Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karin schreef:Oordoppentest uit de Consumentengids van een tijdje terug: KLIK.
Hvelreki schreef:Ik gebruik wassen oordopjes van Quies (kan je gewoon in de supermarkt of kruidvat halen), kwamen ooit zelfs eens als tweede beste uit een test van Test - Aankoop (voor bepaalde merken van op maat gemaakte oordopjes! http://www.test-aankoop.be/symptomen-en ... 660313.pdf). Ik heb ook "schuim"oordopjes gehad, maar ik vind deze aangenamer (ik vond schuimdopjes dikwijls een onaangenaam gevoel geven na een zekere tijd). Ik gebruik altijd oordopjes als ik naar een concert/festival ga. Als ik uitga heb ik er mee en doe ze dan ook in als de muziek te luid staat. Ik slaap er ook dikwijls mee, en dat vormt met deze ook echt geen probleem.
x_spekkie_x schreef:*knip tekst*
Dit zegt Alpine zelf van de dopjes, maar ik ervaar het zelf anders.
Daarom kun je wel een tekst quoten wat zegt dat je alles nog goed hoort, maar de ervaring kan anders zijn. En daar zit dus mijn probleem. Ik ga geen 140 euro uitgeven aan doppen die hetzelfde geluid geven als doppen van 30 euro. Maar je kunt ze pas testen als je ze hebt gekocht. Blijft een vicieuze cirkel
Karin schreef:Het fijne van die 'lamellendoppen' en van op maat gemaakte is dat er een filter in zit, zodat je het geluid niet vervormd doorkrijgt. Ik heb wel eens uit nood een doosje Ohropax gekocht bij de Etos op het station op weg naar een concert, en ook wel eens schuimdopjes bij een zaal, maar voor mij sluiten ze mijn gehoorgang te veel af. Geluid klinkt IMO toch echt veel beter door doppen met filter. Maar sowieso een goede zaak om doppen te dragen!