Relatie over de grens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:07

Mijn verhaal is iets minder vrolijk. Mijn ex kwam uit Londen. De beslissing was snel gemaakt dat ik die kant op zou komen. Enige noodzakelijke wat daarvoor aan mijn kant moest gebeuren was de registratie van mijn beroep in Engeland regelen. Een langdurig en ook kostbaar proces. Onder het mom 'worstel en kom boven' had ik de papierhandel eindelijk zover dat het ingediend kon worden en ik had een baan gevonden. Echter zaten aan het indienen zeer hoge kosten en had mijn ex nog niets geregeld. Geen vast inkomen om op eigen benen te kunnen staan, geen zelfstandige woonruimte waar we met z'n tweeën konden gaan wonen. En ik wilde niet doorgaan met mijn registratie tot hij iig die twee dingen had geregeld, ik heb toch een plekje nodig om naar toe te gaan.

Om een lang verhaal kort te maken: dit heeft hij nooit willen/kunnen regelen, en schoonouders vonden mij een zeer veeleisend typje (joh, ik geef een baan, freelance werk, huis, familie, vrienden en paard op om bij hem te zijn, mag ik eisen dat hij een plek heeft waar ik naar toe kan? {:)-:( ). En uiteindelijk heb ik met pijn in mijn hart besloten dat ik in Nederland blijf, en uiteindelijk ook zonder hem. Het doet nog altijd zeer, ookal was het wel de juiste beslissing voor mij.

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 19:15

veel eisend typje? Het is toch logisch als je alles op orde wilt hebben..wat je zegt, je laat alles achter voor hem..

Mijn vriendje stond ineens vrijdag voor mn neus op een verjaardag.. echt een suprise! <3

maaikemuis

Re: Relatie over de grens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:41

Kijk, dat zijn de juiste! Heerlijk lijkt me dat!

Ja, als je op 38 jarige leeftijd nog bij je ouders woont.... Dan komen mijn ideeën misschien ook wel heel erg buiten de comfordzone terecht. En ik zag het toch niet zo zitten om daar ook in te trekken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:14

shilady schreef:
Ayasha schreef:
Hebben jullie eigenlijk al samen geslapen enz?

OMG vind dat niet zo netjes om te vragen
en daarnaast bestaat een relatie niet alleen uit met elkaar slapen :P

Waarom niet? Is dat zo'n schande dan? En neen, een relatie bestaat niet uit seks of met elkaar slapen maar het heeft wél een invloed op je relatie.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:22

Ik heb ook een relatie over de grens. :D Al bijna weer 2 jaar met een Italiaan.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:21

En grotendeels dankzij jou heb ik er 1 binnen de grens _O-

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:36

Ik zal nog 1x antwoord geven in dit topic. Wilde het eigenlijk niet doen omdat mensen met vooroordelen de moeite eigenlijk niet waard zijn, maar vooruit ;) het is wel de laatste maal dat ik in soortgelijk topic zal reageren, de minachting druipt van sommige Posts af ;)

Nee, we hebben niet met elkaar geslapen. Maar is dat erg? In mijn ogen niet. Is het erg niet met elkaar samen te hebben geleefd? Nee, ook niet, voor mij niet tenminste. Wat een ander daarvan denkt maakt mij eerlijk gezegd ook geen ene moer uit! :D

Waarom niet? Omdat het vroeger niet anders ging dan zoals het bij mij gaat! Mijn opa en oma zijn al ruim 60 jaar samen en nog gelukkig. Hadden zij sex voor het huwelijk? Nee.. Woonden zij eerst samen? Ook al niet! :D werkt hun huwelijk? Nou en of! Beiden dik in de 80 en nog dagelijks dol op elkaar!

Afspreken ging destijds met een chapperone. Daar spreekt men geen schande van. De (gelovige) meiden die zichzelf bewaren tot na het huwelijk, spreekt men ook geen schande van. Mijn opa is destijds ruim 3 jaar uitgezonden naar Indië en mijn oma heeft op hem gewacht. Was destijds heel normaal.. Ook zij hebben brieven aan elkaar geschreven. Waarom niet wachten en zien hoe het kan zijn? Wat ben ik nou kwijt als het niet werkt? Tijd? Nou ja, ouder worden we allemaal, dood gaan we ook allemaal..

