Ben ik de enige autorijleskneus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:38

hier nog z,n sukkel
denk ook wel 90 lessen gehad..

gelukkig ben ik meteen met mijn rijbewijs gaan rijden en rijd ik nu erg goed vind ik zelf. heb ook B-E gehaald

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:39

ik heb 1 x een proefles gehad. en die gene die mij toen les gaf die zei letterlijk. "laten we hier nog maar niet aan beginnen. kom jij over enkele jaren maar weer terug". inmiddels 2 jaar later hoop ik binnenkort weer een proefles te kunnen nemen en hopen dan wel verder te kunnen.

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:40

13 lessen en ik mag morgen afrijden *\o/*

Niemand verslaat mijn moeder met haar tig lessen en 15 keer inrijden.
Zij was de rijinstructeur inkomsten verzekering. :')

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:44

Ik ben ook niet zo'n held met autorijden hoor ;) Heb er ook langer over gedaan dan gemiddeld persoon.
Ik ben altijd heel twijfel achtig maar dat is nu ik mn rijbewijs heb wel beter geworden.
Bij mij was het ook altijd ik wist het wel maar ik deed het niet :D Nu nog wel eens hoor.

Heb nu ook mijn aanhanger rijbewijs gehaald maar heb eigenlijk sindsdien nog maar 1x met de trailer gereden. Heb hem nu misschien een klein half jaar. Maar ik ben zo bang dat er wat gebeurd. En dan is het ergste nog dat mn moeder dan naast me zit en als een malle tekeergaat en zegt wat ik allemaal moet doen.

Voor mn autorijbewijs eerst een keer gezakt en toen gehaald en voor mn aanhanger rijbewijs ook. Alleen was het die 1e keer voor aanhanger echt een ramp.. Vlak voordat ik moest afrijden waren alle stoplichten in de hele stad uitgevallen.. Toen moest ik alsnog af gaan rijden in spitsuur met zo'n enorme aanhanger er achter.. Pff bleek achteraf ook nog de ergste examinator te zijn die je kon krijgen, die vent flipte helemaal.

Ik heb ook nog wel van meerdere mensen gehoord dat het niet wilde lukken. 1 meisje is gaan lessen in een automaat omdat het schakelen niet lukte. En een meisje dat nu al 12x dr theorie examen heeft gedaan en elke keer maar weer zakt.. Zonder theorie kun je niet afrijden.

En dan krijg je nu ook nog dat je op je 16,5e al mag beginnen met autorijden!! Dat vind ik echt niet normaal eigenlijk. Dan mag je volgensmij vanaf je 17e examen doen en als je je rijbewijs hebt dan moet je altijd iemand naast je hebben zitten. Nou dat gaat echt niet gebeuren, denk dat daar heel gauw makkelijk over gedaan word en mensen dan toch al gauw alleen achter het stuur zitten.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:46

Het lijkt me heel vervelend.. ik heb vanmorgen mijn eerste les gehad en ik vind het nu heel leuk maar ik ben ook benieuwd hoe het bij mij gaat als er een examinator bij instapt.. ik zat net te denken je hebt ook van die middeltjes om jezelf wat ontspannender te laten worden maarja dan zal je natuurlijk niet mee mogen rijden want dan zal je wel onder invloed zijn van drugs.. heeft je instructeur verder ook geen tips?

addy<3

Re: Ben ik de enige autorijleskneus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:49

Nou ik zou wel heel voorzichtig zijn met rustig makende middeltjes. Ik heb ooit eens iets tegen reisziekte geslikt. Dacht neem er 2. Ben de hele dag van de wereld geweest, helemaal slaperig en half high.

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:50

anoukkk. schreef:
Het lijkt me heel vervelend.. ik heb vanmorgen mijn eerste les gehad en ik vind het nu heel leuk maar ik ben ook benieuwd hoe het bij mij gaat als er een examinator bij instapt.. ik zat net te denken je hebt ook van die middeltjes om jezelf wat ontspannender te laten worden maarja dan zal je natuurlijk niet mee mogen rijden want dan zal je wel onder invloed zijn van drugs.. heeft je instructeur verder ook geen tips?

