Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:29

xJolien schreef:
Ooh oke! Ik heb ook geen idee hoe dat zit, maar ik vond het toch een beetje vreemd dat mensen bij vreemden om kaartjes gaan 'smeken'.... Maar goed, voor hetzelfde geld waren het echt mensen uit de bijstand... Ik vind het zo lastig, het kan natuurlijk ook helemaal niet waar zijn..

Ik vind het niet vreemd dat er mensen zijn die via marktplaats proberen aan spullen/dingen te komen danwel gratis of voor heel weinig.
Weet je hoeveel armoede er hier is?
Ik adviseer in mijn buurt mensen die iets willen doen voor een ander, weg gecen of wat dan ook via het maatschappelijk werkt te doen, die hebben hun lijsten met gezinnen die echt arm zijn, en dan weet je zeker dat je spul heel goed terecht komt ;-)
( En niet bij een MP profiteur, want ja die zijn er helaas ook nog.)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:30

Mijn fiets was laatst gejat, dus ik op marktplaats advertentie gezet met 'gezocht tweedehands fiets'. Je weet maar nooit toch?
Had er iemand op gereageerd dat ie wel een fiets had en een half uur later weer: waarom niet terug mailen? En zo ging dat een paar uur door, elk half uur kreeg ik een mail met of een vraagteken, of 'waarom reageer je niet?'. Ik had alleen al deze mails niet gezien, heb geen internet op mijn telefoon, dus toen ik thuis kwam toch maar vriendelijk gemaild dat ik al een fiets had :+
Sorry, maar daar hoef ik dan geen zaken me te doen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:32

GroteVogel schreef:
xJolien schreef:
Ooh oke! Ik heb ook geen idee hoe dat zit, maar ik vond het toch een beetje vreemd dat mensen bij vreemden om kaartjes gaan 'smeken'.... Maar goed, voor hetzelfde geld waren het echt mensen uit de bijstand... Ik vind het zo lastig, het kan natuurlijk ook helemaal niet waar zijn..

Ik vind het niet vreemd dat er mensen zijn die via marktplaats proberen aan spullen/dingen te komen danwel gratis of voor heel weinig.
Ik adviseer in mijn buurt mensen die iets willen doen voor een ander, weg gecen of wat dan ook via het maatschappelijk werkt te doen, die hebben hun lijsten met gezinnen die echt arm zijn, en dan weet je zeker dat je spul heel goed terecht komt ;-)

Ja maarja ik ben dan wel weer zo zou ik kleding tweedehands verkopen wil ik het heus we voor een duppie aan hun geven
maar ik ga geen paard voor een duppie aan hun geven he maar dat snap je vast wel :')

Vjestagirl

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 18:40

Ik moet wel zeggen dat er als je iets aanbied er zo gigantisch veel mensen zijn die echt NIETS willen betalen dat je je af gaat vragen hoe die lui hun internet verbinding nog betalen.

K had ook n bank erop staan, €100 nieuw bij de IKEA, zat eruit als nieuw, k vroeg er €35 voor. En dan €5 bieden. Amme nooit niet.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:41

whaahahahaa @ Shilady, maar iemand die marktplaats afzoekt naar kleren/kaartjes, spullen zullen NOOIT zoeken naar een paard omdat ze die toch niet kunnen onderhouden.
Zie het al voor me "Mevr, ik zit wel in de bijstand, mag ik het paard voor niks?" hahahaha

Kleding bied ik ook via maatschappelijk werk aan, ik stuur ze een mail met wat ik bv heb en dat het hier is af te halen.
Nu zijn we bezig met pakketten te maken voor mensen in de bijstand voor de kerst, met alleen maar lekkers erin, zodat ze naast het gewone eten ook eens kunnen smullen ;-)
Maar moeilijk is het natuurlijk wel, ik bedoel ik kan ook geen 100 stuks maken en er zijn er veel meer.
Ik maak er zoveel ik kan en laat het dan aan maatschappelijk werk over, dan weet ik dat het zeker goed terecht gaat komen ;-)

Maar ontopic,

Zelf ben ik eens goed opgelicht geweest!

