Hoe is de realiteit? Paard+gezin en onder modaal inkomen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:29

kimberley82 schreef:
Ook is de kinderwens even op de plank gezet. Sommige mensen zullen het wel verkeerd op vatten en nee het is niet met elkaar te vergelijken... maar net zoals je bewust aan paarden moet beginnen, vind ik dat van kinderen ook. En ivm de huidige tijd hebben mijn man en ik besloten daar voorlopig niet voor te gaan.
Je betaald toch steeds meer en ze pakken je ook steeds meer af.
Je kan nu niet meer zo makkelijk en, en, en hebben.

Paard verkopen is nu ook niet zo simpel, zo makkelijk raak je ze nu niet kwijt en vaak ook niet voor de prijs die je er voor had willen hebben.

Helaas hoor je inderdaad toch steeds meer de verhalen dat mensen aan het worstelen zijn om rond te komen. Mijn ouders hadden het 35 jaar fantastisch goed voor elkaar en nu in een jaar tijd (moeder is van verzekeringswerk naar schoonmaakwerk gegaan en vader werkt bij TNT, dat zegt al genoeg) is er ook bij hun sprake van om het paard weg te moeten doen.

ik vind dat je helemaal gelijk hebt hoor!!

wij hebben bewust gekozen voor onze dochter en met de huidige financiele situatie kon het paard daarbij blijven, dat was allemaal overdacht en doordacht en bewuste keuze gemaakt

maar nu zijn heel veel dingen veranderd en krijgen we meer kosten en minder inkomsten
huren,zorgverzekering, stroom , water enz....gaat allemaal omhoog en sommige niet zuinig ook :oo :=
dus er moet meer gewerkt gaan worden om uerhaupt normaal te kunnen leven = minder tijd....en ook minder luxe

en idd paard verkopen is moeilijk,maar trek de stallingskosten van het paard af als je de prijs vasthoudt in gedachte die je wilt hebben
en je hebt een zeer aantrekkelijke verkoopprijs (snappen jullie wat ik bedoel?)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:33

Ojajoh en dan nog te zwijgen over wat kinderen per januari meer gaan kosten... Denk aan mindering van toeslag op opvang, prijsverhoging kinderdagopvang, mindering van de kinderbijslag, mindering kindgebonden budget, afschaffing combinatiekorting engazomaardoor. Bij ons gaat het per januari zo'n 200 euro meer kosten per maand (kind, ziektekosten, etc. etc.). Ja... dan vraag ik me wel af hoe lang het nog goed gaat hoor. Las afgelopen vrijdag op de site van de Sophia Vereeniging dat veel gezonde paarden aan de slager worden aangeboden omdat er geen geld meer is om ze te onderhouden.
De fourageprijzen schieten ook de lucht in, dus ja... op een gegeven moment houdt het gewoon op en is het alleen nog voor de echt rijke mensen te betalen.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 13:08

jeetje 200 euro omhoog! dat is echt een hoop geld!
de regering bezuinigt weer lekker, de mensen die een onder modaal/ modaal inkomen hebben kunnen zich dan echt geen paard meer veroorloven... Vind het niet eerlijk voor de hardwerkende nederlander :n

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:10

Ja je vraagt je soms af waar het ophoud? Uit een droge spons kan je niks meer knijpen zegt mijn vader altijd.
En natuurlijk is een paard houden een luxe... Maar wat is de bedoeling dan?
Dat je dadelijk allemaal alleen maar werkt, niet meer uitgaat, allemaal moet gaan huren want kopen kan haast niet meer en hopelijk val je op je 67e( inmiddels) dan dood neer
zodat je de regering ook geen geld gaat kosten 8-)
Gezondheidzorg, kinderen én paard houden is dan alleen nog weggelegd voor de rijken :P

