Een vent die rijdt, de ideale man?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vent die rijd, de ideale man?

Ja, omdat...
76 (30%)
Nee, omdat..
128 (51%)
Anders, namelijk....
46 (18%)

Totaal aantal stemmen: 250

Kathleen_vW

Re: Een vent die rijdt, de ideale man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:28

Ik had geen paardenvent, maar heb hem aangestoken. Hij rijdt niet heel fanatiek maar heeft er wel veel gevoel voor. Hij heeft een goede kijk op het rijden en volgt ook mijn trainingen vaak en is erg geïnteresseerd in de methodes, etc. Het is heel fijn, hij gaat nog al eens mee, helpt met zadelmak maken en op wedstrijd, kan vanaf de kant prima beoordelen wat er beter moet. Dat laatste kan ook wel eens wat minder zijn, want vriendlief is soms snoeihard O:) . Lesgeven gaat ook niet altijd goed, want hij gaat gewoon in discussie en de les word dan door een van beide voortijdig afgebroken met boze gezichten :+ .

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:32

Ik zou niet willen dat mijn vriend ook zou rijden. De paarden zijn echt mijn ding, mijn hobby, mijn uitlaatklep :+:
Wel springt hij bij als het nodig is, kan wel altijd op hem bouwen.

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:33

Volmondig ja! Mijn ex had nooit iets met paarden maar ik heb hem uiteindelijk toch op het paard gekregen en ik moet zeggen, hij deed het super.
Hij was totaal niet bang en we maakten samen af en toe een buitenrit, dat was heerlijk.

Helaas is mijn nieuwe vriend niet te motiveren, mijn helaas overleden pony vond hij lief, heeft hij ook een rondje op durven stappen, maar het paard wat ik onlangs verkocht heb haatte hij bijna (was ook een heel dominant dier, waarmee het ook met mij niet zo klikte, dus hij is verkocht.)
Mijn nieuwe 2-jarige vind hij een lief paardje.
Af en toe wil hij haar wel eens een aai geven, maar paarden, hij heeft er niets mee, onbegrijpelijk :'(

Uit ervaring weet ik dus dat het hardstikke leuk is als je partner zo af en toe eens mee gaat rijden. :j

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:00

Ik denk dat het ook scheelt hoe fanatiek je zelf bezig bent. Voor mij is het een hobby, meer niet. Ook al zou ik dagelijks gaan, het blijft slechts een hobby. Voor anderen is het meer een way of life, of het belangrijkste in hun leven. Ik kan dus prima leven met mijn vriend die niets met paarden heeft, maar voor een ander (waarvoor paarden bijv. het belangrijkste in haar leven zijn) is een vriend met paarden misschien wel een must.

Achja :')

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:03

Ik ben blij dat mijn vriend niet rijd. Ik heb er zelf een veel te specifieke mening over en zouden we alleen maar vaak in discussies komen denk ik haha.
Wel zou ik het fijn vinden als hij af en toe eens mee zou gaan om even een aai te geven... Daarnaast zou hij wel altijd klaar staan als ze bijv eens verhuist moet worden ofzo.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:13

Ik zag mezelf nou niet meteen samen met een jongen of man die ook aan paardrijden doet, aangezien de jongens en mannen die ik al kende die ook reden nou niet bepaald mijn type waren.. En voor het grootste deel homo :D En ik grapte altijd dat zo'n strak broekje met laarzen bij een vent wel een afknapper was :D

En, wat heb ik nu :D? Inderdaad, iemand die paarden ook hartstikke leuk vindt en zelf al reed toen ik hem ontmoette :P En ik moet zeggen, toch wel erg leuk om samen een hobby te delen en samen buitenritten te kunnen maken :)! En hij past ook niet binnen mijn stereotype-beeld van de paardrijdende man, haha :P

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:17

ik heb anders want..
Mijn vriend had heleamaal niets met paarden, maar hij gaat nu wel met me mee en helpt ook. Hij heeft er zelfs een paar keer opgezeten en zou ook best op les willen zodat we samen zouden kunnen rijden.
Van mij hoeft de ideale man niet te rijden, als hij maar wel interesse toont in mijnb hobby en af en toe mee gaan is ook wel zo gezellig!