Dus waarom zou mijn relatie niet lekker ouderwets mogen zijn? ;) men zou ook wat minder bevooroordeeld mogen zijn, misstaat niemand hoor! :D jullie hoeven mijn leven niet te leiden en niemand heeft ook maar een fractie van een idee van hoe wij met zijn tweeën zijn! dat een aantal van jullie er nooit aan zou beginnen is je goed recht, maar heb dan wel begrip of respect voor een ander die het wel zo doet. :)

Zo, ik heb gezegd. Wie nog wat wil weten kan de pb knop wel vinden ;)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 01:01

Ik vind het opzich logisch dat mensen hun bedenkingen hebben. Het is gewoon een apart verhaal. (apart als in, je hoort het nooit) Maar het is jou leven. :) Wie ben ik om daar over te (ver)oordelen. Ik hoop dat jullie heel gelukkig worden! :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 01:11

Tallie ben je wel al bezig met de aanvraag van je Green card? Dat kan maanden/jaren in beslag nemen, dat even als tip. Anders mag je namelijk maar 90 dagen blijven.

Ik ben getrouwd met een Amerikaan, en ben hier gaan wonen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 02:10

Goed gezegt tallie :)

Meschien is dat wel het geheim van een goed huwelijk pas sex na huwelijk :D

Vind het wel leuk hoor die relaties over de grens
ik kijk ook vaak grenzeloos verlieft.
Maar ik zie ook wellis meiden die in zwaar arm gebied terecht komen of erges waar je weinig tot niets hebt om je te vermaken.. Dan denk ik ook wel is van tja wat doe je jezelf aan haha maarja meschien ben ik wel heel erg materieel.... Iedereen word weer gelukkig van iets anders.. Maar denk dat als je een liefde hebt in een arm land dat je toch dubbel moet nadenken erover lijkt mij zo

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 08:26

maaikemuis schreef:
Kijk, dat zijn de juiste! Heerlijk lijkt me dat!

Ja, als je op 38 jarige leeftijd nog bij je ouders woont.... Dan komen mijn ideeën misschien ook wel heel erg buiten de comfordzone terecht. En ik zag het toch niet zo zitten om daar ook in te trekken.

Zeker leuk <3

Tallie, wat je zegt. Zelfs nu zijn er nog mensen die van huis uit trouwen zonder samen geleefd te hebben en sex te hebben gehad.
Ik vind het wel respect hoor. Heb zelf ooit een vriendje gehad die vast zat (al was dat dan in NL, maar kan me wel eea voorstellen)

Ik denk dat je in al je berichten hier prima verwoord hebt hoe het zit, bovendien is het jouw leven en moet jij ervoor zorgen dat je gelukkig bent. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:00

Tallie1979 schreef:
Ik zal nog 1x antwoord geven in dit topic. Wilde het eigenlijk niet doen omdat mensen met vooroordelen de moeite eigenlijk niet waard zijn, maar vooruit ;) het is wel de laatste maal dat ik in soortgelijk topic zal reageren, de minachting druipt van sommige Posts af ;)

Nee, we hebben niet met elkaar geslapen. Maar is dat erg? In mijn ogen niet. Is het erg niet met elkaar samen te hebben geleefd? Nee, ook niet, voor mij niet tenminste. Wat een ander daarvan denkt maakt mij eerlijk gezegd ook geen ene moer uit! :D

Waarom niet? Omdat het vroeger niet anders ging dan zoals het bij mij gaat! Mijn opa en oma zijn al ruim 60 jaar samen en nog gelukkig. Hadden zij sex voor het huwelijk? Nee.. Woonden zij eerst samen? Ook al niet! :D werkt hun huwelijk? Nou en of! Beiden dik in de 80 en nog dagelijks dol op elkaar!

Afspreken ging destijds met een chapperone. Daar spreekt men geen schande van. De (gelovige) meiden die zichzelf bewaren tot na het huwelijk, spreekt men ook geen schande van. Mijn opa is destijds ruim 3 jaar uitgezonden naar Indië en mijn oma heeft op hem gewacht. Was destijds heel normaal.. Ook zij hebben brieven aan elkaar geschreven. Waarom niet wachten en zien hoe het kan zijn? Wat ben ik nou kwijt als het niet werkt? Tijd? Nou ja, ouder worden we allemaal, dood gaan we ook allemaal..

Dus waarom zou mijn relatie niet lekker ouderwets mogen zijn? ;) men zou ook wat minder bevooroordeeld mogen zijn, misstaat niemand hoor! :D jullie hoeven mijn leven niet te leiden en niemand heeft ook maar een fractie van een idee van hoe wij met zijn tweeën zijn! dat een aantal van jullie er nooit aan zou beginnen is je goed recht, maar heb dan wel begrip of respect voor een ander die het wel zo doet. :)

Zo, ik heb gezegd. Wie nog wat wil weten kan de pb knop wel vinden ;)

Doe maar rustig, ik stelde mijn vraag uit interesse niet om je te veroordelen. Je hapt wel erg hard.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:53

:') iets met de schoen passen en aantrekken :D

En nou ben ik echt weg, heb een bruiloft te regelen! :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:21

Thirty schreef:
Tallie ben je wel al bezig met de aanvraag van je Green card? Dat kan maanden/jaren in beslag nemen, dat even als tip. Anders mag je namelijk maar 90 dagen blijven.
.

