Autoverzekering onbetaalbaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:01

nova_zodiax schreef:
WOw wat betalen jullie veel.
Ik heb net een jaar me rijbewijs dus 0 schadevrije jaren.
Ik betaal 18,= p.m voor me WA en me inzittende verzekering. Ik zit bij de kilometerverzekering.
Heb een renault clio uit 1997.

Kijk eens naar je eigen leeftijd. ;)

Anoniem

Ik heb ook even gerekend.. ik zou 135 euro moeten betalen.. voor een seat ibiza van 2008 bij interpolisq :+
Rij er al 2 jaar in, maar niet op mijn naam verzekerd.. nog nooit schade mee gereden..

Al rij ik er nu niet meer in.. hij is van paps :)

Edit; ben ook 23.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-09-11 13:01, in het totaal 2 keer bewerkt

dennisje

Charaz schreef:
Ik betaal op het moment 88,- verzekering per maand, ben 23 jaar en heb nu 2 schade vrije jaren, vind ik ook een behoorlijk bedrag maar die prijs betaal je inderdaad om schade vrije jaren op te bouwen.

vnd het bedrag redelijk hoor het is nou eenmaal duurder als je jonger bent doe je niks aan helaas.
kun je het niet betalen tja dan zul je idd voor een oudere auto moeten kijken.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:03

Ik betaal voor 2 auto's iets van 43 euro per maand, een audi a6 avant uit 1999 en een golf 4 cabrio uit 1998. Ik ben 28 en heb inmiddels 7 schadevrije jaren.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 13:04

Mootje schreef:
Je kunt toch niet aan het hebben van een rijbewijs aflezen of deze bestuurder een verantwoordelijke weggebruiker is? Dat is toch echt de no-claim.

Nee, maar een auto hebben, en deze haast niet gebruiken bewijst ook niet dat je een verantwoordelijke weggebruiker bent.
Neem een aantal mensen in mijn omgeving, die rijden misschien hooguit 3000 km per jaar.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:05

Mijn vriend heeft ook schadevrije jaren van zijn stiefvader meegekregen toen hij hun auto overnam en er verklaard werd dat hij al jaren vaste bestuurder was.

Ik betaal overigens 27 euro voor een all risk verzekering voor een 1-jaar oude Twingo. Bij CB, maar kan daar ook niet weg omdat ik schade heb gehad. Door mijn no-claim beschermer krijg ik nog wel de volle korting, maar ik krijg niet de volle jaren mee als ik weg zou gaan.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:07

@dennisje: verzekeringspremie is niet gebaseerd op leeftijd auto maar op nieuwwaarde auto.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:07

annastasia schreef:
Mootje schreef:
Je kunt toch niet aan het hebben van een rijbewijs aflezen of deze bestuurder een verantwoordelijke weggebruiker is? Dat is toch echt de no-claim.

Nee, maar een auto hebben, en deze haast niet gebruiken bewijst ook niet dat je een verantwoordelijke weggebruiker bent.
Neem een aantal mensen in mijn omgeving, die rijden misschien hooguit 3000 km per jaar.

Daarom moet je ook het aantal kilometers opgeven bij het aanvragen van de (meeste) verzekeringen :)

veerledec

Re: Autoverzekering onbetaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:08

Over leeftijd gesproken: ik kreeg op mijn 21e mijn auto niet eens verzekerd omdat ze mijn auto (renault safrane) te zwaar vonden voor iemand van onder de 23 8)7 . Ben gemaild door Independer (ik was daar op zoek naar de goedkoopste) dat ik het niet meer hoefde te proberen via hun, dat ik het rechtstreeks bij CB kon proberen omdat dat toen de enige maatschappij was die me zou accepteren.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:08

Tja, zo kan je natuurlijk door blijven gaan :+
Er zijn ook mensen die schade rijden, maar het niet claimen;
Er zijn mensen die wel als hoofdbestuurder bij andermans verzekering zijn aangemerkt en wel no-claim opbouwen;
Er zijn mensen die minder betalen voor hetzelfde, omdat ze een andere verz. maatschappij hebben;

Autorijden kost nou eenmaal geld en het leven is nou eenmaal oneerlijk :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:10

PartoutZ schreef:
SuperSuup schreef:
Ik heb ook gelijk voor het hele jaar betaald, was bij iets van 600 nog wat. Maar ik betaal geen wegenbelasting omdat hij 1 op 20 rijd en lekker zuinig is :) als ik niet ver hoef te rijden red ik makkelijk 2 weken met 1 tank.

