mogen ze zomaar de schutting weg halen?????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:40

loulou schreef:
geef hem anders de tip de schutting te verkopen aan de nieuwe huurders ;)

en als zij ook niet akkoord gaan met die 500 euro, dan zetten jullie gezamelijk een mooie nieuwe voor 250 euro. heb je voor 125 euro p/p een nieuwe schutting

Goeie :j

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:41

Ik zou een mooie brief opstellen voor die man, liefst met hulp van de rechtsbijstandverzekering. Daarin schermen met juridische onderbouwing (wetsartikelen ed) en dreigen met juridische stappen als hij aan de schutting komt. En dat die schutting hem dan wellicht geld gaat kosten ipv opbrengen. Wie weet is dat voldoende. Mocht het allemaal niet helpen en biedt de rechtsbijstandverzekering geen verdere hulp, dan zou ik het daarbij laten.
Laatst bijgewerkt door Boras op 28-11-11 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 15:45

poeh net even een traantje weg gepinkt,
het gaat nu gewoon al een ruime week zo!
toen hij voor het eerst over de schutting aan de deur stond was zijn broer nog niet eens overleden:s
hij neemt alles mee van waarde heeft hij gezegt zelfs de kiezel steentjes uit de voortuin want dat kan hij weer verkopen,
en wij kunnen op dit moment absoluut geen extra geld uitgeven(lees de komende 3 jaar) maar dit is prive!
hij verwacht de woning half december leeg en kaal te hebben en de nieuwe huurders komen pas 15 januari hij heeft geen zin om daar op te wachten:s

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:47

Misschien is die man wel helemaal overstuur door het overlijden van z'n broer en loopt ie ook als een kip zonder kop rond op het moment.

Wat heeft rechtsbijstand dan gezegd over deze situatie, wat moet je nu doen?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:47

Een duidelijke geldwolf dus.
Dan zou ik zeker die brief naar hem sturen. Bel nogmaals je rechtsbijstandverzekering of ze je daarbij willen helpen, liefst op hun briefpapier.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:50

loulou schreef:
geef hem anders de tip de schutting te verkopen aan de nieuwe huurders ;)

en als zij ook niet akkoord gaan met die 500 euro, dan zetten jullie gezamelijk een mooie nieuwe voor 250 euro. heb je voor 125 euro p/p een nieuwe schutting

Ja maar zij hoeven wettelijk gezien helemaal niet 500 euro voor die schutting te betalen omdat ze maar voor de helft eigenaar zijn. Dan zadel je de nieuwe bewoners op met jouw probleem. :D

Ik begrijp ook niet waarom je de nieuwwaarde zou moeten betalen. Als hij -m zou willen doorverkopen krijgt hij er toch maar de dagwaarde voor. En het ding is al 7 jaar oud.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:06

Oh wat een vervelende situatie! Straks krijg je het gelukkig met nieuwe huurders te doen.
Misschien maak je je wel zorgen om niets , bouwen zij gelijk een schutting.

5 jaar geleden betrokken wij een woning zonder schutting. De buurman kon geen schutting betalen. Maar ons huis is een eindwoning en ik had geen zin dat iedereen die langs liep in de tuin kon kijken. Wij hebben een schutting om de gehele tuin gezet. Nooit naar de buurman gegaan om te vragen of hij voor zijn kant mee wilde betalen.
In ons huurcontract staat echter dat de tuin afgescheiden moet worden, door tenminste een afscheiding van 50 cm. Vorige bewoners hebben zich niets van de regel aangetrokken en de buurman ook niet. Juridisch kan je dan wel sterk staan, maar ik weet niet of iemand ooit met een juridisch bijltje gehakt heeft??? Nou ik wel en dat duurt lang!!!Het is bovendien zenuwslopend.
Als ik jou was , zou ik de nieuwe buren afwachten en daarmee om de tafel zitten. Want je moet de schutting toch met hun delen? Je kunt je rechtbijstandverzekering erbij halen als je die hebt, maar verwacht niet dat deze in een korte termijn voor een oplossing kan zorgen.
Sterkte.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:08

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:12

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:14

loulou schreef:
als hij hem echt weg haalt, dan is er altijd wel een oplossing te vinden.

dit soort advertenties komen vast wel vaker voor: http://link.marktplaats.nl/505558019
http://link.marktplaats.nl/502560043

Daar zat ik ook aan te denken ja, gewoon even op MP kijken voor een andere schutting. Aangeven aan de broer van de buurman dat je er (bijvoorbeeld) 50 euro voor wilt geven, anders haalt hij hem maar weg. Doet hij dat niet en haalt hij hem weg, dan ga je gewoon op MP rondkijken. In het uitertste geval wacht je tot de nieuwe buren er zijn en spreek je wat met hun af. Ik zou die man het geld niet eens gunnen.

