model worden/hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:42

Ja maar die is altijd nog bijna 10 cm groter dan ik :+ en natuurlijk kan het wel, maar dan moet je wel écht iets hebben :) overigens ken ik er niet zoveel hoor... ja Kate Moss dus maar verder? Ben er ook niet zo mee bekend, maar echt kleintjes ken ik niet :)

Ik ben wel voor kleinere modellen, vond het altijd al zo suf dat je per se maatje megalang moest zijn :+ snap dat het alleen al voor kleding qua maten wel handig is, maar wat meer variatie mag van mij wel in de modellenwereld :D (ook graag qua omtrekmaten ;) )

TS is ook niet zo heel klein verder en zou best ook nog een beetje kunnen groeien maar daar zou ik toch niet teveel op hopen :)

Grapjasjes12

Re: model worden/hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:46

Ach, van mij hoeft dat allemaal niet zo hoor. Ik had met mijn lengte op m'n gemakje model kunnen worden, maar met maat 40 gaat dat 'm echt niet worden en dat vind ik prima zo :j
Modellenwerk is voor lange dunne meiden, prima :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:48

Ik hoef dat wereldje niet eens in, maar los daarvan vind ik het wel leuk om wat variatie te zien :D

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:51

Mijn zus en ik doen soms wel eens wat opdrachtjes voor een merk, ByOni. In oktober hadden we nog een modeshow, dat was erg leuk! :) Mijn zus is btw 1.70 en ik ben 1.80 en er waren zat andere meiden die rond de 1.70 zaten ;)
Ik heb btw schoenmaat 42, dat was wel even lastig want de laatste ronde moest ik op 41 de catwalk op, au :=

Edit: TS, wat ik van HNTM en ANTM heb afgekeken ( :+ ) , is dat veel modellenbureau's graag naturel foto's willen, 1 close-up van je gezicht en 1 waar je helemaal op staat. :o
Laatst bijgewerkt door UMayDream op 28-12-11 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:53

Dat zijn vast blaren geworden UMayDream! maar dat is inderdaad wel iets waar je dan genoegen mee moet nemen.
Wat je trouwens ook nog kan doen TS is contact op nemen met kunst academie's als ze een studie richting fashion hebben (kleding ontwerp) dan kan je vaak einde jaars shows meelopen. Heel erg leuk om te doen! Heb ik toen ook een paar keer gedaan

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:54

_Jessie schreef:
Dat zijn vast blaren geworden UMayDream! maar dat is inderdaad wel iets waar je dan genoegen mee moet nemen.
Wat je trouwens ook nog kan doen TS is contact op nemen met kunst academie's als ze een studie richting fashion hebben (kleding ontwerp) dan kan je vaak einde jaars shows meelopen. Heel erg leuk om te doen! Heb ik toen ook een paar keer gedaan

Tja, die had ik al want ik had dezelfde dag ook nog een promotie in Groningen (door de stad lopen met nog een paar andere meiden + trommelaar, ongelijke stenen, heuveltjes op/af, au :+ )
Maar indd, dat is gewoon iets waar je genoegen mee moet nemen :j

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:54

Je kan bristol ofze een mailtje sturen, dan maken ze foto's van jou in hunh kleding en kom je in de blaatjes van de reclame ;)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:55

nikkialex schreef:
Je kan bristol ofze een mailtje sturen, dan maken ze foto's van jou in hunh kleding en kom je in de blaatjes van de reclame ;)

Ik neem aan dat je dan wel ergens aangesloten bij moet zijn. Bij een bepaald modellen iets. Ze nemen vast niet zomaar iedereen aan om in hun blaadje te staan.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:15

Ik lees ook even mee! :)
heb nog niet echt plannen ofzo
maar het is een van de dingen
die me wat lijken! :)
Ik ben nu 13 & 1.78, heb nog nooit
eerder een shoot gehad hoor!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:22

Voor iedereen die een stipje zet dat kan ook gewoon zonder reactie, gewoon even op het blaadje linksboven onder de titel en 'nieuw antwoord' drukken :)

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:23

WenMLove@ even op je hyves gespiekt; je bent een mooie meid met een goed lichaam, als je iets ouder bent
kun je best een keer bij een modellenbureau langsgaan! :j

Mijn nicht is rond de 1,68 en is toch al aardig (foto)model aan het worden, ze is van straat geplukt door een
fotograaf. Ze heeft inmiddels meerdere shoots gehad, ze stond op de poster v/d zomerfeesten en nu ook op
de axe poster :) Ze is niet superslank zoals veel modellen, maar dit is juist wat haar zo speciaal maakt. Lengte is
niet alles, als je foto's sprekend zijn kun je al ver komen.

Ts@ ik zou even bij een modellenbureau langs gaan en je foto's laten zien. Niet geschoten is altijd mis ;)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:25

@Mitchall ; Nu ben ik wel erg benieuwd naar een foto van je nichtje! :)

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:28

@Mitchall, dankjewel, geeft toch een beetje hoop/zekerheid, haha!

