Voor de zoveelste keer gezakt..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:03

Wilawander schreef:
stel ze rijdt jou van de sokken en je komt in een rolstoel en je wilt daar een schadevergoeding voor en TS is niet verzekerd.

Stel de hemel valt straks naar beneden, tja... STEL. Erg hypothetisch.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:04

marleen_usar schreef:
de verlijding om te gaan rijden is dan wel erg groot.

Lijkt mij ook heel pijnlijk ja....

Nwktje

Re: Voor de zoveelste keer gezakt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:07

Je mag wel rijden op eigen terein, dan ben je niet strafbaar maar dan heb je wel een heel groot terein nodig.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:13

Het mag gewoon niet, punt. Kun je doen alsof het schijnheilig is en alsof wij allemaal braver dan de Paus zijn maar dat verandert niets aan de situatie. Een ongeluk is zo gebeurd, zeker in het huidige verkeer. Snap vergelijking met 'de hemel die op je hoofd valt' dan ook niet.
Een rijbewijs zorgt er inderdaad niet voor dat je ineens onfeilbaar bent of dat je ineens geweldig kunt rijden. Maar je bent WEL verzekerd. Doe je het niet voor jezelf, doe het dan voor een ander.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:13

Normaal gesproken zou ik iets gezegd hebben in de trant van kom op joh, je kunt het wel. Maar in een auto stappen zonder rijbewijs vind ik zo ontzettend uiten van totaal niet verantwoordelijkheidsgevoel hebben dat ik je een rijbewijs niet toewens.

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:45

Joh, je kan het. Ik slaagde ook de eerste twee keer niet. Long long time ago. 2 keer voor het CBR afgereden en 2 keer hetzelfde mens. Een vrouw. Als ik aan haar denk, dan word ik weer nijdig. De eerste keer ging niet geweldig, de tweede keer zakte ik omdat ze een verdrijvingsvak aan het verven waren. Er pionen stonden en ik op dat stukje tegen het verkeer inreed, ja, wat moest ik anders? Met mijn rij-instructeur was ik daar nog geen 20 minuten geleden geweest en die zei "rijdt er maar omheen over het andere gedeelte". Hij heeft hemel en aarde bewogen, omdat hij het onterecht vond dat ik op die ene fout moest zakken. Ik ben toen echt heel nijdig geworden op het mens. De derde keer heb ik toen staatsexamen gedaan. Het nadeel is dat je dan je theorie-examen al bij het CBR hebt gehaald je die meteen in de vuilnisbak kan gooien. Je moet daar mondeling slagen voor je theorie, want anders mag je de weg niet op .

Via Rijkswaterstaat, tegenwoordig heet dit het staatsexamen, slaagde ik terwijl het rijden in mijn ogen veel slechter was. Op de snelweg bleef ik iets te veel links hangen, maar het was niet nadelig voor het overige verkeer, daar ik veel gas op de plank had. Ik reed 140 i.p.v. het stuk waar ik maar 120 mocht rijden, ik keek wel, maar niet zo overdreven zoals het zou moeten, ja, ik zag het toch wel (was 1 keer dat hij zei van "je moet iets meer naar rechts kijken"), maar ik dacht echt van ik ben gezakt en mijn humeur begon toen ook meteen te zakken. Ik zei het ook tegen hem "nu ben ik zeker gezakt". Maar die man was hartstikke aardig. Hij zei "rij jij maar rustig door en doe gewoon je best". Aangekomen bij het AC-restaurant, waar destijds die examens werden afgenomen hier in de buurt, mijn instructeur stond op mij te wachten en vroeg waar die man bij stond "hoe ging het" aan mij. Toen zei ik tegen mijn instructeur "slechter dan voorgaande keren". Nou zei die examinator "je reed wat hard op de snelweg, 1 keer had je je nek wat meer naar rechts moeten draaien, maar je hebt wel een assertief rijgedrag en je kan gewoon autorijden". Toen ik het felbegeerde roze papiertje in huis had, ben ik meteen de volgende dag in mijn eentje naar Utrecht gereden. Parkeergarage ff in mijn eentje geoefend, want daar was ik in heel mijn lesperiode niet geweest. Nou, dat ging allemaal prima en de volgende dag op naar Rotterdam. Ik leste ook weleens in Rotterdam als ik een dubbele les had, dus 2 uur achter elkaar sturen en daar ff met trams oefenen.

Je moet de moed niet opgeven, maar jij kan beter niet zonder rijbewijs gaan rijden. Als je nu gepakt wordt, ook zonder brokken te maken, dan hang je echt en dan mag je denk ik, heb niet gegoogled, maar dan zal je de eerste paar jaren niet af mogen rijden. Oh, en brokken maken, dat wordt het een heel ander verhaal, zeker als er iemand bij is met blijven letsel of dat diegene overlijdt. Een verzekering is er dan niet voor je, hoor.

Tuurlijk is het frustrerend, ik kon toen bij dat mens van het CBR haar nek, bij wijze van, ook wel dichtknijpen en zelfs als ik er nu aan denk, dan word ik nog kwaad, haha.