Ja en als hij moet wachten tot de nieuwe huurders er in zitten, zal hij ook wel snappen dat zijn niet van plan zijn om te betalen, dus probeert hij het gewoon bij jullie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:54

Zonnetje81 schreef:
minka schreef:
550 euro :oo

Gelijk weg laten halen en bij de bouwmarkt een schutting halen voor een paar 100 euro ;)

Heb je enig idee wat een schutting nieuw kost ;)

Wij hebben 18 meter schutting gekocht voor 200 euro en daar kwam voor 3 tientjes aan palen bij.. Kwaliteit van niks, maar voor een huurhuis heel prima.. Dus 550 euro voor een schutting van 2004 vind ik echt van de zotte.. :n

manzano

Re: mogen ze zomaar de schutting weg halen?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:42

Schuttingen kunnen weldegelijk heel duur zijn. Als het idd een goede is en hij staat goed geplaatst is het de vraag of je blijer wordt van een goedkope nieuwe.
Maar dat moet je zelf bedenken.

Vraag wel ff goed na of die regel: buurman plaatst schutting op erfgrens, dus andere buur is ook eigenaar wel geldt voor huurders.
Kan me namelijk voorstellen dat dat alleen geldt voor woningen waarbij je eigenaar van de grond bent.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:16

als ik de foto's bekijk (pag.2) dan lijkt het gewoon een simpele schutting. al kon ik die 500 euro missen, dan nog zou ik het er niet voor geven.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:21

Hoezeer je ook wel of niet in je recht staat, ik denk dat je overwegingen op een ander punt moeten zitten op dit moment. Ik denk dat je vooral bij jezelf te rade moet gaan hoeveel ellende je voor die schutting over hebt. Natuurlijk kan je op alle mogelijke en onmogelijke manieren proberen die schutting daar te houden, maar hoeveel stress, ellende en verdriet gaat het je bezorgen? Is het je dat waard?
Hoe erg zou het zijn als die schutting er niet zou staan? Is dat een onoverkomelijke ramp of niet? Heb je daar al wel eens bij stil gestaan?

Zoals iemand zei, in je recht staan en je recht krijgen zijn twee totaal verschillende dingen. Om je recht te krijgen, doe je jezelf vaak meer tekort dan de situatie gewoon maar te accepteren. Bovendien heb je best kans dat die man die hele schutting niet weg gaat halen. Veel werk namelijk wat bijna niks oplevert, want zeker verwijderd gaat hij er dit bedrag niet voor krijgen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:30

Ik snap beide kanten in dit verhaal. Wij hebben in Juli/augustus ook aan beide kanten een nieuwe schutting betaald samen met de beide buren. En eerlijk is eerlijk, als ik hier weg ga zou ik ook proberen er geld voor terug te krijgen. Je hebt er ten slotte wel voor betaald en zou het dan niet mee mogen nemen. Andere kant snap ik de TS ook. Ik denk dat je bij de woningbouw moet zijn, hún hebben een verkeerd contract opgesteld!
Vind het sowieso belachelijk dat er geen schutting om je tuin heen zit wanneer je een nieuwbouw betrekt. Daar krijg je toch gezeur van?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:38

Ik zag ergens de raad langskomen om het kadaster langs te laten komen om de erfgrens uit te zetten zodat er duidelijkheid komt over of de schutting nu wel of niet precies op de grens staat en zo niet, aan wiens kant dan wel. Dat zou ik dus ff niet doen, een nieuwe schutting is aanzienlijk goedkoper, dan door het kadaster je grens laten uitzetten. Als er al uitgemeten moet worden, keer dan de "bewijslast" om: laat de broer van je buurman maar aantonen, dat de schutting in zijn geheel op de grond staat, die bij dat huis hoort. Zo niet, dan wordt er helemaal niets afgebroken en als ie er toch aan begint: politie bellen en klacht indienen wegens erfvredebreuk en vernieling.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:44

wat een gezuer om meen schutting van die man.. je hebt toch wel wat beters te doen.. het kost toch niks om dat ding gewoon te laten staan. alleen maar werk omdat te gaan lopen slopen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:57

