Help: Ik kan er niet tegen als mijn vriend dronken is!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Help: Ik kan er niet tegen als mijn vriend dronken is!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:08

Ik kan er ook niet tegen als mijn vriend bezopen is. :)
Als hij wil zuipen gaat ie lekker alleen naar een feestje, daar hoef ik echt niet bij te zijn, zeke 's avonds niet. Heb hem 1x aangeschoten gezien en toen sprak mijn blik naar het schijnt al boekdelen _O-
Dan ga ik gewoon lekker thuis slapen of hij moet uit mijn buurt blijven :+

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:11

Mijn vriend heeft dit ook niet graag, al de vriendinnen van mijn vriend gaan vreemd als ze dronken zijn. Het is wel beter geworden zijn gevoel want nu heeft hij er geen last van omdat hij weet dat hij mij kan vertrouwen! Waarschijnlijk ook omdat ik 3 alcohol drankjes op een jaar drink :')

Denk gewoon dus goed over praten, en voor je vriend is het ook niet slecht om niet dronken te worden. Ai ai de hersentjes

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:12

laat hem niet smsen als hij dronken is. Wat heb je daar nou aan:S " ik ben dronken" ja en nu? Zoek t zelf maar uit. Ik vind dat als je volwassen bent, je jezelf gewoon moet kunnen redden, en elkaar niet onnodig onrustig moet maken. Als ik hier lees, max zoveel drankjes word ik beetje kriegel.. brr je vriend is toch je kind niet..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:24

als die van mij zou sms'en van "ik ben dronken" zou ie terug krijgen "proficiat, doe je wel voorzichtig?" _O-

Mijn ex heeft zo eens gesmst dat ie dronken was na een aantal pikante smsjes waar ik niet mee opgezet was en het antwoord "proficiat, je bent officieel laag genoeg gevallen dat ik medelijden met je heb" zorgde voor totale radiostilte.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 11:29

Ik ga weer even alles proberen te beantwoorden.

De reactie van mij is ook overdreven. Dat vind ik zelf ook. Maar let wel: Het is geen bewuste reactie :n !
Op het moment dat ik het weet krijg ik gewoon kriebels in mijn buik, die je ook wel eens hebt als je iets heel spannends moet doen (of op wedstrijd gaat etc.). Verder word ik trillerig, nerveus etc.
Het is uiterst vervelend vandaar dat ik er ook vanaf wil.

Reacties als: Laat het los.. Daar heb ik dus weinig aan. Ja dat weet ik zelf ook wel :D Maar de vraag is hoe? Als ik het zo makkelijk kon los laten had ik dat allang gedaan en had ik dit topic nooit geopend voor tips.

Ik denk dat Nicolletje en Ninx wel ergens een kern van waarheid te pakken hebben. Controle kan het misschien wel eens heel goed zijn. Ik ga er nog eens overnadenken hoe ik de controle-dimensie kan implementeren in mijn reactie.

En de reacties dat ik niet kan maken om hem te begrenzen: Dat doe ik dus ook niet. We hadden dit besproken en daarin zei ik dat ik totaal geen problemen heb met wat drinken, totdat de grens van nuchterheid overschreden wordt. Dit vond hij niet leuk voor mij en daarom heeft hij zelf (let op: zelf :D ) beloofd dus niet meer te drinken.
Maar dit vind ik weer niet leuk voor hem. En onbewust word ik toch de boeman, want door mij kan hij toch niet drinken. En dat vind ik heel lastig voor hem en voor mijzelf.

En hem laten stoppen met smsen werkt dus ook niet. Want als hij dronken is krijg ik standaard smsjes als: "ikk huo vAn jouj!" oid :') Dus dan weet ik zelf al hoe laat het is.