Dit is wel heel zwartgallig gesteld en ben blij met wat ik nog heb... maarre hoop het toch ook te behouden! :D
En echt... respect voor alle mensen die het nog redden met minder _/-\o_ want ik werk 32 uur op een tankstation, mannetje is chauffeur, we hebben geen kinderen, wel 3 paarden (aan koophuis), 2 auto's en nog moet er niet veel geks gebeuren willen we het financieel moeilijk gaan krijgen want zoveel houden we niet over aan het einde van de maand!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:25

dide schreef:
jeetje 200 euro omhoog! dat is echt een hoop geld!
de regering bezuinigt weer lekker, de mensen die een onder modaal/ modaal inkomen hebben kunnen zich dan echt geen paard meer veroorloven... Vind het niet eerlijk voor de hardwerkende nederlander :n

ja dat gevoel bekruipt ons dus ook,mijn man werkt zich uit de naad, en ik straks ook weer (na mijn medische goedkeuring)
nu moet ik straks een operatie eerst nog ,zoiezo al 220 euro kwijt ivm eigen risico
plus alles wat er allemaal omhoog gaat, ook de huur is weer omhoog gegaan en zit echt net aan onder de grens van vrije sector ,maar we krijgen geen subsidie want dan moet je wel erg weinig verdienen

we worden uitgeknepen en nu hebben wij dus nog de ruimte om 1 barrel van een auto weg te doen (we hebben 2 barrels want nieuw is onbetaalbaar) en het paard weg te doen......
maar dan zijn wij ook aan onze tax hoor.......als het 2013 nog erger wordt , tja.......dan ga ik alle rekeningen maar doorsturen naar den haag denk ik

Afbeelding

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:36

Hahaha ik stuur ze ook door en zeg overal mijn lidmaatschap op; belastingdienst, zorgverzekeraar, etc.
Wij mogen nóg niet klagen, maar voor een deel krijg ik nog ziektegeld van het UWV, dit komt ook binnenkort te vervallen en dat moet je ook zien op te vangen.
Wij vallen ook overal nét buiten, verdienen nét teveel om aanspraak te maken op bepaalde subsidies en toeslagen, we hebben er ook over gedacht dat één van ons gaat stoppen met werken. Per saldo maakt het niet veel verschil denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:42

Voor kinderen zijn er toch een hoop subsidies. Maar ik vind het wel heel eerlijk om je zelf verantwoordelijk te voelen voor de kosten en het niet steeds maar weer op de gemeenschap af te wentelen...

De belastingverlichting als kostwinner met kind, de kinderbijslag en de subsidie op opvang is al een leuke bijkomstigheid als je vind dat je graag kinderen op de wereld wilt zetten, op = op...

Het kommentaar met de nieuwe belastingregels waardoor er minder voor kinderen vrij gemaakt is, vind ik dus ook niet terecht, je bepaalt zelf je levenstandaard. Er zijn genoeg kinderen op de wereld die ook een gezinnetje zoeken, maar kennelijk is dat wat anders.

Als je je gezin kan laten lijden onder de kosten van een eigen paard, dan is er niets mis mee.
Je kunt geld maar 1 keer uitgeven en als je vind dat je paard daar bij hoort, dan is dat zo.

Er hangt al een hele grote groep middengroep tegen de ondergrens aan en die zullen toch een keer een probleem gaan krijgen.
Overigens is het wel een verschil of je paard in pension staat, thuis of op een wei..de eerste kostenpost zou ik nu niet willen hebben, want paarden worden toch langzamerhand weer een luxe produkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:48

russel schreef:
Voor kinderen zijn er toch een hoop subsidies. Maar ik vind het wel heel eerlijk om je zelf verantwoordelijk te voelen voor de kosten en het niet steeds maar weer op de gemeenschap af te wentelen...

De belastingverlichting als kostwinner met kind, de kinderbijslag en de subsidie op opvang is al een leuke bijkomstigheid als je vind dat je graag kinderen op de wereld wilt zetten, op = op...

Ik weet niet of jij het nieuws volgt? :+
Nederland kampt met vergrijzing en probeert aan alle kanten dat mensen meer kinderen krijgen, want die worden nl. opgeleid tot goede werknemers en dat komt het land ten goede. De tegemoetkomingen en subsidies die je krijgt (als je er al recht op hebt) vallen in het niet hoor, daar hoef je geen kinderen voor te krijgen.
Maar wat hiermee wél wordt bewerkstelligd is dat mensen inderdaad stoppen of minderen met werk en dan gaat het de gemeenschap meer kosten, maar al met al betaal ik meer dan voldoende aan een maatschappij die steeds meer en meer en meer en meer van me wil.

Om te zeggen dat er genoeg kinderen zijn in andere delen van de wereld slaat de plank volledig mis.
Wij zijn het enige land binnen de EU dat door werkt tot minstens 65 (wat? Tot onze dood, let maar op) en die pensioen betalen. Wij betalen ook voor de overige EU landen, belachelijk, is het niet?

