mijn moederhart huilt.......ben even leeg en moe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:29

Ik wil je ook even een hart onder de riem steken...
Het verhaal wat je vertelt is heel herkenbaar, mijn zus was precíes zoals je dochtertje, 0.0 concentratie, daarbij was ze (en is ze nog steeds) héél onhandig, liep overal heen behalve waar ze moest, kon geen klaslokalen vinden, vatte de simpelste dingen niet...
Mijn moeder zat ook met de handen in het haar, na een jaartje blijven dubbelen kon zuslief nog steeds niet meekomen met de klasgenootjes en ook haar werd speciaal onderwijs aangeraden. Gelukkig was mijn moeder koppig wat dat betreft en heeft toch doorgezet met gewoon lager onderwijs. En wonder bij wonder, na de eerste 3 jaar ondermaatse prestaties geleverd te hebben klom mijn zus stukje bij beetje omhoog tot ze in het 6de leerjaar zowaar 1e van de klas werd. Nu volgt ze de universitaire lerarenopleiding na succesvol en met onderscheiding vertaler-tolk te hebben gevolgd. Mijn zus is gewoon een 'speciale'. Steeds in eigen gedachten verzonken, vergeet ook zowat álles (afspraken, sleutels, pil enz..) maar daarvoor gaat ze inmiddels naar een psycholoog. Maar wij zien ook in dat dit niks met haar intelligentie te maken heeft.
Ik zou in jouw geval dus níet voor speciaal onderwijs opteren als je zelf denkt dat de nodige intelligentie er is bij je kindjes. Veel succes ermee geef de moed niet op.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:29

TS, je bent helemaal niet opstandig, je komt op voor je kind!!! Go for it!!! :j

Suuszels

Re: mijn moederhart huilt.......ben even leeg en moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:50

TS, super dat je je zo inzet voor je kinderen. Zeker doen, er zullen vast nog 100-en kinderen rondlopen zonder hulp...
Ik hoop voor je dat alles goed komt :(:)

Ik weet niet of je kinderen beter af zijn op speciaal onderwijs of niet, maar daar kom je natuurlijk niet zomaar. En wie weet met een rugzakje en medicatie dat het een stuk beter gaat. Ik volg je topic, want ik wil in elk geval woensdag een verslag lezen van je gesprekken :)
Sterkte, en blijf vechten.

Laatst kwam ik voor een werkstuk op deze site terecht http://www.adhdbehandelcentrum.nl/ maar goed, ik weet natuurlijk niet waar je woont en misschien zit er ook zoiets bij jou in de buurt?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 18:13

You go girl, niet meer dan super dat jij je zo sterk maakt voor je kinderen! Het is zo jammer dat er zo vreselijk wordt bezuinigd op alle 'extraatjes' in het onderwijs. Ik sta zelf 'aan de andere kant,' ben zelf ook leerkracht in het basisonderwijs en ik kan me goed indenken dat het voor de leerkrachten van je kinderen ook ontzettend frustrerend moet zijn om ze niet de hulp en de zorg te kunnen bieden die ze nodig hebben. Ook ik zie in mijn groep kinderen die veel meer structuur en aandacht nodig hebben, maar die ik ze in een groep van 30 gewoonweg niet kan bieden. Dat is ontzettend frustrerend, want je ziet inderdaad aan de kinderen dat ze zich daar goed bewust van zijn, dat ze anders zijn en minder kunnen dan de rest. Voeren de betreffende leerkrachten daar ook gesprekken over met je kinderen? Dat ze het, alles in aanmerking genomen, toch hartstikke goed doen? Zo'n steuntje in de rug kan soms ook al weer een beetje zelfvertrouwen geven.

Hulpmiddelen als pictogrammen en het structureren van het werk zijn ook maar kleine beetjes, die zijn ook al ingezet neem ik aan? Hebben ze al een prikkelvrije werkplek, die in overleg met je kinderen samen wordt ingericht? Een speciaal plekje waar ze kunnen gaan zitten om te werken, waar met schotten aan 3 kanten alles is afgeschermd. Ik heb vlak voor de meivakantie in mijn klas een soort oordopjes gekregen die kinderen die teveel prikkels krijgen, mogen gaan gebruiken. Ik heb ze nog niet uit kunnen testen, maar ik kan me goed voorstellen dat dat ook een goede zet is. Verder zijn je kinderen van een leeftijd waarin misschien andere kinderen uit de klas ook ingezet kunnen worden om te helpen, als ze van tevoren is uitgelegd door de leerkracht hoe je kind werkt.

