Wat voor jaar was 2011 voor jou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:19

kaa uu tee

Tellie

Re: Wat voor jaar was 2011 voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:21

Over het algemeen ging het goed, weer 3 maanden in IJsland gezeten, werk wat ik leuk vind gevonden, met vriendje liep alles weer lekker. Tot 3 weken geleden, toen troffen we mijn schoonmoeder dood aan in haar huis....

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:44

2011 was een zeer bewogen jaar.

Negatief: mijn vader is overleden. Drie maanden later pleegde zijn broer (mijn oom) zelfmoord. Tijden van veel verdriet, familieruzies en wanhoop zijn er geweest. Vriendschap met een goede vriend van me loopt moeilijk nadat we zeer kort gedate hebben.

Positief: na het overlijden van mijn vader is mijn hond (die weg was gedaan omdat het voor te veel drukte zorgde binnen het huis waarbij alle aandacht naar mijn vader moest gaan) weer via een omweg wonderbaarlijk bij ons teruggekomen. Dit had ik nooit meer durven hopen, dus het maakte veel goed.
Verder weer begonnen met paardrijden (angst grotendeels overwonnen) en het overlijden van mijn vader heeft ook gezorgd voor een betere band met mijn broertjes, moeder en een deel van de rest van de familie. We weten wat we aan elkaar hebben en dat we elkaar er doorheen moeten kunnen slepen. Ook weet ik hierna welke vrienden echt zijn.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:45

Een redelijk turbulent, lastig jaar, vooral voor mezelf en ook ietwat voor de omgeving...
Ik ben erachter gekomen dat ik chronisch ziek ben, aan de ene kant een bevestiging en dus opluchting, maar natuurlijk ook een shock. Nog steeds heb ik het niet geaccepteerd en leer ik ermee leven, maar dat komt vanzelf het gaat de goede kant op. :)
Verder heb ik ontslag genomen bij mijn oude bijbaantje, een nieuwe, leukere baan gevonden, met vriendlief gaat alles nog heerlijk en de studie is alweer bijna afgerond en ik verzorg nu een geweldig leuk paard voor erbij. :D

Op naar 2012!!!!

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:48

Een vreselijk jaar! Alles op een hoop veel problemen gehad en veel ruzie's thuis zwaar afscheid moeten nemen van mijn geweldige topper. Relatie verbroken, en zo kan ik nog wel even doorgaan... Ik heb té veel dingen tegelijk willen doen...
Ik hoop dat 2012 wat beter gaat

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:52

2011 ging veel te snel voor bij, maar gisteren stond alles even stil.....

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:07

Een jaar waar ik met een hele grote glimlach op terug kan kijken.. :D
Hopelijk blijft 2012 net zo goed gaan!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:14

Voor mij was 2011 een prima jaar. Tuurlijk had het wel mindere dingen, maar ik kan zo gauw écht geen verschrikkelijke gebeurtenis bedenken waardoor ik het een minder leuk jaar vind.
Wel heel veel leuke, mooie en goede dingen. Met vriendlief gaat het super, samen een heerlijke vakantie gehad, ik heb mijn stage met een 'goed' afgerond, bij mijn bijbaan zijn ze nog steeds tevreden over me, ik ben gelukkig met de dingen die ik heb, een heerlijke vriendinnengroep om me heen, en nog veel meer van dat soort fijne dingen. Ik ben benieuwd wat 2012 voor mij in petto heeft. :)

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:18

2011, een druk jaar maar wel ook een leuk jaar.
Druk met school, stage, werken, rijlessen, paardjes etc. Positief is nieuwe mensen leren kennen etc.
Negatief is dat ik hard moet knokken voor school.. en mensen die je gewoon keihard laten vallen.

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:20

Zo rottig als het jaar 2011 begon: een parasiet in m'n darmen, slokdarmverstopping bij mijn paard, werkloos geraakt, UWV....need I say more, zo geweldig ga ik het afsluiten: op vakantie in de USA, per januari 2012 een nieuwe baan. In tussentijd veel dingen gedaan die ik altijd al wilde: ORUN diploma gehaald, stappen gezet met mijn eigen paard, de tijd nemen en me oriënteren op wat ik voor carrière voor ogen heb. En in 2012 ga ik lekker op deze toer verder, hoop ik :)

@Tellie WOW. sterkte!
@calyppie_ Wat is er gebeurd???

