nooralie schreef:kan het zijn dat het blz 50 en 51 is uit het boek het palet van de psychologie?
Ja klopt
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Fiffill schreef:Barbabientje schreef:Oh ik herken dat wel hoor
Vriend van mij die drinkt nooit, maar dan ook nooit, maar als ie tussen mensen staan die gedronken hebben/dronken zijn is ie net zo 'dronken' als de restHeel grappig om te zien..
Denk wel dat het met medicijnen anders zit
Dat is dan ook geen placebo effect waar het hier over gaat omdat hij niet zelf drinkt (niet denkt dat hij alcohol drinkt) dat is wss gewoon het wegvallen van een bepaalde sociale barrière omdat "de rest doet gek, dus als ik het doe is het ook niet erg" zie je wel vaker
Sodeletuut schreef:...Mensen die denken dat zen een drug hebben ingenomen terwijl dat niet zo is, blijken 'stoned' of 'dronken' gedrag te kunnen vertonen ...
Dus, kort gezegd; het onder invloed zijn van drugs of alcohol is allemaal psychisch.
Wat vinden jullie hier van?
Tieneke schreef:Sodeletuut schreef:...Mensen die denken dat zen een drug hebben ingenomen terwijl dat niet zo is, blijken 'stoned' of 'dronken' gedrag te kunnen vertonen ...
Dus, kort gezegd; het onder invloed zijn van drugs of alcohol is allemaal psychisch.
Wat vinden jullie hier van?
Interessant onderwerp, maar het is niet zo slim om conclusies te trekken die er niet staan. Er staat "kunnen", als in "het is een mogelijkheid, geen absolute zekerheid dat het psychisch is" en jij concludeert dat het allemaal psychisch is.
Ik vraag me af wat de psychologische uitleg is van een tekst kopiëren en er een foute conclusie uit trekken, niet goed lezen gewoon?![]()
Maar zoals ik zei: interessant onderwerp, al lijkt het me vrij logisch dat het zowel psychisch als lichamelijk kan zijn.
Skygirl schreef:Sodeletuut schreef:Maar het heeft dus niet met doen alsof te maken.
Megamutsj, heb je dat wel eens meegemaakt dan? Het is echt uit onderzoek gebleken dat dit waar is.
Het is namelijk ook cultuurgebonden hoe mensen reageren op alcohol, en dat is toch ook wel typisch..
Misschien omdat het ene (mensen)ras beter tegen alcohol kan dan het andere..

DaniBanani schreef:Het kan natuurlijk best dat sommige deelnemers niet dronken werden; mijn vriend kan ook behóórlijk drinken voordat je het echt merkt bij hem. Terwijl ik het tegenovergestelde ben; één biertje voel ik al zitten.

Little_Gift schreef:En wat doe je dan met "drugs" zoals Rohypnol??
De ontvanger hiervan heeft geen flauw benul dat dit stiekem in zijn drankje is ingebracht en toch heeft het zijn werking waarop de ontvanger verkracht wordt en er later niets meer van herinnerd... lijkt mij dan toch niet te gaan om psychologische reacties... anders zou de ontvanger nooit in zwijm gaan en alles vergeten want die gaat er immers niet van uit iets geslikt te hebben toch?
.
.
) als ik moe ben of weinig heb gegeten.
Fiffill schreef:Omdat alcohol sneller in je bloed wordt opgenomen als je weinig hebt gegeten bijv. Ik merk het bij mezelf ook dat ik er minder goed tegen kan (en ik kan er al niet goed tegen) als ik moe ben of weinig heb gegeten.
Dat opstaan zal wss te maken hebben met het feit dat alcohol je coördinatie/evenwicht verslechterd en dat merk je natuurlijk niet zo goed als je zit maar als je opstaat des te beter.
, maar als het psychisch zou zijn gaat dat argument dus niet op?