Hoe snel woonde jij samen?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:54

Wij waren een jaar samen. Na een half jaar is het stuk gegaan & zijn we uit elkaar gegaan. Inmiddels zijn we weer een paar maanden samen & nu gaat het super :D <3

Veel geluk toegewenst!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:56

Ik ben ervan overtuigd dat je elkaar pas echt kunt leren kennen als je samenwoont. :j

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:58

ik kreeg iets ik oktober 2009(woonde zo ongeveer bij hem thuis. 4 dagen per week ivm stage) en in maart 2011 kocht hij een huis en ben ik hem gauw gepeerd thuis als 17 jarige.haha
Nog steeds super gelukkig! dus ja wat is snel?

veel geluk saampjes!

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:58

LCharlotte schreef:
Ik ben ervan overtuigd dat je elkaar pas echt kunt leren kennen als je samenwoont. :j

vind dat je hier een mooi punt hebt.
je leert niet alleen elkaars leuke kanten kennen , maar vooral elkaars minder leuke kanten ineens.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:59

Joh, ik was ook zo'n snelle hoor!
Komt ook wel omdat hij een eigen huis had en ik weer thuis woonde na een mislukte relatie.
Ik denk dat het 5/6 weken heeft geduurd en ik wilde niet meer naar huis!
Voor de statestieken, we zijn 1 januari precies 12 jaar bij elkaar :+:
Ik was toen 21, hij was 27.
Na 1,5 jaar zijn we gaan trouwen. (dus nu 10,5 jaar getrouwd) en na 5,5 jaar kwam onze mooie dochter, nu inmiddels 6,5 jaar.
Ik ben blij dat we eerst samen nog even de wereld zijn gaan rondreizen, dat wel. Vond het een beetje teveel van het goede om piepjong mama te worden. Ik was met alles al zo snel, je moet een beetje genieten samen!
We zijn nog steeds 2 beste maatjes, ook al zijn we redelijk tegenpolen. Op de 1 of andere manier werkt het allemaal prima tussen ons. Volgens mij noemen ze dat nu echte liefde, in voorspoed en tegenspoed ;)

Miracle_

Re: Hoe snel woonde jij samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:00

Ik woonde ongeveer na iets minder dan 2 jaar samen.. Ik woon nu bijna 1,5 jaar samen, en het bevalt me nog steeds prima.. :D

smiley91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:01

Jeee, wat snel allemaal. Dan zouden wij wel mogen opschieten...
We hebben nu bijna 3 jaar een relatie en wonen niet samen. We zijn in de weekenden en gemiddeld 1 a 2 dagen door de week bij elkaar.
We hebben allebei een koophuis en hij heeft een zaak aan huis, dat maakt het ook niet makkelijker... Aan de andere kant vinden we het ergens ook wel lekker om allebei een eigen stekkie te hebben

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:02

Wij zijn na 5 jaar gaan samenwonen

LCharlotte schreef:

Mee eens, maar wat ook goed werkt is samen een huis bouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:02

Ik was na 2 maanden al meer hier dan thuis.. heb me met 4 maanden samen hier ingeschreven :+

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:04

Dat je nog niet samenwoont na 3 jaar oke, maar ik ken mensen die wonen samen en gaan pas na 10 jaar samen te wonen trouwen. Wat is daar dan nog de toegevoegde waarde aan? Of zal ze 10 jaar hebben lopen zeuren? _O-
Trouwens, je leert elkaar ook goed kennen met vakanties!!!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:04

Ik heb nu twee jaar een relatie met mijn vriend en we zijn actief op zoek naar een samenwoonhuis. :) Uiteraard in een huurhuis.
Laatst bijgewerkt door dorientjuh op 20-12-11 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:05

@Charlotte jep, volgens mij klopt dat wel :j Vele relaties vallen of staan bij de eerste weken samenwonen!

