Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dyphusion schreef:Eerlijk gezegd snap ik niet precies waarom mensen zo tegen het slachten van dieren zijn. De dieren die wat geslacht worden, worden echt tot op het bot gebruikt om andere producten van te maken, zelfs in shampoo zit een ingredient dat van een dier (ik dacht een schaap) afkomstig is. Kijk maar eens naar het programma Kill it, Cut it, Use it op TLC!
Ragdollcat schreef:Ik zeg ook geen schapen maar lammeren, die worden wel levend gevild zo uit de baarmoeder en of pasgeboren om het zo zacht mogelijke bontjas van te verkrijgen, google es op t internet en dat gebeurd in Rusland.
Kuggur schreef:Ik ben schapenhouder, kleinschalig, maar wel met slacht als hoofddoel van de fok, lamsvlees is de belangrijkste bron van inkomsten
Wol/leer zijn bijproducten. De vachten, dus het product van villen is voor het slachthuis, daar worden we niet eens direct voor betaald.
Zoals vaak in dergelijke topics komt de meeste kritiek uit de hoek met de minste kennis (schapen levend villen?! hoe kom je erop...)
Cassidy schreef:Maar een vegetarier en Uggs dragen: waarom is dat hypocriet? Waarom zou ik daar ook maar enige mening over moeten hebben? Kan toch?
Kuggur schreef:Ragdollcat schreef:Ik zeg ook geen schapen maar lammeren, die worden wel levend gevild zo uit de baarmoeder en of pasgeboren om het zo zacht mogelijke bontjas van te verkrijgen, google es op t internet en dat gebeurd in Rusland.
Het lijkt me sterk.
In ieder geval kun je hier wel wat geld krijgen voor vellen van lammeren "zo uit de baarmoeder", maar dat gaat om lammeren die of doodgeboren zijn, of kort na geboorte overlijden. Boeren worden hier aangemoedigd om die te villen en de vellen te zouten of in de diepvries te bewaren, en dan naar de verwerkers te sturen. Wordt ook reclame mee gemaakt als een diervriendelijk produkt.
Kuggur schreef:Ragdollcat schreef:Ik zeg ook geen schapen maar lammeren, die worden wel levend gevild zo uit de baarmoeder en of pasgeboren om het zo zacht mogelijke bontjas van te verkrijgen, google es op t internet en dat gebeurd in Rusland.
Het lijkt me sterk.
In ieder geval kun je hier wel wat geld krijgen voor vellen van lammeren "zo uit de baarmoeder", maar dat gaat om lammeren die of doodgeboren zijn, of kort na geboorte overlijden. Boeren worden hier aangemoedigd om die te villen en de vellen te zouten of in de diepvries te bewaren, en dan naar de verwerkers te sturen. Wordt ook reclame mee gemaakt als een diervriendelijk produkt.
Ragdollcat schreef:Nee welkom in de harde werkelijkheid, je bent duidelijk niet van alles op de hoogte in de bontindustrie over de hele wereld. Was het maar waar dat het doodgeboren is enz. enz.
De moeder wordt bewust gedood en soms ook wel levend opengesneden en het lam eruit om het daarna te gaan villen, ga eens googlen, iets met karakula lammeren villen, dan zie je alles met fotos en al. Het is geen bijproduct van de moederschaap die toch geslacht moet worden, het is echt om de lammeren te doen. er staat wel op dat ze eerst gekeeld worden voordat het gevild wordt maar als je verder zoekt en dan zie je echt filmpjes, die lammeren worden echt wel levend gevild, ze zijn erg wreed in rusland met de dieren.
MonaLieske schreef:ik ga in het hokje vegetariër zitten, dus ik eet geen vlees maar ik eet wel uggs. Of: ik ga in het hokje veganist zitten, dus ik eet geen vlees en ik draag ook geen uggs. Er zijn heel wat meer opties.