Niet opgeven. Je haalt het echt wel. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:48

De naam staatsexamen is alleen nog zo in de volksmond. Na 4 keer zakken in 5 jaar ga je op voor BNOR, waarbij inderdaad veel mensen met zenuwen wel afrijden. En anders is er ook nog het faalangstexamen van het CBR.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:53

Kan je niet een rustgevend pilletje nemen?

Mijn rij instructeur had een spuitje (voor in je mond) dat moest je op je tong spuiten en daar werd je rustig van. Ik heb het zelf niet gebruikt, omdat ik niet veel spanningen had, ja wel gezonde, maar was niet aan het stressen.. Je hebt ook pilletjes hiervoor.

Wellicht werkt dit bij jou?

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:56

Ja, daarin hebben ze het jullie wel een stuk makkelijker gemaakt. Bedoel, dat was er niet toen ik afreed. En ik heb een paar van die comments hier zitten lezen, maar ik zou niet aan kalmeringspillen beginnen om af te rijden. Ja, hooguit eentje voor het slapen gaan, maar niet een paar uur voor het afrijden of een hele lage dosering van 2 mg. Er staat niet voor niets op die doosjes "dit geneesmiddel kan uw rijvaardigheid beinvloeden".

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:59

Quellian schreef:
Ach joh, jeugdzondes :D Ik ben ook in mijn vroegere jaren gepakt op rijden zonder rijbewijs, maar hier zitten natuurlijk alleen heel brave mensen.

Gewoon door blijven gaan, er komt vanzelf een moment dat het wél lukt :j

Of iemand het wel of niet zelf ook heeft gedaan heeft er niets mee te maken.

Ik heb het ook 1x gedaan, maar toch keur ik het wel echt af.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:16

Quellian schreef:
Wilawander schreef:
stel ze rijdt jou van de sokken en je komt in een rolstoel en je wilt daar een schadevergoeding voor en TS is niet verzekerd.

Stel de hemel valt straks naar beneden, tja... STEL. Erg hypothetisch.

Dat is appels met peren vergelijken en slaat nergens op. Wat een puinhoop zou het worden als iedereen dat zou doen. Ik was ook geen braaf iemand maar zoiets zou ik niet in mijn hoofd halen en ken ook niemand die dat zou doen. heeft met gezond verstand te maken volgens mij.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:17

Waar zak je steeds op dan?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:24

Simon1234 schreef:
Ja, daarin hebben ze het jullie wel een stuk makkelijker gemaakt. Bedoel, dat was er niet toen ik afreed. En ik heb een paar van die comments hier zitten lezen, maar ik zou niet aan kalmeringspillen beginnen om af te rijden. Ja, hooguit eentje voor het slapen gaan, maar niet een paar uur voor het afrijden of een hele lage dosering van 2 mg. Er staat niet voor niets op die doosjes "dit geneesmiddel kan uw rijvaardigheid beinvloeden".

Niet perse waar. De betablokkers die ik van mijn HA heb gehad hadden geen enkele invloed op mijn rijvaardigheid. Hij wist namelijk waar het voor was, anders had de beste man ze me ook niet voorgeschreven. Dat was overigens op aanraden van mijn (eikel van een) instructeur. Die raadt je ook geen pillen aan waar je van in lalaland raakt als je moet afrijden :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:32

Wilawander schreef:
Dat is appels met peren vergelijken en slaat nergens op. Wat een puinhoop zou het worden als iedereen dat zou doen. Ik was ook geen braaf iemand maar zoiets zou ik niet in mijn hoofd halen en ken ook niemand die dat zou doen. heeft met gezond verstand te maken volgens mij.

De een rijdt eens zonder rijbewijs, de ander gebruikt eens drugs, weer een ander jat wat uit een winkel, tja ach... ik kan me daar niet zo heel druk om maken hoor.
Ik zou er niet blij mee zijn als mijn kind dit gaat doen, maar denk dat ik stiekem wel moet lachen, want ik vind dat dit bij ontwikkelen hoort en ook de gevolgen gaan overzien.

Je kent niemand die het doet? Dan denk ik dat je maar eens goed om je heen moet vragen :D :D :D

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:37

marleen_usar schreef:
Waar zak je steeds op dan?

Lees de OP ;)

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:38

Berdien schreef:
Simon1234 schreef:

Niet perse waar. De betablokkers die ik van mijn HA heb gehad hadden geen enkele invloed op mijn rijvaardigheid. Hij wist namelijk waar het voor was, anders had de beste man ze me ook niet voorgeschreven. Dat was overigens op aanraden van mijn (eikel van een) instructeur. Die raadt je ook geen pillen aan waar je van in lalaland raakt als je moet afrijden :+

Dat kan maar er zijn er zoveel. Ik heb het b.v. over een middel als Diazepam en je moet ook niet vergeten dat geneesmiddelen op de ene mens weer een ander effect kunnen hebben als op een ander. Zo zit dat ook met anti-depressiva. Ook zoveel verschillende soorten, maar het is maar net wat bij jou aanslaat. Btw, ik gebruik zelf geen anti-depressiva of kalmeringspillen, gelukkig.