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:36

Gister bij ons in het winkelcentrum is een cassière neergeschoten door haar exvriend.. hij heeft later op de avond zelfmoord gepleegd...

Is allemaal heel onwerkelijk nog...

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:41

In 2011 heb ik eindelijk dingen kunnen afsluiten.
Ik ben 6 maanden in behandeling geweest voor mijn conversie stoornis en zo veel wijzer over mij zelf geworden en veel nieuwe inzichten gekregen,
Ik heb nu de sleutel van mijn eigen huisje, En hoop dus in 2012 eindelijk een nieuw leven te kunnen beginnen zonder telkens in het ziekenhuis te moeten zijn. En eindelijk weer een study te kunnen beginnen

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:59

Het was een raar jaar. Met veel moeite van mn ex afgekomen die me nog een lange tijd heeft bedreigd, ouders zijn gescheiden, mn lieve paardje is overleden. Maar aan de andere kant heb ik ook een goed jaar gehad! Mn lieve vriend leren kennen en waar ik nu bij ga wonen, via een kennis een bijrijdpaard gevonden welke ik als mijn eigen mag beschouwen. Werk gevonden dat bij mn opleiding past waar ik eerst voor zwangerschapsverlof kwam werken maar een vast contract heb gekregen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:07

2011 is niet gelopen zoals ik had verwacht, mijn ziekenhuisbehandeling verliep zo slecht dat ik er mintens een jaar extra bij op kan tellen. Vreselijk veel last van bijwerkingen dat ze heel lang de dosis omlaag hebben moeten gooien. Daardoor ook veel uitgeschakeld geweest. Maar nu verloopt het wel weer goed, dus alsnog een goede afsluiting.
Mijn studie liep nog meer vertraging op, dus ik woon nog steeds thuis... En ben ook nog niet afgestudeerd. Maar dat gebeurt in 2012 zeker!
Ik ben begin 2011 begonnen met zwemmen en dat bevalt goed! Maar ben nu al een tijdje niet geweest ivm ziekte en studie.

Ik heb dit jaar wel mijn droom reis gemaakt! Amerika :D geweldig!

En nu, zo vlak voor het uiteinde neem ik vanavond afscheid van oma. Ze is gestopt met de dialyse en komt vlot te overlijden. Dus ik neem over 2 uur afscheid van haar, de allerlaatste keer oma.

Dus het begon slecht dit jaar en eindigt helaas ook slecht. Gelukkig wel met goede midden stukken.

In 2012 hoor ik ook of de ziekenhuisbehandeling nut heeft om door te zetten, dus ook wel spannend. Want ik hoop echt dat ik door mag gaan en dat al die ellende niet voor niets is geweest!
Maar ik ga sowieso afstuderen in 2012, in januari ga ik de gegevens verwerken die ik nu aan het afnemen ben. En dan schrijven, schrijven en schrijven.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:10

Ik wil 2011 het liefst vandaag nog uitzwaaien. Het jaar waarin ik 3 epileptische aanvallen kreeg, voor het eerst in mijn leven.
Zit nu levenslang aan de medicatie en mag een jaar niet autorijden. Ik zeg dus *zwaai zwaai 2011*, en op naar een beter
2012!

Overigens waren er ook positieve dingen, natuurlijk. Trix is 30 geworden, en ze zit beter in haar vel dan ooit. Ook heb ik er
door de epilepsie een ontzettend leuke ervaring bij, namelijk het werken op een PG-afdeling in een verzorgingshuis. Elk nadeel
heeft zijn voordeel :).

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:23

Pfoe er zijn echt veel dingen gebeurd dit jaar. Hele mooie dingen, maar ook hele vervelende dingen.

De positieve dingen zaten voraal aan het begin van het jaar eigenlijk. Het laatste halfjaar is echt een stuk minder geweest! Hopen dat 2012 dan positief begint.