Medicatie kan ook zeker een goede zet zijn :j Ik heb er kinderen ontzettend van zien opknappen, kinderen die aangaven dat 'de file in hun hoofd' weg was. Het vereist inderdaad een goede afstemming, langzaam opbouwen onder begeleiding van een deskundige en in overleg met de leerkracht. Rugzakje of speciaal onderwijs, ik ben heel erg bang dat je dat er niet snel door zult krijgen... Heel hard misschien, maar wat ik zo een beetje lees zijn jouw kinderen toch nog 'te goed' voor SO. Als in, er zijn er nog zoveel meer met dezelfde klachten en symptomen en ze willen juist het SO gaan inperken, dus mogen alleen de zwaarste gevallen er nog naartoe. En ook al redt je kind het niet of nauwelijks op een gewone school, het moet echt heel ernstig zijn willen scholen nog de overstap kunnen en mogen adviseren, jammer genoeg...

Sterkte joh, en niet aan jezelf twijfelen, je doet het goed hoor!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 19:03

ik weet dat mijn kinderen "te goed" zijn voor het speciaal onderwijs, en daar kan ik best vrede mee hebben.
mijn kinderen zitten beide op dezelfde school , hebben leuke leerkrachten , en gaan (op mn dochter na) toch met plezier naar school.
mijn dochter is degene die momenteel de grootste problemen/moeite heeft , en voor haar zou medicatie een wereld van verschil uit kunnen maken. (ik ben echter wel zo realistisch dat ik besef dat het ook flink tegen kan vallen , en dat medicatie niet de oplossing is, maar wel een hulpmiddel)
zij moet op school zo op haar tenen lopen waardoor ze bergen met spanning opbouwd , en dat is duidelijk merkbaar , begon met slecht slapen, nachtmerries, huilbuien, en inmiddels kun je ook zien dat ze bleker wordt en dat haar gewicht daalt. (ondanks een normaal eetpatroon)

het allergrootste struikelblok voor allebei de kinderen is de concentratie, en daaropvolgend de hyperactiviteit , ze kunnen dus absoluut niet stilzitten.
mn zoontje kan dat iets beter dan mn dochtertje, maar bij hem uit de hyperactiviteit zich meer in onrust in zijn hoofd. (en oh oh oh ik weet hoe vreselijk dat is)
en die probeert hij te verdrijven met oa computerspelletjes, en eten. (hij is duidelijk een emotie eter)

maar gelukkig hebben ze nu 2 weken vakantie, en gaan we doen wat we kunnen om die tijd zo ontspannen mogelijk door te brengen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:11

@rachel, ik leef met je mee en weet hoe het voelt. Zelf heb ik 2 jongens waarvan de oudste PDD-NOS heeft en de jongste ADD. Zelf heb ik ook ADD en t is dus best een chaos hier in huis, ik vergeet dingen enz enz.
Gisteren voor de jongste naar t GGZ geweest voor de uitslag van zijn IQ test. Die was niet verkeerd, maar t verklaarde niet waarom hij niet mee kan komen op school.
De oudste zit al op speciaal onderwijs, de jongste strakjes ook... Leuk is het niet, maar ja wel beter voor hun.
Het is allemaal niet makkelijk als je je kind zo ziet ploeteren.

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:30

Hallo, Sorry voor mn late reactie, ik heb je inmiddels ook een pb gestuurd ( als het goed is, op de 1 of andere manier deed "bokt " een beetje raar... )