Mijn vriend wou een tomtom, die dingen waren toen net uit.
Voor 200 kon ik er 1 kopen, ik te hebberig geweest, geld overgemaakt....
Maar ik heb hem WEL gekregen hoor, alleen het was een plastic nep speelgoed tomtom uit China, zonder bekabeling erin of niks.
Mail gestuurd maar natuurlijk nooit meer iets van gehoord, ja wel aangifte gedaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:42

Niemand die de advertenties kent waarbij je een huis kunt huren in ruil voor 18+ 'gezelschap'?
Ik dacht dat iemand daar misschien van gehoord heeft.

Ik was dus heel onschuldig gereageerd op een leuk appartementje en de emailtjes met vragen die ik terugkreeg waren echt heeeeeel bizar, ik vroeg o.a de huurprijs en hoe lang ik er in kon blijven en of ik ook een huurcontract kreeg.
Nou ik kon zelfs huursubsidie krijgen als extraatje en tja, tot hoe lang het leuk bleef tussen mij en de huurder kon ik er in blijven... 1 a 2 keer per week 'gezelschap'.
Het bizarre is, dat ik soms nog STEEDS zulke advertenties zie staan, dit keer met een wat duidelijker omschreven 'huurprijs' 8)7

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:45

Vjestagirl schreef:
Ik moet wel zeggen dat er als je iets aanbied er zo gigantisch veel mensen zijn die echt NIETS willen betalen dat je je af gaat vragen hoe die lui hun internet verbinding nog betalen.

K had ook n bank erop staan, €100 nieuw bij de IKEA, zat eruit als nieuw, k vroeg er €35 voor. En dan €5 bieden. Amme nooit niet.

Nee moet je ook zeker niet doen!
Dat zijn vaak de mensen die lekker willen shoppen met zielige verhaaltjes ;-)

Iemand die echt in de bijstand zit kijkt in eerste instantie bij de gratis advertenties, en dan naar wat ze uit kunnen geven.
Kost het nieuw 100, en er word 35 gevraagd en ze hebben maar 5 euro dan bieden ze echt niet serieus.
( Je zou hoogstens een mail krijgen discreet, want de echte mensen die het nodig hebben schamen zich nog rot ook......)

GroteVogel

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:48

Of zo had ik eens op MP een jonge hond gezien, ik een bod gedaan en gaan kijken...
Helaas was het een stok oude hond die zijn tanden al had verloren en grijs was geworden...Tja niks jonge hond dus ( Een mini yorck)
Ik zeg tegen de mensen hee die is kei oud, de mensen kijken me aan en zeggen, oh dat wist ik niet, ik zal hem eraf halen.
De hond heeft er nog een week op gestaan en was er toen pas af.............ik hoop niet dat iemand die het niet zag hem gekocht heeft als jonge hond.......

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:48

PalermoZ schreef:
Dit heb ik ook een paar keer gehad. Had ik een rij-jasje geplaatst, je krijgt dan meteen reacties van mensen die op je symphatie en gevoel inspelen. Ja ik kan echt geen 75 euro betalen ik ben maar een alleenstaande bijstandsmoeder met een handicap en een kind met downsyndroom etc etc dus ik bied 30 euro. Ergens denk je dan nog, aahhh wat zielig maar eigenlijk doen die mensen het er gewoon om en zien ze het als een soort sport... Dat is wel echt zielig!
Dat vind ik ergens ook wel wat anders. Want hoe ga je dan al die wedstrijden betalen als je die 75 euro niet eens kan missen? := Ik denk dat ik in dat geval, en in het geval van die kaartjes, ook wel wat harder zou zijn. Het is ook dat deze bench al jaaaaren oud was (hond is erin naar Nederland gevlogen toen ze 1 was en overleden vlak voor haar veertiende verjaardag, dus reken maar uit :)) ), als het een gloednieuw ding was geweest hadden we hem ook niet gratis weggedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:54