Dat rijdt die van mij ook, maar ik betaal toch echt wegenbelasting :?
Watvoor auto heb je? Van welk bouwjaar?

Wij ook niet. En die van ons rijdt 1 op 22..
Belasting komt trouwens in 2014 wel terug.
Wij rijden een aygo, bouwjaar 2011

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:11

Wat een prijzen af en toe zeg :oo !

Ik ben 32 en heb 14 schadevrije jaren. Betaal per maand iets van € 28,- voor mijn Mercedes Vito (WA & beperkt casco).

Toen ik mijn eerste auto kocht was ik net 20 jaar en kon een polis van de band van mijn man gewoon omgezet worden op mijn auto en mijn naam. Kreeg ik gewoon de 75% korting. Eigenlijk best wel vreemd achteraf gezien.......

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:25

Mootje schreef:
Mijn auto loopt ook 1 op 20. Dat wil toch niet zeggen dat hij daardoor meteen wegenbelastingvrij is, Partout?

Zover ik altijd geleerd heb val je buiten de wegenbelasting als je een oldtimer (25 jaar of ouder) hebt of ook bij nieuwe auto's.
Toch niet aan hoe zuinig een auto rijdt? Maar daarom vraag ik aan haar watvoor auto zij rijdt ;)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:26

saroanda schreef:
@dennisje: verzekeringspremie is niet gebaseerd op leeftijd auto maar op nieuwwaarde auto.

op je leeftijd en nieuwwaarde auto ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:34

Ik zit sinds 2 jaar bij Inshared.
Scheelt me bakken met geld. Want zij kijken niet zo zeer naar 't aantal schade vrije jaren, maar naar het aantal jaar dat je je rijbewijs hebt.

Na een knullige onenigheid met mijn vorige verzekering, waarbij ze mij aansprakelijk stelden voor een schade waar de tegenpartij eigenlijk schuldig voor was, raakte ik m'n no-claim jaren kwijt.
Dankzij inshared maakt me dat qua kosten nu niets uit. Scheelt me een paar honderd euro per jaar in verhouding met die vorige verzekering (dat was toen via Allianz).

Na een jaar was ik zo tevreden dat m'n vriend er nu ook zit.
Hij kan nu 2 auto's verzekeren voor mínder dan de prijs die hij bij z'n vorige verzekering aan 1 auto kwijt was.

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:39

hmm, ik ben net 22, 3 schadevrije jaren, betaal 44 euro in de maand.
Heb een peugeot 206 van 8 jaar oud geloof ik..

Heb toen der tijd mijn autoverzekering ook via independer.nl uitgezocht!

Winddancer

PartoutZ schreef:
Mootje schreef:
Mijn auto loopt ook 1 op 20. Dat wil toch niet zeggen dat hij daardoor meteen wegenbelastingvrij is, Partout?

Zover ik altijd geleerd heb val je buiten de wegenbelasting als je een oldtimer (25 jaar of ouder) hebt of ook bij nieuwe auto's.
Toch niet aan hoe zuinig een auto rijdt? Maar daarom vraag ik aan haar watvoor auto zij rijdt ;)

25 jaar of ouder inderdaad en bij de nieuwe auto's hoef je bij bepaalde modellen ook geen wegenbelasting te betalen, dat geldt bij de zuinige auto's. Wij hebben een VW Bluemotion, hele zuinige auto van nog geen jaar oud. Geen wegenbelasting, geen BPM en slechts 14% bijtelling (bedrijfsauto).

