Dient het leven dan alleen om gekwetst te worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:55

Goed zo, jank maar flink, wees maar boos, gooi het eruit dat onbegrip en het 'in de steek gelaten gevoel' . Dat lucht ietsies op om de boel wat helderder te krijgen..helaas heb je daar nu geen moer aan, want rot blijf je je evengoed wel voelen..maar het hoort erbij ;)

Je schrijft dat je zo ongelukkig was voor hem? Je hoeft het uiteraard niet hier neer te zetten waarom, maar maak dat voor jezelf duidelijk waarom je ongelukkig was. Kan het zijn dat je nu extra in een gat valt, omdat je emotioneel afhankelijk van hem was/bent? In een relatie ben je dat altijd wel in bepaalde mate, want je deelt erg veel, zoniet alles met elkaar..maar dat kan ook inhouden dat je niet op je eigen krachten leefde tijdens jullie relatie, maar op zijn batterij, om zelf weer energie te krijgen, het leven leuk te laten zijn? He gets, hoe leg ik dat goed uit..
Het is nl zo ontzettend belangrijk je in je uppie ook fijn, tevreden en wel happy te voelen en als je gelukkig kan zijn oprecht, ja dat zou helemaal mooi zijn, das het doel van ieder mensenleven denk ik zo.
Het is nu te vroeg voor deze stappen denk ik, maar het zou voor jezelf wel erg prettig zijn te weten waarom je voor hem ongelukkig was en wat je eraan kunt doen om je gelukkig te voelen (en dan je ex niet meetellen om je gelukkig te maken).

Veel sterkte.

Probeer soep te eten met crackers ofzo..dit is echt niet goed en gezond en anders je huisarts eens bellen..je zou ook eens rescue remedie druppels van Bach kunnen nemen om de scherpe kantjes van je gevoel af te halen..het helpt in situaties als deze erg goed..niks eng, maar erg fijn spul op deze momenten. Zorg goed voor jezelf, niet eten en ziek worden heb je niets aan!

JoCo

Re: Dient het leven dan alleen om gekwetst te worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 17:34

Je haalt me aan, om me vervolgens weer weg te duwen... ik vraag je van alstublieft maak een keuze, ik ga hieraan kapot, je antwoordt dat dat allemaal zo snel niet gaat, je weet het niet en voelt je warrig, ik vraag je van hoe gaat het, en je zegt gewoon, niets speciaals, je zegt wacht niet op me maar wat moet ik dan dan doen, wij hadden ons leven, gebaseerd rond elkaar, ik ga er aan kapot echt kapot ik vraag je, mis je me ja je mist me, ik vraag je hou je nog van me, ja je houdt nog van me, ik vraag je wil je dat ik uit je leven stap, neen dat wil je niet ik ga hier echt aan kapot

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:25

Meis, dit maakt je echt kapot zo!!!! sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat hij absoluut verkeerd bezig is!!! Hij wéét dat jij hier aan onder door gaat, maar hij blijft je gewoon hoop geven!!! Hoe moeilijk het ook is, je moet echt gaan proberen om een andere weg in te gaan en hem uit je hoofd te gaan zetten!! De kans dat hij echt voor jou gaat kiezen (en dan ook blijvend!!) is zo erg klein. Hij vindt het wel makkelijk zo. Twee vrouwen die hem willen en waar hij tussen kan kiezen wanneer het hem uit komt!!!
Het is zo'n onzin dat hij niet voor jou kan kiezen in verband met de kinderen!! Het klikte juist super tussen jullie!! Ik ken in m'n omgeving meerdere stellen waarbij ook een ex en kinderen in het spel zijn, maar stuk voor stuk gaat dat heel goed!!
Het is een keuze die hij kán maken!
Laat je hier alstjeblieft niet in mee slepen!!!

