Wat een dag gisteren..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:53

ifever schreef:
Van Jou moeten er meer zijn meid, je hebt het goede vak gekozen! Respect dat je niet genageld aan de grond stond maar dat je gehandeld hebt! Je schuldig voelen? Echt niet hoor je hebt deze meiden geholpen wat binnen Jou macht lag en zeker voor de 2de veel verdriet bespaard, ze heeft je 2x bedankt!

Veel mensen die zichzelf van het leven willen beroven worden niet serieus genomen bij hulp instanties, dit meisje is erg wanhopig geweest maar dankbaar dat ze 'gered' is. Nu de politie erbij is zal ze de hulp krijgen die ze nodig heeft. Wanneer ze nog een keer doet dan is de wanhoop echt te veel geworden, daar kan niemand dan meer wat aan redden, maar ts jij hebt er voor gezorgd dat ze in ieder geval nog een kans heeft om de juiste koers te gaan varen! Top!

Wat betreft het niet helpen door omstanders, dat is 9 van de 10x zo, die mensen staan vaak leterlijk aan de grond genageld en kunnen op zo'n moment niks, ( Oke ook uitzonderingen die gewoon te beroerd zijn) aan de ene kant is het lastig om wel een persoon te zijn die handelde aan de andere kant jij hebt gedaan wat je kon en kan daar trots op zijn, de andere slaan zich zelf voor hun hoofd dat ze niks gedaan hebben!

Ik zou proberen contact op te nemen met de meiden, hun hebben de echte wond, maar jij hebt hier ook een flinke tik van opgelopen die je zal moeten verwerken , neem ook contact op met slachtoffer hulp en praat er over, laat je niet beïnvloeden door mensen die zeggen je móet niet zeuren.. jij hebt ook een 'trauma' opgelopen en die móet een plekje krijgen.

Nogmaals respect en sterkte!

Hier heb ik helemaal niets aan toe te voegen.
Neem de tijd om het allemaal op je in te laten werken en te verwerken!

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:59

Wauw, wat goed van je! _/-\o_

Dat meisje waar je het over had die overleden is kende ik ook en zat bij mij op school, tenminste ik denk dat ik bijna zeker weet wie het was. En dat was ook zo heftig toen..

Vind het goed van je dat je er zo veel en open over praat, dat is beter voor je zelf! Je moet je niet schuldig voelen, je hebt alleen maar juist gehandeld, en zoals eerder gezegd, ongelukken zitten in een klein hoekje, voor je het weet is het gebeurd!

Heel veel sterkte met het verwerken van dit alles! :(:)

SaBiNa_S

Re: Wat een dag gisteren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:00

Wow, wat een dag!
Je hebt echt het beste gedaan!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:11

Ik heb echt niets anders dan respect voor jou!
Je hebt niet alleen 2 mensen een hoop ellende bespaard, maar ook hun familie!

Ga je alsjeblieft niet schuldig voelen omdat je haar voor liet gaan. Het is NIET jouw schuld en zal het ook never nooit worden. Jij was juist goed bezig, denkend aan je medemens en gaf haar voorrang, daar is toch niks mis mee?

En wat als je het meisje wel had laten springen, zou je je dan beter gevoeld hebben? Ik denk het niet..

Écht ontzettend veel respect en sterkte, het is niet niks :(:)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 00:28

Er zouden nog veel meer mensen zoals jij op deze wereld rond moeten lopen. Ontzettend dapper hoe jij gehandeld hebt. Jij wordt een topverpleegster en ik hoop dat als me ooit wat mocht overkomen jij aan mijn bed staat.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 01:00

Anne_GTI schreef:
Er zouden nog veel meer mensen zoals jij op deze wereld rond moeten lopen. Ontzettend dapper hoe jij gehandeld hebt. Jij wordt een topverpleegster en ik hoop dat als me ooit wat mocht overkomen jij aan mijn bed staat.

Volledig mee eens!