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:40

Quellian schreef:
Wilawander schreef:

De een rijdt eens zonder rijbewijs, de ander gebruikt eens drugs, weer een ander jat wat uit een winkel, tja ach... ik kan me daar niet zo heel druk om maken hoor.
Ik zou er niet blij mee zijn als mijn kind dit gaat doen, maar denk dat ik stiekem wel moet lachen, want ik vind dat dit bij ontwikkelen hoort en ook de gevolgen gaan overzien.

Je kent niemand die het doet? Dan denk ik dat je maar eens goed om je heen moet vragen :D :D :D

Dat iemand drugs gebruikt en in zijn eigen huis van de wereld is, vind ik minder erg dan iemand die zonder rijbewijs rijdt. TS is niet voor niets gezakt.

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:44

Hoe oud is TS dan eigenlijk? Kan het niet vinden in haar profiel.

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:44

Ja, boven de 18, :D

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 17:47

Ik begrijp dat mensen het stom vinden, en ik weet ook dat het stom is, maar toch heb ik het gedaan. Niets aan te doen, is gebeurt.. niets gebeurt.. dus dat. Auto heb ik gekregen van vriendlief, een dikke BMW voor de deur is moeilijk te laten staan als ik een zadel naar stal moet brengen of het plenste vorige week.. nou dan was ik toch even naar stal gereden. Ik weet en wist dat het een risico was, voor mezelf, en voor anderen mocht ik toevallig perongeluk iemand raken maar ik heb het toch gedaan. En mensen die er bang voor zijn.. met mij zijn er duizenden.. }> Ik reageer dus ook niet meer op reacties daarover.

Mijn lesgever zegt dat ik er klaar voor ben, alles gaat prima met hem in de auto.. ook als ik alleen rijdt.. geen enkel probleem. Het is ook niet dat ik zak op niet genoeg kijken en ik rijdt verders ook gewoon prima. Ik zak op de stomste fout omdat ik gewoon zo nerveus ben. Kom op.. doorrijden bij een STOPbord.. alsof ik dat niet weet? En niet naar rechts kijken waar rechts voor heeft? Nou daar let ik altijd heel goed op maar ik racede alles voorbij tijdens mijn examen.

Ik ga het gewoon nog één keer proberen, zonder pil zonder iets. Driemaal is scheepsrecht inderdaad. Ik ben gewoon bang dat ik weer een stomme fout ga maken, kan ik mezelf niet vergeven namelijk :D Kijk als ik nou gewoon niet goed kon rijden en niet goed oplette oke.. maar ik maak tijdens het examen gewoon echt een domme fout die makkelijk verkomen had kunnen worden en dan had ik makkelijk wel mijn rijbewijs kunnen hebben.. daar erger ik me aan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:56

Toen ik zenuwen had voor mijn afraden, kreeg ik bij de opticien het advies (ja, had eerst nieuwe lenzen gehaald :D ) om een uur van tevoren 2 bananen te eten, iets met blauwgas (?) waardoor je rustig zou worden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:35

Over het rijden zonder rijbewijs: Ik heb voordat ik mijn rijbewijs ook al gereden in mijn auto. Met paps ernaast, dan dan weer wel.

Over het zakken: ik heb er ook 3 keer over gedaan. 3de keer had ik na het examen het idee dat ik keihard was gezakt. Ben toen ook echt in het goed/slechtnieuws kamertje op de stoel geploft van 'kom maar op'. Kon ik direct weer gaan staan want ik was wél geslaagd. Ach ja...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:40

ELpatcho schreef:
Normaal gesproken zou ik iets gezegd hebben in de trant van kom op joh, je kunt het wel. Maar in een auto stappen zonder rijbewijs vind ik zo ontzettend uiten van totaal niet verantwoordelijkheidsgevoel hebben dat ik je een rijbewijs niet toewens.

Amen!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:44

Zipporah schreef:
Ik weet dat het een risico is om al te gaan rijden in mijn eigen auto.. ik rijd niet overal door Nederland heen, alleen het stuk naar mijn paarden toe. Niet een heel erg druk stuk, maar jullie hebben gelijk het is alsnog een groot risico mocht er wat gebeuren!

Mijn lesgever zegt ook dat ik er helemaal klaar voor ben maar op examen sla ik toch helemaal op tolt helaas..

Ik heb nog geen nieuwe datum geprikt omdat ik gewoon zo boos was haha.

Sorry. Ik vind dit echt niet kunnen. Als je een ongeluk krijt dan ben je niet verzekerd. Je hebt niet voor niets geen rijbewijs.... Lekker fietsen en weer examen doen. Ik snap je frustratie maar dat geeft je geen recht om zonder rijbewijs is de auto te stappen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:46

Op de openbare weg rijden zonder rijbewijs is heel dom, daarbij 'leer' je jezelf daarbij verkeerde gewoontes aan, waardoor je instructeur daar weer aan moet gaan werken... Niet bepaald handig als je snel wilt slagen...

Voor de rest nog even doorzetten, 2x zakken is zo dramatisch nou ook weer niet.