Drugsgebruik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:28

Ja blowen, voor het eerst toen ik 19 was. Erg veel lol mee gehad, de slappe lach en vreedbuien. :') Ook ooit 1 keer gedaan bij het uitgaan en dat was niet zo'n succes, dus deed het alleen thuis.
slikken, spuiten of snuiven nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:28

suikermeisje schreef:
je zult toch het goede voorbeeld moeten geven aan je klas vind ik dan heel persoonlijk. wat jij vindt is weer anders maar goed, ik vind het niet kunnen dat er een of andere dagelijkste gebruiker voor de klas staat, maar dat zal wel aan mij liggen :)

Iris, fair enough, ik pb de inhoud van wat ik hier wilde zetten wel even. Maar ik ben geen dagelijkse gebruiker, kom op zeg :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:29

MarcoBorsato schreef:
Iris, fair enough, ik pb de inhoud van wat ik hier wilde zetten wel even. Maar ik ben geen dagelijkse gebruiker, kom op zeg :')

*grin* maar er is niets in mij dat dat denkt hoor.
Tis enkel een en maar of als dus wees voorzichtig. :j

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:30

Ik vond spacecake juist wel leuk :D zeker in combi met wat drank :') Maar wiet, en zeker cake, want dat heeft weer een heel ander effect dan het roken, kan best een heftig effect hebben. Het is zeker geen onbekend verhaal dat je er bad op kan gaan.

Ik vind zelf paddo's juist wel leuk. Je moet wel van trippen houden natuurlijk. Je moet wel een beetje kunnen loslaten, het zou niks voor een controlfreak zijn. En je moet er natuurlijk helemaal niet aan beginnen als je psychische problemen (in de familie) hebt. Psychoses en schizofrenie worden dan enorm getriggerd. Het effect verschilt ook wel per soort. Van de een krijg je meer visuele effecten, van de ander ga je juist super filosofisch denken en heeft het meer effect op je bewustzijn.

Wat betreft verslaving. Het kan goed gaan, het kan fout gaan. Het is gewoon belangrijk om je erin te verdiepen voordat je eraan begint. Te weten welke drugs je neemt en wat het kan doen. Kijk, heroine moet je gewoon niet aan beginnen, maar dat is van zo'n andere orde dan de meeste andere drugs. Jezelf kennen is ook belangrijk en dan vooral je zwakte. Als je weet dan je verslavingsgevoelig bent, moet je extra uitkijken.

Ik heb het fout zien gaan met alcohol. Alcoholisme is echt een ernstige verslaving, die nog altijd niet heel serieus genomen wordt, wat het nog lastiger maakt. Ik heb het goed zien gaan met wiet. Ik ken iemand die rookt al jaar in jaar uit elke dag een jointje (en is ondertussen wel gestopt met gewoon roken) en dat gaat prima.

Spring er voorzichtig mee om en dan kan drugs een toevoeging op je leven zijn, die heus niet zoveel ongezonder hoeft te zijn dan zoveel andere dingen die men doet voor de lol.

Ier_ schreef:
Ik snap eerlijk waar niet waarom mensen zulke rommel gebruiken. Het maakt meer kapot dan je lief is... Ik heb nog nooit iets gebruikt en ben ook niet van plan dit ooit te gaan doen.. :=

Tja, dit soort oppervlakkige reacties waren natuurlijk te verwachten.

Alcohol is een harddrug, maar algemeen geaccepteerd. Tabak is een sluipmoordenaar en heel verslavend. Imo is roken van tabak ook zo zinloos. Zolang je niet verslaafd bent aan sigaretten, is er echt geen fiets aan, het heeft geen effect, dus waarom zou je het doen? Bepaalde drugs daarin tegen, kunnen echt voor een bijzondere ervaring zorgen, zonder dat je direct verslaafd bent. Mensen die scheren drugs zo snel over een kam, terwijl ze zichzelf soms wel zo nu en dan klemzuipen (jij dus niet Ier_, maar sommige anderen die blowen een wereldramp vinden, dus wel). Het is zo hypocriet. Als je er niets van weet, beoordeel mensen er dan ook niet op.

loveidefix schreef:
Zelf vind ik pilletjes enz best eng omdat je nooit zeker weet wat erin zit, en aangezien het harddrugs is zal het als het mis gaat ook wel erger zijn dan bij wiet gok ik, en dat lijkt me niets :o