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 12:06

Ik weet het niet Kentaro... zijn ex speelt zo erg op zijn gemoed... en zijn familie vindt ook "ouders horen bij elkaar te blijven voor de kinderen, al is dat ten koste van hun eigen geluk"
Ben er niet sterk genoeg voor momenteel, ik blijf geloven dat hij een goed hart heeft, maar het nu even niet meer weet. Krijg mezelf juist uit bed om de paarden te voeren (ze staan op wei met soortgenootjes), that's it.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:48

Ik zeg ook absoluut niet dat het makkelijk is!!!! Maar als hij dan écht voor hemzelf weet dat hij niet onder zijn ex en ouders 'vandaan' kan, dan vind ik dat hij jou jouw rust moet geven en eerlijk tegen jou moet zijn dat het helaas niets kan worden!! Dus in die zin heeft hij zeker een keuze! Hij kan het tegen over jou niet maken om maar aan te modderen zo en dan steeds maar weer op jou terug te vallen! Dat maakt jou kapot!!
En om de kinderen hun geluk bij elkaar blijven, snap ik ook totaal niet!! Denk je niet dat die er alles van merken, van de spanningen tussen hun ouders?? Als de ouders op een nette manier om en om voor de kinderen kunnen zorgen is dat voor hun toch ook veel duidelijker en voelen ze het ook dat hun ouders zo veel gelukkiger zijn!?
Ik zeg absoluut niet dat hij geen goed hart heeft, maar ik vind dat hij niet alleen aan hemzelf moet denken, maar ook aan jou!!
Dus als hij echt niet onder zijn ouders en ex uit wil, dan moet hij daar voor kiezen en anders moet hij voor zijn geluk en jou kiezen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:53

Wat een ellende. :(:)

JoCo schreef:
ik blijf geloven dat hij een goed hart heeft, maar het nu even niet meer weet. .

Zelfs als dat zo is (en jouw verhaal lezende is dat een heel aannemelijke optie), blijft het (helaas) zo dat hij nu bij je weg is en voor zijn ex en kinderen gekozen heeft. In de toekomst kijken kan niemand en ik denk dat je dat ook niet te veel moet doen nu, dat lijkt waarschijnlijk alleen maar een groot zwart gat. Hoe het echter ook gaat lopen, je 'moet' wel iets doen om er nu zo goed mogelijk doorheen te komen. En in de beginperiode is elke seconde dat je even je gedachten hebt verzet en je goed voelt al winst. Huilen en rouwen is belangrijk (en noodzakelijk) maar goed voor jezelf zorgen ook, hoe tegennatuurlijk dat nu ook kan voelen. Soms komt de zin of het plezier pas als je iets doet. Is er iets leuks dat je met je hond of paarden kan gaan doen? Iets qua eten dat je momenteel wel wegkrijgt?

Sterkte. :(:)

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 18:21

Hij zegt dat hij het niet weet, hij weet niet wat hij moet doen. Als ik vraag denk je erover terug te komen, zegt hij ja ik denk daarover, als ik dan vraag wanneer ga je dat weten, dan zegt hij ik weet het niet. Als ik mijn ogen sluit, droom ik over dingen die we samen doen, als ik wakker ben, denk ik steeds terug aan die herinneringen, de gedachte dat deze niet meer terug komen, afschuwelijk gewoon. Heb mezelf totaal niet meer in de hand ik probeer het wel echt waar maar het lukt me gewoonweg niet

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:54

Geeft TS schop onder haar achterste :o
Ben jij nou helemaal van lotje getikt om je zo te laten beinvloeden? Prioriteit nr.1....zorgen dat je gelukkig en tevreden bent met jezelf!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:56

Is het niet een idee om even helemaal geen contact meer te zoeken? Lijkt me erg verwarrend om hem steeds te horen zeggen dat hij twijfelt en niet weet wat hij moet etc... Zo kom je hier nooit uit. :n

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:00

Kinke schreef:
Geeft TS schop onder haar achterste :o
Ben jij nou helemaal van lotje getikt om je zo te laten beinvloeden? Prioriteit nr.1....zorgen dat je gelukkig en tevreden bent met jezelf!