Ayasha: Geweldig _O- hahaha.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:30

zet je telefoon uit als hij op stap is:)

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:32

Mijn vriend is ook niet zo gezellig als hij dronken is. Of hij vind mij super lief en gaat mij optillen om mij daarna super hard te laten vallen, omdat hij er achter komt dat ik toch iets zwaarder ben dan hij dacht en dat hij zelf iets minder sterk is door z'n lamme toestand (heb zo al veel blauwe plekken opgelopen). Of hij heeft ineens het hoogste woord is super aanwezig en o weeh als ik (of iemand) m'n mond dan durf open te trekken over iets waar hij het niet mee eens is. Hij heeft overigens 2 jaar geleden op de zwarte cross zich ook helemaal lam gezopen (ik was er niet bij), is toen halfnaakt op bed gaan liggen en er hebben allemaal meiden foto's van hem zitten maken, pfft vreselijk! Daarnaast drinkt mijn vriend altijd, bobt zelden. Want als hij gedronken heeft is hij losser. Achjaa ik laat hem maar, blijf een beetje uit de buurt en ga bij de meiden uit de groep staan. Heb ook geen zin om als een zeurende vriendin zijn avond te verpesen maar kan me er toch best aan irriteren. Alleen die zwarte cross daar heb ik het niet meer zo op, hopelijk gaat hij dit jaar niet, maar ben er bang voor.

Mijn tip aan jou: laat hem gewoon wat meer los.. Zulke vreselijke dingen doet hij toch helemaal niet? Gewoon een kwestie van hem vertrouwen! En ook ik denk dat het beter is dat hij je niet meer smst, je spreekt hem de volgende dag wel weer over hoe het was geweest. En dan kun je weer denken: gelukkig nu is hij weer normaal en gewoon bij mij.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:33

Focussed schreef:
Want als hij dronken is krijg ik standaard smsjes als: "ikk huo vAn jouj!" oid :')

Daar zou ik dus keihard om lachen :')

Probeer jij dat ook es!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 11:34

pinuts: Daar kan ik niet aan beginnen. Soms verwacht ik namelijk niet dat hij dronken wordt (hij ging naar de schoolreunie inclusief leraren. Dus best formeel. En wordt daar dronken. Dat had ik nooit verwacht). En ik zit 9 van de 10 keer ook niet thuis op de bank, dus vind het wel fijn om mijn telefoon aan te hebben als ik in Amsterdam ben (en stel er gebeurd wat, of ik raak iemand kwijt) of om mijn moeder even te laten weten hoe het gaat en hoe laat ik thuis ben.
Dus als ik daar aan begin dan moet ik hem iedere keer uitzetten als hij ergens alleen heen gaat 's avonds en kan ik zelf niks meer :P

En hem laten stoppen werkt ook niet want hij stuurt in z'n dronken bui toch weer dingen "je bent zo leivvvvvvvv " oid :') .
Ja het is wel lief dat ie het stuurt maar zorgt bij mij dat de alarmbellen alweer afgaan.

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:37

Shiloh schreef:
Sorry, als ik eerlijk ben vind ik dit een uitermate overdreven reactie van jou kant, en dus ook jou probleem.

Ik vind eigenlijk niet dat die jongen zich moet gaan lopen inhouden en aanpassen, zodat hij niet dronken word op een feestje waar jij niet eens bij bent! Je zegt het zelf al, hij is 20 en student, laat dat jong lekker genieten van zijn studententijd!

Ik denk dat jij op zoek moet gaan waarom je je zo voelt, en dat jij er iets aan moet doen om dat niet meer te voelen.

Niks aan toe te voegen.. als ik hier lees dat sommige mensen hun vriend maar 3 bier ofzo laten drinken denk ik wat ben je dan voor controlfreak :')
Vooral als ie nog lekker jong is, laat hem toch! (nja tenzij het een vervelende e*kel is als ie gedronken heeft maar dat is een heel ander verhaal) maargoed dat is mijn mening,zolang mn vriend gewoon gezellig dronken is en het naar zijn zin heeft gun ik het hem van harte. Ik heb 100x liever dattie lekker plezier gaat maken in de kroeg ipv dat hij zich door mij aan allemaal regeltjes moet houden ;).

Overigens vind ik dat TS er wel goed mee omgaast! Ze vind het namelijk wel vervelend als hij dronken is maar staat wel open voor andere oplossingen ipv hem verboden op te leggen, vind ik knap. Heb je inmiddels al een oplossing?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:39

Jumpie schreef:
Focussed schreef:
Want als hij dronken is krijg ik standaard smsjes als: "ikk huo vAn jouj!" oid :')

Daar zou ik dus keihard om lachen :')

Probeer jij dat ook es!