GroteVogel schreef:
xJolien schreef:

Of een goederenbank, die is bijvoorbeeld in Leeuwarden. Tsja biedt je een nieuw Hello Kitty tasje aan, tot 2x toe dezelfde mail of ze het gratis mag voor haar dochtertje. Sorry hoor, maar mijn mams had een bijstandsuitkering en 4 kinderen en die kon echt wel een paar Euro missen... Maar vaak hebben mensen in de bijstand ook nog schulden en dan kom je dus in de problemen. Heb zelf in de bijstand een paard gehad (werkte voor de stalling) en met een beetje zuinig doen kon zelfs dat (was wel voor 1996).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-11-11 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:55

IK krijg trouwens ook heel vaak reacties van "zielige" mensen. Laatst ook met wat spullen die ik te koop had staan kreeg ik een mail voor mensen die spullen zochten voor een kerk in Roemenië. En inderdaad ook wel eens van mensen die een kind hadden en geen geld voor "leuke" dingen die dan op marktplaats proberen om dingen gratis van je te krijgen. Maar ik vind dat eerlijk gezegd niet normaal, als ik geld genoeg had en ik spullen aan een goed doel wilde geven dan deed ik dat wel. Bovendien heb ik het idee dat het vaak gewoon gelogen word en dat het gewoon een afding strategie is :Y)

Met paarden hoor ik inderdaad heel vaal van "zorgboerderijën" die dan gratis of onder de slachtprijs paarden zoeken. Maar dan zoeken ze geen leuk (ouder) recreatie paardje waarbij rond of net iets onder de slachtprijs bieden nog redelijk zou zijn bij een goed tehuis, een echte dressuur crack hebben ze nodig op hun zorgboerderij 8)7.

Annabel

Jeetje ts :') wat een aparte :P
wat een verhalen hier zeg!

laura123456

chipieke schreef:
De leukste die ik had:

als ik voor dat paard nu een héééle hééééle goede thuis bied, krijg ik die dan gratis?

Was een zeer waardevolle springmerrie met flinke papieren, ja doeg hoor :+

En ooit eens een kast te koop gezet en mijn man stond toevallig op de foto,
kreeg ik een mail terug van een vrouw die vroeg of ze mijn man bij de kast kreeg :\

_O-

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:56

Sommige verhalen hier. :D

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:58

ik had een keer mijn kreeft te koop staan
hij was best wel groot

mailde iemand mij
kan je deze kreeft ook eten want hij ziet er nog wel lekker uit

ik dacht echt ja doei
die kreeft krijgt alleen een goed tehuis

dus ehb mijn kreeft niet meer durven te verkopen omdat je hem ook kan eten
en is bij mij van ouderdom dood gegaan :P

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:59

ik heb een keer een beschermkuip voor achterin de stationwagen te koop gehad. Kostte nieuw 100 euro, heeft uiteindelijk twee maande in de auto gelegen met max 5 keer de honden erin. Geen rare beschadigingen dus.

Bood iemand er 5 euro op, waarop ik die persoon mailde dat bieden prima was, maar dan geen onzinbiedingen. Krijg ik een mailtje terug dat ik zijn bod geen onzin bod mocht noemen, dat ik die kuip maar achter mijn paard moest knopen en daar dan mijn dochter maar op moest zetten, was leuk voor haar verjaardag. Deze meneer heeft al deze informatie destijds van mijn Hyves-account gehaald, die ik toen nog niet afgeschermd had voor onbekenden. Nu dus wel...