Groetjes

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 16:12

vandaag is echt zo"n dag...............GRRRRRR
vanmorgen de dag eigenlijk best goed begonnen, kids gingen naar oma, ik naar de paarden , kids zijn met oma naar de bioscoop geweest , ik ga ze om 2 uur ophalen......en binnen 5 minuten zaten ze continu aan elkaar te plukken...dat gaat geheid mis, en ja hoor...bonje!
kon dus al weer gelijk beginnen met waarschuwingen uitdelen, kids uit elkaar halen...etc.
dan naar huis, formulieren voor het ggz ophalen, en die even daar in de brievenbus willen doen , oudste schiet naar boven achter de pc, jongste heeft ruzie met de hondjes.(wil ze uitlaten maar ze kruipen onder de bank)
in de auto, om enveloppen weg te brengen , ging redelijk , kom bij ggz , jongens blijf even zitten en gedraag je aub , ik ben in 2 tellen terug............
geef bij de balie de papieren af , loop terug naar de auto....jongste in tranen met een mega bloedneus, alles onder, oudste was doekjes aan het geven.....WTF IS HIER GEBEURD????
verklaring ; jongste zat de oudste te schoppen, die wil de voet wegslaan en slaat daarbij zn zusje vol op de neus......alles onder t bloed.
ze praten het onderweg uit , de oudste was best geschrokken, en nu staat de jongste onder de douche en de oudste zit op de stoel aan zn kleren te plukken......

en ik?? ik zit er al weer doorheen voor vandaag!!! ben gesloopt!! (dat manlief gisteren met 3 bekeuringen voor hard rijden thuis kwam met een totaalbedrag van 500 euro wordt je ook niet vrolijk van , heb beroerd geslapen daardoor)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:16

Oh meid...sterkte....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:34

klinkt wel wat bekend. ik heb na 7 jaren van onderzoeken de stempel pdd-nos gekregen. mijn moeder heeft het niet makkelijk , mijn oudste zus heeft borderline , mijn andere zus adhd en dan ik. mijn tienerjaren waren drama was heel opstandig en aggresief ben er over heen aan het groeien blijf een zorgenkind.
een andere zus is gewoon en mijn broer ook.

heel veel succes

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:18

Jeetje zeg :(:)

Ik heb zelf stage gelopen op een KDC en waar had je verschillende groepen op niveau. van belevingsgroepen tot groepen die tussen speciaal onderwijs en het gewone onderwijs zat. Zo had elk kind er ook plezier in. Ze hadden een uitdaging op hun eigen niveau.De kinderen bloeiden helemaal op en dat was gewoon geweldig om te zien. de 1 was blij als hij zijn veterstrikdiploma had gehaald en de ander als die binnen de lijnen had gekleurd en weer een ander was blij omdat hij de sommetjes goed had gemaakt.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 10:20

gisteren hebben we heel de ochtend gesprekken gehad bij het GGZ , en de kinderen zijn daar beide met iemand meegegaan die wat met ze hebben gespeeld en geobserveerd en wat vragen hebben gesteld.
eindconclusie was eigenlijk heel duidelijk, we geven allemaal aan dat er rust moet komen in het gezin, en dan vooral rust voor de kinderen.
wonderbaarlijk genoeg zat nu eens iedereen op 1 lijn, en was de psycholoog van het ggz van mening dat deze situatie niet langer kan duren en de hulp te dringend nodig is om weer tegen wachtlijsten te moeten opboksen.( dank u dank u!!)
ze waren het er allemaal mee eens dat er gestart moet worden met medicatie, en dat moet geregeld worden met de kinderpsychiater , dus ik zou aan het eind vd dag gebeld worden met meer duidelijkheid.
gelukkig hield hij woord , en belde hij me gisteren aan het eind vd middag op , om te vertellen dat de kinderen allebei tegelijk, op 18 mei worden verwacht bij de kinderpsychiater!!
die zal in overleg met mij medicatie voorschrijven, voor ieder kind persoonlijk uiteraard , dus hij zal die ochtend ook beide kinderen even apart nemen om ze te observeren.
alleen al de wetenschap dat er vanaf 18 mei concreet iets gaat gebeuren, en dat we serieus genomen worden is al een hele opluchting.
ik besef uiteraard wel dat het met medicatie niet in een dag is opgelost, maar ik hoop dat als we de juiste dosering hebben gevonden, de medicatie net dat stukje ondersteuning kan zijn wat we zo nodig hebben.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:23

O meid wat fijn dat er wat gaat gebeuren en dat er nu met je mee gedacht wordt.
Wat een opluchting.
Natuurlijk is medicatie niet zaligmakend maar het kan wel een heel stuk schelen. :j

