naar de kroeg met de vrienden van je nieuwe vriend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: naar de kroeg met de vrienden van je nieuwe vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:57

Ik veronderstel toch niet dat dit de allereerste date was, want die doe je met z'n tweetjes. Als je samen ergens naartoe gaat met vrienden, vind ik dat niet echt een date eigenlijk. En je hebt altijd iemand die een voorstel doet naar de ander, moet diegene dan altijd maar betalen? Zou mooi zijn...

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 11:01

ilayda schreef:
Zo wat ben ik ouderwets al ik dit allemaal lees, ik vind dat een man zeker de eerste daté moet betalen en zeker omdat het van zijn kant komt.

ben ik het ook mee eens.... maar niet iedereen is zo natuurlijk. Als het inderdaad zo was dat ik hetgeen wat hij tekort kwam bij zou leggen vind ik dat nog anders.. óf als hij van te voren had gezegd van ´joh zullen we delen´ ..

Tieneke.. was niet de eerste keer dat we elkaar zagen nee, ik had al een keer voor hem gekookt en hij voor mij.. gewoon gezellig thuis. En als ik iemand uitnodig om iets te gaan doen betaal ik dat ja.. of ik overleg het! Want ik kan niet in iemand zijn portomonee kijken natuurlijk.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:03

wiebke schreef:
ilayda schreef:
Zo wat ben ik ouderwets al ik dit allemaal lees, ik vind dat een man zeker de eerste daté moet betalen en zeker omdat het van zijn kant komt.

ben ik het ook mee eens.... maar niet iedereen is zo natuurlijk. Als het inderdaad zo was dat ik hetgeen wat hij tekort kwam bij zou leggen vind ik dat nog anders.. óf als hij van te voren had gezegd van ´joh zullen we delen´ ..

Tieneke.. was niet de eerste keer dat we elkaar zagen nee, ik had al een keer voor hem gekookt en hij voor mij.. gewoon gezellig thuis. En als ik iemand uitnodig om iets te gaan doen betaal ik dat ja.. of ik overleg het! Want ik kan niet in iemand zijn portomonee kijken natuurlijk.

Ja indd

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:33

Dus als je een vriend hebt die gewoon niet zo vol ideeën zit en jij bijna altijd voorstelt van "zullen we dit of dat doen", dan ga jij dat altijd betalen, gewoon omdat de ander niet zo makkelijk ergens op kan komen? Pfoeh, gelukkig verwacht mijn vriend dat totaal niet van mij, anders was ik blut, denk ik :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:38

Je vraagt je af of hij schulden heeft omdat je een avondje uit moest betalen? :oo
Als er zoveel wantrouwen is waarom ga je dan nog verder met hem :?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 11:40

ik ben nu eenmaal niet snel van vertrouwen en wantrouw ook snel ja.. niet echt een fijne eigenschap en zoals ik eerder zei.. ik probeer niet te snel te veroordelen. En dat van die schulden was zomaar een gedachte die voorbij kwam dwarrelen..

enne Tieneke.. goed lezen :) ik zei dat ik het zou betalen OF zou overleggen! En met overleggen kan daar van alles uitrollen.. ik betaal, hij betaald, wij betalen..

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:45

Vind het geen vreemde gedachte en je zegt toch niet dat je hem niet vertrouwt? Je geeft alleen maar aan dat je wilt dat hij zijn afspraken nakomt (inieder geval de 20 terugbetaalt) en jou niet altijd laat betalen. Lijkt mij een gezonde instelling hoor :-).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:46

Dat zou om 40 euro niet eens in me op komen... Een relatie is imo gebaseerd op vertrouwen. Geen vertrouwen = geen basis = geen relatie.
Ik ben ook niet snel van vertrouwen maar tussen niet snel van vertrouwen en "als hij me geen 20 euro terug geeft, heeft ie misschien wel schulden" zit nog wel heel veel ruimte.