Iedereen is de dupe van het kabinet, in welke laag van de maatschappij je je ook bevindt.

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:00

Ja maar dat spelen ze dus in de kaart vind ik...
Ze willen dat je kinderen neemt want vergrijzing, dat je spaart want buffer om niet gelijk failliet te gaan, denkt aan je pensioen want dan val je niet in een gat na je 70e enz enz...
Maar ondertussen zijn er allemaal regels of gaan er dingen fout (weg pensioenfondsen waar mensen jaren geld ingelegd hebben) die dat tegengaan!
En dat is niet alleen dit kabinet hoor, dit speelt al heel lang.
Maar wel zoveel geld naar europa en andere landen die het nóg slechter regelen.

Inmiddels heb ik zoiets van: nou ik kijk wel hoe ver ik kom, maar ondertussen geniet ik er nog maar van.
Ieder voor zich en god voor ons allen bij wijze van spreke. Wie zegt dat ik inderdaad kan stoppen op mijn 67e? Ik heb al geaccepteerd dat als je gezondheid het toe laat, het werken tot je 75e word.

Maar laten we hoop houden! :D Er zijn vaker grote financiele crisissen geweest en elke keer is de wereldeconomie er weer bovenop gekomen. Bergje, dalletje, bergje, dalletje he :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:02

Er zijn meer dan genoeg kinderen op de wereld. En vergrijzing is er, maar de bevolking in Nederland is explosief gegroeid. En als je in de Bible Belt woont, denk je anders....en die bible belt is groter dan ik ooit wist.

Dan zijn er genoeg allochtone gezinnen die meer dan 1 kind hebben. Goede werknemers zijn er zat, laten ze eerst die groep maar eens aan het werk helpen...veel kennis zit op te lagen banen ivm schaarste en veel kennis zit thuis, veel gestudeerde vrouwen die na de studie thuis zitten met kids, wel de uitgelote mede klasgenoot achter zich latend...

En zolang de overheid nog meebetaald met het krijgen en hebben van kinderen, hoeft men niet te piepen..is nl nog steeds een eigen keuze, gelukkig wel..hier gaan geen kinderen dood van de honger omdat paps het niet kan verdienen met zijn baantje.

Aangezien regeringen niet met geld overweg kunnen en veel te veel over de balk gooien is er altijd te weinig. Er geen controles zijn bij banken en pensioenorganisaties wordt er maar wat los gespeculeerd met het geld wat ze krijgen. De pot van pensioen is al jaren lang leeg en alles wat men betaald nu is nooit voor jezelf voor later en de hoge heren varen er wel bij...

Zolang die achterlijke bonussen nog gegeven mogen worden met overheidsgeld en financiele instellingen failliet kunnen gaan op bonussen en ander duur vergrijp, heeft de vergrijzing er niets mee te maken.

Dan het andere plaatje, genoeg kinderen op de wereld en genoeg kinderen in Nederland.

Alleen een andere mentaliteit zal alles weer in balans zetten, maar die mentaliteit is er niet en die komt er ook niet....althans zolang iedereen nog genoeg heeft. Pas als men daadwerkelijk moet gaan werken om in leven te blijven gaat er een werkmoraal komen in Nederland.

En de bejaarden kosten niet zoveel hoor, die soeperen een zakcentje voor jarenlange trouwe dienst. Maar ook bij de bejaarden komt overheidsgeld die er niet hoort te zijn, zat rijke bejaarden die zich kunnen bedruipen, het is maar hoe het geld wordt uitgegeven.

Heb overigens niet zo een hoge pet meer op van het scholingssysteem in Nederland, als ik zie wat met nu nog moet doen op school, alles gaat via google. is je grootste vriend, projectjes en allerlei andere vrije opdrachten en dan krijgt men een diploma op MBO niveau, maar parate kennis is er nauwelijks meer. Hoeft ook niet meer met deze automatisering en google op zak...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:06

Kimberley, hmhm, ze zeggen 7 magere jaren en 7 vette jaren, ik wacht al een poosje op de vette jaren hoor :D
Tegen de tijd dat wij met pensioen zouden mogen dan moeten we nog een poosje door. Je AOW wordt aangepast naar je leeftijd (beloningssysteem), dus je moet wel tot je 80e en de pensioenfondsen helpen alles om zeep, dus daar zullen we ook nog weinig van terug zien.
Maar we moeten niet bang worden voor de toekomst, maar ik vind wel dat we mogen balen van de huidige situatie :)

Russel, in jouw posts proef ik vooral een 'anti-kind-smaakje', geeft niet hoor, is je goed recht, maar het zou fijn zijn als je je concreet zou verdiepen in bepaalde zaken voordat je ergens over mee kunt praten. Ik moest ook eerst bijbelles volgen voordat ik erover mee kon praten, snap je?

