Zie geen lichtpuntje in de tunnel meer.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:18

Maar juist jou moeder zou dus wél met jou hierover moeten praten. Ik snap wel dat het voor haar
ook heel moeilijk is, maar zij staat het dichts bij jou en zij heeft deze ellende ook moeten
doorstaan (dochter die naar therapeut moet en wat er gebeurt is vroeger) en voor jou zou het denk ik wel een stapje verder in de goede richting kunnen zijn door met je moeder hier goed over te praten.
Gaat jou moeder ook mee naar de therapeut?

Wat ik me wel afvraag, de persoon die dit heeft
gedaan bij jou, is deze nog in beeld? Heb jij of je moeder nog contact met deze persoon?
Als je het liever niet wilt vertellen is dat ook prima hoor, dat snap ik heel goed.

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 11:21

IngridB schreef:
Maar juist jou moeder zou dus wél met jou hierover moeten praten. Ik snap wel dat het voor haar
ook heel moeilijk is, maar zij staat het dichts bij jou en zij heeft deze ellende ook moeten
doorstaan (dochter die naar therapeut moet en wat er gebeurt is vroeger) en voor jou zou het denk ik wel een stapje verder in de goede richting kunnen zijn door met je moeder hier goed over te praten.
Gaat jou moeder ook mee naar de therapeut?

Wat ik me wel afvraag, de persoon die dit heeft
gedaan bij jou, is deze nog in beeld? Heb jij of je moeder nog contact met deze persoon?
Als je het liever niet wilt vertellen is dat ook prima hoor, dat snap ik heel goed.

Ja klopt, maar ook zij klapt dicht zodra ik er over begin.. Ik pb je even :)

IrishCold

Re: Zie geen lichtpuntje in de tunnel meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:10

Ik las net over een topic over lot genoten? heeft iemand een link?

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 22:39

Na lange tijd maar weer is tijd voor een update;

Hier gaat het met ups en downs. Ik voel me goed en minder goed. Helaas is het vaak minder goed.
Ik voel me een dik vet varken. Ik kom aan en aan. Het gevecht in me hoofd is som echt te zwaar. Ik doe het alleen voor de mensen om me heen om dikker te worden, voor mezelf ga ik me alleen maar rotter voelen. Ik snak naar dingen die ik niet mag pakken nu maar heb het gevoel alsof ik ieder moment instort en uitbarst in verdriet.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:25

Jeetje TS, wat verschrikkelijk rot dat je je nog steeds zo voelt.
Misschien moet je ook gewoon even instorten? (En dan het liefst niet in je eentje, maar bij iemand die je vertrouwd) Zodat je daarna weer kan gaan opbouwen?

Pfff... zou je echt zo graag willen helpen maar heb gewoonweg geen idee hoe :n

Heb je al met lotgenoten op bokt kunnen praten? En ligt de nieuwe therapeut je beter?

Nogmaals een mega dikke virtuele knuffel (baal ervan dat ik je geen echte kan geven Y;( )

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 10:43

@ Sassol;

Ja denk het wel, elke keer als ik in tranen uit wil barsten lukt het weer niet.
Ja met een paar, maar vind wel moeilijk. Ik had een afspraak maar kon op die dag niet.. Dus ben nog steeds niet geweest.

Dankjewel! :)

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 10:44

Ben nu net een tijdje wakker, moe en kan me ogen amper openhouden. Ergens weet ik niet of ik ze wel open wil houden.
Voel me echt een dik varken.. Gister aantal maal gehoord dat ik een mooi meisje ben/was. Dat kwam toch wel hard binnen. Vond moeilijk om te geloven en toch maar bedankt voor dat ze dat zeiden.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:38

Helaas is het met dit soort dingen zo dat 1000x horen dat je mooi bent tegen 1x horen dat je lelijk bent opweegt.
Als jij dus op een dag 100x tegen jezelf zegt dat je een dik vet varken bent, moet je 100.000x horen dat je hartstikke mooi bent wil je het zelf gaan geloven.
Maak het jezelf dus makkelijk en zoek IETS wat je mooi vind aan jezelf. En ja, dat is er echt, ook al is het maar één haartje op je hoofd, het is een begin. En zeg dan tegen jezelf: goh, wat heb ik toch een mooi haartje op m'n hoofd. Als je dat 1000x tegen jezelf zegt op een dag denk je opgegeven moment misschien van: goh, dat haartje daarnaast valt eigenlijk ook wel mee.
Niet tegen jezelf zeggen dat je een dik vet varken bent, daarmee maak je jezelf kapot.
Ik weet dat het heel moeilijk is, maar als je écht dat lichtpuntje weer wilt zien moet je heel klein beginnen. En dat is inderdaad een hele lange weg, maar dat lichtpuntje kun je zien hoe ver weg je ook nog bent.