Teelee

Ik ben 25 jaar, en betaal maar 21 euro verzekering in de maand! Nu heb ik ook maar een Twingotje, dat scheelt waarschijnlijk ook flink! Maar ik vind dit echt geen geld!
Ik zit bij inshared, en ben er heel tevreden over wat dat betreft!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:41

Winddancer schreef:
PartoutZ schreef:

25 jaar of ouder inderdaad en bij de nieuwe auto's hoef je bij bepaalde modellen ook geen wegenbelasting te betalen, dat geldt bij de zuinige auto's. Wij hebben een VW Bluemotion, hele zuinige auto van nog geen jaar oud. Geen wegenbelasting, geen BPM en slechts 14% bijtelling (bedrijfsauto).

Ja dat bedoelde ik. Gaat alleen op alstie zuinig is in combinatie met een nieuwer bouwjaar en dan ook maar voor een aantal jaar.
Die van mij is ook zuinig, maar komt uit 2004 dus mag gewoon wegenbelasting betalen :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:44

Dat wegenbelasting vrij gaat per 2014 ook weer weg hoor :+ mag je gewoon weer wegenbelasting betalen :D

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:55

PartoutZ schreef:
SuperSuup schreef:
Ik heb ook gelijk voor het hele jaar betaald, was bij iets van 600 nog wat. Maar ik betaal geen wegenbelasting omdat hij 1 op 20 rijd en lekker zuinig is :) als ik niet ver hoef te rijden red ik makkelijk 2 weken met 1 tank.

Dat rijdt die van mij ook, maar ik betaal toch echt wegenbelasting :?
Watvoor auto heb je? Van welk bouwjaar?

Een citroen c1 uit 2010, hij stoot ook eel erg weinig uit, volgens mij was et ook daaro ofzo. en ach wegenbelasting betalen in 2014 duurt nog 3 jaar, vind t prima...

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:58

annastasia schreef:
Waarom ook niet op basis van het aantal jaren dat je je rijbewijs het eigenlijk?

Schadevrije jaren bouwen zich op vanaf het moment dat je een auto hebt. Je kunt als je een rijbewijs hebt ook de eerste 10 jaar dat je dat rijbewijs hebt geen auto hebben en dus geen ervaring opdoen. Daarom rekenen ze vanaf dat je een auto hebt, want dan rijden de meeste mensen daar wel mee.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:07

Ik ben 23 en betaal voor mijn peugeot 206 (diesel) uit 2005 32 euro per maand voor alleen een WA verzekering. WA+ hebben ze niet bij de maatschappij waar ik hem verzekerd heb en all-risk zou op 80 euro per maand uitkomen met 0 schadevrije jaren. Aan de ene kant niet helemaal eerlijk, want heb toch al bijna 6 schadevrije jaren gereden in de auto’s van mijn ouders. Maar dat kunnen ze natuurlijk nergens controleren. Gelukkig gaat de premie met de no-claim korting redelijk snel naar beneden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:14

Heb niet alles gelezen hoor en wij zijn 30+, maar onze situatie; Vriend heeft oude golf diesel. Ik kreeg nieuwe kleine auto en wilde die all risk. Hij heeft hoge korting bij Unive, dus mijn auto die op mijn naam staat bij hem meeverzekerd. Hij betaald per maand iets meer om mijn schadevrije jaren wel op te bouwen. verder hebben we geen dingen genomen die we niet willen. Wij zijn niet getrouwd, maar alles kon en mocht, dus scheelt een hele hoop met wat ik moest betalen anders. Ik had jaren geen eigen auto gereden.

Toen wij jong waren kochten we een golf gti en die kregen we helemaal niet verzekerd. Wisten we van tevoeren niet en heeft de baas geregeld verder, maar toch........

Je moet gewoon overal kijken en informeren. Mijn moeder had tijdje geen auto in verz gehad. belde de oude maatschappij op en had zo weer een verz voor splinternieuwe auto met hoge korting.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:16

Mijn auto is verzekerd bij ZLM (Voor zeeland en brabant geloof ik) en betaal 29,nogwat per maand, WA verzekerd. Heb het eerste jaar de verzekering op naam van mijn vader gehad en dit jaar bij verhuizing auto op mijn eigen naam gezet. Betaalde eerst 70,- WA + beperkt casco bij de ANWB + korting van de schadevrije jaren van mijn vader.