Het ligt er een beetje aan wat je gebruikt. Je hebt ook pilletjes die een lichter effect kunnen hebben dan bijvoorbeeld paddo's, bijv. 2C-B. Als je je pilletjes niet hebt van iemand die je echt heel erg kan vertrouwen, dan zou ik ze ook laten testen. Dan weet je namelijk wel wat erin zit.

suikermeisje schreef:
nooit geprobeerd, mensen in mijn klas gebruiken het weleens... ik doe een lerarenopleiding, ik vind het gewoon niet kunnen. Zij moeten jongeren gaan zeggen wat wel en niet goed voor ze is... en wat doen ze zelf :S?

Weten ze tenminste waar ze over praten.

Calanddra schreef:
Ik heb ook nog nooit drugs gebruikt, nooit nieuwsgierig naar geweest en zal het ook nooit uitproberen :n

Ik drink ook geen alcohol (vind t niet eens lekker) en rook ook niet.

Ik heb niks nodig om een gezellige avond te hebben :)

Dit is ook iets wat je vaak hoort idd. En ik snap de opmerking wel, maar ik zie het toch anders. Het is niet dat je het niet gezellig kan hebben zonder, maar het is een toevoeging. Het ligt er vooral aan over wat voor een drugs je het dan hebt, maar psychedelische drugs geven gewoon een aparte ervaring, die je niet zo kan beleven zonder die stimulans. Niet iedereen hoeft uiteraard interesse te hebben in die ervaringen, maar je moet het iig niet zien dat je drugs gebruikt, omdat je anders geen lol kan hebben. Als dat wel het geval is, moet je je toch nog maar eens op je hoofd gaan krabben.

rienne schreef:
Als ik merk dat iemand dat gebruikt die komt bij ons het huis niet meer in!
Daarbij kost het super veel geld

Dagje six flags is gemiddeld duurder hoor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:31

Ik geef voorlopig nog geen les, dus ik heb nog geen leerlingen. Maar ik zou wel wat voorzichtiger moeten zijn inderdaad. Sta sowieso onder een schuilnaam op fb :')

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:35

sorry maar dat had ik er bij moeten zetten zo waren mijn ervaringen,en bij de meeste die ik ken ook
MarcoBorsato schreef:
keona schreef:
paddo's heb je niet meer je kunt nu truffels kopen die het zelfde effect geven als voor heen de paddo's.

Alles wordt onder de toonbank verkocht he :') Gedroogd en vers...

Overigens reageert niet iedereen hetzelfde op drugs, dus aan je beschrijvingen hebben niet alle mensen iets.. Ik word van speed bijvoorbeeld veel blijer en gelukkiger dan van xtc... En ik krijg er geen hangovers van.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:40

Ik rook geen sigaretten (ook nooit gedaan, nooit geprobeerd en ik kan er ook niet tegen als er om mij heen word gerookt) verder nog nooit drugs, zoals in dit topic bedoeld, gebruikt en voel de behoefte ook helemaal niet. Ik drink wel alcohol maar ook dat met mate. Ik drink niet veel met op stap gaan, aangezien ik meestal bob ben (ben nou eenmaal graag onafhankelijk en ga overal graag met de auto heen, bovendien hoef ik geen alchohol om het gezellig te hebben) maar ik vind het wel heerlijk om 's avonds bij het eten een wijntje te drinken of op een heerlijke zomeravond ermee in de tuin. Of lekker een borreltje voor het slapen gaan, heerlijk!

Verder moet iedereen zelf weten wat hij doet maar ik heb het idee dat steeds meer mensen zich niet echt meer onder controle hebben, ook met alcohol gebruik (laat staan de rest), dat vind ik echt zonde.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:42

Knoffer schreef:

Dagje six flags is gemiddeld duurder hoor.[/quote]

Maar dan heb je wel meer "waar" voor je geld :+

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:45

tassie73 schreef:
Knoffer schreef:

Maar dan heb je wel meer "waar" voor je geld :+[/quote]

Gelukkig dat meningen niet op feiten steunen

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:50

suikermeisje schreef:
je zult toch het goede voorbeeld moeten geven aan je klas vind ik dan heel persoonlijk. wat jij vindt is weer anders maar goed, ik vind het niet kunnen dat er een of andere dagelijkste gebruiker voor de klas staat, maar dat zal wel aan mij liggen :)

