Handig he...brandgel

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amyz

Berichten: 6918
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:05

Jeetje wat een verhaal zeg..

Mn ouders zijn bezig met verbouwen, willen sowieso een haard. Meteen dit verteld, gelhaard komt er niet in. Mn moeder zei dat ze het idd ook al ergens had gelezen.

Ook ik zal iig dit bericht verspreiden. En goed opletten, werk in de keuken, al heb ik nog nooit met bufetten ed van doen gehad.

Heel erg veel sterkte, vreselijk om zo je zusje te hebben moeten verliezen. Wel mooie reactie van haar baas in ieder geval.

Carmen
Berichten: 2626
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:11

Jeetje wat een heftig verhaal! Sterkte en ik zal er ook zeker om denken.

HubbaBubba

Berichten: 1149
Geregistreerd: 20-09-08
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:17

Echt waar, ik heb er helemaal kippevel van...

In winkels heb ik het zien staan en op 1 of andere manier zonder enige aanleiding echt een afkeer van die troep.
We hebben het toch over bio-ethanol, of is dat weer wat anders???

Heb ergens in maart zo'n etiket is gelezen en hoppa, meteen terug gezet en nu word m'n voorgevoel dubbel en dwars bevestigd.

Nooooit maar dan ook nooooit komt zoiets mijn tuin, laat staan huis in!

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met dit grote verlies, zo onverwacht een kerngezonde meid door die levensgevaarlijke bende weggerukt uit het leven, vreselijk, geen woorden voor....

Ook ik zal over het gevaar van dit niet zwijgen...

Ik kan er ook met mn pet niet bij dat dit gewoon maar overal vrij verkocht word, allemaal onwetende mensen die denken "leuk, zo'n potje Henk voor in de tuin..." :n

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:25

Ik dacht bij de titel al gelijk aan jullie..
Ik blijf het zooo heftig vinden.

Ik loop nog wekelijks langs de plek waar het gebeurd is. Ik ken de je zusje niet eens persoonlijk, maar het grijpt echt aan.
Ik ben heel erg benieuwd hoe het met de verwerking gaat. :(:)

JuutJarig

Berichten: 6907
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 21:22

Hoe het met de verwerking gaat? Tijdens werk prima, en verder; lang leve de slaaptabletten op kruidenbasis
Hoewel over het algemeen anders wordt gedacht; het is níet 'over' na een half jaar. Ook niet na 8 maanden.

Bio ethanol is inderdaad dezelfde zooi. Brandpasta ook, maar dat wordt minder snel vloeibaar, verspreid zich niet zo snel als de gel doet.

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:25

Ik weet maar al te goed dat het niet "over" is in een half jaar. Ik snap dat je een heleboel onbegrip moet doorstaan.

Ik heb er echt heel veel respect voor dat je probeert om andere mensen te waarschuwen en te helpen, terwijl je al genoeg aan je hoofd hebt. Ik vind het echt super van je.

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:34

Juut schreef:
Hoe het met de verwerking gaat? Tijdens werk prima, en verder; lang leve de slaaptabletten op kruidenbasis
Hoewel over het algemeen anders wordt gedacht; het is níet 'over' na een half jaar. Ook niet na 8 maanden.

Ik wil jullie allemaal heel veel sterkte wensen. Ik denk dat dit nooit "over" gaat... Je zult het hopelijk over een tijd een plekje kunnen geven maar het blijft een pijnlijk gemis... :(:) .
Ik heb nooit geweten dat die potjes zo gevaarlijk waren..Wat een rotzooi..

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:36

daarom moet een horeca bedrijf gewoon een aubainmarie gebruiken. geen risico's en niet giftig voor het milieu en minder brandgevaar. Ik zelf gebruik ook nooit die gel of anders.
dan nog , heel veel sterkte ......

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:37

Ook de gelhaarden en dergelijke zijn erg gevaarlijk als je ze aan het branden hebt. Ook dat lieten ze zien op de Duitse TV. (tafelhaarden enz of hoe ze ook mogen heten)

Je kan er altijd tegen aanstoten, of een kind, hond, weggelijdend tafelkleed enz. de gel loopt meteen uit en je hebt een inmense vuurzee die moeilijk te blussen is.

JuutJarig

Berichten: 6907
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 21:42

@ Red_Savage; jij zult er inderdaad alles van weten...
Sommige anderen hebben inlevingsvermogen van een krop sla. Ik heb een vriendin van wie de broer met 18 jaar is verongelukt; bestuurder van auto waar hij in zat in slaap gevallen en auto tegen een boom geparkeert. Ze had me eens verteld dat ze na ong een half jaar bij de schooldirecteur op het matje moest komen wegens slechte schoolcijfers. Ze moest niet menen dat de dood van haar broer erg was voor haar; het was erg voor haar ouders, maar niet voor haar. Heb nog zo vaak aan dit verhaal terug gedacht...

Dat ik het hele verhaal hier neerzet...als ik in dit topic tel hoeveel mensen aan het denken zijn gezet, dan maakt het alles net iets minder zinloos

@ Wilawander; als ze die uitzendig toch ook eens op de nederlandse tv zouden uitzenden...

miccamaaike

Berichten: 8686
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:43

Jeetje wat een heftig verhaal, heel erg veel sterkte voor jouw en je familie. dit had niet mogen gebeuren!

