Sterk geweest, zo lang, maar nu zo zwaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:56

Heey Joolien, hoe gaat het nu? Trek je het nog een beetje?

En heb je al een idee hoe lang je nog moet wachten voor je onderzoek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:14

Sassol schreef:
Heey Joolien, hoe gaat het nu? Trek je het nog een beetje?

En heb je al een idee hoe lang je nog moet wachten voor je onderzoek?

Bedankt voor je berichtje, het is zwaar. Ik heb vandaag gebeld hoe lang het gaat duren en als het goed is bellen ze me deze week om een afspraak te maken. Ik ben erg moe vandaag en heb last van mn keel, dus helaas ga ik niet oefenen met de band vanavond, iets waar ik nog als enige plezier in heb... Maar goed, ook daar leg ik me weer bij neer.

Nummus

Re: Sterk geweest, zo lang, maar nu zo zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:35

Tja, dat is één keer pech en volgende keer oefen je weer leuk mee. ;) Komt goed hoor, gelukkig bellen ze deze week al!

Nu hopen dat ze dat ook echt doen... :\

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:43

Nou verdulleme, had ik dacht ik écht gereageerd en nou zie ik hem nergens staan!

Nog maar een keer dan: balen dat je nou net je band-avondje moet missen :(:)
Als ze eind deze week niet gebeld hebben: zelf bellen. En als de afspraak pas over een lange tijd gezet wordt, wilt het ook nog wel eens helpen om regelmatig te bellen of er niet toevallig een gaatje vrij is gekomen waardoor je eerder zou kunnen.

Hopelijk gaat het ietsje beter met je geheugenverlies op werk? Hangen er al overal post-it's of valt het nog mee? :+ Nog even volhouden hoor Joolien, het einde is bijna in zicht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 07:46

Dank je sassol :) Ik heb nu een klein notitieblokje en ik schrijf alles op :j Dus dat komt wel goed.

Vandaag heb ik weer extreem weinig energie ondanks dat ik gister om 9 uur op bed lag. T maakt ook niks uit eigenlijk. Voel me alsof ik griep krijg, heb heel veel gezichtspijn, geirriteerde kaakholtes enzo, dat zou wel eens een beginnende ontsteking kunnen zijn en een griep kunnen veroorzaken. Vanavond als ik me een beetje fit voel lekker uit eten met mn liefje, we hadden nog een bon voor een gratisch diner :D

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 07:57

Ik ben best bekend met de dingen die je beschrijft!
Ik denk dat veel afleiding zoeken goed is! heb je toevallig een (verzorg)paard?
Ga lekker wandelen, om je hoofd leeg te maken of iets doen voor de ontspanning!
Ik zou het nooit hebben gered zonder de mijne!
En meid lekker veel van je afschrijven wil ook wel eens helpen!
Blijf er alleen niet te lang in zitten want dat is ook weer niet goed voor jezelf!

Ik weet niet als het iets is door je verleden!
Maar zelf heb ik heel veel aan BSM-Therapie! Je kan het me altijd vragen als je belang hebt!

Veel sterkte :)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:37

Joolien schreef:
JunkDeLuxe schreef:
Zo voel ik me tegenwoordig ook vaak. Gisteren nog zat ik te huilen, op straat, toen m'n auto overhit raakte.
Er moet maar 1 ding fout gaan, of fout lijken te gaan, en ik voel de moed zo weg glijden. Nee, ik denk niet dat er een samenspanning bestaat om mij het leven zuur te maken, maar jeetje zo voelt het soms wel. Alles komt tegelijk, ik blijf maar incasseren, en krijg de tijd niet om te herstellen. Resultaat is dat ik nog sneller over m'n toeren ben, en dus gewoon blijf huilen.

In heb een sterk vermoeden waar bij mij het probleem zit, dus vermijd ik het gewoon daar over te praten. Zul je zien dat ik helemaal instort, nee dankje. De situatie is er veel te ingewikkeld voor, en hoewel ik zelf zou breken door met m'n verhaal naar buiten te komen; anderen rondom mij zouden er hélemaal van kapot zijn. Dus veel keuze heb ik niet.

