Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikkemetwikke schreef:Roosch schreef:Maar dames.. de echte carnaval vier je dan ook in Limburg!
dat vind ik altijd zo'n flauwe opmerking.
hier in Zeeland zijn ook meerdere dorpen die carnaval vieren.
het heeft meer met het geloof te maken dan met een provincie oid.
raket schreef:Zeker geen flauwe opmerking, maar gewoon een vorm van chauvinistisch gedrag wat helemaal bij carnaval hoort. Zo is er ook een strijd tussen dorpen onderling etc.. Ik kom uit Etten-Leur, vroeger (en met carnaval nog steeds) 2 plaatsen. Moet je eens zien wat er daartussen gebeurd. Of zoals we zeggen: Da stripke zit er nie vor niks tusse....
De rest van het jaar is er niks aan de hand, maar met carnaval moet en zal er wat over en weer geplaagd worden.
Gewoon niet te persoonlijk opvatten...
(en ik het kielegat is eht gezelligst, maar dat ga ik niet hardop zeggen, laat al die bovensloters maar ergens anders heen gaan.![]()
)
paardKed schreef:Ik meld mij voor Breda!
Nies_ schreef:paardKed schreef:Ik meld mij voor Breda!
Ik misschien, maar denk dat ik gewoon in t dorp blijf, misschien dagje Den Bosch.. Vind Breda altijd beetje overspoelt met Rotterdammers en die snappen het gewoon niet.
Nies_ schreef:Haha, ja, da's wel een beetje flauw idd. Moet zeggen dat ik dat niet gezien heb vorig jaar. Hoorde het wel op de radio, maar vond t dus wel meevallen.