Auto ongeluk had fataal kunnen worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:15

Heb zelf een jaar geleden ook een auto ongeluk gehad wat ook erger had kunnen aflopen. Had toen ook last van de beelden. En ja, als je dan de verhalen er later over leest. Word je niet erg vrolijk van. Ben er daarom toen ook snel mee gestopt. Wens je erg veel sterkte met het verwerken!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:28

zo meis das schrikken , dat die beelden blijven spoken herken ik ook dat slijt langzaam al kan ik ze ook zo weer oproepen maar het vervaagd wel. en dat je dit topic geopend hebt werkt ook zeker mee in het verwerken. maar het feit is wel dat jij geen schuld hebt he dat heeft alleen de bestuurder want die maakt die beslissing. en dat tie zich schuldig voelt is dan ook wel het minste hij speelde met jullie levens. klinkt hard maar zo is het. En ok hij voelt zich klote en jij vind dat zielig maar snap je.
sterkte meis in elk geval. en een keer gaan praten kan geen kwaad.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:44

jeetje, jullie hebben idd een goed stel beschermengels gehad, voor niemand van jullie was het zn tijd..bedank ze maar flink daarboven, want ik beschouw dergelijke dingen altijd als een waarschuwing.
er mee zitten nog, klinkt gek, maar is soms wel goed..het besef van het leven wordt waardevoller en er zal een les voor jou inzitten..het slijt, met een week of 2 ben je als het goed is er vanaf..zoniet, schakel dan hulp in..

zo is er vorig jaar een auto achter me op de snelweg over de kop geslagen, de lichtflitsen in mn spiegels, de gierende remmen, de vuurvonken langs mn zijraam..vreselijke ervaring was dat..leek net of onze auto gelift werd en we een stukje verderop neergezet werden..heel bizar..de auto maakte zon klapperd, dat ie de vangrail overschoot bij de afrit en goddank reed daar niemand..niet wetende wat er met die persoon gebeurd was.
Het heeft wel 2 weken geduurd eer ik weer mn hersens normaal had en ook aan andere dingen kon denken..bij de 1 duurt het nou eenmaal wat langer als dan bij de ander.
Kletst er dus goed over en houd jezelf in de gaten, sterkte ermee.

en die media, doodziek wordt je ervan..een goede vriend van me verongelukt, was al overal in beeld dat hij veel teveel gedronken zou hebben etc..hele verhalen werden ervan gemaakt..negeren is het beste op dat moment.

_Anke_

Re: Auto ongeluk had fataal kunnen worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:52

Sjezus, dat is schrikken en je hebt ontzettend geluk gehad :(:) ik heb 2,5 week geleden een ongeluk gehad op de snelweg, macht over het stuur verloren, omdat ik de auto wilde corrigeren, omdat hij een klein beetje op de rechterbaan kwam. Daarna in de slip geraakt, gebotst tegen een auto op de rechterbaan, recht op vangrail afgereden en daarna nog wat draaiingen gemaakt. Auto zag er wel minder erg uit als die van jou maar ook total loss.

Ik reed niks te hard, niet aan het spelen met de telefoon, het kan altijd gebeuren.Zelf heb ik dat stuk ook nog niet gereden, ik vermijd het nu en de eerste keren in de auto waren best akelig...

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 01:26

Zaterdag nacht een vriend van een vriendin omgekomen. Hij was bijrijder. De bestuurder ligt in coma en geen idee of het nog goed komt en hoe hij er uit zou komen.. Is tegen een boom aangereden, waarschijnlijk ook met een te hoge snelheid. Heavy oliebol.. ;(

Knijp maar heel erg in je handjes.
Verder niet te veel bij stilstaan en als je het er toch erg moeilijk mee blijft houden, hulp zoeken! Blijf er niet te lang mee rondlopen, dat zal alleen maar aan je vreten.
Sterkte en succes ermee.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:51

TiaraBungy , dat was zeker in wateringen.
ik ken de moeder van de overleden jongen, echt veschrikkelijk!

2 dagen daarvoor je paard kwijtraken en dan je zoon.....