De enige raad die ik je kan geven: laat je verdriet toe. Hoe harder je er tegen vecht, des te meer ga je er aan kapot.

Ik laat mijn verdriet wel toe ja, maar niet elk moment van de dag. Maar zou jij ook niet eens met iemand moeten praten?

Zeker weten, daar moest ik gisteren ineens aan denken. Ik las een artikel in een tijdschrift over een bepaald probleem, dat ik altijd ontkende, maar nu dus dubbel en dik besef. Ik.. Wil alleen niet. Ik heb geen zin, in de kei harde realiteit. Daar heb ik mee geleefd, en dat kon ik duidelijk niet aan. Wat een leven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:45

DDW1190 schreef:
Ik ben best bekend met de dingen die je beschrijft!
Ik denk dat veel afleiding zoeken goed is! heb je toevallig een (verzorg)paard?
Ga lekker wandelen, om je hoofd leeg te maken of iets doen voor de ontspanning!
Ik zou het nooit hebben gered zonder de mijne!
En meid lekker veel van je afschrijven wil ook wel eens helpen!
Blijf er alleen niet te lang in zitten want dat is ook weer niet goed voor jezelf!

Ik weet niet als het iets is door je verleden!
Maar zelf heb ik heel veel aan BSM-Therapie! Je kan het me altijd vragen als je belang hebt!

Veel sterkte :)

Als ik de energie er voor had, zou ik dat lekker willen, maar ik ben nu soms al te beroerd om een broodje te smeren...
Ik ben echt een bankhanger geworden, maar ik kan weinig anders momenteel dus geef ik er maar aan toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:46

JunkDeLuxe schreef:
Joolien schreef:

Ik laat mijn verdriet wel toe ja, maar niet elk moment van de dag. Maar zou jij ook niet eens met iemand moeten praten?

Zeker weten, daar moest ik gisteren ineens aan denken. Ik las een artikel in een tijdschrift over een bepaald probleem, dat ik altijd ontkende, maar nu dus dubbel en dik besef. Ik.. Wil alleen niet. Ik heb geen zin, in de kei harde realiteit. Daar heb ik mee geleefd, en dat kon ik duidelijk niet aan. Wat een leven..

Ja ik zie er ook tegenop maar je moet je bedenken dat je er vroeg of laat aan toe moet geven en dat het alleen maar beter kan worden.
Mijn vader is nu pas in therapie in die heeft het erg moeilijk, het is als 25-jarige makkelijker beseffen en makkelijker veranderen dan een 56 jarige.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:49

Joolien schreef:
Dank je sassol :) Ik heb nu een klein notitieblokje en ik schrijf alles op :j Dus dat komt wel goed.

Vandaag heb ik weer extreem weinig energie ondanks dat ik gister om 9 uur op bed lag. T maakt ook niks uit eigenlijk. Voel me alsof ik griep krijg, heb heel veel gezichtspijn, geirriteerde kaakholtes enzo, dat zou wel eens een beginnende ontsteking kunnen zijn en een griep kunnen veroorzaken. Vanavond als ik me een beetje fit voel lekker uit eten met mn liefje, we hadden nog een bon voor een gratisch diner :D

Oeh lekker uit eten gaan! :)

Als je zo min mogelijk werkdagen wilt missen is het verstandig om voordat je ziek wordt je ziek te melden. Als je eenmaal zo ver bent dat je ziek bent, duurt het langer om weer beter te worden. Beter voorkomen dan genezen hè!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:53

Sassol schreef:
Joolien schreef:

Oeh lekker uit eten gaan! :)

Als je zo min mogelijk werkdagen wilt missen is het verstandig om voordat je ziek wordt je ziek te melden. Als je eenmaal zo ver bent dat je ziek bent, duurt het langer om weer beter te worden. Beter voorkomen dan genezen hè!

