Uiteindelijk hou je evenveel "vrienden" over als je het moeilijk hebt gehad, maar vaak wel andere dan daarvoor!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Mirr89 schreef:Inderdaad... of soms als je wat mee maakt, hoor je 2 weken heel veel & daarna moet je maar weer doorgaan, alsof er niets aan de hand is. Net alsof er iets moet gebeuren voordat ze contact met je op nemen... Gelukkig zijn er ook anderen waarbij dit niet nodig is =)...
Astaloca schreef:Tja wat zal ik zeggen als je kunt vergissen in mensen wie denken je beste vriend te zijn.. Sorry maar vertrouwen kan ik tegenwoordig moeilijk vinden bij nieuwe mensenDat wil niet zeggen dat ik geen vrienden heb en plezier heb met ze.. Maar vertrouwelijke dingen houd ik tegenwoordig bij mezelf.
Heb ook altijd gezegd dat ik het kan begrijpen als mensen liever met een energiek, vrolijk en optimistisch iemand willen omgaan dan met een tijdelijk of chronisch ziek iemand. En andersom is mij ook aangeraden op te passen voor het grote verlies van energie dat optreedt bij het omgaan met mensen die ziek zijn of niet goed in hun vel zitten...
Waar dat verschil vandaan komt? Zal denk ik te maken hebben met een soort klik die je wel of niet hebt. Sommige mensen zal ik noooooooooooooooooit laten zitten, en sommige mensen zullen mij nooooooooooit laten zitten. Zelfs als dat vanuit oogpunt van zelfbescherming beter is. En dat is wel een geruststellende gedachte 
Zoiets doe je op je gevoel denk ik

) waarop de definitie van vriendschap staat:
) gedichtje van Toon Hermans:(wat veel mensen trouwens niet weten is dat dit slechts het eerste deel is van een langer gedicht).Citaat:Je hebt iemand nodig
Stil en oprecht
Die als het erop aan komt
Voor je bidt en voor je vecht
Pas als je iemand hebt
Die met je lacht en met je grient
Dan pas kun je zeggen:
Ik heb een vriend