Ik kom ook uit een aso-buurt, in Utrecht, maar dat neemt niet weg dat je óók dan jezelf prima aan kan leren ABN te typen/spreken..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
svdijk86 schreef:http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/377307
http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/7cea900a.wmv video
Die auto die daar staat is van mij, en ik sta daar op dat moment een foto te maken,
met mn O-kuiten en me KWPN jas. Ook me paardrijbroek aan haaaahahahaha
Wij zijn daarna weggegaan dus opoe en wij zijn niet geinterviewd (he oliebol)
WHuaa I'm FAMOUS
Sees schreef:Ik ergerde me er heel eerlijk gezegd ook gruwelijk aan...
svdijk86 schreef:Sees schreef:Ik ergerde me er heel eerlijk gezegd ook gruwelijk aan...
Zal mij mijn kont roesten wat de zeurpietjes van bokt er van vinden ;)
Er staat 3x sorry in het topic en is niet aan te passen. Het is leesbaar dus sssht.
Deed het niet expres. Ik ga in full auto-plat utrechts modus als ik iets snel wil typen.
Meer dan mn excuus aanbieden kan ik niet doen. Dus klagen heeft weinig nut...
svdijk86 schreef:Dan had je krom gelegen als je mijn opa had gekend... die zei echt altijd
vrij ontoepasselijke dingen tegen mij (als 9 tot 14 jarige) als ik op bezoek
kwam op woensdagmiddag (was toen al eenvies, oud en vrij dementerend mannetje)
met de meest schunnige opmerkingen.
Dan zei mn oma altijd "nou ouwe hou je mond dicht" en dan ging hij lachen en net
zo hard verder met zn opmerkingen.. en dan kreeg hij een klets op zn wang
"en nouw is ut afgelopen vieze ouwe slurf datje der ben" (tsja dialect)
Dan moesten opa, ik EN oma altijd heel hard lachen. Ja.. ik ben opgegroeid in een
beetje een vreemd milieu(hij is er niet meer al een aantal jaren) maar vandaar ook
dat ik weet dat ik het kan "maken"
Tegen mijn andere oma zou ik zoiets echt dus noooooit zeggen
Tody schreef:Whahaha, nou ik zou wel willen zien hoe je die opmerkingen van je oma in het ABN wil vertalen. Geniale uitspraken en een kranige dame. En wat super dat het autootje het misschien gewoon nog weer doet ook. Dat zou zeker een happy end zijn.
Voor alle zeurpieten: je ergens aan ergeren kun je ook in stilte doen! Dan erger je er zelf tenminste niemand mee. Want er zit een substantieel verschil tussen foute spelling en dialect, ook geschreven!
Hartelijke groeten en sterkte aan je oma!