Sowieso als je al na drie weken een topic moet openen met "raad" vraag ik me af hoe veel kans de relatie werkelijk heeft maar goed.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 11:51

ik vertrouw iemand na 3 weken toch echt nog niet 100% hoor... dat zou wat zijn :P Dan was ik veel vaker gekwetst geweest..

ging me ook meer over hoe jullie dat doen met uitgaan :) aangezien ik daar 0 ervaring mee heb (koos vriendloos ben ik ja :P ) Salsadansen doe ik dan weer wel..maar dan ga ik altijd alleen en betaal dus ook mijn eigen drinken.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:53

Na 3 weken kun je wat mij betreft nog niet over een relatie spreken maar kijk je of het een relatie worden kan. Juist de 'kritieke fase' dus om het maar even dramatisch te omschrijven :').
Tis juist wel goed dat TS het aan het overdenken is. Wil ze dit wel? En dat doet ze via dit forum, wrs omdat ze twijfelt of haar gedachte zo gek is, de 1 vindt van wel, de ander niet. Prima toch?

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:00

ik vind toch wel als je door een jongen meegevraagd wordt dat hij dan moet betalen _O- op de eerste date sowieso!! ik vind dat een jongen dan laat zien dat hij wat voor je over heeft.. overigens vind ik het totaal niet erg om dingen voor iemand anders te betalen, ik heb zelf genoeg geld (over het algemeen :+ ) dus waarom niet? ik zou niet eens willen dat vriendlief alles zou betalen, hij werkt ook hard voor zijn geld, dus waarom zou hij alles aan mij moeten opmaken..

wanneer wij uitgaan met onze vriendinnengroep halen we om de beurt een rondje... het geld delen blijft altijd wel een beetje oneerlijk verdeelt.. ik heb vriendinnen die af en toe niet zo veel geld hebben en die doen er dan ook alles aan om de goedkope rondjes te betalen of proberen niet te betalen.. af en toe irritant maar ik heb me er maar bij neergelegd. 9het gebeurt niet vaak hoor.)

waar ik alleen zooo slecht tegen kan is wanneer je met een groep uit bent, en mensen gaan alleen drankjes voor zichzelf halen als ze dorst hebben, maar zodra er een rondje gegeven wordt ze daar wel een drankje van nemen maar geen rondjes zelf weggeven.
dan vind ik dat je of alleen je eigen drankjes betaald en niet met de rondjes meedrinkt, of dat je ook een keer een rondje moet geven..

het blijft alleen een beetje lüllig dat hij jou in een keer alles voor jullie 2 heeft laten betalen, hij had op zijn minst even kunnen zeggen "sorry schatje vind het niet leuk maar ik heb niet genoeg geld bij me, zou jij het willen betalen?".
hij had er eigenlijk niet van uit mogen gaan dat jij wel zou betalen..

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:04

Wat ben ik blij dat mijn vriend (en al mijn vrienden) niet zo zeikerig doen om de kosten van een paar drankjes. De ene keer betaal je meer dan je drinkt, de andere keer drink je meer dan je betaalt.

Is de TS misschien ook iemand die als je uit eten gaat met een groep, precies gaat optellen wat je hebt gehad, ipv gewoon alles delen door het aantal mensen?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:06

uhm anoeska.. het gaat erom dat het raar is dat vriendje niet betaald, en ts gaat nooit uit.. dus die vraagt zich af hoe anderen dat doen.. helemaal niet gek want ik loop er ook tegenaan, en dan kun je wel zeggen dat je niet moeilijk moet doen om een paar drankjes, maar sommigen hebben niet veel te besteden en bij een nieuwe vriendengroep is het eerst natuurlijk wel ff wennen hoe dat gaat. Als jij 2 cola neemt en de rest neemt dure shotjes, dan betaal ik die zeker toch ook niet..

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:09

Het gaat om 1 avond toch? En dan meteen zo moeilijk doen. Ik lees al twijfels over de hele relatie. Over het betalen van drankjes op 1 avondje uit. Lijkt me niet een relatie die lang gaat duren, als dit al meteen moeilijk gedoe oplevert.

Ik zou gewoon niet zo zeikerig doen over iets wat 1 keertje gebeurt. Ik ben wie wat heeft betaald in de auto naar huis alweer vergeten.

