Dit is toch echt supergaaf??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Man0n89

Re: Dit is toch echt supergaaf??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:24

Geweldig! wat een super leuke combinatie! Hij heeft er zo te zien heeeeeel veel zin in! Super cool die kleine beestjes! En voor zover ik kan zien (ik rijd geen western ofzo) rijdt het meisje haar ponytje toch behoorlijk goed, vind maar eens een vergelijkbare dressuurcombinatie!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:11

Moderatoropmerking:
Graag wil ik jullie medewerking vragen het hier netjes te houden en elkaar in waarde te laten. Maar het een stuk gezelliger :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:13

Wat schattig, wat gaat die hard zeg! :wow:

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:15

_/-\o_ turbolander!

dat diertje gaat echt heel erg hard :P

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:15

Petje af, denk dat de meesten van ons het niet presteren.

Schattig om ze zo fanatiek te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:16

_/-\o_ echt gaaf :P

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:18

jammer van het zadel dat niet zo lekker lijkt te liggen, maar jeetje wat een coole combinatie zijn die twee zeg, geweldig!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:27

Woww,, wat gaat dat geweldig zeg! :D

MarjoleinS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:33

Yea wat een turbopony!!
Wat een supercoole combinatie :))

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:13

hahahah _O- wat een gaaf ding!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:18

Kiek 't m goaaann!!!! Dat is wel heul erg gaaf _/-\o_ Stoere meid hoor, en übergave pony haha!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:24

Erg schattig, maar een kind (zeker een dat zo rijd) krijgt bij mij niet eens een bit, laat staan sporen...
Bovendien zou ik de stijgbeugels aan de singel vastbinden, iedere keer dat ze dan proberen te watertrappelen (dat doen ze op zwemles maar) zijn ze hun beugels kwijt, leren ze het snel genoeg af.
En als dat nog niet genoeg is, ze zou nog zonder zadel rijden ook, totdat ze een passende gevonden heeft. :+

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:01

Hier was al een topic over tijd geleden, waar bokt heeeeel wat kritiek op had (zadel te groot, was sowieso mishandeling, sporen om was al helemaal not done en de pony was voorgeprogrammeerd).

Maar ik blijf het een prachtig filmpje vinden, kijk ze gaan dan! :D

Edit; Oh.... dit topic verloopt inmiddels hetzelfde. :')

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:21

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:43

tinaaz schreef:
en deze dan?? Die is toch ook schattig, 2 van die sprietbeentjes op zo'n groot paard!

http://www.youtube.com/watch?v=E8suunU- ... re=related

Nee daar vind ik nu al helemaal niks aan. Paard doet gewoon zijn kunstje, meisje ziet er schattig uit maar wat ze allemaal met haar handen uitspookt... Kan niet fatsoenlijk contact met de mond houden, zelfs als ze haar teugels in boogjes heeft presteerd ze het nog om het paard iedere keer in zijn mond te storen. En dan heeft er nog iemand bedacht dat er een stang en trens nog in moet ook. Waanzin...

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:50

Jammer dat jullie alles zo moeten afkraken @Gypsy en @x_Quinta_x.

Als je alleen graag bit en boomloos (met gympies) wilt rijden @Gypsy dat is prima, maar ga dan niet in dit topic andere ruiters lopen bekritiseren. >;)

En als ik lees hoe het er bij jullie aan toegaat in België bij het jureren op de wedstrijden @x_Quinta_x., dan vraag ik mij af hoe dat niveau dan moet zijn in de dressuur.
Je mag dan een mening gevormd hebben over een discipline in de paarden sport waar je weinig of niets over weet, en blijkbaar er niet voor open staan om verder te kijken dan je neus lang is, maar dat geeft je niet het excuus om anderen (die in hun sport opgaan) zo te bekritiseren. >;)

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:12

Ik vind dit echt geweldig :D!!!

En die pony is zo CUTE! Die kleur..

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:11

@Sliding: Ik geef alleen mijn mening, daar is bokt voor. Scherpe bitten en hulpmiddelen horen niet in de handen van kinderen. :n Hoe leuk het er verder ook uit ziet, zeker tot een bepaalde leeftijd hebben ze daar simpelweg de oog hand coördinatie etc. niet voor.

Dus ja, hier rijden de kinderen bitloos. Ze zijn 6 en 8 en ik vind het niet meer dan logisch dat er pas een bit komt op het moment dat ze een vaste hand hebben en het rijtechnisch gezien ook echt iets toevoegt.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:23

Jammer van de nogal zinloze discussie hier :roll:
Vind het wel een stoere combi en volgens mij hebben ze enorm veel plezier met wat ze doen :j en daar gaat het toch juist om bij het ponyrijden?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:37

Moderatoropmerking:
Dit topic kan weer open. Er zijn wat reacties verwijderd. Graag respectvol blijven naar elkaar. Overigens wezen andere mods erop dat dit topic op LN hoort, dus wordt hij daar naar toe verplaatst.

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:37

YouthReiner schreef:
@ x_Quinta_x
'Cowboystyle' is inderdaad niet leuk, maar western rijden wel.
Blijkbaar ken jij het verschil niet.
Ik zie liever een relaxed western paard dan zo'n hete kwpn'er die ze constant in de krul trekken en ze niet los durven laten.

mee eens zie het net zo als wat youthreiner al zegt zou me eerst eens goed verdiepen in het westernrijden voordat je oordeelt of zelf eens ervaren om een keer les western rijden te nemen. dan praten we verder

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:46

wel schattig zo,n klein meisje op een kleine pony, maar in amerika word het van jongs af aan er al mee opgevoed,jong geleerd oud gedaan,super om zo,n meisje al op jonge leeftijd te zien rijden.jongentjes leren in amerika al rodeo rijden op een schaap vanaf amper 4 jaar oud.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:56

rutting schreef:
YouthReiner schreef:
@ x_Quinta_x
'Cowboystyle' is inderdaad niet leuk, maar western rijden wel.
Blijkbaar ken jij het verschil niet.
Ik zie liever een relaxed western paard dan zo'n hete kwpn'er die ze constant in de krul trekken en ze niet los durven laten.

mee eens zie het net zo als wat youthreiner al zegt zou me eerst eens goed verdiepen in het westernrijden voordat je oordeelt of zelf eens ervaren om een keer les western rijden te nemen. dan praten we verder

Ik hoef me niet te verdiepen in western als ik mijn mening wil geven over paardenwelzijn. Trek het niet uit naar iedere westerncowboy. Ik praat over DEZE combinatie. IK VIND het absoluut niet schattig hoe ze door de bocht gaan. Het ziet er IN MIJN OOG erg trekkerig en stamperig uit (Dit mag wel doorgetrokken worden naar elke barrelracer). IK ZIE een pony vol stress. IK BEMERK een flapperend zadel wat de pony telkens hindert in zijn rug.
Misschien kan jij je beter even verdiepen in goed harnachement voor een paard en diervriendelijk rijden.
Als je kijk naar de klassieke rijkunst dan zie je dat een paard ook te sturen valt als de ruiter nauwelijks beweegt. En daar zie je een paard ook snel en actief oefeningen doen, in harmonie en met 'relax' in het achterhoofd. Waarom mag daar op vlak van western dan niet over gepraat worden?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:00

Gaat die discussie nu weer oplaaien.....

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:01

ik vind het wel gaaf om te zien...... En qua "mishandeling" ach, het zal net zo slecht zijn als de meeste "te dikke" shetlanders zonder beweging.