Wat wel lief is dat hij dronken is, maar wel aan je denkt! :)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:44

Telefoon uit als hij op stap is, dat is denk ik het beste..

Maar, heb je ook enig idee waarom jij je er zo druk om maakt? Want ik las hier ook iets over vertrouwen? Als hij dronken is, dan smst hij je dat hij van je houdt.. En dronken mensen spreken toch altijd de waarheid? :+

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:46

Toen ik mijn vriend leerde kennen was hij net vrijgezel, en feestte er gezellig op los. Incl alcohol... Ik ben juist anti-alcohol en drink zelf zelden tot nooit. Ik ben met hem gaan samenwonen en heb wel duidelijk gemaakt dat ik het niet op prijs stelde dat hij stomdronken thuis zou komen na een avondje stappen met vrienden wat hij toen nog deed. Tuurlijk kan je hem dan niet verbieden te drinken, het is zijn leven, maar een beetje rekening houden met je vriendin waar je dan mee samenwoont is ook wel prettig. Hij is toen 1x zo ontzettend dronken thuis gekomen en zo de boel ondergekotst had dat dat ik echt laaiend was (heb de kots ook laten liggen voor hem!). Ik stond toen met de koffers bij wijze van in mijn handen. Gelukkig was dit maar eenmalig.... Niet lang daarna pakte hij zijn sport weer op (wielrennen) en is hij "gestopt" met drinken. Nu drinkt hij nog wel eens af en toe een biertje, maar daar blijft het ook bij...gelukkig!

Je kan het hem in ieder geval duidelijk maken dat je het niet op prijs stelt dat hij zo dronken wordt. Hij heeft een vriendin en hoort daar toch wel enigzins rekening mee te houden.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:52

Nrkee schreef:
Shiloh schreef:
Sorry, als ik eerlijk ben vind ik dit een uitermate overdreven reactie van jou kant, en dus ook jou probleem.

Ik vind eigenlijk niet dat die jongen zich moet gaan lopen inhouden en aanpassen, zodat hij niet dronken word op een feestje waar jij niet eens bij bent! Je zegt het zelf al, hij is 20 en student, laat dat jong lekker genieten van zijn studententijd!

Ik denk dat jij op zoek moet gaan waarom je je zo voelt, en dat jij er iets aan moet doen om dat niet meer te voelen.

Niks aan toe te voegen.. als ik hier lees dat sommige mensen hun vriend maar 3 bier ofzo laten drinken denk ik wat ben je dan voor controlfreak :')
Vooral als ie nog lekker jong is, laat hem toch! (nja tenzij het een vervelende e*kel is als ie gedronken heeft maar dat is een heel ander verhaal) maargoed dat is mijn mening,zolang mn vriend gewoon gezellig dronken is en het naar zijn zin heeft gun ik het hem van harte. Ik heb 100x liever dattie lekker plezier gaat maken in de kroeg ipv dat hij zich door mij aan allemaal regeltjes moet houden ;).

Overigens vind ik dat TS er wel goed mee omgaast! Ze vind het namelijk wel vervelend als hij dronken is maar staat wel open voor andere oplossingen ipv hem verboden op te leggen, vind ik knap. Heb je inmiddels al een oplossing?

Mee eens!
Ik merk wel aan mezelf dat ik mezelf ook 'indek' tegen situaties die ik wel eens niet leuk kan gaan vinden, zoals een ladderzatte vriend. Zeg hem dan gewoon dat hij lekker thuis mag gaan slapen en dat we elkaar de volgende dag gewoon weer zien, even goede vrienden! Als we bij elkaar slapen zeg ik als hij naar de shoarma tent is geweest: gadverdamme wat stink je uit je bek.. of wat heb je het koud.. maar draai ik me om en slaap verder.

Trouwens.. mijn vriend heeft wel een keer in een zatte bui m'n vloer onder staan zeiken.. := Toen was ik wel echt laaiend! Zelf wist hij er overigens echt niks meer van.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:03

Laat die jongen lekker zuipen, zolang hij zich niet in het verkeer hoeft te begeven en jou niet verveelt met zijn gedrag moet hij het toch zelf weten?

Mijn vriend drinkt ook weleens teveel (dat heb je als je niet tegen drank kunt en na 3 drankjes al begint te loensen... :') ) maar zolang ik er niet bij is hoeft hij zicht toch niet aan te passen omdat ik er niet ben...