Dan keur jij drugsgebruik dus in z'n geheel af? Want autorijden mogen leerlingen ook nog niet doen, maar dat doe je als docent ook. Imo is het juist goed als je als docent wat ervaring hebt, dan snap je de leerlingen die (willen) gebruiken beter en kun je ze beter adviseren. Of het afraden omdat ze nog te jong zijn, maar ook dan zullen ze meer respect voor jouw mening hebben en je mening serieuzer nemen, als je er zelf ervaring mee hebt en het niet bij voorbaat helemaal afkeurt.

Het ligt er dan natuurlijk ook een beetje aan op wat voor een school je les geeft. Op een Christelijke school is natuurlijk de hele sfeer al anders, dan op een open-minded hippie school.

jillie1994 schreef:
Ik heb wel jointjes geprobeerd, maar meer niet.
Een hele dierbare van me dacht ook ooit van: Laat ik xtc proberen, ah speed kan ik ook wel even proberen. En zo alle drugs af. Hij is nu zwaar verslaafd. Ook bij hem begon het als uitproberen. Hij was 15 toen het begon, dat maakt hem nu al 7 jaar verslaafd.
Geen school, wel een diploma, maar geen motivatie om te werken. Ik vind het vreselijk om hem te zien. Dat is de reden dat ik ook niet verder probeer, ik zie nu elke dag wat het kapot kan maken.

Ik vind 15 veel te jong om al met dat soort spul te experimenteren.

MarcoBorsato schreef:
Ik word niet zo blij van paddo's gewoon, ik vind het leuk bij een filmpje, maar ik kan er niet op uitgaan.

Oeh, uitgaan op paddo's lijkt me ook niks. Wat betreft psychedelische drugs hangt het natuurlijk ook helemaal op set and setting. Lekker thuis hangen met fijne muziek of het bos ingaan ermee.

tassie73 schreef:
Knoffer schreef:

Maar dan heb je wel meer "waar" voor je geld :+

Prcies wat eenitraM zegt, want ik ben het niet met je eens.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:56

Knoffer schreef:
Alcohol is een harddrug, maar algemeen geaccepteerd.

Idd.. degene die hier schrijven dat ze "af en toe een wijntje drinken, maar meer niet hoor!" zijn wat betreft verslavingsgevaren net zo dom bezig als mensen die "af en toe een blowtje nemen, maar meer niet hoor!". Het is simpelweg allebei harddrugs (cannabis was eerst zelfs een softdrug, tot het THC gehalte zo steeg..) dus ik vind het nogal hypocriet om zo moeilijk te doen over iemand die af en toe wat blowt terwijl je zelf in het weekend ook weleens wat wijntjes drinkt.

En over het werk/privé gebeuren. Wat een onzin zeg. Er zullen op Christelijke scholen vast ook gescheiden mensen werken, en op de politie-academie mensen les geven die zelf ook weleens licht beschonken achter het stuur kruipen, en in de GGZ werken ook genoeg mensen met persoonlijke issues. So what? Je bént je beroep niet, je bent mens. Inclusief heel menselijke guilty pleasures en zonden :)

OT: ik drink af en toe alcohol en heb in het verleden ook best wat hasj gerookt en af en toe spacecakes/pannenkoeken gebakken. Alcohol drink ik nog steeds, met hasj ben ik wat voorzichtiger omdat ik het tot nu toe het enige is dat mijn ADHD mind rustig krijgt waardoor ik denk dat verslaving daarbij sneller op de loer ligt :)

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:58

@lieveli: _/-\o_ aan jouw geniale posts, echt geweldig :D !

@Idefix: Ja, ben benieuwd de volgende keer. Ik laat het je weten hoe het was hahaha!

