'Help! Z'n teen is eraf!'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chexgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:08

jeetje wat een heftig verhaal! veel beterschap voor je broertje, ik hoop dat het allemaal netjes geneest.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:11

Goed schrikken, vooral het bloederige.
Minder handig is om in zo'n situatie met zijn allen in paniek te raken.
Zeker als moeder proberen je schrik niet te laten merken.

Verder, het is maar een stukje teen... geen vinger, geen hand... niks in het gezicht.
Vriendinnetje van me mistte 2 vingertoppen, heeft nooit iemand maar iets in negatieve zin over gezegd.
Bovendien is het een jongen dus geen gelakte nageltjes in slippertjes, dus denk niet dat t m zelf wat kan schelen later.

Ik zou hem nu met humor benaderen, dat vind ik zelf een goede manier.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:13

heel veel sterke voor je broertje

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:31

He wat naar... beterschap voor je broertje! :(:)

een ongeluk zit in een klein hoekje.. moet wel zeggen dat ik zelf nooit zo'n kleintje op een quad/scooter mee zou nemen. Maar ja, ook op de fiets kunnen er dingen gebeuren, een jongetje van het kdv waar ik werk had laatst z'n beentje tussen de spaken gekregen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:38

Heftig, zeg, sterkte!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 22:03

Over een tijdje vind ik het inderdaad vast minder erg. Een teen missen is niet zo erg. Het ging mij gewoon meer om alles eromheen.

Dat in paniek raken is inderdaad ook echt niet goed. Maar mijn moeder was zo hysterisch aan het gillen en rennen en zichzelf laten vallen op het steen en allemaal dat soort dingen. Er waren allemaal kinderen bij die raakten al in paniek dus daarom raakte iedereen in paniek. Mijn moeder is echt niet normaal met dat soort dingen. Mijn broertje zijn hoofd zat ook een keer ergens in vast en toen raakte ze helemaal in paniek. Ik heb haar weg moeten slaan en heb toen zelf rustig gepraat en met boter hem eruit gekregen.

Verder zijn we tegen hem er heel anders over dan dat we het eigelijk vidnen. Iedereen lacht er met mijn broertje om en praten erover als hij erover begint, maken er zelfs nog grapjes over, dus dat komt wel goed!

Voor de rest bedankt iedereen!

suikermeisje

Re: 'Help! Z'n teen is eraf!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 23:05

arm joggie, al die pijn gehad =(

Mijn zus kocht een mini-quad voor haar 5-jarige dochtertje, levensgevaarlijk, maarja zonder helm en het kon maar 25km/h maar hij is gelukkig kapot! is niks ergs gebeurd, maar had net zo goed wel kunnen gebeuren, dit bewijst het weer. Of het nou voorop of achterop is, met of zonder begeleider. En ja het is k*t, maar komt vast goed met het joggie, er zijn echt ergere dingen!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 23:18

:= Wat traumatisch :wow:
Wat zielig voor dat kleine ventje :(:)
Ik begrijp dat je super bezorgd ben, dat zou ik ook zijn als het mijn zusje was :j

2 jaar geleden is een stuk van mijn duim afgebeten. De meeste plastisch chirurgen zeidde dat het niet meer goed kwam en bv. de nagel wegbleef.
Een chinese plastisch chirurg was ervan overtuigd dat het goed kwam :j
Misschien om jullie wat goede moed te geven de foto's?
PAS op! schrokkend!: http://www.mijnalbum.nl/Album=ZO46Q4PH
Bij mij is het lap vlees dat weg was weer aangegroeid, ook de huid en mijn vingerafdruk!

Hij zou vast en zeker flinke pijn hebben -O-
Heel veel beterschap en ik duim dat de schade met de tijd mee gaat vallen...

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 23:20

Denk dat dit mannetje meer geschrokken is van zijn moeders reactie dan van zijn teentje... Sorry maar dit is echt het domste wat je als ouder kunt doen (los van een klein kind onbeschermd op een quad zetten). :o

Dat pesten zou ik niet te bang voor zijn, zo'n beperking is het ook weer niet en hij is nog zo jong dat het "leren lopen" met negen tenen heus wel goed komt, zeker onder begeleiding. Komt wel goed hoor. :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 23:22

Ohh mensen, ik durfde het verhaal nog niet eens af te lezen. Ik schrok echt en nam heel veel adem in en mijn ogen :wow: .
Echt ik wens je heel veel sterkte :(:)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 23:45

wat vervelend voor je broertje, en wat angstig en naar voor jullie!

Hopelijk komt hij er gauw weer bovenop en leert hij er mee omgaan.

Vraag me wel af wat je bedoelt met dat een familielid een teen kan gaan doneren, ik bedoel ... ?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 23:50

TS heel veel sterkte voor je broertje :(:)
ik kan me heel goed voorstellen hoe geschrokken je bent, zoiets ziet er gruwlijk uit
een ongeluk zit in een klein hoekje helaas, sterkte ook voor je stiefvader, die zal zich verschrikkelijk schuldig voelen
gelukkig gaat je broertje er goed mee om, kinderen kunnen zo heerlijk nuchter zijn

ik weet nog van mezelf, toen ik als 7 jarige vol in mijn gezicht werd gebeten door een hond
de paniek in de ogen van de mensen was angstiger als de pijn van de beet
ik was ook totaal niet bang voor de hond geworden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 10:12

agossie wat sneu zeg....
helemaal zo'n kleintje, die kan het natuurlijk allemaal nog moeilijk bevatten.

hopenlijk trekt de pijn snel een beetje weg en knapt hij snel op.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 12:50

Ik heb ook ruzie met mijn moeder gehad over dat ze zo in paniek raakte. Gelukkig was ze niet dicht bij hem toen ze zo aan het schreeuwen was. Ze raakt zo snel in paniek dat het niet normaal is. Ze zit onder de medicijnen (depressiviteit) dus misschien heeft dat er ook mee te maken? Ze kreeg ook iets in het ziekenhuis dat ze rustig werd en daarna kreeg ze nog kalm-aantabletjes.

