kimberley82 schreef:Ook is de kinderwens even op de plank gezet. Sommige mensen zullen het wel verkeerd op vatten en nee het is niet met elkaar te vergelijken... maar net zoals je bewust aan paarden moet beginnen, vind ik dat van kinderen ook. En ivm de huidige tijd hebben mijn man en ik besloten daar voorlopig niet voor te gaan.
Je betaald toch steeds meer en ze pakken je ook steeds meer af.
Je kan nu niet meer zo makkelijk en, en, en hebben.
Paard verkopen is nu ook niet zo simpel, zo makkelijk raak je ze nu niet kwijt en vaak ook niet voor de prijs die je er voor had willen hebben.
Helaas hoor je inderdaad toch steeds meer de verhalen dat mensen aan het worstelen zijn om rond te komen. Mijn ouders hadden het 35 jaar fantastisch goed voor elkaar en nu in een jaar tijd (moeder is van verzekeringswerk naar schoonmaakwerk gegaan en vader werkt bij TNT, dat zegt al genoeg) is er ook bij hun sprake van om het paard weg te moeten doen.
ik vind dat je helemaal gelijk hebt hoor!!
wij hebben bewust gekozen voor onze dochter en met de huidige financiele situatie kon het paard daarbij blijven, dat was allemaal overdacht en doordacht en bewuste keuze gemaakt
maar nu zijn heel veel dingen veranderd en krijgen we meer kosten en minder inkomsten
huren,zorgverzekering, stroom , water enz....gaat allemaal omhoog en sommige niet zuinig ook

dus er moet meer gewerkt gaan worden om uerhaupt normaal te kunnen leven = minder tijd....en ook minder luxe
en idd paard verkopen is moeilijk,maar trek de stallingskosten van het paard af als je de prijs vasthoudt in gedachte die je wilt hebben
en je hebt een zeer aantrekkelijke verkoopprijs (snappen jullie wat ik bedoel?)