(Is dus een voorbeeld hè, maar het maakt dus niet uit wát je mooi vind, ook al is het een haar, teennagel, moedervlekje of wat dan ook)

Een dikke knuffel voor een mooi meisje :(:) (weet niet hoe je er uit ziet, maar heb het over hoe je van binnen bent)

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:45

probeer of je ergens behandeld kan worden met de EMDR (tiktak) methode.
daar worden echt fantastische resultaten mee geboekt,

zie hun website:

http://www.emdr.nl/

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 19:33

pvdbosch schreef:
probeer of je ergens behandeld kan worden met de EMDR (tiktak) methode.
daar worden echt fantastische resultaten mee geboekt,

zie hun website:

http://www.emdr.nl/

Dat heb ik al eerder gehad, maar dat was voor mij niet de juiste methode.

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 19:34

@ Sassol, Dankje voor je lieve reactie. Ik weet niet wat ik mooi vind aan mezelf? :n

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:43

Dag lieve Afraid,
wat een verhaal zeg, niet te geloven, en nu: ik lees door je berichten heen een sterke meid!
Je wilt wel, ergens, maar waar moet je beginnen?

Praten is heel goed, schrijven is ook heel goed (niemand die je onderbreekt), probeer te ontdekken wanneer je je down voeld, en waarom? Waar komt het gevoel vandaan?

Het leven is niet alleen maar 'die zwarte wolk', er is véél meer om te ontdekken.
Probeer niet huilend in slaap te komen, want dit werkt door in je slaap.

Schrijf anders in dit topic 3 positieve dingen op. En: Goed zoeken hoor! :j (zelfs in berichtjes kan je positieve dingen lezen/zien)

Ontdek de kracht die jij in je hebt, geloof in jezelf, maak je eigen toekomst.

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 19:46

Ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Ik hou me groot voor alles en iedereen. Zeg dat het beter gaat maar eigenlijk gaat het helemaal niet beter. Voel een brok in me keel vol met tranen.

Het niet huilen als ik in bed lig is gelukkig voor bij. Al denk ik nog teveel na.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:51

afraid schreef:
Ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Ik hou me groot voor alles en iedereen. Zeg dat het beter gaat maar eigenlijk gaat het helemaal niet beter. Voel een brok in me keel vol met tranen.

Het niet huilen als ik in bed lig is gelukkig voor bij. Al denk ik nog teveel na.

Begin met de muur om je heen af te bouwen. (Vind iemand waar bij je je vertrouwd, en je verhaal kan doen)
Het kan enorm opluchten als enkele mensen achter je masker kunnen kijken. Gun een aantal (betrouwbare) mensen een blik achter je masker. Het is eng, dat heb ik zelf ook moeten ervaren.
Maar hier door kan je een stuk meer rust vinden.

Vraagt zo'n persoon hoe het met je gaat? Lucht je hart :j

Te veel nadenken, is zwaar. Constant is je hoofd bezig, herstellen van gedachten, opletten, kort om: je vind geen rust.
Door deze onrust kan je ook onzeker worden, waardoor je negatief gaat denken.
Probeer dingen op te schrijven waar je mee zit, en dan leren zeggen: dat zie ik morgen wel weer.
(Gevolg: morgen is een nieuwe dag, je bent sterker dan gister, en dan kan je denken: Zat ik hier mee in me hoofd?)
Nieuwe ideeén werken verfrissend.

Meid, als er iets in je leven is, wat je blij maakt, kan je dat dan hier in het topic zetten?
(bijv. een paard, een vriendin, een smsje, wat het ook is, als het maar een positieve werking op jouw heeft)

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 19:57

Probeer mijn verhaal bij mensen te doen. Maar die snappen mij niet en daardoor klap ik dicht.
Dan is het, het komt wel weer goed. Dat wil ik niet horen, dat moet ik eerst zien.

Paard waar ik op rijd maakt me blij, daar haal ik me energie weer uit. Maar dat is niet vaker dan 1x in de week.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:33

afraid schreef:
Probeer mijn verhaal bij mensen te doen. Maar die snappen mij niet en daardoor klap ik dicht.
Dan is het, het komt wel weer goed. Dat wil ik niet horen, dat moet ik eerst zien.

Paard waar ik op rijd maakt me blij, daar haal ik me energie weer uit. Maar dat is niet vaker dan 1x in de week.

Ze bedoelen het goed, maar ik kan zelf ook niks met de zin: het komt wel weer goed. Dan denk ik? Hoe weet jij dat nou? Ik heb helemaal niet het gevoel dat het goedkomt!
Ik kan me niet voorstellen dat er niks aan jezelf is wat je mooi vindt. Zowel aan de binnen- en buitenkant. Het kan natuurlijk wel zijn, dat je door alle dingen die je niet mooi vindt, het mooie niet ziet. Als je al zolang naar al het zwarte kijkt, ben je soms een beetje blind voor wit geworden. Maar dat betekent niet dat er geen wit is!