Ik heb ook echt het idee dat ik een vreemd iemand ben := Ik ben al bijna 2,5 jaar met mijn vriend (wow best lang eigenlijk := ) en we zijn nog niet eens op zoek naar een huisje. Dit is vooral vanwege praktische redenen.. Ik woon nu net in mijn mooie studentenflat en het zou een beetje zonde zijn om nu al eruit te gaan.. Ook werkt hij nog in Gouda en ik studeer in Delft, en heb geen zin om in het midden te gaan wonen (ben net zo blij dat ik op een paar minuten fietsen van de TU woon) en hij geen zin om hier te wonen :). Wel hebben we afgesproken dat hij hier als hij weer geld heeft zeker 3 dagen gaat zijn, dus dat is een mooi opstapje :)

Ws komt het pas als ik afgestudeerd ben, dus over een jaar of 2, 3.. Ook vind ik het wel fijn dat hij ook een tijdje op zichzelf heeft kunnen wonen (voor mezelf ook trouwens), dan weet je tenminste hoe dat is, en mocht het uitgaan, dan ben je tenminste gewend aan het zelfstandige. En dan heb ik nog tijd om hem ervan te overtuigen dat mijn kitscherige zooi uitstekend op zijn plek is in ons gezamenlijke huis :j

Maar als het voor jou kan en goed voelt, dan moet je het gewoon doen! :j

djuulsie

xxxmarexxx schreef:
wel of niet snel samen wonen zegt in mijn ogen niks over het feit of je wel of niet bij elkaar blijft. Ik had een relatie van 6.5jaar en dat liep stuk mijn huidige vriend kende ik 3 dagen en we zijn heel gelukkig samen.
Ik zie ook vrienden van mij die al jaren een relatie hebben en dan DE stap nemen en 3 maanden later is het over. Het is gewoon een gevoel en daar kun je op vertrouwen

Dat ben ik helemaal met je eens! _/-\o_ Kapot kan het altijd gaan... ook na 40 jaar huwelijk! Dus daarom gewoon gevoel volgen

DDDMakkink

mriekie schreef:

LCharlotte schreef:

of de kerstboom opzetten :')

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:07

hoe doen jullie het dan als vriendinnen langskomen, of als je vaak doordeweeks onverwacht ergens anders eet? ( misschien ben ik daar ook nog wel teveel student voor) maar het is juist zo lekker om een eigen plek te hebben lijkt mij. Of wat doe je als hij zijn groep vrienden mee wil nemen naar huis en tot 3 in de nacht wil chillen?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:07

Klussen samen is sowieso een uitdaging... ;)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:08

pinuts schreef:
hoe doen jullie het dan als vriendinnen langskomen, of als je vaak doordeweeks onverwacht ergens anders eet? ( misschien ben ik daar ook nog wel teveel student voor) maar het is juist zo lekker om een eigen plek te hebben lijkt mij. Of wat doe je als hij zijn groep vrienden mee wil nemen naar huis en tot 3 in de nacht wil chillen?

dat gaat in overleg, maar die van mij is zo makkelijk, die vind alles best! En als hij zn vrienden wil uitnodigen, ga ik meestal naar de kroeg ofzo.. en als ik thuis kom en ze zijn er nog, ga ik gewoon naar bed

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:09

hmm ja is ook wel logisch:) Maar ken vriendinnen die zeggen.. ach had ik nog maar een paar jaar op mezelf gewoond.. lekker me eigen ding doen.. niks hoeven overleggen..en dan kun je niet meer terug, om te zeggen.. schat ik wil weer op mezelf..want dan is t zon big deal

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:11

heb ook helemaal geen behoefte meer aan op mezelf gaan... wij hebben een goed leven samen, maar ook apart! en daar hechten wij beide veel waarde aan

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:11

DDDMakkink schreef:
mriekie schreef:

of de kerstboom opzetten :')
Haha ik heb laatst twee kerstbomen opgezet met me vriend. Super goed ging dat haha :D

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:16

haha, een kerstboom opzetten in niks in vergelijking met een heel huis :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:19

Dat zijn altijd van die tv-relatietherapie-opdrachten. Een ikea kast in elkaar zetten zonder handleiding ofzo _O- Hilarisch.

Ja als ik met mijn vriend samen ga komt er ook een geisoleerde game-kamer. Hoe vaak ik niet wakker heb gelegen van zijn gegame in de kamer ernaast met zijn vrienden.. :\

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:24

Mijn vriendinnetje en ik zijn sinds 25 december 2010 samen en wonen sinds eind augustus 2011 saampjes in een studentenkamertje hihi. :+:

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:24

das pas een uitdaging ;)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:35

mriekie schreef:
haha, een kerstboom opzetten in niks in vergelijking met een heel huis :D

nee inderdaad :P. Bijvoorbeeld als je ouders op vakantie gaan en je samen gaat wonen kan je ook uittesten. Heb ik gedaan 5 weken ongeveer. Super ging dat.

Alleen whatsapp wat haat ik dat zeg!