Maar even mezelf gekwoot. Immigratie in de VS is niet simpel dus regel het aub goed. Ook al ben je getrouwd, dat betekend niet dat je automatisch een verblijfsvergunning krijgt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:57

Tallie1979 schreef:
:') iets met de schoen passen en aantrekken :D

En nou ben ik echt weg, heb een bruiloft te regelen! :D

iets met kant noch wal raken... :=

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:21

xDramaQueen schreef:
En grotendeels dankzij jou heb ik er 1 binnen de grens _O-

Aaah echt? Had wel wat gezien op je facebook maar wist niet dat het ook echt met hem wat was geworden. :D Leuk zeg!

Thirty schreef:
Thirty schreef:
.

Maar even mezelf gekwoot. Immigratie in de VS is niet simpel dus regel het aub goed. Ook al ben je getrouwd, dat betekend niet dat je automatisch een verblijfsvergunning krijgt.

Ik denk dat Tallie dat zo langzamerhand allemaal wel weet en heeft uitgezocht. :=
Laatst bijgewerkt door Loose op 13-12-11 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:25

volgens mij was het niet de bedoeling dat Tallie naar Amerika ging verhuizen maar hij hierheen :j dan is die greencard niet nodig lijkt mij?

Ik wil ook een vriend in amerika of engeland :') liefst engeland, ik houd van dat land!!!mijn oom woont daar en wil wel een weekje naar hem toe gaan in januari :P

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 14:30

ik ben toch wel blij met mijn Berlijn hahahaha

vergeleken met de rest aardig om de hoek ;)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:36

Tallie1979 schreef:
Boras schreef:
Helaas zul je overal in Europa (en daarbuiten?) tegen dat probleem aanlopen.
Een strafblad kan hem danig in de weg zitten, zeker iets om rekening mee te houden.

Zoals ik al zei, ik weet de wegen te bewandelen, heb al gesprekken gehad met een advocaat in zowel NL als VS en weet dat er wel mogelijkheden zijn. Hij kan alleen met een strafblad geen Nederlander worden. Hij kan hier echter wel bij mij komen wonen. ;)

Daar zit een nuance verschil in. ;)

Maar het gaat niet over mijn toekomst, het gaat over lat relaties! :D dus zal vanaf nu on topic blijven. :)

Vind het knap dat je dat kunt zeg! Ik moet er niet aan denken, elkaar 6 maanden niet kunnen zien en dan ook nog maar zo kort :oo

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:37

Telt bij mij dan wel niet maar ik woonde op kamers in Zuid-Limburg en vriend in Brabant..toch 170 km bij elkaar vandaan en dus niet bepaald om de hoek :P Nu nog maar zo'n 40 km en volgend jaar 0 :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:50

lifaya schreef:
volgens mij was het niet de bedoeling dat Tallie naar Amerika ging verhuizen maar hij hierheen :j dan is die greencard niet nodig lijkt mij?

Tallie1979 schreef:
Hij zat al vast! Ik ben begonnen met schrijven en het is helemaal opgebloeid! :)

De planning is om te trouwen en ik zal als hij over 1,5 jaar vrij komt daarheen vertrekken. Het uiteindelijke doel is om hem mee te nemen naar Nederland! :)

Loose: dat lees ik nergens, en wil haar alleen maar waarschuwen, omdat een procedure wel langer kan duren als 1.5 jaar vanaf het moment van aanvragen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:52

Daarom heb ik het niet eens geprobeerd om naar Amerika te emigreren :n Alhoewel ik wel graag die kant op zou zijn gegaan :j

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:50

Ik hoef nog maar 8 nachtjes zonder :D <3

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:14

Ik kreeg een relatie toen ik in frankrijk zat.
Mijn vriend woont in Z-H en ik wanneer ik thuis ben in Limburg. Dit is ook 160km.
Toen ik nog in frankrijk was zagen wel elkaar eens in de maand wanneer ik voor school naar huis moest.
Dit kon ook minder zijn. We zagen elkaar elke via skype. Wel een ideale manier om elkaar beter te leren kennen. Gewoon veel kletsen over van alles.
Het afschijt nemen werd wel steeds moeilijk omdat de band steeds hechter wordt.
Nu ben ik door omstandigheden eerder naar huisgekomen.
En zien wel elkaar elk weekend. Het ene weekend ga ik naar hem en hij het andere naar mij.
Ga vanmiddag weer jhee.

Wat wel heel apart is. Ik heb altijd zo'n 10km bij hem vandaan gewoont. Ongeveer 9 maanden na ik verhuist was kreeg ik een relatie met hem, nadat ik hem heb leren kennen via een collega.

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:30

wwillemijn schreef:
Ik hoef nog maar 8 nachtjes zonder :D <3

ik gelukkig nog maar 1tje:)