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:02

Ach ik maak er een sport van - zo heb ik eens een visaquarium aangeboden een zeer geliefd ding , er reageerden veel mensen de helft kwam niet opdagen , en dan de kijkers die de boel beginnen af te kraken om de prijs omlaag te krijgen , uiteindelijk heb ik het ding verkocht aan vier studenten die er ontzettend blij mee waren.
Een heel duur donzen dekbed heb ik ( ongebruikt) voor een hele lage prijs gekocht. ( de mensen wisten niet meer wat ze voor dit dekbed betaald hadden......)
Ik was aan het kijken voor een boerenfox pup , kreeg een reactie uit Utrecht , het puppie was schattig maar had dermate dikke pootjes en was met haar drie maanden al bijna boven de knie uit..... dat we er toch maar vanaf gezien hebben .....

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:03

Had eens een konijnehok te koop staan, zo'n buitenhokje voor een dwergkonijn, had er keurig maten bij gezet.
Afijn er kwam een bod, had ik geaccepteerd en ze kwamen hem halen.
Een jongen met zijn vriendin en zijn moeder was er ook bij, omdat de kids niet zo heel slim waren, woonden op zichzelf.
Afijn hij bekijkt het hok, zegt tegen mij oh hij is wel kleiner dan ik dacht, ik weet niet of dat gaat passen.
Dus ik zo wat moet er in dan?
Een vlaamse reus van meer dan een halve meter.
Ik zei, nou dat gaat niet passen.
Ja zei hij als ik nou minder bied dan, omdat ie zo klein is.
Ik zei eh ja dan past het konijn er nog niet in toch?
Nee maar ja als ik hem goedkoper heb, dan kan ik het proberen.
Dus heb gezegd dat dat echt niet kon, zielig voor het konijn en dat ik hem niet aan hem ging verkopen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:03

BenB schreef:
Ik had eens stoere boots te koop staan op marktplaats. Kreeg ik een e-mail van een man die vroeg of ik met die schoenen op hem wilde staan..... _O- Gelukkig heb ik de boots wel verkocht aan iemand anders die er erg blij mee was.

Oh my god, dat heb ik ook gehad. Die vent heeft me maanden lang gebeld en gemailt of ik op hem wou staan en hem wou schoppen :+ :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:15

Ik had wat aquariumspullen te koop staan. Een jongetje uit de buurt bood 5 euro. Prima, ik deed er niks meer mee en als hij er blij mee is.... 3 mailtjes later een afspraak gemaakt, kwam hij niet opdagen, weer een mailtje, nieuwe afspraak. Krijg ik een mailtje of hij het geld kan overmaken! Nou nee dus, als je het komt halen, kun je gelijk 5 euro meenemen. Nooit weer wat van gehoord.
Ook had ik een aantal flesjes op MP staan, 25 cent per stuk. Of ik eentje wilde opsturen, om te kijken hoe ze er uitzagen. Prima, als u 6,75 aan porto wil betalen, ook nooit meer wat van gehoord.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:19

CharmingS schreef:
BenB schreef:
Ik had eens stoere boots te koop staan op marktplaats. Kreeg ik een e-mail van een man die vroeg of ik met die schoenen op hem wilde staan..... _O- Gelukkig heb ik de boots wel verkocht aan iemand anders die er erg blij mee was.

Oh my god, dat heb ik ook gehad. Die vent heeft me maanden lang gebeld en gemailt of ik op hem wou staan en hem wou schoppen :+ :')

Niet terug gemailed met iets in de trant van voor een leuk bedrag wil ik wel op een bepaalde plek ;) van het lichaam staan en voor 50 euro meer schop ik je helemaal lens? :D

speedyweedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:31

Vjestagirl schreef:

Dat is bij mij tot noch toe ook het enige irritante aan marktplaats. (Voor de rest zowel aan de aankoop als verkoop-zijde niks te klagen :) )
Ik heb iets te koop staan voor €180 op vaste prijs. Vervolgens heb ik wel bieden aanstaan. Maar dan krijg je vervolgens wel allemaal mailtjes met: 'Voor 150 incl. verzenden koop ik hem' Dan zeg ik: 'dat gaat niet, ik wil er meer voor hebben' Dan gaan ze vragen hoeveel ik er dan voor wil hebben.