Het is wel zaak dat je nu eeerst voor jezelf zorgt want zoveel achter elkaar..dat moet je echt verwerken.
Wauw wat ben jij een sterk mens, en ook ...naja ik heb er geen woorden voor. Zoveel liefde heb je gegeven aan deze beide mensen. Je moet echt heel trots op jezelf zijn.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 01:09

jeetje wat goed van jou dat je teruggegaan ben ook al weet je het niet meer je bent door hogerhand gestuurd en het moest zo zijn dat je haar gered hebt. Meid wat heb jij vreselijk veel voor je kiezen gehad. maar het feit ook dat jij voorrang verleende moest ook blijkbaar zo zijn dat ze dan alsnog word aangereden is heel wrang misschien kan je naar het ziekenhuis gaan en met haar praten dat kan al veel helpen. en wees er maar zeker van dat je heel veel ellende hebt voorkomen. Je zal dit nooit meer vergeten. Maar respect meid voor jouw _/-\o_

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 01:48

Wat een heftig verhaal!
En dat allemaal op één dag..
Poehpoeh. En dat van je beste jeugd vriendin is ook allemaal heftig natuurlijk ;(
Ik vind wel dat je absoluut goed hebt gehandeld!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:10

Je bent echt een held!! Wat een intuïtief heb jij en wat kun jij goed op je gevoel afgaan! Hele grote pluim voor jou en een diepe buiging!
En zelf mag je best hulp zoeken om dit te verwerken, je moet zelf niet de dupe worden van de hulp die je hebt geboden aan anderen. Neem je tijd en je rust het is niet zomaar wat je hebt beleefd!

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:55

Diep respect!!
Wauw, jij bent echt een held. Super gehandeld! Toppie!
Hopelijk herstel je er zelf snel weer van. :(:)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:17

Super meid, echt super
En schuldgevoelens moet je niet hebben. Stel je voor dat je de volgende ochtend in de krant las over een zelfmoord, dan had je je pas schuldig gevoeld. Je hebt super gehandeld.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:56

jeetje, wat een dag zeg!
maar echt súper zoals je gehandeld hebt, je mag hartstikke trots op jezelf zijn +:)+
zoals jou zouden er meer moeten zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:13

Wat ont-zet-tend goed van jou zeg! Ik heb écht respect voor je!

Sterkte met het 'verwerken' van deze dingen, want 't is niet niks natuurlijk.. :(:)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:17

jeetje wat een bizarre en vreselijke dag heb jij gehad zeg!
Neem je rust, praat met slachtofferhulp en misschien kun je informeren hoe het met die eerste vrouw is afgelopen?
Sterkte!

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:14

Wat heb jij ontzettend goed gehandeld! Je kan enorm trots op jezelf zijn. Ik hoop inderdaad dat je het goed kan verwerken, het is echt niet niks wat je hebt meegemaakt! Ik zit hier ook met tranen in mijn ogen... Nogmaals, wat kan jij goed handelen en ben je stressbestendig als het echt nodig is!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:33

Hoe gaat het met je?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:05

JEEETJE wat een dag joh!!! Dat geloof je toch niet!

Je bent echt een held :j

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:42

Wat heftig! Ik vind dat je het hartstikke goed gedaan hebt, wel erg zeg, twee op één dag!
Ik zou echt met iemand gaan praten, dit meemaken is niet niks!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:53

Ik snap dat je je er super rot over voelt, maar ik heb echt heel veel respect voor je.. knap dat je zo gehandeld hebt en ik denk dat beide personen je super dankbaar zullen zijn dat je ze hebt geholpen, en je kunt het jezelf echt niet verwijten dat je die vrouw voorrang gaf.. ik zou willen dat meer mensen zo handelden als jij als er dan iets ergs gebeurt, volgens mij zou ik ook aan de grond genageld staan hoor..

maar ik zou voor jezelf inderdaad wel naar slachtofferhulp gaan, met iemand praten, dingen van je afschrijven zoals je hier heel goed doet. Want het is niet niks, en je wilt ook niet de komende jaren met dat schuldgevoel blijven lopen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:56

Ik vraag me af hoe je er nu onder bent? :(:)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:59

Schuldgevoel? Je hebt geweldig gehandeld, iets waar veel van kunnen leren +:)+
Maar hoe gaat het nu met je? :(:)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:06

:(:)
maar ook: _/-\o_ HELD!

Ik vind het echt super knap van je dat je bij het tweede ongeluk bent terug gereden.
hoe gaat het nu met je?
Zou inderdaad 'gebruik maken' van slachtoffer hulp.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:10

Ook ik ben echt benieuwd hoe het met je gaat.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:12

Woow,, ik heb diep respect voor je! ben er helemaal stil van...

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:24

Jeetje wat absurd, echt ongelooflijk. Maar wat ben je sterk geweest! Sterkte met verwerken en jou valt echt niks maar dan ook niks kwalijk te nemen hoor.