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:13

Druggebruik, ik vind dat het nergens goed voor is. Ik zie er geen kwaad in als iemand een keer experimenteert en een jointje opsteekt of een spacecake eet...
Maar mijn nicht is overleden door een overdosis drugs. Na eerst 20 jaar in een hel geleefd te hebben, want door zwaar druggebruik krijg je een andere vriendenkring, wil familie op laatst niets meer van je weten, raak je je werk kwijt, ga je stelen om aan geld te kopen voor drugs, je lichaam takelt af, als je een kindje hebt wordt deze uiteindelijk afgenomen, doordat je niet goed voor jezelf zorgt, maar ook niet voor je kind of huisdier.
Mijn nicht is niet haar woning kwijtgeraakt en had gelukkig nog onderdak, maar heeft wel dagen dood in huis gelegen eer ze gevonden werd.
Alles is ooit begonnen met het opsteken van een jointje...
1 jointje kan geen kwaad, maar ik blijf er bij ; "HET DOET OOK GEEN GOED"!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:28

keona schreef:
paddo's heb je niet meer je kunt nu truffels kopen die het zelfde effect geven als voor heen de paddo's.

paddo's/truffels leuk voor thuis,niet om op uit te gaan
xtc als je goede pillen hebt leuk voor te stappen,maar dag erna voel je je wel rot ook omdat je er niet op kunt slapen,zin in eten heb je niet
speed:fijn als je wakker wilt blijven/of om te stappen,dag erna voel je je erg gaar omdat je niet geslapen hebt eten kun je ook niet
coke:kan thuis maar ook op stap krijgt er een fijn gevoel van,en je kunt er op slapen dus dag erna ben je gewoon fit,en je kunt er op eten
ghb:1x gebruikt niet mijn ding werd er moe en duf van,moest ook overgeven
mdma:vind ik het fijnste je word lekker wazig,zoals je vroeger ook van goede xtc pillen werd.je kunt er sávonds op slapen dag erna kun je eten en je voelt je niet ellendig
weed:je word er duf van en hebt nergens echt zin in
hasj:fijner als wied wel gaar maar kunt nog dingen ondernemen

Is ook per persoon verschillend.
Op xtc heerlijk slapen hoor..

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:30

Ik heb meerdere drugs gebruikt. Blowen, XTC, Paddo's, GHB, sos, pep , LSD, Keta en ik zou MDMA gaan proberen.

Blowen doe ik elke maand nog wel een keertje vooral als ik niet kan slapen, ik wordt er ontspannen van en mijn zorgen worden dan iets minder ( ik maak mij echt om alles zorgen).

XTC heb ik gedaan toen ik 16/17 was. Vond er niet heel veel aan. Toen vond ik alles en iedereen mooi en lief tot ik de volgende dag foto's van mijzelf terug zag en er echt niet uitzag en ik zo hard heb gekauwd dat mijn tong aan flarden lag en ik had zelfs stukjes van mijn tanden afgebeten.

Paddo's vond ik helemaal niks aan, had eigenlijk helemaal geen effect.

GHB heb ik niet bewust gebruikt maar is in mijn drankje gegooid, zelf weet ik er he-le-maal niets meer van maar volgens anderen heb ik mij gedragen alsof ik echt stom en stom dronken was.

Sos ( cocaine) ook niks voor mij, werd er wazig van. Heb het niet gesnoven en niet in een base pijp gedaan maar er een ploffie van gedraaid ( dus net als een joint alleen dan coke ipv wiet).

Pep phoe dat was wel kick maar dat doe ik echt niet meer omdat ik het te leuk vind. Ik wordt er helemaal helder van. Kan goed nadenken en dingen die ik normaal niet snap of kan dat lukt dan wel. Je blijft er wakker van en heel erg helder in je hoofd.

LSD NOOIT maar dan ook NOOIT meer. Oh wat was ik aan het trippen! En wat was ik bang! In het begin was het wel leuk, je ziet alles een soort van vervagen en krijgt mooie kleuren maar het heeft echt daaagen gewerkt en ik dacht dat ik nooit meer normaal zou worden. Bij blowen of iets anders kan je soms dingen doen die het effect verminderen zoals eten, water drinken, je op 1 punt gaan focussen etc maar bij LSD dus niet. Dat is echt overminderd hard door gegaan wat ik ook deed. Echt heel erg eng.

Keta: Ook niet leuk werd er te wazig van, begon raar te praten etc. Drugs vind ik wel leuk maar ik wil nog een soort van helder blijven,

MDMA zou ik gaan proberen maar durfde niet. De geur die ervan afkomt is zo verschrikkelijk vies. Ik rook eraan en moest gelijk overgeven zooo vies.