Vervolgens zeg ik dat ik er 180 voor wil omdat ik dat zelf ook heb betaald. (en dat verzenden me waarschijnlijk ook een lieve duit gaat kosten laat ik nog maar achterwege)
Maar dan denk ik bij mezelf: 'Het staat toch bij die advertentie? Kijk dan even uit je ogen dan hoef je niet een heel mailtje aan me te verspillen'
Ik denk nu dat ik hem maar op bieden vanaf zet. Hoop dat ik dan wat minder mailtjes krijg want ik beantwoordt ze wel allemaal, en dat kost me ook tijd. Ik heb het al op een faire prijs gezet - zodat ik er zelf geen verlies maar ook geen winst op maak - maar iedereen blijft afdingen idd :P
Laatst bijgewerkt door speedyweedy op 09-11-11 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:36

Ik heb ook eens een belachelijk laag bedrag geboden voor een keramiekoven. Kon hem gelijk de volgende dag ophalen en kreeg er nog een kleinere keramiekoven bij! Bij deze mensen stonden ze in de weg en omdat die dingen zo loeizwaar zijn, waren ze blij dat wij de mogelijkheid hadden om ze op te halen.
Dus soms loont het echt om erg laag te bieden.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:41

Zo heb ik laatst een aquarium verkocht.. Kreeg een heel lief onschuldig mailtje van een "ik dacht een kind".. Er stond in, Mag ik u alsjeblieft vragen wat je voor DE aquarium wil hebben? Heel veel liefe groetjes, bla bla..

Dus kwamen die advertenties in mijn hoofd naar boven van die jonge pennymeisjes, want daar staat ook regelmatig heel veel groetjes enzo.. Ik dacht ah das een kind! daar kan ik hem wel voor 20 euro voor weg doen, en wou bijna zeggen je mag hem gratis op komen halen.. IK de prijs besproken, en mocht het een kind zijn die er hard voor heeft moeten sparen dan mag die gewoon gratis weg dacht ik zo.. Gaat de deurbel, staat er in een keer een bonk van een kerel voor me van begin 50.. Geloof me stond er raar van te kijken dat die zei dat het aquarium voor hem zelf bedoeld was om garnaaltjes in te kweken... haha.

Ik doe heel veel met Marktplaats, wij doen ook porselein handel, Capodimonte beelden en spiegels etc.. Maar daar komen echt rare figuren op af.. Heb hier ook wel eens van die tokkies gehad die echt gewoon stampij kwamen maken omdat het hun allemaal niet aanstond en het op de foto mooier was.. En zo ook wat van de prijs af wouden. Nou ben ik niet voor de poes en heb ik mijn kwakert ook wel mee... En had ik geluk dat schoonvaders kwam en waren ze ook zo weer weg.. Maar anders weet ik niet wat er gebeurt was want ze begonnen echt redelijk op een agressiefe toon te praten en dreigementen naar me hoofd toe te gooien..

speedyweedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:43

Citaat:
Dus kwamen die advertenties in mijn hoofd naar boven van die jonge pennymeisjes, want daar staat ook regelmatig heel veel groetjes enzo.. Ik dacht ah das een kind! daar kan ik hem wel voor 20 euro voor weg doen, en wou bijna zeggen je mag hem gratis op komen halen.. IK de prijs besproken, en mocht het een kind zijn die er hard voor heeft moeten sparen dan mag die gewoon gratis weg dacht ik zo.. Gaat de deurbel, staat er in een keer een bonk van een kerel voor me van begin 50.. Geloof me stond er raar van te kijken dat die zei dat het aquarium voor hem zelf bedoeld was om garnaaltjes in te kweken... haha.

Haha, die vind ik leuk :))