Kijk als ik erbij ben en ik zeg ik vind het irritant als je zo op je benen staat te tollen en je er komt geen zinnig woord meer uit en je kotst de hele vloer onder kan hij zich wel aanpassen en is dat ook wel op z'n plaats. Ik ben zelf ook weleens dronken... Ik kan totaal niet tegen drank en na 4 biertjes ben ik al behoorlijk aangeschoten en ik vind teveel drank om te rijden "dronken" Dus dan ben ik al dronken... :j

Maar als je er niet bent dan maakt het toch niet uit? En dan moet hij het voortaan maar niet zeggen!

PS: mijn vriend heeft naakt de lade met ondergoed bij zijn ouders een keer ondergepist en was zo lam dat hij probeerde een t-shirt aan te doen omdat hij dacht dat het een onderbroek was... 8)7 En het is helemaal goed gekomen met die jongen dus probeer er iets luchtiger mee om te gaan!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:09

Probeer je niet zo aan te stellen. Waar maak je je druk om?
Ja dronken mensen kunnen heel vervelend zijn. Mijn vriend lust ook wel wat en dat moet hij zelf weten, ik gun hem dat plezier en vorige keer zelfs ben ik midden in de nacht uit bed gegaan om op de bank te slapen want hij was zo irritant! En hij maar roepen 's nachts dat ie zo zat is.
Maar ik zie er ook de humor van in!

Meid probeer je niet zo druk te maken :D

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:17

Misschien ben ik dan een beetje vreemd/raar, maar mijn vriend en ik drinken regelmatig samen een paar borrels of meer. Mijn vriend is bijna 28, en ik gun het hem wel als hij af en toe weekends even een paar borrels gaat doen.
Hij gedraagd zich denk ik altijd prima, en krijg af en toe wel een lief berichtje, maar dat vind ik juist wel leuk om dan te horen dat hij aan me denkt. Toch vind ik wel dat je er goed mee omgaat, je weet dat het probleem aan jezelf ligt en dat is al heel wat. Toch zou ik mijn vriend niet eens durven vragen of hij misschien niet zoveel zou willen drinken. Dus vindt het wel lief van je vriend dat hij dat zelf al voorstelt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:29

Kattenbak schreef:
Eens met bovenstaande reacties. Leef en laten leven toch?

Las ook dat iemand hier had afgesproken dat haar vriend niet meer dan 3 drankjes op een avond mag drinken. WTF? :D

Pardon?
Dit is een beslissing van ons samen geweest.... Ik heb hem niets opgelegd. :n Wij vinden dit een goede beslissing, wat is daar dan erg aan? Hij is er gelukkig mee, ik ben er gelukkig mee.
Mist hij het dronkenschap? Nee, totaal niet. Hij dronk vroeger om maar zo snel mogelijk dronken te zijn. Nu drinkt hij wat voor de gezelligheid :) iets dat hij zelf ook veel fijner vindt!

Relatie is geven en nemen. Naar elkaar luisteren ... Niet iets opleggen. Dat werkt niet. Dat zal ik ook zeker niet doen, het is zijn leven maar wij moeten wel rekening houden met elkaars leven :)

Als hij op een feestje wel dronken is? Nou ja, dan hoeft ie niet naast mij te liggen haha :D van die geur ga ik over mijn nek :P nee een preek krijgt hij niet... Maar ik heb geen medelijden met een kater :D

Ben ik een controlfreak? Nee. ik lig er absoluut niet wakker om als hij met collega's een weekendje weg gaat. Gaat er dan meer drank in? Ja hoor. Maar hij hoeft zich dan niet in het verkeer te begeven
en ik krijg hem pas weer nuchter terug haha
Maar zelfs dan heeft hij niet de behoefte om zich vol te gieten. :)

Ach wij passen goed bij elkaar, beide niet gek op dronken mensen :D en beide huismussen!

En nee ik ga niet zijn drankjes tellen :+ het is lekker zijn verantwoordelijkheid hoeveel hij daadwerkelijk drinkt.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:05

Focussed schreef:
IMJ schreef:
Heb je een ervaring met een vreemdgaande partner misschien?

