Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meisje2000

Re: Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:40

Dee wens had ik al van kleinsafaan.
Wij hebben twee kinderen, een van vir en een van bijna 15 maanden./
Maar ik kan me ook goed voorstellen dat mensen om welke reden dan ook.
Het is ieders eigen keuze en daar heeft een ander zich niet mee te bemoeien vind ik.....

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:41

Kan me heel goed voorstellen dat je daar goed moe van wordt. Ik heb wel een kind en werk ook met kinderen, maar mensen zouden soms inderdaad beter na moeten denken voor ze aan kinderen beginnen. Mede daarom kan ik ook zo boos worden om zo'n topic met zijn tienen in een caravan, omdat ouders het niet meer redden finacieel en dan zijn ze nog zwanger van nummer 9 ook :(

Wij zijn gelukkig met onze kleine, en of er nog een 2e komt dat weet ik nu nog niet.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:43

Er zijn zelfs mensen die het zielig vinden dat ik geen kinderen heb 8)7
Ik wil geen kinderen nu niet nooit niet.
Zie zoveel mensen die echt niet gelukkig zijn geworden van kinderen krijgen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:45

Ja als je ze niet kan onderhouden en of geen nette woning hebt in NL dan moet je er ook niet aan beginnen, helaas doen ze dat wel. Maar dan mogen ze het ook zelf oplossen ipv handje op te houden en zielig te doen zoals die oplichters van met zijn tienen in een caravan, die vent mankeert niets. Die kan kratten bier tegelijk dragen, dan kan ie ook werken, maar nee die is kapot in de rug en dus kan ie niet werken.

Nell_

Re: Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:50

Ik vind een opmerking over; 'jullie nog geen kinderen?' eigenlijk echt niet kunnen. Stel nou dat een stel al jaren bezig is en het niet wil lukken? Dan komt zo'n opmerking hard aan :O

Ik respecteer de keuze als mensen geen kinderen willen. Iedereen moet dat zelf weten. Wij hebben bewust gekozen voor een kleintje. Terwijl manlief en ik beide nog jong zijn.
Ik wil best 4 kids. :D Alleen finacieel is dat tegenwoordig niet meer haalbaar volgens mij.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:51

Oja in aanvulling op wat iemand zei over dat mensen gewoon zich graag bemoeien met anderen.. Ik kende een moeder met 4 kinderen. Was een bewuste keuze van beiden, ze wilden er gewoon heel graag vier. En toen ze dus zwanger was van die vierde zei iedereen 'Oh, was zeker een ongelukje?'.. Dus het is altijd wat.

zodiacje schreef:
Wat een rare opmerking margrathea...
Je bevestigd hier alsnog mee wat de ts probeert te zeggen.

Nee hoor, ik suggereer alleen maar iets wat genoeg mensen met de gedachte van TS doen omdat ze het anders 'zonde' van hun gezonde eierdoos vinden :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:52

Nell_ schreef:
Ik vind een opmerking over; 'jullie nog geen kinderen?' eigenlijk echt niet kunnen. Stel nou dat een stel al jaren bezig is en het niet wil lukken? Dan komt zo'n opmerking hard aan :O

Inderdaad, of misschien zijn ze wel onvruchtbaar ofzo. Bij deze, foei aan iedereen die dat zegt!

Nu zie het mezelf ook wel zoiets vragen hoor.. Maar wel echt bij mensen die ik al langer ken. Of misschien anders geformuleerd.. 'Goh, willen jullie eigenlijk kinderen?'

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:52

Nu heb ik twee stiefkleinkinderen(mijn partner is ouder)....heel leuk...maar vooral als ze na een weekje logeren weer weg gaan. ;)[/quote]

Ja helemaal mee eens heerlijk als ze er zijn, maar ook zeker fijn als ze weer terug naar hun eigen moeder gaan ;)

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:54

Ragdollcat schreef:
Ja als je ze niet kan onderhouden en of geen nette woning hebt in NL dan moet je er ook niet aan beginnen, helaas doen ze dat wel. Maar dan mogen ze het ook zelf oplossen ipv handje op te houden en zielig te doen zoals die oplichters van met zijn tienen in een caravan, die vent mankeert niets. Die kan kratten bier tegelijk dragen, dan kan ie ook werken, maar nee die is kapot in de rug en dus kan ie niet werken.

precies mijn idee. Teveel van die profiteurs gezien door de jaren heen, Nl zou nog veel strenger mogen worden met de uitkeringen van mij!Maargoed ik dwaal af.