Ik heb zelf nog zo'n tafelhaard hier staan, werkt ook op zo'n gelpotje, maar die open potjes ga ik dus niet meer gebruiken... t ziet er zo onschuldig uit, maar kan dus zulke gevolgen hebben.

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:49

Juut schreef:
@ Red_Savage; jij zult er inderdaad alles van weten...
Sommige anderen hebben inlevingsvermogen van een krop sla. Ik heb een vriendin van wie de broer met 18 jaar is verongelukt; bestuurder van auto waar hij in zat in slaap gevallen en auto tegen een boom geparkeert. Ze had me eens verteld dat ze na ong een half jaar bij de schooldirecteur op het matje moest komen wegens slechte schoolcijfers. Ze moest niet menen dat de dood van haar broer erg was voor haar; het was erg voor haar ouders, maar niet voor haar. Heb nog zo vaak aan dit verhaal terug gedacht...

Dat ik het hele verhaal hier neerzet...als ik in dit topic tel hoeveel mensen aan het denken zijn gezet, dan maakt het alles net iets minder zinloos

@ Wilawander; als ze die uitzendig toch ook eens op de nederlandse tv zouden uitzenden...


Getfer wat een mensen heb je toch.. onbegrijpelijk. Ik herken het zo erg he. :n
Ik hoop echt van harte dat jij echte vrienden hebt, die je wel willen steunen, en je op zijn minst proberen te begrijpen.

spottedponie
Berichten: 2963
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:52

ik heb dit verhaal ook in de VROUW gelezen, heeft ontzettend veel indruk op me gemaakt...

Ik wil jou en je familie heel erg veel sterkte wensen
(het gaat niet over na een half jaar, zelfs niet na een jaar, het begint dan vaak pas...)

Cchanny

Berichten: 8872
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:55

Wat ongelofelijk heftig.
En vreselijk dat je zus dit mee heb moeten maken!

Heel veel sterkte!

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:02

het gaat zeker niet over na een half jaar ..... ook niet na een jaar . maar voor je eigen rust moet je het wel een plekje kunnen geven anders ga je er aan onderdoor en dat zou de persoon die overleden is nooit hebben gewilt toch.

velvetblack

Berichten: 2762
Geregistreerd: 27-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:25

Wat een #@*&! spul.. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, wat erg dit zeg. Door zoiets belachelijks om het leven gekomen, te erg voor woorden ;(
Heel veel strekte gewenst. Hopelijk gaat dat spul snel uit de running :n

Zira1994

Berichten: 1279
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:34

jemig !!!!!!! ontzettend veel sterkte zeg !! jeetje

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:44

Allereerst wil ik jou en je familie nog heel veel sterkte wensen, wat een ontzettend tragisch ongeluk...

Klopt het dat je dit al eerder op bokt hebt gezet? Ik herinner me nl dat er in het kerstpakket van mijn man zo'n mooie gelhaard zat en die had ik al een keertje aangehad. Toen las ik dat verhaal van je zusje, heb meteen die troep eruit gehaald en er van die nephaardlampjes ingedaan.
Nu staat ie buiten met een mooie stompkaars erin.

Maar goed, die dingen zitten dus in kerstpakketten en dan moet je toch niet denken aan hoeveel mensen er misschien niet weten hoe ze ermee om moeten gaan... :n

NoGo

Berichten: 1902
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 02:20

Onze bio ethanol brander is hier per direct de deur uitgegaan (honden willen nog wel eens druk zijn en hij ging vorige keer al bijna over onze tuintafel en idd ook ik was me niet bewust van de brandbaarheid)...
Ik wens jou en de rest van je familie veel sterkte met het verlies en de verwerking :(:)

Yessy

Berichten: 23040
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 04:12

Wat een afschuwelijk verhaal, en wat geweldig goed dat jij en je familie zoveel moeite doen om mensen hiervan bewust te maken. Het brengt je zus er niet mee terug, maar misschien red je er ooit een leven mee! Ik wil jou en je familie heel veel sterkte wensen.

myxlea

Berichten: 3905
Geregistreerd: 27-11-06

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:00

ik krijg er gewoon kippenvel van.. wat een afschuwelijk verhaal enorm veel sterkte voor jou en je familie.
Wat goed van je dat je dit doet om andere mensen bewust te maken, als ik later wat ouder ben gaat deze zooi er bij mij dus ook niet in komen!

Feria

Berichten: 3367
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: België

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:11

Wat een vreselijk verhaal! Heel veel sterkte TS, ik hoop dat dit je helpt om het een plaatsje te geven. Ik weet in elk geval dat ik zo'n dingen nooit nog gebruik!

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:25

Allereerst heel veel sterkte voor jou en je familie :(:)

Ik heb het verhaal ook in de vrouw gelezen en was toen al erg onder de indruk.. Super dat je zo een hoop mensen waarschuwd en wie weet wat je hier allemaal mee voorkomt!

Ulrika

Berichten: 447
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Uden

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:31

ooh god k heb echt helemaal kippenvel...wat een akkelig verhaal heel veel sterkte ermee!

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re: Handig he...brandgel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:49

Heftig zeg, ik kende dat spul niet eens ben blij voor je waarschuwing!

Heel erg veel sterkte voor jou en je familie, het zal vast heel erg moeilijk voor jullie zijn. :(:)