Scholingssysteem in NL is erg verslechterd. Dan hoef ik alleen maar te kijken naar het verschil in de tijd dat ik op school zat en nu, dat is een enorm verschil en nee... ik ben nog niet bejaard.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:11

Quellian schreef:
op een gegeven moment houdt het gewoon op en is het alleen nog voor de echt rijke mensen te betalen.

In mijn ogen is paarden houden altijd al iets geweest voor mensen met een boven modaal inkomen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:12

Vienna2007 schreef:
Quellian schreef:
op een gegeven moment houdt het gewoon op en is het alleen nog voor de echt rijke mensen te betalen.

In mijn ogen is paarden houden altijd al iets geweest voor mensen met een boven modaal inkomen.

Ik zat toch echt beneden modaal en had 2 paarden. Paarden houden heeft te maken met prioriteiten.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:12

Quellian schreef:
Iedereen is de dupe van het kabinet, in welke laag van de maatschappij je je ook bevindt.

Niet klagen op de overheid. Dat is altijd een zwakte gebod.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:13

Ik hoef geen bijles hoor. Zie dat de meerderheid van de kinderen spuug verwend zijn en ik vind nu al dat deze generatie geen respect heeft voor de oudere generatie, zich nogal snel te groot voelen voor bepaalde klusjes en geld het allerbelangrijkste.

Ik heb mij nooit verantwoordelijk gevoeld voor zoveel mogelijk kinderen omdat dat onze toekomst is. Zie het meer als een enorme zorg die allemaal gevoed moeten worden..

Jij bent in deze mentaliteit je eigen toekomst, als je niet zorgt dat je later een appeltje voor de dorst hebt en dat is gewoon sparen ipv pensioen bijverzekeren, dan heb je het later gewoon ronduit slecht. Zolang ouders hun kinderen geen respect bij brengen, heb ik niets met kinderen, dat klopt :+ want ik zie ze niet als mij toekomst, in tegendeel.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:14

Quellian schreef:
Ik zat toch echt beneden modaal en had 2 paarden. Paarden houden heeft te maken met prioriteiten.

Dat vind ik onverantwoordelijk, dat probeerde ik dus te zeggen.
Want die prioriteiten worden steeds beetje bij beetje aangepast.

De standaard van de mensen is tegenwoordig meer meer meer, iedereen wil in luxe leven, terwijl ze dat helemaal niet kunnen veroorloven.
En uiteindelijk gaat het mis, zitten ze vol met schulden, en krijgt Nederland de schuld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:15

Vienna2007 schreef:
Quellian schreef:

Niet klagen op de overheid. Dat is altijd een zwakte gebod.

Vind ik niet, is bewustwording

Als burgers zich bewust worden hoe we stelselmatig in de maling genomen worden en eens kritischer omgaan met hun stem en eens kritischer omgaat met het programma wat de partijen ons voorschotelen....dan zal er wellicht iets veranderen.

IIg zal ik niet meer in Nederland wonen als ik straks 65 ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:15

Vienna2007 schreef:
Quellian schreef:

Dat vind ik onverantwoordelijk, dat probeerde ik dus te zeggen.
Want die prioriteiten worden steeds beetje bij beetje aangepast.

De standaard van de mensen is tegenwoordig meer meer meer, iedereen wil in luxe leven, terwijl ze dat helemaal niet kunnen veroorloven.
En uiteindelijk gaat het mis, zitten ze vol met schulden, en krijgt Nederland de schuld..

Nee hoor, heb ook 2 paarden en zit ook beneden modaal en stel ook prioriteiten, mijn dieren komen niets te kort, integendeel zelfs.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:18

En als je je baan kwijt raakt? En 30% lager zit? En als je er alleen voor komt te staan? Dan ook nog?

