Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
BraveSpots schreef:DaisNBenj schreef:Een beetje inlevingsvermogen en empathie mag je gerust hebben hoor!?
In de vorm van haar geliefde hond achter te laten? Leuk.
Of toch niet.
Tuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar om elke keer van gezin en plaats te veranderen moet echt verschrikkelijk irritant zijn. BraveSpots schreef:Natuurlijk. Een beetje mens kan daar gewoon stabiel mee omgaan hoor. Het lege-nest syndroom is geen echte ziekte als dat niet duidelijk was.
.
maar dan heb je ook wat. We kunnen haar allemaal niet missen, en allemaal niet alle dagen hebben en ook geen vaste dagen dus dit is voor onze situatie ideaal
het is moeilijk die 1e stap, zowel voor jou als voor hun dus ze klampen alles aan om je vaker thuis te krijgen en om iets te houden wat ze aan jou doet denken 
Sonja89 schreef:@ DaisNBenj: ik wil niet elke dag naar huis hoeven, dus de hond elke dag zien als ik hem bij mijn ouders laat, is uitgesloten. Verder geef ik heel veel om mijn ouders, anders had ik ze allang gezegd dat ik de hond gewoon meenam. Ik zie ook dat het (in ieder geval gedeeltelijk) bezorgdheid is.
@ Marchador: wat voor de hond het beste is, is lastig te zeggen.. Ik denk dat hij in beide gevallen niets tekort zou komen.
BraveSpots schreef:Ik ben heel empatisch, maar niet als het op mijn hond aankomt. Dan heeft iedereen even pech gehad.
Ik vind het dan ook geen ruilmiddel voor de lieve vrede, of een drukmiddel om je kind te controleren. En zou niet tolereren dat ze zo word gebruikt ook.
Een ouder zou de zelfstandigheid van hun kind moeten aanmoedigen etc en alles wat je in een goede opvoeding doet.
Dat haar ouders van het padje zijn door haar verhuis is heel erg, maar niet de fout van hun duchter, integendeel. Zij hoort dan ook niet de dupe te zijn van hun probleem. Of een naar een oplossing zoeken.
Belachelijk!
) geen honden gewend was. En dus niet zo consequent was enzo. Dus daardoor had ik wat leiderschapsprobleempjes. Na enkele weken en 1 keer een flink uur "grondwerk" (letterlijk af en toe
) met de hond was dat ook verholpen.