Ik heb dus niks tegen drugsgebruik zolang je anderen er niet mee kwetst.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:36

Ik ken wel mensen die af en toe eens een jointje opsteken. Meer dan af en toe ook.
Of die pillen pakken/ aan flesjes snuiven/ whatever.

Ik zie het goed gaan: zoals in: ik stop met blowen na de paasvakantie want vanaf 1 juni heb ik examens.
En stoppen is ook stoppen, niet 'langzaam afbouwen'. Feit dat hij daar ook geen last van heeft, bewijst dat hij niet verslaafd is.
Iets waar ik overigens niet van overtuigd ben, dat wiet (of THC, 't werkzame bestanddeel) verslavend is.
De tabak die je erdoor mixt dan weer wel.
Maar ik zie het ook slecht gaan. Een vriend van bovenstaande persoon, is gestopt na z'n vierde middelbaar. Hij werkt nu (eindelijk) en heeft ondertussen een auto en per 1 oktober een huurappartement ... maar ik rijd nooit of te nimmer 's avonds mee met hem, want de kans dat hij nuchter in de auto zit is klein.
Stoppen bestaat ook niet bij hem, en bij wiet blijven doet hij ook alleen maar omdat hij anders z'n vriendin kwijt geraakt.

Zelfkennis is belangrijk. Als je weet dat je niet èlk moment kan stoppen, dan begin je er beter niet aan.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:38

Ersina schreef:
Druggebruik, ik vind dat het nergens goed voor is. Ik zie er geen kwaad in als iemand een keer experimenteert en een jointje opsteekt of een spacecake eet...
Maar mijn nicht is overleden door een overdosis drugs. Na eerst 20 jaar in een hel geleefd te hebben, want door zwaar druggebruik krijg je een andere vriendenkring, wil familie op laatst niets meer van je weten, raak je je werk kwijt, ga je stelen om aan geld te kopen voor drugs, je lichaam takelt af, als je een kindje hebt wordt deze uiteindelijk afgenomen, doordat je niet goed voor jezelf zorgt, maar ook niet voor je kind of huisdier.
Mijn nicht is niet haar woning kwijtgeraakt en had gelukkig nog onderdak, maar heeft wel dagen dood in huis gelegen eer ze gevonden werd.
Alles is ooit begonnen met het opsteken van een jointje...
1 jointje kan geen kwaad, maar ik blijf er bij ; "HET DOET OOK GEEN GOED"!

Weet je wat het is... ditzelfde verhaaltje kun je ook voor alcohol geven. Zoals eerder gezegd, helaas is alcohol (veel) meer 'geaccepteerd'.

Ik denk dat de algemene boodschap is: Met mate. Af en toe is geen drama, maar als het een 'must'/verslaving/regelmatig terugkerend gebeuren wordt, DAN levert het problemen. Maar geldt dat niet voor de meeste dingen? (Chocola is heerlijk :9, maar eet er te veel van en het is ook niet goed ;))

Ik ga tegenwoordig af en toe naar hardstyle feestjes, dat is een setting waarin toch regelmatig gebruikt wordt. Wat een heerlijk publiek! Mensen die een pilletje op hebben zijn (naar mijn ervaring) heerlijk relaxed, schoppen geen stennis en laten mij (als vrouw zijnde) met rust. Terwijl als ik naar de kroeg ga, ik minimaal 3 keer per avond een kerel tegen kom die het nodig vind om aan mijn kont te zitten en als je er wat van zegt, is het bijna knokken. Dronken kerels (en vrouwen ook hoor) zijn zo vervelend. Nee geef mij dan maar de groep die ik tegen kom op die hardstyle feestjes, ik kan gewoon mezelf zijn, lekker dansen en gek doen zonder dat ik ongewenst betast word.

Zelf drink ik ook graag een glaasje wijn of een biertje. Niets mis mee. Een deel van mijn vriendengroep gebruikt wel eens wat (pilletjes, enz.) maar van hun heb ik nooit last. Ik heb er ook geen problemen mee, zolang het geen verslaving wordt. (Dan is de volgende vraag... wanneer is iets een verslaving, maar das een andere discussie, waar Optiwolk trouwens hele ware woorden over spreekt :D)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:39

Ik vind drugs super interessant om over te leren.
Wat het met je doet, wat de gevolgen zijn.
Maar ik denk dat er meer voorlichting over gegeven mag worden onder jongeren.
En er is veel rommel in de omloop.