Eirikur schreef:
Ik zag ergens de raad langskomen om het kadaster langs te laten komen om de erfgrens uit te zetten zodat er duidelijkheid komt over of de schutting nu wel of niet precies op de grens staat en zo niet, aan wiens kant dan wel. Dat zou ik dus ff niet doen, een nieuwe schutting is aanzienlijk goedkoper, dan door het kadaster je grens laten uitzetten. Als er al uitgemeten moet worden, keer dan de "bewijslast" om: laat de broer van je buurman maar aantonen, dat de schutting in zijn geheel op de grond staat, die bij dat huis hoort. Zo niet, dan wordt er helemaal niets afgebroken en als ie er toch aan begint: politie bellen en klacht indienen wegens erfvredebreuk en vernieling.

De vraag is of dat uberhaupt zin heeft bij huurwoningen. Voor hetzelfde geld is het een kadastraal perceel.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:06

Kadaster ed heeft totaal geen zin, want de grond is niet van TS.

Wij zijn momenteel op zoek naar goedkope schuttingdelen voor tijdelijke schutting. Ben me rot geschrokken van de prijzen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:08

Tja als die buurman op eigen kosten een schutting heeft laten plaatsen, is hij eigenaar en heb jij daar geen rechten op...dat je dus betaald voor een stukje schutting dat hij laat staan is dan ook reëel...maar of de prijs reëel is, dat kan ik niet beoordelen.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:15

minka schreef:

Gelijk weg laten halen en bij de bouwmarkt een schutting halen voor een paar 100 euro ;)

Man, voor 35 euro per 1.80 heb je al hele mooie schuttingen en ik wed dat de nieuwe bewoners ook niet een open verbinding willen hebben, zet je de schutting er lekker zelf neer.. 550 euro? Zijn ze van goud ofzo??

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:27

Elan_GV schreef:
minka schreef:

Man, voor 35 euro per 1.80 heb je al hele mooie schuttingen en ik wed dat de nieuwe bewoners ook niet een open verbinding willen hebben, zet je de schutting er lekker zelf neer.. 550 euro? Zijn ze van goud ofzo??

Prijzen verschillen. Eigenlijk denk ik dat het hardhouten schuttingdelen zijn. De prijs voor deze 2e handsschutting is hoog. Maar een nieuwe hardhouten schutting is wel wat duurder dan jij schrijft.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:49

Broerlief dient de schutting gewoon te laten staan.
De schutting is gezamelijk bezit en mag dus niet zonder jullie toestemming weggehaald worden. Oftewel: de schutting is mandelig.

Zoals ik de foto zie, staat de schutting op (of vrijwel op) de erfafscheidingsgrens. Hij moet er wel een heel stuk vanaf staan wil de schutting geen gezamelijk eigendom zijn. Dit is een halve of een hele meter, wil ik even vanaf zijn.

Daarbij is de helft van de schutting in jullie eigendom overgegaan door het betalen van een vergoeding aan de vorige bewoners. Ook zonder deze betaling waren jullie overigens voor de helft eigenaar geweest.

Als ik jullie was zou ik de broer van de buurman schriftelijk (aangetekend) laten weten dat jullie bezwaar maken tegen het afbreken van de schutting aangezien het ook jullie eigendom is. Vermeld ook even dat hij zich schuldig maakt aan een misdrijf als hij het toch doet en je niet zult nalaten de politie in te schakelen. Denk aan vernieling en/of diefstal cq verduistering.

De woningbouw staat hier inderdaad buiten aangezien zij geen eigenaar van de schutting zijn. Mogelijk kun je wel een verzoek tot bemiddeling indienen bij de woningbouw.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:55

Inderdaad waarom niet die brief proberen voordat je een nieuwe schutting gaat kopen?
Dat kan altijd nog als die man toch overgaat tot het verwijderen van de schutting.
De grote vraag is of hij dat zal doen (na het ontvangen van de brief).
Ik zou de moeite nemen.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:30

Dit topic past beter op HTT, dus ik verplaatst het even.