Ik vind ook dat je op moet passen met zulke uitspraken, zelfde als aan iemand vragen of die zwanger is (blijk diegene gewoon dik te zijn)

oeps...

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:55

Magrathea schreef:
Oja in aanvulling op wat iemand zei over dat mensen gewoon zich graag bemoeien met anderen.. Ik kende een moeder met 4 kinderen. Was een bewuste keuze van beiden, ze wilden er gewoon heel graag vier. En toen ze dus zwanger was van die vierde zei iedereen 'Oh, was zeker een ongelukje?'.. Dus het is altijd wat.

zodiacje schreef:
Wat een rare opmerking margrathea...
Je bevestigd hier alsnog mee wat de ts probeert te zeggen.

Nee hoor, ik suggereer alleen maar iets wat genoeg mensen met de gedachte van TS doen omdat ze het anders 'zonde' van hun gezonde eierdoos vinden :)

Niks zonde :=

Er zijn kinderen genoeg die uit een gezonde eierdoos komen maar die nergens heen kunnen. Sla je slag bij het adoptiebureau denk ik dan :P (ja het "voor-adoptietraject" duurt wel 1-2 jaar maar om maar even een veel betere optie aan te geven in mijn ogen)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:56

Wat ik ook zó verschrikkelijk vind als je dan bij je ouders bent en daar is visite en die beginnen tegen je moeder 'Wat erg voor je he, dat je geen oma bent'..................... }:0
Of mensen met zo'n opmerking 'Oh, je wilt eerst carriere maken??'.... :P (ben 'gewoon' telefoniste/administratief medewerkster :D )

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:57

Dit is wel heel droog, heb er helaas geen printscreen van gemaakt.
Maar daarnet stond bij recente topics dit topic precies boven het 'Wat mis jij in je leven' topic :=

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:59

Kentaro schreef:
Wat ik ook zó verschrikkelijk vind als je dan bij je ouders bent en daar is visite en die beginnen tegen je moeder 'Wat erg voor je he, dat je geen oma bent'..................... }:0
Of mensen met zo'n opmerking 'Oh, je wilt eerst carriere maken??'.... :P (ben 'gewoon' telefoniste/administratief medewerkster :D )

Dat is brutaal zeg! :oo

Nu moet ik trouwens zeggen dat ik vroeger ook altijd tegen mijn schoonzus zij dat ze kinderen moest krijgen want ik wou tante worden :+ Maargoed, ik was toen 8 jaar oud en het leek me héééééééél leuk om een nichtje van "mijn leeftijd" te hebben gezien ik die niet had :') Achteraf denk ik ah.. Arm meisje (ze was toen 17 hahaha :D)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:04

Magrathea schreef:
Nell_ schreef:

Inderdaad, of misschien zijn ze wel onvruchtbaar ofzo. Bij deze, foei aan iedereen die dat zegt!

Nu zie het mezelf ook wel zoiets vragen hoor.. Maar wel echt bij mensen die ik al langer ken. Of misschien anders geformuleerd.. 'Goh, willen jullie eigenlijk kinderen?'

Ik zou het bij goede bekenden idd ook via een andere weg vragen. Dan komt het iets minder hard aan mochten ze geen kinderen kunnen krijgen.

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:07

Ben bijna 40 en al 23 jaar samen met mijn vriend. Ook wij hebbben de bewuste keuze gemaakt dat we geen kinderen willen om diverse redenen. Wij zijn gelukkig met elkaar en de paarden, opvangdoggen, katten en andere beesten die we hebben.
Ik ben leerkracht basisonderwijs (groep 8)en paardrijinstructrice (voornamelijk jonge beginnertjes).
Ik vind het heerlijk om dagelijks bezig te zijn met kinderen, maar zou er echt zelf geen willen. Vind het heerlijk als mijn neefjes en nichtjes komen, en ben, zoals hier ook al door meerdere gezegd, blij als ze weer naar huis gaan en alles weer gewoon rustig is.
Er is wel een periode geweest dat mensen er naar vroegen, maar wij zeiden dan dat we dat niet wilden en we niet zo snel grijze haren willen krijgen als zij toen ze kinderen kregen.
Nu weet iedereen in onze omgeving wel hoe we erover denken en krijgen we eigenlijk nooit geen vragen.