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:28

De vriendin van mijn broer is ook model, Rosanna Boeken! :)
vind haar echt hele gave shoots doen... :+:

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:30

Een goede tip is je opgeven voor wedstrijden :j

Mijn oud huisgenootje (Ananda, die HNTM4 of 5 heeft gewonnen) zat daarvoor ook bij een modellenbureau. Ze kreeg hier en daar wel een opdrachtje, maar het hield niet over.
Op tv is het toen wel gelukt. Je weet maar nooit! :D

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:34

Dat lijkt me ook ontzettend tof om te doen over een paar jaar, HNTM :j Hoewel ik ANTM leuker vind, maar ik ga niet zomaar naar Amerika afreizen :=

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:01

_Sannee schreef:
@Mitchall ; Nu ben ik wel erg benieuwd naar een foto van je nichtje! :)

aangezien ik geen toestemming heb krijg je zo een bp'tje :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:36

phormicola schreef:
Een goede tip is je opgeven voor wedstrijden :j

Mijn oud huisgenootje (Ananda, die HNTM4 of 5 heeft gewonnen) zat daarvoor ook bij een modellenbureau. Ze kreeg hier en daar wel een opdrachtje, maar het hield niet over.
Op tv is het toen wel gelukt. Je weet maar nooit! :D

Maar internationaal staat het weer heel slecht bekend en zeg nou zelf, wat voor types lopen daar nou rond? En dan die make overs.. zijn grotendeels gewoon gekopieerd van ANTM. Zoals van dit seizoen ook, de enigste waar internationale potentie in zit is Riquelle en haar naam is nu eigenlijk een beetje verkloot door dat zeurpietengedoe. Zo is ze ook erg overdreven neergezet door het programma en dat kan je flink tegenwerken. Verder zijn er vrij weinig die echt een carriere eruit slepen, Kim feenstra nog wel met die Zinzi juwelen, maar wat hoor je daar verder nou van? Ik vind het juist een no-go. Als je echt potentie hebt als model dan is de kans groot dat je gespot word of dat je gelijk reactie krijgt als je foto's stuurt naar een bureau dat ze je echt willen hebben. Dat zijn gewoon de enigste manieren om 'fashion-model' te worden.

De enigen die na HNTM echt een carriere als model hebben opgebouwd zijn die Sanne Nijhof & Patricia van Vliet en die schijnen het nooit te vertellen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:39

Kim feenstra loopt wel veel shows :j

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:42

Spytgnieskje schreef:
Ik ben zelf model geweest en heb wel een aantal tips voor je ;) Ga er vanavond even uitgebreid voor zitten! Moet zo werken..

Nou ben ik benieuwd naar een aantal van jouw foto's haha! :P

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:43

Heb net even gegoogled en de enige die ik eruit kan halen zijn monique collignon & janice van project catwalk (commercieel RTL gedoe imo O:) )

Ze staat ook niet ingeschreven bij een modellenbureau maar bij een artiestenmanager, en op google zijn er voornamelijk hits over haar tassenlijn, acteerdebuut, psychologisch verhaal, dood van haar ex vriend, seksfoto's en dat ze een prutsmuts was :+

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:46

Ik vind dat je een mooi gezicht hebt waar ze vast veel mee kunnen.

Wat ik vaak zie op foto's van "amateurs (die vaker voor een camera staan)", is dat het model een heup te veel uitdrukt en dan in een soort knik gaat staan. (alsof dat mooier is. Mocht je foto's opsturen dan zou ik wel opletten dat je geen onnatuurlijke knikje in de heupen krijgt.

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:48

Modellen werk is heel leuk maar wil je serieus aan de slag zal je er heel veel voor over moeten hebben. :)
Ik sta zelf ingeschreven bij een bureau en moet echt op mijn voeding letten (eet bijna geen suiker meer ed) en sport heel intensief. Of je het mooi vind of niet, slank tot echt dun is helaas wat er bij de meeste bureau's gevraagt wordt tegenwoordig.

Je moet heel je leven(stijl) erop aanpassen maar als je dat er voor over hebt en je hebt iets 'aparts' dan zal ik het zeker proberen :)

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:49

Meliszy schreef:
Spytgnieskje schreef:
Ik ben zelf model geweest en heb wel een aantal tips voor je ;) Ga er vanavond even uitgebreid voor zitten! Moet zo werken..

Nou ben ik benieuwd naar een aantal van jouw foto's haha! :P

Ben nogal een muts als het gaat om foto's plaatsen waar ik zelf op sta :o Maar kan vanavond wel even een paar opzoeken en in een linkje zetten of evt. pb'en

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:00

Hier wordt je als ze denken dat je potentie hebt vaak van de straat geplukt. Vriendin van me is zooo vaak gevraagd al terwijl ze gewoon aan het winkelen was bijv :j en zag het op m'n middelbare school wel vaker. Scheelt misschien dat ik in Amsterdam op school zat, maar dat gebeurde veel :)