Mijn instructeur geeft mensen die gespannen zijn een tiktak, met de boodschap dat het kalmerings pilletjes zijn, zolang ze het maar geloven werkt het ook.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:58

Tja, heel leuk zo'n tiktak, maar ik had wel echte kalmeringspillen en alsnog super zenuwachtig.
En dan voel je Je een sukkel. MET pillen toch zenuwachtig: dus voor de echte zenuwachtige mensen totaal niet handig!!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:58

Ik vind mezelf ook een redelijk grote kneus.

Begonnen december 2010/januari 2011 en ik geloof dat ik 60 uur les heb gehad. 2x examen gedaan, omdat ik naar het buitenland ging en ik het volgens mijn instructeur ook kon. Helaas beide keren gezakt, gewoon door de zenuwen. Dus volgend jaar gaan we weer lekker verder in de hoop dat ik en niet teveel lessen meer nodig heb en wel slaag dan!

Wat ik vooral vervelend vond ik dat iedereen inmijn omgeving ineens in 1x slaagde.

Nu zie ik hier meer mensen die nog meer uur hebben gereden dan mij, maar als je er geen echte haast bij hebt, is het misschien ook een idee om even een break te nemen? Denk dat het bij mij, hoop ik wel helpt. Was het rijden ook een beetje zat.

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:00

Toch werkt het soms van rijinstructeur te veranderen, ik kreeg altijd te horen dat ik super reed maar doordat ik niet elke week kon afrijden kon ik nog geen examen doen, na 30 lessen bleef ik volhouden dat ik wou afrijden, maar dan kreeg ik te horen je zal zakken op kleine puntjes. Uiteindelijk bij 40 lessen nog niet aangevraagd en kreeg een andere instructeur omdat mijn oude niet meer in de ochtend kon. En heb nog geen 1 les gereden en me examen is aangevraagt en 2 weken later had ik mijn rijbewijs op zak! Soms ligt het ook dus aan de instructeur dat het te lang duurt! Uiteindelijk heb ik 50 lessen gereden in die 2 weken heb ik nog 10 uur les gehad van mijn nieuwe instructeur, dat wou ik zelf. En met geluk want was dus geslaagd, en vind het dan echt niet erg om nog wat extra lessen te volgen

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:01

Ik ben ook wel een kneus. :+ Ben begonnen in oktober 2009, uiteindelijk in januari 2011 mijn rijbewijs gehaald. Heb denk ik iets van 60 a 70 lessen gehad, ook heel vaak een week geen les omdat ik het gewoon niet op kon brengen, zo vreselijk vond ik het. Tot overmaat van ramp is mijn praktijkexamen tot twee keer toe uitgesteld wegens te slechte weersomstandigheden, maar uiteindelijk ben ik dan toch in één keer geslaagd met een faalangstexamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:17

nicole_hetty schreef:
ik heb 1 x een proefles gehad. en die gene die mij toen les gaf die zei letterlijk. "laten we hier nog maar niet aan beginnen. kom jij over enkele jaren maar weer terug". inmiddels 2 jaar later hoop ik binnenkort weer een proefles te kunnen nemen en hopen dan wel verder te kunnen.

zohé, wat een dief van z'n eigen portomonee :+

Net alsof jij iets van vaardigheden ontwikkeld mbt autorijden.... Als je niet autorijdt :+ .

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:24

alsof je daar dan nog wilt rijden

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:29

Voor mijn eigen gevoel was ik ook echt een kneus. Vooral met inparkeren.. ik denk dat ik dat nooit zou leren :')
Uiteindelijk heb ik rond de 25 lessen gehad. En mijn examen met kalmeringspilletjes van de dokter afgereden, heb nog nooit zo goed gereden haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:31

patatkraam schreef:
alsof je daar dan nog wilt rijden

dat ook....

Ik snap dat soort instructeurs niet zo hoor :') Maar ik zou lekker de volgende dag een afspraak gemaakt hebben bij een ander :)) :P

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:33

Ben zelf de andere kant, 29 uur gehad en zowel theorie, TTT als examen in 1x gehaald, maar wil je toch even een hart onder de riem steken.