Wel krijg ik ieder jaar vragen van de nieuwe leerlingen in de klas. Dan zeg ik altijd met een lach dat ik kinderen "haat" en dat ik daarom op school ben gaan werken en dat mijn kinderen niet aan zou willen doen.
Daarna vertel ik wel dat we ze niet willen omdat we tevreden zijn met wat we hebben en dat zij een beetje mijn kinderen zijn. Dan zijn ze gelukkig weer gerustgesteld, haha.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:14

Het hoort erbij???? Waarbij? Bij het leven? Daar hoort ziek worden ook bij en dat doe ik ook liever niet. :Y)

Nee hoor, voor ons ook geen kinderen.

Laatst was ik bij een "ouder" (tegen de 60) echtpaar aan het werk en die vrouw wilde iedere dag gezellig een praatje maken. Geen probleem mee. Maar, op een gegeven moment kwam de vraag of wij kinderen hadden. "Nee" En hoe oud ik was? "30" En hoe oud mijn vriend was? "35" "Oh, dan gaan jullie zeker binnenkort wel aan kinderen beginnen?" :)) Toen ik haar vriendelijk vertelde dat wij tevreden waren met ons leven zoals dat nu is vielen haar ogen bijna uit haar hoofd. :wow: "Uhhhh, ok, uhhh, tja, uhhh, dat kan." Het arme mens wist gewoon niet wat ze moest zeggen.

Vooral oudere mensen vinden het gewoon moeilijk te begrijpen omdat het er bij hun generatie inderdaad bij hoorde. Had je geen kind 9 maanden na de bruiloft was er vast iets mis. Ik ben blij dat wij niet meer in die tijd leven.

Mijn stiefmoeder kan af en toe ook heel subtiel vertellen dat het haar waanzinnig leuk lijkt om oma te zijn. Ik wijs dan altijd maar naar haar eigen kinderen. Die zijn ouder dan mij dus die moeten eerst. :+ Maar, die willen ook niet. Dus ik vrees dat ze nooit oma wordt. En ik ben niet zo gek om een kind te nemen alleen maar om haar een plezier te doen. Gezien de afstand tussen ons (750 km) zal het kind toch niet na schooltijd bij oma een koekje gaan halen of regelmatig andere leuke dingen doen met oma dus ze gaat maar bij haar eigen kinderen bedelen. :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:17

MandyR schreef:
Het hoort erbij???? Waarbij? Bij het leven? Daar hoort ziek worden ook bij en dat doe ik ook liever niet. :Y)

Hahaha dat is wel een hele goeie _O-

Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk ook niet zeker weet. Vriend heeft reuma en is ws erfelijk.. Wil je ook geen kind mee opzadelen natuurlijk

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:19

_San87_ schreef:
Ik vind dat mensen beter zouden moeten nadenken voor ze kinderen nemen, dat ten eerste. Verder kan ik me heel erg vinden in wat jij zegt, TS. Ik heb zelf ook absoluut geen kinderwens omdat ik mijn leven gewoonweg niet wil inrichten om (een) kind(eren).
Ik ben van mening dat kinderen er absoluut niet bij horen en dat het een luxe is als je ze neemt

Gelukkig dachten je ouders er dan anders over he :D

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:20

Als je geen kinderwens of een goede reden om geen kinderen te willen, zoals bijvoorbeeld een erfelijke ziekte, dan moeten anderen dat respecteren. Ik zou eventuele bemoeials en betweters daar op wijzen.
Maar...ik kom op dit forum wel heel negatieve uitspraken tegen over het krijgen van kinderen en dat mag wel wat genuanceerder.... Voor mij was het krijgen en opvoeden van mijn kinderen een fantastische tijd! Ik geniet nog steeds van mijn kinderen al zijn ze nu zelfstandig. En....met mijn lijf is niks aan de hand; helemaal gezond...en dát heb je meestal zelf in de hand door te (blijven) sporten (haha; veel paardrijden!)en goed voor je zelf te zorgen. 8-)

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:23

Eigenlijk moet je er een beetje boven staan. Ik ben 39 en heb/wil ook geen kinderen. Ik kom er ook gewoon voor uit dat ik ze niet wil als mensen het me vragen.

