Morgen al weer acht jaar geleden... Dorinedag...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Re: Morgen al weer acht jaar geleden... Dorinedag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:52

Ik dacht dat Cerise verkocht was destijds? Niet meteen maar op den duur wel.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:22

Niets van meegekregen want ben nog maar een relatief jong boktaccountje, maar ik heb veel bewondering voor de saamhorigheid die op deze manier een flinke oppepper krijgt en hoe jullie de herinnering levend houden. Echt heel mooi. :) Zoals jullie Dorine omschrijven lijkt ze mij een vrouw die iedereen zou willen leren kennen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:26

jeetje, is dat al weer 8 jaar geleden? Ik weet nog dat ik heel graag wilde, maar andere verplichtingen had destijds waardoor ik niet kon komen.
Heb uiteraard wel de verhalen gelezen en foto's gezien en dat was allemaal heel indrukwekkend!

Ik weet nog als de dag van gisteren dat ik op stal was en een belletje kreeg van een vriendin (Machie) dat ze niet meer onder ons was ;(

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:46

Ik kan het mij allemaal nog goed herrinneren.
Dorine was overduidelijk een bijzondere vrouw, ze gaf vele mensen dat sprankje zonneschijn waar ze allemaal zo hard naar verlangden. Ondanks dat ze zelf wel een berg aan zonnestralen kon gebruiken, hield ze nooit op om anderen te geven, wat ze zelf ook zo hard nodig had.

Toen ik dit topic opende, sprongen de tranen direct in mijn ogen.
Het mag dan misschien al weer zo lang geleden zijn. Ik ben haar nooit vergeten.
Ik heb haar helaas nooit in levende lijven mogen ontmoeten, dat had ik graag gewild, maar ik heb haar aanwezigheid op dit forum vele malen mogen ervaren. Je kon niet om haar heen, ze was een bijzonder prachtmens.
En dat blijft ze, zolang ze in onze gedachtens blijft!

Ik heb trouwens nog eeuwig spijt dat ik toendertijd niet haar gedichtenbundel bemachtigd heb. Mocht iemand mij daar nog aan kunnen helpen, dan hoor ik het graag.

Ik vind het super dat ze op deze manier een plaatsje op bokt blijft behouden. Ze is een bijzonder mens, die niet vergeten mag worden, ondanks dat bokt groter en groter word.. En mensen misschien niet weten wie Dorine is, ze blijft wat mij betreft de ere-bokker allertijden!

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:43

Wat gaat de tijd snel.... Ik herinner het me ook als de dag van gisteren...
De bundel die Dorine heeft geschreven, ligt hier in de boekenkast en wordt nog regelmatig even bekeken.
Bij Dorinedag ben ik niet geweest, ik ben wel afscheid van haar wezen nemen, samen met vele andere Bokkers toen zij opgebaard lag.
Dat was een onvergetelijke ervaring en ik ben blij dat ik toen persoonlijk van haar afscheid heb genomen.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:49

Volgens mij staat Cerise in België, hier vlakbij mij in de buurt, bij een Trakehner fokker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:50

ik ken dorine vaag van verhalen , ze moest een dappere jonge vrouw te zijn. vol in het keven.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:53

Is dat alweer 8 jaar geleden? :oo
Weet het nog als de dag van gisteren, kon niet bij de meeting zijn helaas. Weet nog wel dat ze ook op de radio geweest is.

Dorien :+:

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:01

Elke keer als ik dit open of wat dan ook van dorine gaan de rillingen door mijn lijf, kippenvel ontstaat er en vanmiddag weer een traan bij een lach. Er zal geen bokker meer zijn die dit bij zoveel mensen los zal krijgen. Bokt was in die tijd nog wel 'klein' en heel anders dan de bokt van nu...

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:02

Acht jaar alweer...

Ik kan het me ook nog goed herinneren, was er zelf ook niet bij, maar heb alles op Bokt gevolgd.
Ik kom regelmatig langs Zevenbergen (ja, ze kwam uit Zevenaar, ik weet het ;)), en dat doet me altijd aan Dorine denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:06

Kippenvel en tranen.
Wat een lief topic,mooie manier om Dorine te herdenken.
Ik heb haar zelf nooit meegemaakt,maar het moet zo te lezen een heel bijzonder mens zijn.
Sterkte allemaal :(:)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:08

Wat is dit prachtig getypt zeg.

krijg er kippevel van :(:)

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:11

praxhtig getypt.
heb het niet meegemaakt...
maar kan me heel goed indenken hoe verschrikkelijk en tegelijk prachtig die dag moest zijn voor sommige bokkers! :(:)

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:25

Ik krijg helemaal kippenvel van het stukje Sonja. Ook bij mij staat Dorine nog in mijn geheugen gegrift. Wat was ze een bijzondere vrouw. Zo sterk en zo dapper.

