop ik dat je inziet dat hij daar nietzo heel veel aan kan doen en dat het gaat proberen om het iets minder als "raar" te gaan bestempelen. Het is al moeilijk genoeg om je met zoiets dergelijks op een goede manier te handhaven en als mensen e gedrag dan ook nog eens kwalijk gaan nemen, of hen als raar/buitenbeentje te gaan bestempelen, dan word het er ook niet beter op.
Nogmaals, ik zeg niet dat hij dat perse heeft, maar ik hoop je alleen maar mee te geven dat er andere redenen achter kunnen zitten dan "onwil" en dat je misschien gaat proberen hem in een ander daglicht te zien.
eowyn04 schreef:Als ik je de verhalen over mijn vader ga vertellen, zit ik morgen nog te typen.
Ik wilde ook dat hij zou gaan veranderen, dat hij mij zou accepteren, trots zou zijn op zijn dochter. Maar nee, ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
Ik heb het opgegven. Ben door gegaan met mijn leventje. Ik ben wie ik ben.
En contact met mijn vader heb ik niet meer en dat wil ik ook niet meer, want ik heb duizende liters tranen aan hem verspild en dat wil ik niet meer.
Tuurlijk het is en blijft mijn vader, maar het is niet anders. Ik wil geen pijn meer, ik wil verder met mijn leven en dat is een leuk leven.