Hier ben ik het mee eens!Je kan je geluk niet laten afhangen van een ander,dat is niet gezond..Als je gelukkig wordt met jezelf kun je een veel fijnere relatie aan gaan..Het lijkt nu of je een beetje in de slachtoffer rol blijft hangen,neem gewoon eens het heft in eigen handen :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:10

JoCo schreef:
Zo voelt het ook, alsof iemand waarvan je ontzettend veel houdt, je 's morgens "tot straks" kust, en dan komt te overlijden...
En hij is ook gebroken, maar hij zegt dat het geknaag van zijn kinderen niet fulltime te zien hem kapot maakt

Voorlopig denkt alleen nog mijn hart

Poeh....heftig verhaal hoor. Kan me je verdriet goed voorstellen.Ludevedu doet nu eenmaal pijn.

Kan me zijn gevoel echter ook voorstellen. Zijn kinderen missen. Waarschijnlijk geen verstandige keuze van hem...maar ja wat doe je er aan.

Over de openings titel: Het leven gaat weldegelijk over rozen,...
.......... er zitten alleen zo verdomd veel doornen aan......
( een uitspraak die mijn Oma vaak deed)

En de een prikt zich vaker dan de ander. Maar prikken doen we ons allemaal.

Deze deur is nu(mischien) gesloten maar over een paar dagen/weken vertrekt het verdriet en openen zich nieuwe deuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 10:14

JoCo schreef:
Heb mezelf totaal niet meer in de hand ik probeer het wel echt waar maar het lukt me gewoonweg niet

Misschien is het dan een idee om even langs de huisarts te gaan? Ik ben eigenlijk niet zo voor medicatie, maar in dit geval is dat misschien wel de minste van twee kwaden. Iets rustgevends kan wellicht net de scherpe kantjes er een beetje af halen zodat je in ieder geval voor jezelf kunt blijven zorgen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 10:26

Als je het zo erg te pakken hebt dan lijkt me het advies van RedPassion een hele goed plan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 10:28

Al te goed is buurmans gek....!!!!

Ga maar eens na hoe jij te gek bent geweest en kijk eens om je heen wie wel alles heeft....zij die zo gek als jij?? In tegen deel, dus en daarom hebben zij nl alles en jij nu niet...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:05

Bah wat naar joh! Ik ken je gevoel maar al te goed en mijn 'rouwproces' heeft veel te lang geduurd.
Net als jij kan ik in stresssituaties niet eten en dat is echt ellende, was meer dan 10 kg kwijt en die 10 kg kan ik echt niet missen. Wat wel lukte was vloeibare dingen (yoghurt, pap) misschien krijg jij dat ook weg.
Ik zei altijd, tis net of ik uit een rijdende auto gegooid ben. Maar je kan hier niet bij stil blijven staan. Hoe moeilijk ook maar je moet door!

Wie met z'n gezicht naar het verleden staat, staat met z'n rug naar de toekomst..

Zoel toch die vriendinnen met gezin op. Al is het maar heel even. Je zal zien dat het je goed doet het huis uit te zijn ook al voelt dat nu niet zo.

Verzet je meubels, verf je muur! wis hem uit je huis! Ook al voel je dat je dat niet wil, het helpt wel echt!

Ik wil je heel erg veel sterkte wensen. Het komt goed, jij bepaalt je eigen geluk!

Heel erg veel sterkte en moedig zijn hoor!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:32

Hoe gaat het nu met je??

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 19:14

Zou oprecht willen zeggen beter, maar het doet zo veel pijn. En plaats dat niet graag, niet iedereen is even vriendlijk. Had ik het maar niet online moeten zetten he. Eigen schuld zeker.

Eén positief iets: sinds hij weg is, slaap ik op de zetel. Kan de aanblik vh bed en de bedjes vd kinderen niet verdragen. Voor iedereen mij hierom afslacht: werd vanmorgen gewekt om 6u door kletterende hoeven en gehinnik. Paard uitgebroken (niet v mij). Wij wonen vlakbij grote autoweg, en heb beestje kunnen veilig terug thuisbrengen. Longen uit mijn lijf gelopen maar tot goed einde gebracht. Dat deed wel goed.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:42