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:20

Cassidy schreef:
Als je bang bent voor dingen die zouden kunnen komen, en daardoor je grote dromen niet waar gaat maken, doe je jezelf tekort.
Op het moment dat het kan, en veilig kan, dan schaf dat paard aan.
Dat betekent dat je keuzes moet gaan maken, want niet alles gaat dan kunnen.
Op het moment dat je minder inkomen krijgt, moet je daar consequenties aan verbinden.

Je leeft maar een keer, maak je dromen waar!

Klopt, maar je moet wel realistisch blijven en keuzes durven maken. Dat betekent dus dat je in het onverhoopte geval dat je inkomen zodanig achteruit gaat dat je je paard niet meer fatsoenlijk kunt onderhouden je de keuze zal moeten maken dat je afscheid van het paard neemt.

We zijn bizar rijk in Nederland. Iédereen kan hier bestaan. Maar dat betekent wel dat sommige luxegoederen (zoals een paard, of een dikke tv, of een dikke auto, of die verre vakantie) gewoon niet kunnen. En de heersende gedachte lijkt wel te zijn dat dat voor iedereen maar mogelijk moet zijn.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:27

Vienna2007 schreef:
En als je je baan kwijt raakt? En 30% lager zit? En als je er alleen voor komt te staan? Dan ook nog?

Durf te leven!
Een paard hebben is niet per definitie onverantwoordelijk, er zijn genoeg dingen waarop bezuinigd kan worden. Als je op bijstandsniveau zit dan vraag ik me af of het wijsheid is, maar als je verder niemand hebt om verantwoording aan af te leggen of als je verder geen monden hebt om te voeden?

Russel, ik ben géén kindermens (understatement), maar ik vind wel dat élke burger (oud, ziek, met of zonder kinderen, gehandicapt, weetikhetwat) gelijke kansen moet krijgen en dat naar alle eerlijkheid.

NL is ook geen land waar ik na mijn pensioen nog zit. Zou het liefst vandaag nog vertrekken, maar ja... koophuis he, gemiddeld 2 huizen per straat te koop, je raakt het aan de straatstenen niet kwijt en als het even tegenzit ga je eruit met een enorme schuld. Dat is ook niet bepaald hoe ik mijn toekomst zie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:43

Idd durf te leven...als, als als, dan zie je dat dan wel weer.

Q, ik ben van geen gezeik, iedereen rijk.

Maar zolang de overheid nog steeds niet weet hoe ze de pot eerlijk moeten verdelen en steeds maar weer zichzelf op rare manieren spekken en geld gewoon verdwijnt, gaat dat niet zo worden.

Wat ik dus ook niet snap is dat boven modaal kinderbijslag krijgt, lastenverlichting. Dat bejaarden die hun kiet voor soms wel 1 miljoen euro hebben verkocht, nog AOW krijgen, terwijl ook die pot leeg dreigt te lopen.

Dus eerlijke en gelijke kansen zijn het niet, net zo goed dat kinderbijslag voor kinderen in het buitenland van hier wonende papa's vind ik absurd en dan is het nog niet te controleren ook, maar ben niet geheel op de hoogte of dat inmiddels is afgeschaft.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:45

Zo sommige zouden eens in een zwart gat moeten vallen
Kijken of ze dan nog zo makkelijk praten

En een kind van een ander nemen omdat die een foute keuze heeft gemaakt
Die gedachte is ff van de pot gepleurd!
Ik mot geen kind van een ander, mijn eigen genen zet ik door en niet anders
Wij hebben er bewust voor gekozen en er was genoeg financiële ruimte voor
Maar omdat Nederland met achterlijke ideeën komt wordt het mij in de toekomst onmogelijk gemaakt

Zullen we studie financiering ook maar afschaffen, tenslotte kiezen de mensen daar toch vrijwillig voor!

Laat ze maar lekker eens bezuinigen op het koningshuis en die hoge piefen eromheen
Die azijn zeikers worden in mijn ogen veels te riant betaald!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:47

Gaat het om het kind omdat zijn ouders er niet meer zijn en dan ben je van de pot gepleurd? Hou je van kinderen of is het je ego die wat nodig heeft....

Kijk dat soort kindminnende opmerkingen, daar snap ik niks van. Idolaat op kinderen, maar een kind dat om komt van de honger en volledig kansloos gewoon weg laten rotten, want die moeder had niet zwanger moeten worden.... :+

Ik hoop dat jouw genen de moeite waard zijn..... :+

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:57

Vienna2007 schreef:
Quellian schreef:

Mja inderdaad....