Nee, hij is ook pas mijn eerste echte vriend.

Angst om m kwijt te raken door een ander in een dronken moment?

Heel herkenbaar, vind het sowieso niet fijn als mn vriend alleen uit gaat, weet niet wat ie doet en hoeveel ie opheeft.
Weet ook niet precies wat t is, maar ik denk toch hier ook het feit dat ik wel meer mensen om me heen heb zien breken
doordat (meestal) hij teveel gedronken had en vreemdgegaan is. Overigens drinkt hij redelijk wat, maar dronken word hij
gelukkig niet meer (even afkloppen natuurlijk). die grens weet ie wel. En als ik erbij ben drinkt hij sowieso wat matiger
(dit is trouwens uit zichzelf, dat vraag ik m niet). Drink zelf niet, dat kan er ook mee te maken hebben, ken t effect niet..

Edit; overigens hier ook geen cafe in bed, dronken is lekker thuis of op de bank slapen :+

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:49

Een exvriend van me was ieder weekend straalbezopen en heel eerlijk, ik had daar een hekel aan. Maar hij was dan ook echt laveloos en werd lastig, vooral tegen mij. Wilde allemaal van alles na het stappen van me, terwijl ik dan nuchter was en daar dus ECHT geen zin in had. En dat ging dan ook op niet zon fijne manier. Veel ruzie enzo en de volgende dag wist hij natuurlijk nergens meer van.

Mijn vriend nu drinkt maar af en toe en die wordt vooral heel lollig en vind mij ook zuperlievvv dan... Maar hij wordt ook gewoon echt niet lastig, alleen moet ik hem meestal dan wel in bed leggen en uitkleden, want dan is hij een beetje van het padje. Gek genoeg weet hij dat smorgens wel nog gewoon, dus of het echt is dat hij het zelf niet meer kan of gewoon lol heeft omdat ik het doe en er ook dubbel om lig, dat laat ik maar even in het midden.
Nu kan ik er echt wel de humor van inzien en lach ik hem uit als hij weer eens de trap niet fatsoenlijk opkan :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:54

Heel herkenbaar, ik krijg zelfs een beetje haatgevoelens als m'n man dronken is :')

Ik heb geen flauw idee waarom, maar ik vind het vreselijk. Het lijkt zo 'slap' om dronken te worden en de meeste mensen gedragen zich echt imbeciel als ze zat zijn. Ik denk niet graag zo over m'n man, dus misschien dat ik er daarom niet tegen kan :)

Cinnnndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:03

Citaat:
Heel herkenbaar, ik krijg zelfs een beetje haatgevoelens als m'n man dronken is :')

Ik heb geen flauw idee waarom, maar ik vind het vreselijk. Het lijkt zo 'slap' om dronken te worden en de meeste mensen gedragen zich echt imbeciel als ze zat zijn. Ik denk niet graag zo over m'n man, dus misschien dat ik er daarom niet tegen kan :)

aiii hier herken ik mezelf ook pijnlijk goed in.....

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:14

Haha als mijn vriend dronken is zet ik gewoon mijn telefoon uit en hoeft hij niet te komen aanbellen / logeren ;) Verder moet 'ie gewoon lekker zelf weten wat hij doet.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:24

Misschien ligt het er aan dat ik een hele leuke vriend heb, die ook nog leuk dronken wordt. Maar ik vind het echt prima. We zijn nu iets meer dan een half jaar bij elkaar. Hij is 2x echt goed dronken geweest. Dus zo vaak komt het niet voor. Blijkbaar heeft hij dan een leuke avond gehad, en dat gun ik 'm van harte.

Wij zijn ook niet een stel dat elkaar dingen verbied, en zo wil ik ook absoluut niet worden. Als hij iets leuks gaat doen (zonder mij), dan wens ik 'm veel plezier :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:26

zonnebloem18 schreef:
Je kan vind ik alleen maar van hem vragen minder te drinken als jij er bij bent, wat hij doet als hij met vrienden uit is zonder jou is aan hem.
Zeg je dat ook als ie met andere wijven naar bed gaat? Vind best dat je afspraken kan maken over wat hij doet als je er niet bij bent hoor. Dat moet je dan alleen wel samen afspreken en niet hem zomaar verbieden. Dat werkt niet.