Wat vervelend zeg..is er niet een manier om je huis toch wat anders in te richten? Lekker te verven en anders in te delen? Zodat het JOUW huisje wordt ipv die van jullie? Evengoed erg goed voor de geest om zo 'schoon te maken' en het bied daarna ook een tevreden gevoel, dat je een nieuw leven start...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:10

Ben in het ieder geval blij van je te horen!!
Inderdaad, zoals eerder aangegeven, zou je niet lekker je (slaap)kamer helemaal nieuw in te richten?? Het kan zoveel kosten als je zelf wilt/te besteden hebt!!! Op bijvoorbeeld sites als marktplaats heb je de leukste/mooiste spullen voor echt niet veel!!
En m'n aanbod blijft geldig, mocht je er behoefte aan hebben, mag je me altijd pb'en!!!

Geweldige actie met dat paard!!!
Als zulke dingen nu eens vaker gebeuren, ga je je toch steeds vaker goed voelen..... :+ :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:34

Slaap je wel goed in die stoel? Want als ik slecht slaap in heftige tijden word ik helemaal een emotioneel wrak.

Goeie daad meis met dat paard.

Ben je al wat meer het huis uitgeweest ( behalve naar je werk en paardjes)?

Tja, dat gevoel is ook niet zomaar weg hoor, hoe graag je dat ook zou willen. Zorg je goed voor jezelf?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:43

Wat een situatie.. Heel veel sterkte gewenst. Ik kan je één ding beloven: je komt hier sterker uit.
Natuurlijk kan je nu niet ineens een hekel aan hem hebben, hem niet meer willen zien of spreken.
Als het zo onverwachts komt dan is het extra moeilijk om die liefde die je nog voelt los te laten.
Geef het de tijd, doe leuke dingen, neem alle goed bedoelde adviezen op en het belangrijkste, als je eraan toe bent, ga erop uit!

En geloof me, als ik zeg: liefde hoort niet zo te voelen, liefde hoort geen zeer te doen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:54

Ik denk dat de mensen die wat minder aardig hebben gereageerd(waaronder ikzelf denk ik)het wel goed bedoelen..Fijn dat je iets hebt gedaan wat je een goed gevoel gaf!Gewoon blijven posten hoor!
Sterkte :(:)

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:15

Ik begrijp dat je verdriet hebt en dat je kapot bent hiervan, maar probeer alstublieft uit die situatie te komen dat je blijft leven met hoop om misschien niets. Maak hem duidelijk dat er niet met jou te sollen valt, want dit is wat hij nu doet. Wie zegt dat hij voor altijd blijft als hij terugkomt, of misschien maar voor 2 weken? En hoe gaat hij je dan achter laten? Nog verdrietiger? Nog zieker? Nog eenzamer?
Probeer, als je het niet alleen kan, een goede psycholoog te vinden die je kan ondersteunen in het rouwproces, zij hebben advies en technieken om met verdriet te leren omgaan en ook Star of Betlehem (Bach Bloesem) is er speciaal om deze situaties wat te kunnen verwerken. Laat je helpen!!!!
Ik klink misschien heel bazig en hard als ik dit zo zeg, maar heb mogen ervaren dat mijn eigen neef nu 16,5 jaar geleden heeft zelfmoord gepleegd omdat zijn ex hem bleef aanhalen en wegduwen. Dan kwam ze weer terug en iets erna weer terug weg. Na een viertal keren was hij zo gebroken dat hij geen andere uitweg meer zag dan zelfmoord. Zijn ex leeft door zonder schaamte, zonder schuldgevoel.
Jij bent meer waard dan tweede viool spelen!!!!

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:49

Je zegt dat je je goed voelde bij die actie, dus ga er op uit meid. Onderneem dingen, zoek die afleiding en je zal je steeds vaker beter voelen. Kom op!! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 09:56

JoCo schreef:
Zou oprecht willen zeggen beter, maar het doet zo veel pijn. En plaats dat niet graag, niet iedereen is even vriendlijk. Had ik het maar niet online moeten zetten he. Eigen schuld zeker.

Ik hoop niet dat je mijn reactie (ook) bedoelde, ik leef echt met je mee en hoop dat je je langzaam wat beter kunt gaan voelen...