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 12:18

Dankjewel voor de reacties allemaal. Het doet me goed alle geruststellingen te lezen en tips. Morgen moet ik naar de dokter omdat ik last blijf houden van me schouder.

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:05

Hmpf. Heel erg veel sterkte.
Oh en Ongeluk van sander is ergens anders gebeurd.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:46

Jeetje, gelukkig is het redelijk goed afgelopen!
Maar er staat toch niet bij dat jullie 200 kmpu reden? er staat alleen dat jullie na 200 meter tot stilstand kwamen ;)

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:00

Gelukkig voor jou is het goed afgelopen.
Een van mijn klasgenoten heeft vorige maand ook een auto-ongeluk gehad en zij kan het helaas niet navertellen.
Sterkte iig, hopelijk blijft het je geestelijk niet te lang achtervolgen. Anders misschien slachtofferhulp.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:05

Lees net het topic even door. Meid, wat heb jij een goede beschermengel!

Las net dat je zei dat je het van a tot z kunt vertellen. Wat je kunt doen is het van a tot z opschrijven. Hoef je het niet per se te vertellen aan iemand, kun je dus alleen doen. Al het te moeilijk wordt kun je even stoppen en later weer doorgaan. Kun je op je eigen tempo doen.
Sterkte meid!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:05

Jeetje, dat ziet er inderdaad heftig uit!

Ik heb twee jaar geleden een auto total-loss gereden in de regen en alhoewel ik 50.000 km per jaar rijd, zit mijn hart nogsteeds in mijn keel op het moment dat het regent en in de bocht waar het gebeurd is.

Nu reed ik toen zelf en was ik de enige in de auto, wat het wel iets anders maakt dan jouw situatie!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:13

Jeetje TS! Wat vervelend!

Ik ken het gevoel erg goed. Ik heb in Fabruari 2009 ook een auto-ongeluk gehad. Ik reed niet te snel wanneer je kijkt naar de toegestane snelheid, maar wel te snel voor de situatie...De temperatuur lag net boven het vriespunt. Ik had al even een keer goed geremd om te testen...Niks aan de hand...

En toen kwam de bocht...De straat daar lag iets hoger dan de rest van de omgeving en zoals ik daarna van ambulancepersoneel en politie hoorde had ik de pech dat ik net over het foute stukje reed (ambulancepersoneel had ook de hele weg nergens last van maar is naar de plek van mijn ongeluk toegeslipt...)...ik reed ongeveer 70 a 80 km/h en voelde de auto achter uitbreken....Ik weet nu nog hoe het zich aanvoelde...compleet machteloos, weten dat je de auto niet meer onder controle krijgt...Het was donker buiten maar ik wist dat ik richtig een stuk bos schoot...Ik wachtte op de knal, dacht dat ik dood zou gaan...Heb mijn handen over mijn hoofd geslaan, mij klein gemaakt en gegild (overigens heel erg slimme actie volgens de arts...meeste mensen breken hun armen tijdens een ongeluk omdat ze zich aan het stuur vasthouden)...Ik zie het nu nog vers voor me...

Dat je het na twee weken kwijt moet zijn zoals iemand hier boven me schreef is onzin....Het heeft wel langer geduurt voordat ik me echt weer lekker voelde in een auto. Het is voor mij bijna drie jaar geleden maar zodra het weer winters wordt, het kouder wordt...het begint te vriezen...Bij een iets scherpere bocht begint mijn hart dan toch echt te kloppen. En dat zal voor altijd zo blijven. Ik denk er dan toch aan, soms bewust, soms onbewust.

Ik heb er enorm van geleerd en rij sindsdien over het algemeen veel beter...En geloof het of niet, maar ook tijdens gladheid rij ik beter...Ik heb oefen zelfs op lege parkeerplaatsen wanneer de mogelijkheid zich voordoet (en daar heb ik wel lol aan). Zie het als een leer, een les voor het leven. En wees blij dat je niks had...het is maar een auto...blik...kun je makkelijk vervangen...een mensenleven niet...