Het is nou eenmaal zo dat de 'massa' (lees maatschappij) zaken 'normaal' vindt als het merendeel zich met iets bezig houdt. Kinderen krijgen, man-vrouw relaties, werken, etc.
Als je dus buiten dit 'groepje' valt krijg je al snel een stempel omdat je 'anders' bent.

Ik lig er niet zo wakker van :D Er zijn zoveel stellen in mijn regio, familie of kennissenkring die 3 of meer kinderen hebben, dus de overbevolking is al meer dan in gang gezet. Of ik er dan nog 1 of meer op de wereld moet zetten lijkt me overbodig.

Mocht er ooit een moment komen dat mijn eierstokken hevig in opstand komen dan zou ik het overwegen om pleegouders te worden. Zo help ik kinderen 'van anderen' die een fijn leven of periode nodig hebben...

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:26

jesito schreef:
Zijn er hier meer mensen die geen kinderen willen en rare teksten naar hun hoofd krijgen??

Ja, absoluut :) Je schijnt soms echt een rariteit te zijn als je niet aan kids moet denken. Ik heb gewoon nog nooit ook maar enigzins een goed gevoel gehad bij het idee van kinderen. Zwanger zijn lijkt me vreselijk :o Je veranderende lichaam, verloren vrijheid, verloren financiële middelen, verloren tijd met mijn paardje, intens grote verantwoordelijkheid voor een ander leven. Neen, sorry maar daar pas ik voor. Zoveel vrouwen weten instinctief hoe ze een kindje moeten vasthouden, kirrende geluidjes maken en de hele dag keuvelen met een kind.. Ik voel er niets bij en heb er niets mee. Ik heb sinds maart van dit jaar een neefje. Hartstikke lief :) , maar daar gaan mijn eierstokken echt niet spontaan van rammelen ;)

Dingen die ik tot nu toe heb moeten aanhoren;
* " Dat zeg je nu, wacht maar een paar jaar dan denk je er wel anders over " (WANT???) Accepteer gewoon het feit dat sommige mensen er NIET anders over gaan denken en het gewoon simpelweg niet willen.
* " Wie gaat er dan later bij je op bezoek als je oud bent " Dat is toch verdorie nauwelijks een reden om NU een kind te nemen? Misschien mag ik wel niet eens oud en bejaard worden? Dat zie ik dan wel weer. Ik ga er bovendien vanuit dat mijn sociale wereld zich niet alleen zal beperken tot louter familie, ik ga wel klaverjassen met mijn vrienden die tegen die tijd 'over' zijn hihi even kort door de bocht.
* " Je krijgt er zoveel voor terug " Tsja, ik ben perfect gelukkig met wat ik nu heb en NIET wil inleveren, dank u.
* " Het is gewoon angst en onervarenheid van jouw kant. Wacht maar tot er meer om je heen gebeurd wat betreft kids van vrienden/familie " Ik voel geen angst, alleen maar onwil en gebrek aan behoefte. Onervarenheid is waar, maar dan is het dus zo dat alles waar ik geen ervaring mee heb dan iets is wat ik stiekum wil? :Y). Ik heb ook geen ervaring met putjescheppen op zee?! Zal ik dat dan ook maar doen dan? :Y)

Maaaarrrr het absolute toppunt; ik was met een vriendin aan het praten over dit betreffende onderwerp in de rij bij een supermarkt, draait een oudere dame van een jaar of 63 zich geagiteerd om en zegt: "Nou, dan is het maar goed dat jouw moeder daar niet zo over dacht he?" Pardon?? Ik heb er niet om gevraagd om verwekt te worden?? Als dat niet gebeurd was, was dat ook prima. Immers, dan had ik er geen weet van gehad. Dan had ik niet bestaan en geen gedachten kunnen genereren :P

Dus omdat mijn moeder ooit besloot dat ze kids wou, ben ik verplicht om ze ook maar te nemen.. *\o/* Heerlijke logica AHUM..