Ik heb zelf nooit drugs geprobeerd, ik zou al niet eens durven blowen :')
Angst om in psychose te raken, aangezien ik een familielid heb met schizofrenie (overigens niet door drugs) en het vorig jaar veel in mijn stage heb gezien.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:42

Sweetheart: Ik ga naar illegale tekno feesten ( en ja het is echt tekno met een K andere muziek als Techno) en daar gebruikt echt bijna iedereen alles. En op die feesten heb ik nooit ruzie, vechtpartijen, woordenwisselingen etc meegemaakt.

Als je in de kroeg per ongeluk iemand zijn bier omgooit heb je de poppen aan het dansen, gebeurd het op zo'n feest dan zeg je sorry en dan zeggen ze maakt niet uit meid!

Ik ga liever met gebruikers om dan mensen die drinken. Gebruikers zijn voorspelbaar en je weet tenminste wat je eraan hebt dan zuiplappen die vaag doen en ruzie schoppen.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:42

Tsss, een jointje roken okee, maar om met Crystal Meth te gaan experimenteren, komop zeg, dat is echt een harddrug. voordat je 't weet vallen de gaten in je gezicht en je tanden (zoek maar eens wat leuke plaatjes op internet).

Afbeelding

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:44

Ik vind dat veel mensen altijd zo overdrijven.. zoals ik hier net ook zoiets las al 'als ik van iemand weet dat ie iets gebruikt komt hij/zij er hier niet meer in'

:+

Ik heb totaal geen problemen met mensen die af en toe is wat gebruiken op een feestje ofzo, moet iedereen toch lekker zelf weten!
Mits iemand gewoon z'n grenzen kent (maar dat vind ik bij drank ook ;) dronken mensen zijn 9 van de 10 keer veel vervelender dan mensen die xtc gebruiken, of blowen).
Of iemand die blowt, niets mis mee hoor..
Net als dat ik er niets mis mee vind als iemand af en toe drinkt, ik hou ook wel van wat wijntjes hoor met stappen :D :D
Maar niet dagelijks _O-

Mensen die echt zwaar verslaafd zijn aan heroïne o.i.d. vind ik weer een ander verhaal. Daar zit een HEEL groot verschil tussen :)

Heb zelf 'vroegah' ook wel is wat dingetjes geprobeerd, maar wat ga ik verder niet openbaar op een forum gooien :P 't is ook al lang geleden.
Als iemand nieuwsgierig is mag hij/zij best pben.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:44

Van sporadisch een keer gebruiken ga je er echt niet zo uitzien. Als ik een foto van mijzelf hier zou plaatsen zou je niks aan mij zien. Jij hebt het over junkies en dat is heel anders dan gebruikers.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:45

Ier_ schreef:
Sowieso raak ik van alcohol ook niet van de kaart & ken ik prima m'n eigen grenzen. :=

Dat is bij een heel groot gedeelte van de drugsgebruikers precies hetzelfde hoor... ;) En van drugs raak je ook echt niet meteen helemaal van de kaart ;)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:47

HannahFrouk schreef:
Tsss, een jointje roken okee, maar om met Crystal Meth te gaan experimenteren, komop zeg, dat is echt een harddrug. voordat je 't weet vallen de gaten in je gezicht en je tanden (zoek maar eens wat leuke plaatjes op internet).

Afbeelding

Eigen schuld..

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:47

One_Love schreef:
Sweetheart: Ik ga naar illegale tekno feesten ( en ja het is echt tekno met een K andere muziek als Techno) en daar gebruikt echt bijna iedereen alles. En op die feesten heb ik nooit ruzie, vechtpartijen, woordenwisselingen etc meegemaakt.

Als je in de kroeg per ongeluk iemand zijn bier omgooit heb je de poppen aan het dansen, gebeurd het op zo'n feest dan zeg je sorry en dan zeggen ze maakt niet uit meid!

Ik ga liever met gebruikers om dan mensen die drinken. Gebruikers zijn voorspelbaar en je weet tenminste wat je eraan hebt dan zuiplappen die vaag doen en ruzie schoppen.

Heerlijk idd! Te veel gebruiken is nooit goed, niet van drugs, alcohol of wat anders.