Ik zal nooit vergeten dat bokt zwart gekleurd was. Het kaarsje van Dorine was uit.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:29

Ik ben ook een te 'jonge'bokker, maar ik zit met tranen in m'n ogen. Zelfs in haar allerlaatste post zit er geen negatieve ondertoon in. Wat een kracht moet ze gehad hebben.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:40

Jeetje al weer 8 jaar geleden.

En ik vraag me af als ik haar neus heb gekust, wie stelt nu wie gerust?
Dorine

Dank je Dorine, voor al je geweldige berichten en je heerlijke gedichtjes. En alle kracht die je ons meegegeven hebt.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:44

Jeetje wat mooi dat jullie dit hebben gedaan.. Heb er gewoon kippenvel van.. Echt respect hoor!

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:49

Ik ben ook nog te kort bokker, en ik heb dit allemaal niet meegekregen. Heb wel eens gehoord van Dorine en Dorine-dag, maar ik wist niet dat dit verhaal er achter zat. Als ik jullie posts lees dan krijg ik een hele goede indruk van wat voor mens Dorine is geweest. Niemand verdient het om zo ziek te worden, en zeker zo'n ontzettend lieve vrouw niet.

Afgelopen donderdag heb ik samen met ruim 4300 andere fietsers de Alpe d'Huez beklommen om geld in te zamelen voor het KWF. We hebben ruim 20,1 miljoen euro opgehaald, en ik hoop dat dit genoeg is om voor altijd af te rekenen met deze ziekte die zoveel geweldige mensen het leven kost.

En ik vind het een heel mooi gebaar dat jullie haar na 8 jaar nog even fris in jullie hoofd hebben zitten, als de dag van gisteren. Ik hoop dat dat voor altijd zo zal blijven!

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 23:00

Net wat vele anderen zeggen, 8 jaar alweer......

Ik kon toen op het laatste moment toch niet naar de Dorinedag, maar heb het geheel wel gevolgd op internet en was er in gedachten bij. De foto's naderhand vond ik zo indrukwekkend, zoveel mensen die het echt HAAR dag hebben gemaakt.

Ik was altijd zo onder de indruk van haar verhalen, ze had het zo zwaar, maar bleef zo positief en kon zo genieten van de "kleine" dingen om haar heen. Al haar geluk kunnen halen uit het moment dat ze nog even naar Cerise kon bv. Kan me die foto's ook nog herinneren.

Heb gelukkig ook de dichtbundel in huis. Ik kijk er niet zo vaak in, maar als ik het doe, hou ik het vaak toch niet droog.

Heb haar nooit in real life ontmoet en eigenlijk ook via het forum geen direct contact met haar gehad, maar toch heeft ze me zo geraakt.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 00:31

Krijg kippenvel van jullie berichten
Wat moet Dorine een prachtig mens geweest zijn! Ze heeft zo'n diepe indruk achter gelaten, ook op mij, ondanks dat ik haar niet kende, alleen van de verhalen hier.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 00:52

Ik moet eerlijk toegeven.. Ik heb nog nooit van haar of Dorine-dag gehoord.. :o
Maar als ik het zo lees, is het wel een prachtig mens geweest :)
Heel sterk.

Ik kreeg kippenvel van het verhaal.. Hoewel ik nog nooit eerder van haar had gehoord. :(:)

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 00:54

Misschien is het een idee om een paar foto's te plaatsen van Dorinedag.
Als ik het zo lees was dat een mooie gebeurtenis die haar veel kracht heeft gegeven.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 01:01

Ik was nog geen bokker destijds maar was diep onder de indruk toen een vriendin (wel een bokker) vertelde over Dorine en haar dag.

Vaak zoek ik haar gedichtjes nog terug, prachtig vind ik ze. Kan er kracht uithalen, al is het maar relatief weinig als je kijkt naar haar kracht..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 01:04

Jeeetje wat heeft ze veel profielbezoekers gehad :wow:
Heb ook maar eens gespeikt (jaa ben ook zo nieuwsgierig)
Over de 700.000, pfoeh!

Misschien kan er wat meer verteld worden over Dorine-dag en over Dorine zelf (fotos ofzo?) :)
Zo kunnen alle latere bokkers haar ook voor de geest halen..

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 01:26

Ook ik ben van na die bewuste tijd en heb er dus niks van mee gekregen.
Wel vind ik het een mooie gedachte dat een forum, waar mensen elkaar eigenlijk alleen kennen van het beeldscherm zoiets organiseren om een ander persoon te steunen. Chapeau daarvoor alsnog!

Ook ik heb mensen verloren aan kanker. Een aantal jaar terug een klasgenoot en afgelopen november mijn schoonvader, die ik van dichterbij heb meegemaakt. Het is zo'n slopende ziekte die je van de ene op de andere dag van een relatief gezond persoon tot in een ziek hoopje mens kan veranderen.