Als het elke keer zo is, dan zou ik er zeker wat van zeggen. Maar een keertje betalen voor mijn vriend. Echt geen enkel probleem.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:14

Als ik het goed begrepen heb, heeft TS 3 biertjes op en dokt daar nu 40 euro voor.... Dat vind ik te gek voor woorden! Al helemaal als ze het niet zo super breed heeft! Ik zou vanavond wel afwachten tot hij erover begint. Ik denk dat hij dat wel doet hoor :) Ieder mens heeft dat fatsoen wel. Dus nog even geen twijfels, en eventjes afwachten.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 12:19

tuurlijk heb ik tweifels Anoeska.. ik ken die knul 3 weken! Het is aftasten en kijken of we het etiketje ´koppel´ op kunnen plakken. En ik zou het ook niet erg vinden als we al langer een relatie hadden.. maar dit was de eerste keer uit.. met een groep mensen uit eten doe ik eigenlijk ook nooit :P ben nog een groentje als het daarop aankomt. En ja, ik ben zuinig op mijn geld, ik moet ook gewoon mijn rekeningen betalen en zorgen dat ik genoeg geld overhoud om brood te kunnen kopen. Geld wat ik niet heb kan ik ook niet uitgeven

@ pinuts.. dat lijkt me ook vervelend ja, als mensen onder ´hun´ rondje proberen uit te komen! Het blijft lastig denk ik ja.. de een drinkt cola en de ander baco´s.. je zou bijna ´verplicht´ zijn om alcohol te drinken :P

Desalnietemin.. die 20 euro was de avond wel waard want ik heb veel plezier gehad.. maar blijf het een beetje scheef vinden. Wat vriendje betrefd.. wil ik gewoon dat hij zijn afspraken nakomt :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:24

Randopmerking: Maar als je nog moet aftasten en te kennen geeft dat je eigenlijk niet weet wie hij is, waarom kijk je dan niet eerst of je dat etiketje erop kan plakken voor dat daadwerkelijk te doen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:25

wiebke schreef:
ik vertrouw iemand na 3 weken toch echt nog niet 100% hoor... dat zou wat zijn :P Dan was ik veel vaker gekwetst geweest..

ging me ook meer over hoe jullie dat doen met uitgaan :) aangezien ik daar 0 ervaring mee heb (koos vriendloos ben ik ja :P ) Salsadansen doe ik dan weer wel..maar dan ga ik altijd alleen en betaal dus ook mijn eigen drinken.

100% hoeft ook niet maar iets meer voordeel van de twijfel dan "misschien heeft ie schulden" vind ik wel het allerminste.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:33

Lastige situatie,

Ik zelf let niet zo op me geld eigenlijk. Toen mijn vriend en ik 'uit' gingen heeft hij alles betaald, toen waren we ook ongeveer 3 weekjes samen ( als het niet korter is). Eigenlijk heb ik hem er nooit een woord over horen zeggen. En er zelf ook niet bij stil gestaan om het hem aan te bieden.

Komt dan wel weer tegen over dat ik net zo makkelijk dingen betaal, (bios, uit eten, enz enz ) Wij kijken beide niet echt naar het geld, maar wisselen t gewoon n beetje af.

Maar als jij je er rot om voelt moet je gewoon je geld vragen, je hebt er immers recht op.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 12:38

gaat ook om het feit of dat hij zijn afspraken nakomt natuurlijk... en van die 20 euro kan ik weekboodschappen doen en de lekkerste gerechten voor hem koken :D

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:40

Daar heb je zeer zeker n punt hoor. Maar hierna weet je gelijk hoe de vork in de steel zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:48

Hij heeft dus nog niet terug betaald?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:48

Ze ziet hem straks ook pas.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 12:51

morgen hebben jullie de uitslag... kan moeilijk zeggen van: zeg lieverd, mag ik even op bokt? Moet even laten weten of je al hebt terugbetaald!

enne Shanna.. ik vind jou avatar ZO leuk! echt lief

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:57

Wij maken van tevoren een pot, of betalen om de beurt drankjes. Over het algemeen is het wel zo dat de vrouwen duurdere drankjes drinken en vaak iets minder. Als de rekening wel achteraf gedeeld wordt is dit dus niet zo'n punt.
Vaak betaalt mijn vriend voor ons samen, of ik betaal voor ons samen.. Volgende keer is het weer andersom! Maar ik begrijp dat het met een relatie van drie weken net iets anders kan liggen :D.
Ik zou, als je vriend de 20 euro niet zelf terug betaalt, er gewoon over beginnen, dan is het ook meteen duidelijk voor de volgende keer.