Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Focussed schreef:Als je alles over een kam wilt scheren, prima. Maar zoals meer malen aangegeven wordt Europees bont niet levend gevild. Dus wat je zegt is niet waar.
unamie schreef:Natuurlijk je hebt ook leren schoenen dus mag je ook bont dragen van dieren die levend gevild worden
Wat een flutargument
Biologisch koeien komen volgen jou niet buiten en gangbare koeien wel dan heb je een buurmand die de boel belazerd dus ik zou em maar snel aan gaan geven als ik jou was
Het is iig ook geen reden om bont goed te praten!!
unamie schreef:Strenge regels zijn er ook in europa niet
De kooien blijven zeer klein!
Een vos is slim en van nature angstig voor de mens
Ze zijn ontzettend bang en gestrest en doen daardoor aan automutilatie (zichzelf aanvreten)
voorbeeldfoto
http://www.bontkragen.nl/wp-content/uploads/Vos_1.jpg
unamie schreef:Focussed schreef:Fijn dat die boeren hun vee wel lekker buiten laten. Ik loop met kromme tenen langs de biologische koeien hier....
Je kan zo iemand aangeven..
unamie schreef:En biologisch boer die zijn koeien niet buiten laat overtreed de regels
Het is verplicht om strooisel en de stallen te hebben en ze moeten naar buiten kunnen!
lovealvaro schreef:# p.s ik heb nix aan mensen die zeggen dat bont zielig is
ponylies schreef:ik ben ook tegen bont,
en dan vooral omdat de dieren opgehokt worden om de vacht z schoon mogelijk te houden ,
en JA ik ben vegatarier a; 10 jaar en eet ook geen vis ,
en gebruik zo min mogeljk leer

Focussed schreef:Ragdollcat schreef:mensen die vol trots met bont rondlopen die zijn gewoon dom en achterlijk, ik vind ze afschuwelijk, een stuk dierenvel, een stuk dierenlijk is het.
Ze hebben er geen idee van hoe deze dieren ervoor hadden moeten lijden,
En jij gebruikt nooit leer, suede? Eet geen vlees of gebruikt andere dierlijke producten?
Ragdollcat schreef:Het gaat om slachtafval en dat vind ik niet erg, zo worden er veel gebruikt ipv weggegooid en ik eet absoluut geen vlees/vis/gevogelte, ik vind ze ronduit smerig, het zijn in stukken gehakte lijken, maar bont om bont dat is pas erg, dat je dat niet snapt??? ga eens kijken hoe ze met die dieren omgaan en levend villen. Dat je het opneemt voor de mensen die bont willen, ongelooflijk.