De positieve dingen waren toch wel dat ik 18 ben geworden. Dat is wel een mijlpaal in je leven. Ik heb mijn rijbewijs gehaald, en een tijdje daarna zelfs een auto gewonnen!! Deze mag ik een jaar lang rijden (nu dus nog maar een half jaar). Ik heb mijn vwo afgesloten met een hele mooie puntenlijst. Ik heb twee geweldige vakanties gehad. En als laatste positieve punt ben ik begonnen aan mijn nieuwe opleiding, hier heb ik het erg naar mijn zin! Verder heb ik vooral veel genoten van het leven. Lekker genieten. Uitgaan, dagjes weg, terrasjes. Dingen waar je blij van wordt.

En er waren ook wel wat negatieve dingen. Ik heb het zwaar gehad om mijn vwo te halen. Heb daar veel stress over gehad, maar uiteindelijk bleek dat nergens voor nodig te zijn. Verder is mijn hondje heel ziek geworden en helaas op 30 oktober gestorven. Dit was echt mijn beste vriendinnetje en krijg weer tranen in m'n ogen als ik dit zit te typen. Helaas is een maandje daarna mijn oma overleden. Dit is ook erg hard aangekomen in de familie. Al met al is het de laatste paar maanden erg zwaar geweest. Ik hoop dat het gezegde 'na regen komt zonneschijn' ook voor mij geldt en dat ik 2012 met een hele hoop geluk mag beginnen!

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:48

een stom jaar..

- ik heb gelukkig wel mijn opleiding gehaald wat ik totaal niet leuk vondt.
- met pijn en moeite stomme rijbewijs gehaald (waar ik nu heeeeel blij mee ben)
- ben erg ziek geweest.
- veel ups en downs met mn vriend.
- ik had mijn paard verkocht en de eigenaars dreigden als we haar niet terug namen dat ze naar de slacht heen ging. helemaal verwaarloosd.. ze is gelukkig weer helemaal de oude :D en dat kreeg ik te horen toen ik in benidorm zat..

gelukkig heb ik ook pluspunten:
- een nieuwe opleiding wat ik leuk vind.
- nieuwe bijbaan wat goed gaat.
- relatie gaat weer wat beter
- en een auto gekocht!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:00

2011 was voor mij een jaar met leuke dingen, maar ook hele vervelende dingen.. -O-

Op 1 januari zou mijn opa 88 jaar zijn geworden, maar sinds augustus vorig jaar is hij er niet meer. Een droevige dag dus..
In maart hoorden we dat mijn oma kanker had. Ze moest daarvoor bestraald worden. Na de behandeling was de uitslag positief. Wel was ze erg eenzaam sinds het overlijden van mijn opa en was ze erg moe door de behandelingen van de kanker.

In mei zijn mijn vriend en ik gaan samenwonen. Wat natuurlijk wel heel positief was!
In juni/juli kreeg mijn oom te horen dat hij een progressieve vorm heeft van MS, geen goed nieuws dus. We zien hem steeds verder achteruit gaan, en behoorlijk snel ook!

Augustus, mijn eigen paard gekocht. En wat ben ik blij met haar.. Zij maakt zoveel goed! <3

November, mijn moeder was onderzocht voor borstkanker. Uitslag was niet zo positief en dus moesten er foto's en echo's gemaakt worden. Op zich lijkt dit vrij goed te zijn, al moet ze (waarschijnlijk) in december nog onder een MRI scan voor alle zekerheid.
Op de dag dat mijn moeder dit nieuws hoorde en vrij opgelucht was, hoorden we dat mijn oma een beroerte had gehad. Een week later is zij overleden.. ;( Mijn lieve oma, waar ik zo'n goeie band mee had..

En nu december, 5 jaar samen met m'n vriend.

Ik hoop maar dat 2012 een beter jaar wordt met minder slecht nieuws en stress! -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:02

2011 was denk ik één van mijn beste jaren tot nu toe. Ik zou blijven zitten, maar ben uiteindelijk toch overgegaan, heb een geweldige zomervakantie gehad, ben naar Zuid-Portugal geweest met m'n gezinnetje en alleen op vakantie in Friesland (zeilen en zo) met 2 beste vriendinnetjes, papa heeft een nieuwe vriendin die heel erg lief is, hierdoor hebben we ook een hond gekregen - wat echt mijn maatje is, school gaat best oké.., lekker veel uitgeweest dit jaar, voor het eerst ècht verliefd (en een gebroken hart :')) gehad dit jaar.. Ja, al met al echt een top jaartje. Kan niet wachten op volgend jaar! *\o/*

Girl101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:34

Mijn 2011 is een jaar waarin veel gebeurd is.

