Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Alleen finacieel is dat tegenwoordig niet meer haalbaar volgens mij. zodiacje schreef:Wat een rare opmerking margrathea...
Je bevestigd hier alsnog mee wat de ts probeert te zeggen.
Nell_ schreef:Ik vind een opmerking over; 'jullie nog geen kinderen?' eigenlijk echt niet kunnen. Stel nou dat een stel al jaren bezig is en het niet wil lukken? Dan komt zo'n opmerking hard aan
Ragdollcat schreef:Ja als je ze niet kan onderhouden en of geen nette woning hebt in NL dan moet je er ook niet aan beginnen, helaas doen ze dat wel. Maar dan mogen ze het ook zelf oplossen ipv handje op te houden en zielig te doen zoals die oplichters van met zijn tienen in een caravan, die vent mankeert niets. Die kan kratten bier tegelijk dragen, dan kan ie ook werken, maar nee die is kapot in de rug en dus kan ie niet werken.
Magrathea schreef:Oja in aanvulling op wat iemand zei over dat mensen gewoon zich graag bemoeien met anderen.. Ik kende een moeder met 4 kinderen. Was een bewuste keuze van beiden, ze wilden er gewoon heel graag vier. En toen ze dus zwanger was van die vierde zei iedereen 'Oh, was zeker een ongelukje?'.. Dus het is altijd wat.zodiacje schreef:Wat een rare opmerking margrathea...
Je bevestigd hier alsnog mee wat de ts probeert te zeggen.
Nee hoor, ik suggereer alleen maar iets wat genoeg mensen met de gedachte van TS doen omdat ze het anders 'zonde' van hun gezonde eierdoos vinden

(ja het "voor-adoptietraject" duurt wel 1-2 jaar maar om maar even een veel betere optie aan te geven in mijn ogen)
(ben 'gewoon' telefoniste/administratief medewerkster
) Kentaro schreef:Wat ik ook zó verschrikkelijk vind als je dan bij je ouders bent en daar is visite en die beginnen tegen je moeder 'Wat erg voor je he, dat je geen oma bent'.....................![]()
Of mensen met zo'n opmerking 'Oh, je wilt eerst carriere maken??'....(ben 'gewoon' telefoniste/administratief medewerkster
)

Maargoed, ik was toen 8 jaar oud en het leek me héééééééél leuk om een nichtje van "mijn leeftijd" te hebben gezien ik die niet had
Achteraf denk ik ah.. Arm meisje (ze was toen 17 hahaha
) Magrathea schreef:Nell_ schreef:Ik vind een opmerking over; 'jullie nog geen kinderen?' eigenlijk echt niet kunnen. Stel nou dat een stel al jaren bezig is en het niet wil lukken? Dan komt zo'n opmerking hard aan
Inderdaad, of misschien zijn ze wel onvruchtbaar ofzo. Bij deze, foei aan iedereen die dat zegt!
Nu zie het mezelf ook wel zoiets vragen hoor.. Maar wel echt bij mensen die ik al langer ken. Of misschien anders geformuleerd.. 'Goh, willen jullie eigenlijk kinderen?'

Toen ik haar vriendelijk vertelde dat wij tevreden waren met ons leven zoals dat nu is vielen haar ogen bijna uit haar hoofd.
"Uhhhh, ok, uhhh, tja, uhhh, dat kan." Het arme mens wist gewoon niet wat ze moest zeggen.
Maar, die willen ook niet. Dus ik vrees dat ze nooit oma wordt. En ik ben niet zo gek om een kind te nemen alleen maar om haar een plezier te doen. Gezien de afstand tussen ons (750 km) zal het kind toch niet na schooltijd bij oma een koekje gaan halen of regelmatig andere leuke dingen doen met oma dus ze gaat maar bij haar eigen kinderen bedelen.
_San87_ schreef:Ik vind dat mensen beter zouden moeten nadenken voor ze kinderen nemen, dat ten eerste. Verder kan ik me heel erg vinden in wat jij zegt, TS. Ik heb zelf ook absoluut geen kinderwens omdat ik mijn leven gewoonweg niet wil inrichten om (een) kind(eren).
Ik ben van mening dat kinderen er absoluut niet bij horen en dat het een luxe is als je ze neemt
Er zijn zoveel stellen in mijn regio, familie of kennissenkring die 3 of meer kinderen hebben, dus de overbevolking is al meer dan in gang gezet. Of ik er dan nog 1 of meer op de wereld moet zetten lijkt me overbodig.jesito schreef:Zijn er hier meer mensen die geen kinderen willen en rare teksten naar hun hoofd krijgen??
Je schijnt soms echt een rariteit te zijn als je niet aan kids moet denken. Ik heb gewoon nog nooit ook maar enigzins een goed gevoel gehad bij het idee van kinderen. Zwanger zijn lijkt me vreselijk
Je veranderende lichaam, verloren vrijheid, verloren financiële middelen, verloren tijd met mijn paardje, intens grote verantwoordelijkheid voor een ander leven. Neen, sorry maar daar pas ik voor. Zoveel vrouwen weten instinctief hoe ze een kindje moeten vasthouden, kirrende geluidjes maken en de hele dag keuvelen met een kind.. Ik voel er niets bij en heb er niets mee. Ik heb sinds maart van dit jaar een neefje. Hartstikke lief
, maar daar gaan mijn eierstokken echt niet spontaan van rammelen 
. Ik heb ook geen ervaring met putjescheppen op zee?! Zal ik dat dan ook maar doen dan?

Heerlijke logica AHUM..

Faruba schreef:Maar toen zijn familie aan zijn hoofd begon te zeuren dat er nog best eentje bij kon en ik dat dus niet wilde en me toen ook nog heb laten steriliseren,barste de bom en was het gedaan met het huwelijk.