Dat is misschien wel een optie. Mja we zullen zien, ik heb al weken dat er soms tegenaan hang maar dan trekt het weer weg. Voor t einde van het jaar word ik denk ik 1 keer heel goed ziek. Zit er aan te denken om de griepprik te halen.. Maar ik hoor daar niet altijd goede verhalen over.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:56

Daar is toevallig een topic over. Maar ik heb niet het idee dat jij 'griep-griep' hebt. Als je niet naar je hoofd luistert, gaat je lichaam er aan. Dat heeft dan weinig met virussen te maken.

Het griepvirus muteert, dus het kan zijn dat je ondanks de prik tóch erge griep krijgt. Maar het waarschijnlijkst is dat je het lichter krijgt.

In jouw geval zou ik niet in de nabije toekomst een griepprik halen, van die prik zelf zou jij nog wel eens ziek kunnen worden in jouw status.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:57

Ja ik heb het topic even gelezen en ik ga het idd niet doen. Lijkt me niet verstandig.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:56

Ik zou me in ieder geval eerst laten adviseren, ik weet niet of Sassol een huisarts of iets dergelijks is, maar het zou net zo goed kunnen dat je niet genoeg immuun-deficiënt bent om er ook ziek te van te worden. Dat moet denk ik even zo beoordeeld worden.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:01

Haha nee ik ben geen HA. Het kan inderdaad zo zijn dat TS ziek is, maar gezien ze zegt dat het iets mentaals is, lijkt dat me de logischere verklaring. (Het kan natuurlijk ook de combi zijn)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:02

Als het iets mentaals is, lijkt het me niet dat je per se ziek wordt van een griepprik. Stress doet wel nare dingen met je immuunsysteem, maar dan gebeurt dat zonder griepprik dus wel zeker denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:03

Gekgenoeg ben ik al een tijd niet ziek geweest, dus op zich valt het nu wel mee. Ik werk in een ziekenhuis en daarom kom ik ervoor in aanmerking. Maar ik zal eens aan mijn ha vragen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:05

Zonder griepprik krijg je niet sowieso al het virus in je. Laat je je niet prikken en je krijgt het, heb je het inderdaad erger. Maar is niet gezegd dat je het krijgt. Ik zou dan liever de gok wagen, dan dat ik me al laat inspuiten met een (verzwakt) virus als ik al niet zo sterk in m'n lijf zit.

Of TS die gok ook wil wagen is natuurlijk aan haar.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:09

Ja dat weet ik dus ook niet zeker, Sassol. Voor beide kanten valt wat te zeggen, daarom is het ook verstandig als TS het even aan de HA vraagt. ;)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:10

Kan nooit kwaad :j

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:26

Joolien schreef:
Ja ik zie er ook tegenop maar je moet je bedenken dat je er vroeg of laat aan toe moet geven en dat het alleen maar beter kan worden.
Mijn vader is nu pas in therapie in die heeft het erg moeilijk, het is als 25-jarige makkelijker beseffen en makkelijker veranderen dan een 56 jarige.

Ik heb de afgelopen dagen nog eens goed over m'n leven nagedacht, en er moeten wel een aantal dingen veranderen, lijkt me.
Of ik ooit echt 100% gelukkig ga worden weet ik niet, dat betwijfel ik, het leven laat zo z'n littekens na. Maar als ik kan even doorzet, en blijf volhouden, wie weet betert het dan wel..

Ik hoop van harte dat jij je al wat beter voelt! Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:10

Daarom, het kan alleen maar beter worden vanaf hier. En niemand is altijd gelukkig, maar de kwaliteit van je leven gaat er wel op vooruit.

Hier gaat het met pieken en dalen. Heb vandaag een zware dag. 9 november start het eerste onderzoek in het ziekenhuis, ben erg nieuwsgierig.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:05

Fijn dat je nu in ieder geval een datum weet.

Veel sterkte gewenst!

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:14

Heel veel sterkte meis ben benieuwd hoe het verder gaat :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:18

Ik heb vandaag echt een poedersuiker. Ik voel me ontzettend moe en verdrietig, ik kan alleen niet huilen om het te ontladen. En ik moet nog wat dingen doen vandaag maar het liefst kruip ik de hele dag in mn hoekje op de bank en moet ik helemaal niks.