Afbeelding
Mijn auto na het ongeluk....Ik ben er overigens heelhuids vanaf gekomen. Een paar krasjes en een beetje spierpijn, meer niet! Ik had ook enorm veel mazzel! ;)

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:20

@ADIL: jeetje dat je daar nog helemaal goed uit bent gekomen zeg!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:24

Als ik die mercedes zo zie hebben jullie een flinke klapper gemaakt, gelukkig dat er alleen maar lichtgewonden waren, had heel anders af kunnen lopen, sterkte met het verwerken.

Adil pfff die auto van jou, volgens mij heb jij 10 beschermengels op je schouder gehad.

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 17:22

De 200km/pu staan op andere nieuws site's en in het politie bericht.
Ze zijn nog met onderzoeken e.d. bezig maar dat kan ook nog wel even duren.

@ Adil: Wat een heftig verhaal. Heb het met tranen in me ogen zitten lezen en ook jij heb veel geluk gehad.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:51

Vind het raar dat sommige mensen commentaar gaan hebben over het te hard rijden, er staat nergens dat dit de oorzaak is.

TS geeft zelf aan dat ze geen 200 hebben gereden. Daarnaast geeft TS aan dat de bestuurder een harde les heeft gehad en last van een schuldgevoel heeft!
.
Hoe is het nu met je TS ? ik heb zelf ook een ongeluk gehad en na een paar jaar slijt het vanzelf, ik vond het ook erg moeilijk om langs de plek des onheils te rijden maar daar heb ik nu geen last van.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 03:10

mijn vriend en ik raakte een keer in een slip op een uitrit, niks geraakt gelukkig het was zon dichte met veel steen een soort tunnel en nog steeds heb ik zoiets van niet te hard erin want dat vind ik eng oftewel gewoon normaal. maar zijstraten vind ik ook nog steeds niet leuk vanwege ongeluk in 96.

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 10:27

De bestuurder heeft inderdaad zijn les geleerd. Met mij gaat het redelijk. Nog elke dat spoken de beelden door me hoofd. Makkelijk verwerken is het helaas niet. Met de andere 3 passagiers gaat het goed. Hebben het een plekje kunnen geven. Natuurlijk is het nog niet helemaal uit hun hoofd maar de bestuurder en ik hebben het er moeilijker mee.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:36

ik heb precies hetzelfde gehad met mijn ex op heilig avond 11 jaar geleden dit jaar
de beelden spoken nu nog door me hoofd en als me vriend te dicht langs de kant rijd grijp ik automatisch naar het stuur.
Ook ik had toen erg veel geluk dat we heelhuids uit die auto zijn gekomen
de auto kon je wel verglijken als met die hierboven enkel aan de passiegierskant kon je mooi uitstappen daar was namelijk geen schrammetje aan ;)

Neem de tijd om alles te verwerken ik ben toen trouwens 4 weken niet meer in een auto ingestapt ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:51

onley schreef:
Neem de tijd om alles te verwerken ik ben toen trouwens 4 weken niet meer in een auto ingestapt ;)

Ik wilde eerst ook niet...mijn vader dwong me na een kleine week...vriendin van broer ophalen van het werk, boodschappen doen...kleine stukjes met de auto....Gelukkig maar, want hoe langer ik het uitgesteld had des te moeilijker was het geweest volgens mij...

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 17:29

In de auto stappen is tot de dag van vandaag nog niet makkelijk voor me. Eerst was ik best laks met de gordel omdoen maar na dit ongeluk doe ik hem altijd om. Had hem die dag ook om en dat was maar goed ook denk ik. Als het even tegenzat had ik dan ook nog naar voren gevlogen. Als ik in de auto zit schik ik van de kleinste dingen (harde motoren, snel langs rijdende auto's/motoren, auto's die laat remmen). Zit ook continu op de snelheidsmeter te kijken. De stukken die ik rij zijn tot nu toe niet zo lang. Meestal 10 min/kwartiertje.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:11

Prima om mee te beginnen toch?

Ik heb ook echt in mijn broek zitten poepen de eerste paar keer dat ik weer ging autorijden na m'n ongeluk.

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 19:41

Denk dat iedereen dat wel heeft als je een ongeluk meemaakt. Ik ook wel begrijpelijk.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:23

Daarom. :)