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:19

Mijn vriend vind paarden wel leuk maar daar blijft het ook bij. Hij gaat er ook echt niet op hij is bang dat hij er vanaf valt en dat hij dan niet meer kan voetballen :+! Die hobby delen we trouwens wel.
Maar dat hij niet op het paard wilt maakt hem niet stommer. Hij accepteert wel mijn hobby en vind het heel erg leuk dat ik het leuk vind :)/

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:50

De mijne vind paarden nog leuker dan ik haha, hij is groom. Soms wel gezellig, soms een beetje te veel 'paard'. Maar het is wel fijn dat we af en toe samen kunnen rijden of op concours (grooms zijn de beste vriendjes, paard ziet er altijd gelikt uit als hij zich ermee bemoeid heeft). Hij kan ook altijd fijn helpen met losrijden, ondanks dat 'ie normaal alleen springpaarden ziet. Enige nadeel is dat 'ie heel vaak ergens in het buitenland op concours is, en dan heb ik er dus niks aan :+

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:08

Ik heb 1 keer een vriend gehad die er álles van wilde weten, mateloos interessant ging lopen doen, en tot overmaat van ramp me na het eerste concours waarbij hij mee was nog even advies ging geven adhv m'n startcoupons... Ik was er zoooo klaar mee :7
Doe mij maar een vent die het gewoon accepteert. Hij hoeft echt niet mee, hoeft niet te vragen hoe het met t paard gaat, als ie mij niet zeurt als ik wel een keer halsoverkop weg moet omdat er een veearts bij moet komen ofzo. Een vent heeft bij mij ook niet echt zoveel te klagen, ik zit niet 24/7 op stal, hoef er niet heen om te voeren oid...
Die paarden zijn mijn ding, hij zoekt maar een andere leuke hobby :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:52

Die van mij kan goed met ze omgaan, helpen met trailerladen voeren enz enz.. dat vind ik wel genoeg :D maar ookal zou hij er niks aanvinden, jammer dan!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:54

Nou, mijn keuze word niet gemaakt op of hij van paarden houd of paardrijd.
Heb nu alweer 8 maanden een vriend, helaas nogsteeds bewerend dat ie noooit op een paard gaat.
Hoop toch stiekem wel dat ie een xtje zo stoer is om er een keer op te gaan, al is het maar een staprondje.
Wel aait ie ze gewoon en wil nog wel eens helpen met poetsen, en hij vind t best als ik met de paarden
bezig ben en hij de waterbak bijvult, hooi voert en dat soort 'bijzaken' ;)

Vind idd ook belangrijk dat hij respect heeft voor mijn hobby en interesse toont, doe ik ook voor zijn sport ;)

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:58

Ja, mijn vriend is net zo gek met paarden als ik.
Ideaal omdat we van elkaar begrijpen dat het veel tijd en geld kost.
We hebben ieder onze eigen paarden, maar rijden in overleg soms op elkaars paarden.
We gaan niet exact op dezelfde manier met de paarden om, maar begrijpen elkaars keuzes en afwegingen wel volledig. Eigenlijk vullen we elkaar daar meestal heel mooi in aan, hij wordt iets voorzichtiger door mij en ik doe dingen die ik anders nooit gedurfd had!
Natuurlijk brengen we veel tijd met elkaar door, maar dat ervaren we geen van beide als vervelend.
We doen ook heus dingen zonder elkaar!

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:06

Ik heb mijn vriend op de manege ontmoet en ik moet zeggen dat ik het heerlijk vindt om een kerel te hebben die je hobby met je deelt.
Hij helpt ontzettend veel bij de stallen met het voeren, schoonmaken, onderhoud aan de stallen en de wei en geeft de pony's beweging als wij een keer niet kunnen.
Hij heeft voor onze pony's een trailer aangeschaft en rijdt mij en m'n zusje met de pony's naar de les en naar uitjes.
Als we een buitenritje maken loopt of fietst hij meestal mee.
Ideaal toch zo'n man? <3

BoktponyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:11

Mijn vriend is de ideale man omdat hij niet rijd! :+ Hij heeft vroeger wel fanatiek gereden en weet ook ontzettend veel van paarden, maar bemoeit zich niet echt met mijn beesten! Natuurlijk zegt hij zijn mening en helpt me ook bij dingen, maar het is en blijft mijn hobby die ik op mijn manier wil uitoefenen :o

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:13

Nee, absoluut niet.
Mijn paard is echt mijn ding, en dat wil ik liever niet delen. Het is echt tijd voor mezelf. :o
Mijn man ziet mijn paard 3x per jaar ongeveer.
Wel is hij altijd geinteresserd in hem, en vraagt er vaak naar. Maar dat doet hij meer voor mij
vermoed ik.. :D

