[Centraal] (sinterklaas) surprise topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:50

Ik ben al begonnen met papier maché.. Alleen moet ik 'm van het weekend verven, en zit ik door de weeks niet thuis en er moeten nog een paar lagen op -O-

Jojoju

Re: [Centraal] (sinterklaas) surprise topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:50

paar laagjes papiermaché heb je er toch zo opgeplakt... ik heb gisteren weer wat lagen toegevoegd.. onder het genot van TLC´s Say YES to the DRESS en een kat die de behangplaksel wil oplikken :D met een halt uurtje was ik wel klaar :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:05

Ja, maar dat moet ook nog drogen hè.. En als ik niet thuis ben kan ik ze er ook niet opplakken :P

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:07

Ik heb twee jaar geleden voor mijn zwager een Beertender gemaakt. Was SUPER goed gelukt.
Vorig jaar een parfumflesje gemaakt met Chaneltekens en allerlei frutsels voor mn nichtje.

Vind het heerlijk om te knutselen :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:10

Oh een beertender! Dat heb ik een paar jaar geleden ook voor m'n pap gedaan idd..

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:16

Zondag ga ik weer lootjes trekken, dus dan kan ik weer aan de gang! :D

Dichten vind ik ook héérlijk. Bijna iedereen doet van die standaard van internet, nou ik niet.. En vaak wel twee a-4tjes vol :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:17

Serieus, standaard van internet? Waarom dan uberhaupt een gedicht erbij doen...
Dat is bij ons ten strengste verboden.. Vriend van me zit al op 30 pagina's gedicht inmiddels :+

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:19

Ja vind het ook niet kunnen eigenlijk hoor.

Deed het vroeg ook altijd met mn vriendinnen, kreeg ik 5 pagina's over welke kerels ik allemaal leuk had gevonden en hoe shopverslaafd ik toen was _O- Best leuk om dat dan 4 jaar later terug te lezen. Ik bewaar ze allemaal namelijk. :))

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:24

Haha ja dat is het leukste idd :P

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:29

Ik ben nou wel erg benieuwd naar foto's want ik hoor allerlei dingen maar kan me er soms weinig van voorstellen? :))

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:36

Ik ben op kantoor, dus kan even geen foto's opzoeken! Vanavond thuis misschien eventjes.

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 07:18

Ik heb dit jaar mijn moeder getrokken, en omdat ik het niet leuk vind dat er straks bij ons 3 geknutselde paarden staan, wil ik wandelschoenen gaan maken! Omdat ze dit jaar de 4daagse heeft gelopen.
Maar nu de vraag:
Hoe maak ik in hemelsnaam schoenen? :o

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 07:45

Meest logische optie zou voor mij papier maché zijn. Pak je eerst een wandelschoen en kippengaas. Die vorm je om de schoen, behalve de achterkant. Dan schoen er uit schuiven en achterkant dicht maken met kippengaas en je kunt los met behangplaksel en papier.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 07:46

Ik heb mijn eigen surprise zo goed als af. Plaats m na het weekend, want zaterdag vier ik het al met bokt-vriendinnen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 07:52

CCCCC schreef:
Vind het heerlijk om te knutselen :D

Ik ook. Jammer dat ik er niet zoveel tijd voor heb.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 07:53

CCCCC schreef:
Dichten vind ik ook héérlijk. Bijna iedereen doet van die standaard van internet, nou ik niet.. En vaak wel twee a-4tjes vol :D

Hahaha, dat heb ik nou weer niet. Vind het zo moeilijk. Juist omdat ik niet iets standaards van internet wil.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:55

@Muriel een tv?

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:48

Polivy schreef:
Meest logische optie zou voor mij papier maché zijn. Pak je eerst een wandelschoen en kippengaas. Die vorm je om de schoen, behalve de achterkant. Dan schoen er uit schuiven en achterkant dicht maken met kippengaas en je kunt los met behangplaksel en papier.

Dankje! Ja dat is echt een goed plan!!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:35

Ik heb mijn zwagertje met sinterklaas en wil een surprise maken een volkswagen Lupo :D
Heb al dozen gehaald maar nu bedenken hoe of wat :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:54

Kan iemand hier mij helpen? Ik heb m'n tante, ze is gek van de bergen en is altijd heel chagrijnig als ze dan weer thuis is van vakantie, is biologie lerares en heeft meerdere operaties aan haar knie gehad.

Nu wilde ik een berglandschap maken maar dat is net teveel van het goede, met papier mache etc en dat wordt lelijk :+ iemand nog goeie ideeën?

xGuusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:39

aangezien mijn vriendenkring altijd laat is met surprises, moet ik nog helemaal beginnen. Ik heb het geluk dat ik iemand heb getrokken die ook van paarden houd & paardrijdt. Ik heb alleen nog niet echt een idee wat ik moet maken.. Ik kan makkelijk een idee verder uitwerken, maar de creativiteit tot het bedenken van een beginsel bezit ik helaas niet, haha. Dus als jullie ideeën hebben, brandt maar los ! :D

Dit stond op het lootje ter inspiratie:
paardrijden, tekenen, winkelen, eten, hondjes, nagellak, kleren

Idee voor jullie bokkers:

Ik heb ooit een kluis gemaakt van een doos waar de deksel aan 1 kant nog vast zit en toen helemaal beplakt met zilverpapier (ook de binnenkant). Daarin heb ik een spielgeplakt )het zogenaamde deurtje) en de andere kant van de doos heb ik allemaal plaatjes geplakt van make-up, parfum en fashion. In het "plafond" heb ik een knipperlampje geplakt voor een disco effect.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:51

Hebben jullie nog leuke ideeën voor een suprise op het gebied van stripboeken? (Suske en Wiske, Kuifje, etc.)

Ik heb de vader van mijn vriend met lootjes. Hij vindt stripboeken heel leuk. Daarom wil ik graag iets daarmee doen. Ik wil heel graag iets moois voor hem maken. Hij is namelijk zelf altijd heel origineel met surprises en besteed er veel tijd aan.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:49

Wat het eerste in mijn opkwam was een soort kijkdoos met schuifwanden. Dus beetje zo:
Afbeelding
De zwarte strepen zijn handvatten die aan de 'schuifwand zit' (of uitsteeksel van het karton). De grijswitte lijnen bovenop laten zien hoe dat karton dan loopt. Dan maak je in de andere kant eventueel ook een gleuf zodat ie daar in past. In elk hokje wat je zo krijgt maak je een scène van elke keer een andere stripheld en die vertellen dan het gedicht. Achter de achterste plaat zit dan het cadeau.

Hoop dat het duidelijk is :')

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:11

Ik vind het een heel leuk idee! Ben alleen even vergeten te vermelden dat hij slechtziend is. Dus ik ben bang dat een kijkdoos (omdat het licht wat slechter is daarin) niet zo geschikt is.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:16

Oeh, dat is wel lastig ja...
Of wat dacht je van zo'n bord van een stripheld redelijk groot en dan een gat voor zijn hoofd er uit? En dan eventueel cadeau in de voet ofzo. Ligt er ook wel aan of je het mee moet nemen :') :D Want dat kan wat lastig worden _O-