Ik heb gisteren nog gekeken of ik de maan kon vinden Maar ik zag hem nergens. Vandaag ga ik wel even een blokje om om te kijken of ik de maan kan zien.
Hier is het inmiddels spontaan helder geworden, dus ik ga zo een klein stukje richting brabant om kale ruimte te vinden en dan hopen dat er wat te zien valt mag m'n kompasje wel meenemen want ik heb het richtingsgevoel van een pinda
Ik ga rond 21.00 richting de donkere weilanden! kan ik hem vast goed zien!
Neej
Geplaatst: 15-06-11 19:58
Bedacht me ineens dat er in Barendrecht een soort van kunstmatige berg is gemaakt een paar jaar terug, zuidoost is dan richting hoeksche waard dus niet zo heel erg licht.. Of denken jullie dat ik beter een weiland in de alblasserwaard op kan zoeken? Wel verder van rotterdam dus minder lichtvervuiling, maar de kans dat ik daar een hoge plek kan vinden is minimaal natuurlijk
franka75
Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-11 20:01
gefeliciteerd he hahaha
franka75
Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-11 20:01
bofkont
Marit schreef:
Hier ook Helemaal open getrokken Ik kan hem precies zien straks vanaf het weiland naast het huis.
hier helaas zwaar bewolkt! Hopelijk verandert dat zo nog!
Marit
Geplaatst: 15-06-11 20:03
Ja hè helaas niet ons weiland, maar toch gezellig met paardjes ernaast Maar ze zeggen dat de maan erg laag gaat staan.. Hopelijk blijft het wel goed te zien! Kan mennieg herinneren ooit een maandverduistering te hebben gezien.
Neej
Nee maansverduistering heb ik ook nog nooit gezien geloof ik, wél de totale zonsverduistering in 1999 Naja, die was hier niet volledig, maar ik had de mazzel die dag op vakantie te zijn, we waren toen op doorreis naar Oostenrijk na een paar nachtjes beierse woud, en daar was ie wél volledig En mijn paps was zo liev om het precies zo te plannen dat we tijdens de eclips ergens boven de Chiemsee zaten, bergje op gereden, uitzicht op het hele meer en toen die verduistering Was echt schitterend
Sodeletuut
Geplaatst: 15-06-11 20:12
RoosIris schreef:
hier helaas zwaar bewolkt! Hopelijk verandert dat zo nog!
Hier ook.. Goh wat raar, ik woon ook in het noorden.
Zonsverduistering weet ik nog vaag. Ik was aan het spelen toen alles ineens donker werd. Ik was bij opa en oma want mijn ouders waren in Frankrijk waar je het het beste kunt zien. Wil ik ook echt nog eens meemaken