@ Suikermeisje: gelukkig is er toen niks gebeurd zeg! dit is inderdaad een goed verhaal om mensen wakker te schudden voor de schade die er kan gebeuren, en natuurlijk kan het nog veel en veel en veeeel erger dan dit!

@ Doei: dankjewel. dat ziet er echt niet fijn uit nee.. wat fijn dat het wel is aangegroeid zeg, ziet er mooi uit! hopelijk groeit dit ook aan, maar dan moet er wel een wonder gebeuren met zijn bloedvaatjes, die ze niet hebben kunnen redden.

@ Juliamaria: het stukje hierboven was mijn reactie op jouw post.

@ Sjors_493: Dankjewel!

@ Opisop_shop: Nou, mijn stiefvader (of iemand anders) wilt als mijn broertje oud is en een normale teen wilt, zijn teen eraf laten halen om het bij mijn broertje erop te laten zetten.

@ Spatter: Dankjewel! Rot zeg van die beet van die hond.. Gelukkig ben je er niet bang voor geworden. Mijn broertje lijkt er ook niet bang voor te zijn geworden, gelukkig, maar ik hoop wel dat hij wel voortaan niet meer durft om zonder goede schoenen te gaan.

@ Darkchrystal: dat hoop ik ook!

Vanmorgen zei die weer zoiets leuks: '... En toen deed mijn teen auw. Maar toen ging ik naar het ziekenhuis en nu is mijn teen gerepareerd!'
Dinsdag moeten we terug. Ik ben zo ontzettend bang dat hij van zijn teentje gaat schrikken. Kan ik hem erop voorbereiden dat zijn teentje zwart is als ie hem ziet? Misschien is het al aan het afsterven..
Hij huilt totaal niet en heeft geen pijn, alleen heel soms. Is dat niet een teken dat het dood is en hij daarom geen pijn voelt?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:57

Een teen transplantatie? Get real, waarom maken jullie er zo'n drama van?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 13:56

F_Orumster schreef:
Een teen transplantatie? Get real, waarom maken jullie er zo'n drama van?

Dit als hij volgroeid is en graag een normale teen wilt hebben. Mijn stiefvader voelt zich zo enorm schuldig dat dat in hem op kwam. In zin ogen heeft hij zijn eigen zoon laten verminken. Maar wij maken er geen drama van hoor en zeggen er niks over. Maar als hij er later toch last van gaat krijgen (psychisch) dan is dit ook een optie.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 13:59

jeetje hey wat zielig sterkte
wie ben je eigenlijk?
want je woont in apeldoorn?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:01

veel sterkte toegewenst voor hem Y;(

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:09

Als je het hebt over het transplateren van een teen en zoals jullie erover praten, dat ie verminkt is voor het leven vind ik dat wel redelijk drama maken.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:19

F_Orumster schreef:
Als je het hebt over het transplateren van een teen en zoals jullie erover praten, dat ie verminkt is voor het leven vind ik dat wel redelijk drama maken.

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Tuurlijk is het erg vervelend wat er is gebeurt, tuurlijk wil je zon kereltje dit besparen. Maar een teentje missen als ernstige verminking zien?? Nee...daar kan ik me geen voorstelling van maken.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:04

Je grote teen missen vind ik wel iets ergs hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:13

Ik zou het een verminking vinden als ik m'n grote teen kwijt ben, dan moet ik ook nog eens m'n halve pumps collectie weg gooien. :+

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:25

En in de zomer met slippertjes lopen, op het strand, zwembad, kleedkamers etc.
Kijk er zijn natuurlijk nog veel ergere verminkingen, maar ik snap heel goed dat de hele familie hierover bezorgd en verdrietig is.

Arme mannetje :(:) Ik hoop dat de pijn te doen is...

@TS
Bij mij waren de zenuwen doorgebeten in de duim.
Links is mijn duim dood en rechts van mijn vingertop juist overgevoelig (warm water voelt als kokend heet en koud doet pijn). Dit valt nog te opereren, maar daar zie ik niets in :=

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:28

Arm ventje.
Maar kleine troost dat het maar een klein teentje is.
Voor hetzelfde geld was het z`n hele voet!!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:37

doei schreef:
Je grote teen missen vind ik wel iets ergs hoor!

Ik denk dat je op een gegeven moment, zeker als het al op zulke jonge gebeurt, niet meer beter weet. Overigens valt het mij vaak niet eens op dat mensen een teen of vinger missen, ik kwam er pas na vijf behandelingen achter dat mijn logopedist een aantal vinger(kootje)s mist en als een vriendin het niet had gezegd, zou het me niet zijn opgevallen dat zij verminkte kleine teen heeft.

Neemt niet weg dat het onwijs vervelend is wat er is gebeurd, als familie schrik je daar natuurlijk gigantisch van. Het heeft impact als er iets heftigs gebeurt met een panieksituatie als gevolg. Ik/wij thuis heb(ben) het ooit meegemaakt en ik droom er af en toe nog van ondanks dat het al ruim drie jaar geleden is. Het komt ook zeker nog wel eens ter sprake thuis..

Anyway, ik wil mijn post afsluiten door de TS, het broertje van en de rest van de familie veel sterkte wensen! :(:)