Het begon met dieptepunten en dat heeft zeker tot de helft van 2011 geduurd.

Wat ik vooral geleerd (en ook bevestigd heb gekregen):
1. Geef nooit op (niet bij de pakken neer gaan zitten).
2. Doe wat je graag wil en laat je niet van je doelen afpraten.
3. Geloof in jezelf en vertrouw op jezelf.
4. Vergeet vooral niet trots te zijn op wat je bereikt heb.

Bovenstaande heeft mij (plus het een beetje geluk wat ik heb gehad 8-) ) door mijn slechte
periodes van 2011 geholpen.
Nog steeds gaat het af en toe wat minder goed om bovenstaande punten te volgen,
maar ik word er wel steeds beter en sterker in.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:42

2011 was een van de beste jaren in mijn leven geloof ik.

Ik heb het emotioneel enorm moeilijk gehad , maar ik ben ook zo enorm gegroeid.
De aankoop van mijn eerste eigen paard in Augustus is toch wel écht het hoogtepunt.
Gelukkig heb ik niet echt negatieve dingen meegemaakt, al de mensen in mijn omgeving zijn gelukkig nog gezond. Moeder en vader beginnen wel zware lichamelijke klachten te krijgen, maar beide bikkelen ze door, dus ik kan zeggen dat 2011 een goed jaar was.

2012 word zelfs nog beter! =)

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:43

Ik ben echt volwassener geworden dit jaar :)
Ik heb 2 geweldige paarden. Helaas afgelopen zomer van mijn haflinger afgevallen door ondeuglijk hoofdstel, sleutelbeen gebroken en veel wonden op mijn rug. Enkele littekens te zien maar dat zijn maar mini streepjes :) Kleine beetje angst wat ik daarna had is door mijn andere paard weggenomen en ook met mijn haf rijd ik weer lekker rond.

2011..Ook het jaar waar in ik binnen nu en een paar weken ga samenwonen :)
Helaas ook het jaar dat papa nog steeds kanker heeft en nu wordt onderzocht of alles weg is.

Meer motivatie voor mijn studie gekregen... Gelukkig maar! Want nu kan ik wrs in Juni afstuderen!
Dus hopelijk wordt 2012 meer mijn jaar, al zal ik niet klagen want aan een positieve blik heb je veel meer.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:47

Positief: Rijd na 5 jaar weer, dat is echt super. Super leuk paard. Gaat ook steeds beter!
+ Dat ik ben gaan samenwonen, en dat we 2 keer op vakantie zijn geweest met elkaar. Wintersport en Zomersport. :')
Dus wat dat betreft tref ik het wel. Nieuwe opleiding gaan volgen! Gaat ook super.

Negatief: Na bijna 3 jaar bij de Supermarkt gewerkt te hebben moest ik er uit. Omdat ze me anders vast moesten aannemen. Kon helaas niet terugkomen, was te oud. Dus ik mis het werken wel, en de extraatjes van het geld. Heb nu alleen vakantiewerk gehad.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:48

2011 een jaar voor ons om heel hard te vergeten, ingezet in september 2010. Nu komt langzaamaan alles tot rust en op zijn plaats. Maar veel gezondheidsellende, overleden schoonvader, stress op werk van mannetje, demente moeder en overspannen vader daardoor enz. Veel beslissingen moeten nemen en nu komt veel op zijn plek terecht. Dus hopelijk 2012 het jaar van de veranderingen en goede vooruitgang.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:49

Ik heb een goed jaar gehad!

Alles goed met de studie, Chiem gekocht, hij is m'n grote maatje geworden. Voor mezelf gekozen en een relatie beeindigd. Leuke stage, rijbewijs gehaald.. Auto'tje gekocht. En binnenkort wordt mijn 3e nichtje/neefje geboren, voor mij is 2011 een goed jaar geweest!