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:21

Hmm lastig :o Mijn vriend was al "mijn" perfecte man toen hij nog niet zo veel met paarden had. Dus het paardrijden was zeg maar niet essentieel. Maar toch is hij nu helemaal verslaafd. Dit heeft niets met mij of met het paardrijden te maken maar stomweg omdat hij een enorme klik heeft met mijn paard. Aan de ene kant is het ideaal omdat ik de meest vertrouwde bijrijder heb die een mens zich kan wensen (bovendien vindt paardlief mijn vriend volgens mij leuker dan ondergetekende ^) ...). Aan de andere kant is het soms wel lastig omdat vriendje nog niet verder is dan stap en draf en een beetje sturen en ik dus niet zo snel vooruit kan als wanneer ik mijn paard alleen zou rijden. Bovendien heb ik soms een planning met paardrijden er in en dan heeft meneer ook ineens zin om te rijden :D . Maar al met al is het heel fijn om de dagelijkse zorg maar ook de "paardenverhalen" te kunnen delen met elkaar. Heerlijk, lekker 's avonds op de bank het met elkaar eens zijn dat wij het meest fantastische paard ter wereld hebben _/-\o_

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:12

Concorde schreef:
Ik heb 1 keer een vriend gehad die er álles van wilde weten, mateloos interessant ging lopen doen, en tot overmaat van ramp me na het eerste concours waarbij hij mee was nog even advies ging geven adhv m'n startcoupons... Ik was er zoooo klaar mee :7
Doe mij maar een vent die het gewoon accepteert. Hij hoeft echt niet mee, hoeft niet te vragen hoe het met t paard gaat, als ie mij niet zeurt als ik wel een keer halsoverkop weg moet omdat er een veearts bij moet komen ofzo. Een vent heeft bij mij ook niet echt zoveel te klagen, ik zit niet 24/7 op stal, hoef er niet heen om te voeren oid...

Haha, dat soort mannen zijn wel erg ja! Maar dan hebben ze er geen verstand van. De mijne kent z'n plaats... Haha! Hij is handiger dan ik, netter en weet er meer van, maar ik kan netter rijden en ben rustiger. En als ie tijdens het losrijden iets zegt klopt dat vaak ook wel, vind het alleen maar fijn dat er iemand aan de zijlijn staat die me net even een beetje meer vertrouwen geeft. Niet dat we het altijd eens zijn hoor, maar dan ga ik gewoon aan de andere kant van het terrein rijden of ik geef een opdracht waardoor ie even weg is.. }>

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:19

Mijn vent rijdt, en hij doet het ook nog eens een stuk beter dan ik :) Ben er dus ook heel blij mee :j

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:45

Mijn vriend rijdt dan wel niet meer (heeft vroeger altijd gesprongen), maar heeft nu zijn eigen trainingsstal met dravers.
Echt, mocht het ooit uit gaan, dan wil ik nooit meer een vriend in de paarden.
Nooit heeft hij tijd, omdat hij sowieso elke dag naar stal moet.

Nooit leuk een dagje weg, nooit op vakantie, nooit kunnen uitslapen, vreselijk!

En dat niet alleen. We hebben ook vaak ruzie wat betreft de paarden. Dit omdat hij alles anders heeft aangeleerd dan ik. Maar oké, het is zijn stal, dus ik pas me in de meeste gevallen maar aan.

Een man die alleen rijdt voor zijn plezier zou daarintegen wel erg leuk zijn! :) Maar niet iemand die er zijn werk van heeft gemaakt. Ik ben namelijk iemand die voldoende aandacht nodig heeft. :D

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:49

ik heb ja gezegd mijn partner rijd af en toe maar gaat graag mee naar stal. heerlijk samen 2 paardjes hebben en dat hij het ook echt leuk vind. Voor mij is hij de ideale man omdat hij nooit zal zeuren van moet je nou al weer naar je paard....of jeetje jij bent ook altijd weg.

heerlijk zo :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:50

Wel een vriend graag die ook achter bitloos, ijzerloos etc staat, anders wordt het nooit een goed huwelijk :+ _O-

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:34

Concorde schreef:

_O-

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:43

Mijn huidige partner heeft zelf een paard waar hij mee rijdt en ment. Gelukkig zitten we op dezelfde lijn qua omgang met paarden en alles daar omheen. Ik vind het heerlijk... hij heeft begrip voor mijn tijdrovende hobby.

Mijn vorige vriend had daar meer moeite mee, niet leuk als je met een schuldgevoel bij je paard bent...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:46

Mijn man hééft een paard, maar rijdt er niet meer mee...

De eerste twee jaar reed hij best intensief met haar,
maar de laatste 4 jaar heeft zijn carrière zo'n opstoot genomen dat hij dat voor laat gaan.

Zijn paard heeft Z2 gelopen, heeft een flinke carrière achter de rug en is op de gezegende leeftijd van 18 ondertussen.

Zij moet niet meer elke dag haar toeren lopen :')

Hoewel het fijn zou zijn een bijrijdster te vinden,
maar dat lijkt hopeloos.