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:30

Mensen bemoeien zich inderdaad graag met anderen, of zijn nieuwsgierig, maar dat is eigenlijk iedereen wel volgens mij. En beter toch dat ze rechtstreeks aan jou vragen wat ze willen weten?? Tja, dat je dan soms vaak dezelfde vraag krijgt.... dan kun je gewoon elke keer t zelfde antwoord geven..?!
En kinderen 'nemen'... dat doe je niet, als t mee zit krijg je ze! Verder vind ik ook niet dat het "erbij hoort", das de beslissing van iedereen zelf, en dat moet men respecteren.

Ik wil ook geen kinderen bijvoorbeeld, en als ze vragen waarom niet.. tja... ik wil ze niet op deze wereld zetten, tegen de tijd dat ze uit gaan in spanning thuis zitten of ze niet gedrogeerd zijn in de disco, of aangerand op de weg naar huis, ik hoef er niet over in te zitten hoe ze terecht gaan komen, of ik hun schoolgeld wel kan betalen, niet te zorgen dat ze niks tekort komen, geen pubers op te voeden die overal tegenin gaan, ik kan mn vrije tijd nu lekker zelf indelen naar mn eigen wensen en kan spontaan overal naartoe zonder een oppas te hoeven regelen.
En als mensen vragen waarom niet: dan geef ik o.a. aan dat zo'n kind er ook niet om vraagt om op deze aardbol gezet te worden....
klinkt misschien heel pessimistisch, maar wie zegt hoe de maatschappij en de natuur er over 25 jaar uitzien??

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:30

Hier nog één heel bewust kinderloos hoor en ook mij werd dat zeker niet in dank afgenomen. Sterker nog,het heeft me zelfs mede daardoor mijn eerste huwelijk gekost,terwijl mijn ex wist toen we gingen trouwen dat ik persee geen kinderen wilde. Was geen probleem,hij had er nl. toch al één uit een vorig huwelijk en dat was meer dan genoeg. Maar toen zijn familie aan zijn hoofd begon te zeuren dat er nog best eentje bij kon en ik dat dus niet wilde en me toen ook nog heb laten steriliseren,barste de bom en was het gedaan met het huwelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:31

Ik heb ook geen kinderen, mis het ook niet. 2 honden en een paard kosten al genoeg tijd, eigenlijk........

Ik zou mijn leven echt radicaal om moeten gooien met kinderen, en ik ben best heel gelukkig zo. Niet dat ik het helemaal niet wil, maar mijn lief wil het niet, en 9 van de 10 keer ik ook niet. Soms, als ik een babietje zie, vind ik het dan wel weer heel schattig, maar ik weet regelmatig waarom ik ook weer geen kinderen heb..... ik word daar regelmatig aan herinnerd, in restaurants (wie gaat er dan ook uit eten met een 3-jarige?) in supermarkten..... overal, geloof ik :D

Uiteraard zouden mijn eigen kinderen uitstekend opgevoed zijn, altijd heel beleefd "u" en alstublieft en dankuwel zeggen, dat begrijpen jullie, zouden ze gewoon Grieks eten bij de Griek, Chinees bij de Chinees, en sushi bij de Japanner, maar wat nu als ik net zulke kinderen krijg als ik zelf was? Dat wordt een ramp...... en die kans is, als ik de erfelijkheidsleer eens wat bestudeer, best aanwezig :j

Verder ben ik toch wel erg happy met mijn lijf zoals het is, en voel ik er weinig voor om half overspannen mijn kinderen steeds weer te moeten vangen, die waarschijnlijk als ze op hun moeder lijken, een uitgesproken talent hebben om het enige te zeggen wat in die situatie écht niet kan, op de enige plek te staan waar ze alles en iedereen in de weg staan, en alle dagen buiten zijn en zich smerig maken......
Nah, toch maar niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-11 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:33

Faruba schreef:
Maar toen zijn familie aan zijn hoofd begon te zeuren dat er nog best eentje bij kon en ik dat dus niet wilde en me toen ook nog heb laten steriliseren,barste de bom en was het gedaan met het huwelijk.

Nu, ik denk dat als ik me zou laten steriliseren zonder overleg, of zonder het überhaupt aangegeven te hebben, dat mijn lief ook niet zo blij zou zijn :=

Dat zijn nogal ingrepen, dat doe je niet zomaar even tussendoor :n