Was zelf altijd verschrikkelijk nerveus met een instructeur/examinator. Ging zelf op alle kleine foutjes letten en me daar druk om maken, waardoor er nog meer fout ging voor mijn gevoel.

Uiteindelijk kom je er wel!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 21:53

Ik denk niet dat het veel zin heeft van instructeur te veranderen. Als ik hier voorbeelden lees heb ik het met mijn instructeur echt goed getroffen. Hij is geduldig, legt goed uit en wordt niet boos.
Het waren zijn woorden dat ik niet zo moet twijfelen steeds. Ook als er iets fout gaat, zegt hij meteen dat ik niet daarmee verder moet gaan, maar gewoon verder met rijden en het daarna wel goed doen om niet in een negatieve spiraal te raken.

Hij had vandaag gebeld, morgen gaan we mijn afrijden inplannen. Vorige week had hij namelijk gezegd dat het misschien toch goed was mijn examen in te plannen, omdat het onder druk misschien wel goed gaat. Maar dat was ik weer vergeten. :)
Met rijlessen leer ik nu niet meer bij, maar is het belangrijk dat we examen rondjes gaan rijden. Dinsdag ging goed. Ik hoop echt dat dat morgen voortzet.

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:57

ik heb ook zeker wel 60 lessen gehad! eerst schakel geprobeerd, ik keek niet goed en ik ben veranderd van rijschool. ik heb toen automaat gedaan zodat ik me meer kan richten op het kijken. Ik heb super veel geleerd van die man! bij de 3e x ben ik gelukkig geslaagd :) ik heb 1 jaar en 2 maand over mijn rijbewijs gedaan.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:48

een nieuwe instructeur kan wel nieuwe inzichten geven..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 23:16

Dat zou dan betekenen dat ik van rijschool moet veranderen. Les nu namelijk bij een eenmansrijschool.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:27

wat ik al zei. Je zou een gratis vrijblijvende proefles kunnen overwegen bij een andere rijschool. Gewoon om nieuwe inzichten te winnen. Mocht het niets zijn hoef je alleen die proefles te betalen ;) .

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:28

ik ben al 6 keer voor theorie gewesest en ook niet geslaagd..

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:12

Lous schreef:
Ik denk niet dat het veel zin heeft van instructeur te veranderen. Als ik hier voorbeelden lees heb ik het met mijn instructeur echt goed getroffen. Hij is geduldig, legt goed uit en wordt niet boos.
Het waren zijn woorden dat ik niet zo moet twijfelen steeds. Ook als er iets fout gaat, zegt hij meteen dat ik niet daarmee verder moet gaan, maar gewoon verder met rijden en het daarna wel goed doen om niet in een negatieve spiraal te raken.

Hij had vandaag gebeld, morgen gaan we mijn afrijden inplannen. Vorige week had hij namelijk gezegd dat het misschien toch goed was mijn examen in te plannen, omdat het onder druk misschien wel goed gaat. Maar dat was ik weer vergeten. :)
Met rijlessen leer ik nu niet meer bij, maar is het belangrijk dat we examen rondjes gaan rijden. Dinsdag ging goed. Ik hoop echt dat dat morgen voortzet.

nieuwe instructeur kan zeker anders zijn en misschien beter. Ik had het ook heel fijn en ging prima (dacht ik) telkens weer met examen kreeg ik weer nieuwe ''foutjes''.. en ik vond het maar vreemd, wat dat hoorde ik allemaal niet met de lessen. Nu zit ik met een andere en hij let overal op! En steek je veel meer van op :j (en ja ik hoor ook tot de cat. kneuzen :') )

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:12

Menino schreef:
wat ik al zei. Je zou een gratis vrijblijvende proefles kunnen overwegen bij een andere rijschool. Gewoon om nieuwe inzichten te winnen. Mocht het niets zijn hoef je alleen die proefles te betalen ;) .

+ 1.. :j als is al niet om erachter te komen of je niet gewoon opgelicht word waar je nu zit.. puur om geld te verdienen ;) dat had ik dus.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 22:01

Nee denk niet dat ik opgelicht word,de rijschool staat heel goed bekend hier in de buurt. Daarnaast mag ik bij deze 17 januari afrijden :D