Heb je al wat geschreven? Vaak begint dat met je verdrietigste gedachten, en eindigt het met de positiefste. Misschien dat je dan alweer wat meer wit kan zien? Of op z'n minst grijs?

Heb je het verhaal al eens aan je paard vertelt? Klinkt misschien een beetje raar, maar het gaat erom dat je steun en liefde krijgt na zo'n verhaal. Een paard kan niet de verkeerde dingen zeggen, dus daar kan het ook niet fout gaan.
Of misschien bij wat bokkers je verhaal kwijt? Dat is wat anoniemer, en ze hebben de kans langer na te denken over een antwoord, dus zullen zeer waarschijnlijk ook waardevollere reacties kunnen geven.

Als je je verhaal maar ergens kwijt kan. Als het niet in real life bij een mens kan, dan een paard. Of niet bij bokkers, dan tenminste bij jezelf (brief).

En af en toe gewoon je ogen dichtdoen, en net doen of je bij je paardje bent. Is natuurlijk niet the real deal, maar misschien put je er weer wat kracht uit.

Ik wens je heel veel kracht, steun en liefde.

Nog een virtuele knuffel :(:) want je kunt ze allemaal gebruiken. Als je wilt staat mijn pb-box wagenwijd voor je open.

Liefs, Sas

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 21:25

Ik denk inderdaad dat je inderdaad gelijk hebt. Ik kijk al zolang zwart naar mezelf en dingen dat ik het witte niet meer zie.

Opschrijven lukt niet, dan ga ik me alleen maar rotter voelen. Aan paard vertel ik altijd alles.
Gaat dan tegen me aanstaan kijkt me aan met het ene oog wat ik dan kan zien. Op dat soort moment voel ik me veilig en mezelf, maar dat is al weer heel snel voorbij.

Hier neer zetten helpt voor mij al veel om het even van me af te kunnen zetten, om er even met iemand over praten.

Heel erg bedankt voor altijd je lieve steun en hoopvolle berichtjes, doet me erg goed. :)

Liefs

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 21:18

Het ging even beter. Maar nu heb ik het gevoel alsof ik ieder moment in tranen uit kan barsten.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:21

afraid schreef:
Het ging even beter. Maar nu heb ik het gevoel alsof ik ieder moment in tranen uit kan barsten.

Ach meissie toch :(:)

Huilen mag best even, dat lucht gewoon op.
Nogmaals veel sterkte!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:28

Laat je tranen lekker even de vrije loop. Opkroppen werkt niet meid, het zal eruit moeten.
Dat zal vast een heel stuk opluchten.
Heb je geen goede vriendin waar je even lekker mag uithuilen? MIsschien iemand die er vanaf weet en verder
geen vragen gaat stellen maar gewoon die schouder even aan je geeft?

Sterkte meis :(:)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:50

afraid schreef:

Nou lekker uitbarsten dan hoor! Lucht toch altijd even op. Als je het binnenhoudt haalt het je toch altijd weer een keertje in. En bedenk maar dat het in ieder geval even beter ging, dus er is vooruitgang!

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 17:28

EskeGirl schreef:
Ach meissie toch :(:)

Huilen mag best even, dat lucht gewoon op.
Nogmaals veel sterkte!

Lucht wel op, maar laat me gelijker tijd mezelf weer heel zwak voelen.

IngridB schreef:
Laat je tranen lekker even de vrije loop. Opkroppen werkt niet meid, het zal eruit moeten.
Dat zal vast een heel stuk opluchten.
Heb je geen goede vriendin waar je even lekker mag uithuilen? Misschien iemand die er vanaf weet en verder
geen vragen gaat stellen maar gewoon die schouder even aan je geeft?

Sterkte meis :(:)

Nee die heb ik helaas niet. :n Alleen me paard geeft me rust. En ik ben eigenlijk alleen maar daar.

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 17:31

Update:

Het ging bergafwaarts. En na een gesprek met een eindelijk goede therapeute, zijn we tot de conclusie gekomen dat ik gewoon geen goede hulp heb gehad. Vanaf het begin af aan al niet. :n En daar wil zij wat aan gaan veranderen.

Begin s'avonds weer angstig te worden met slapen. Kan niet zonder een nachtlampje, ben anders zo bang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:05

afraid schreef:

Heb je iemand om dat te doen?
Het helpt echt :(:)
Ik wil je heel veel sterkte wensen.
Ik weet niet of je ook paarden hebt of een cavia of iets,
Maar die kunnen ook nog eens helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:07

Sorry, je schreef al een paard te hebben.
Kun je niet een buitenrit maken met iemand?
Misschien een bokker?