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:24

Super dat de psychologen hetzelfde zagen!! En 18 mei is al over 2 weken. Ik zal er niet al te veel van verwachten dan kan het vaak alleen maar meevallen :D
Heel veel succes en ik ben zeer benieuwd hoe de medicatie aanslaat! Hopelijk vinden jullie dan allemaal dat stukje rust

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:27

Hehe, wat fijn om te lezen, en natuurlijk is niet alles in een keer opgelost door medicatie, maar het kan wel wat rust in de tent geven!
Ben benieuwd wat ze voor schrijven, en misschien goed om er voor jezelf rekening mee te houden dat de medicatie wel een paar keer moet worden bijgesteld.

suc6

Groetjes
Bianca

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 10:31

daar hou ik ook rekening mee, dat de medicatie nog wel bijgesteld zal moeten worden, en dat het even "zoeken" zal zijn naar de juiste dosering etc.
maar eindelijk wordt er eens iets concreets gedaan, en worden we serieus genomen! dat is zo"n opluchting!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:46

Pfff wat heftig allemaal. Gelukkig is er nu wel naar je geluisterd en gaat er wat gebeuren.

Mijn dochter is nooit getest en dat wil ik ook niet. Tegen mij werd ook de eerste jaren van de basisschool gezegd dat ze met moeite mee zou kunnen en ik blij moest zijn als ze de basisschool gaat halen. Tjaa daar wordt je als ouders niet heel blij van natuurlijk, maar het was niet anders. Ze ging naar groep drie en daar kon ze maar net mee, helaas werd ze ziek en doordat het drie maanden duurde voordat de dokters haar longontsteking hadden ontdekt, kon ze helemaal niet meer mee op school. Ik wist dus al snel dat ze zou blijven zitten, hier had ik geen moeite mee, want ik zag hoe moeilijk ze het had om mee te kunnen. Dus het nieuwe jaar begon en ik ging direct naar school om te vragen of ze toch wel direct in het programma voor bijles zou komen. Nou nee, ze was nu de beste van de klas (gek he als ze het de tweede keer doen en zij natuurlijk de enige was die al wat kon lezen en schrijven). Helaas heeft ze dus heel het jaar geen ondersteuning van school gehad. Ze kon wel mee, met lezen bleef ze ver achter, maar mocht naar groep 4, hetzelfde verhaal, we moesten blij zijn als ze de lagere school gehaald had. Erg fijn altijd om te horen. In groep 4 kreeg ik van een andere moeder de tip over een bijles juf die echt wonderen verricht, ook met eventuele dislectiekinderen enz. Dus ik er naartoe voor een gesprek en het voelde goed. We hebben toen besloten dat mijn dochter 3 keer in de week 3 kwartier na school bij haar kwam. Toen ging het ineens wel, binnen een maand ging ze 2 leesniveau's omhoog enz. Uiteindelijk is ze drie jaar naar de bijles geweest, afbouwend met elk jaar een dag minder. Wat vond ik het eng dat ze het weer zelf moest gaan doen, maar ze had nu zelfvertrouwen, mam ik kan het, dus met knikkende knietjes gestopt bij de bijles. En ooohhh wat is dat goed gegaan, volgende jaar gaat ze naar de grote school en dit kind wat altijd van school uit de stempel had als niet goed genoeg en met moeite de basisschool halen, gaat nu de brugklas havo/vwo doen, aangezien ze ook al die scores heeft gehaald en ze wil ontzettend graag advocaat worden later. Dus ook al bijven ze zitten en heb je de hoop opgegeven (had ik namelijk ook en ik durf mijn handen in het vuur te steken dat ze als ik haar had laten testen er ook een vorm van adhd was uitgekomen) het kan echt veranderen, je moet alleen de juiste persoon treffen die weet hoe ze met deze kinderen om moeten gaan en die ze de juiste methodes leren om de concentratie te verhogen. Helaas wordt dit volgens mij niet vergoed door een fonds of iets, want ik heb zelf kunnen zien hoe deze 1 op 1 aanpak kan werken bij kinderen. Het kost je wel heel veel doorzettingsvermogen en ook van je kind, maar het loont.

Hopelijk vinden jullie ook iets waardoor ze op de juiste manier gestimuleerd worden, zodat ze zich kunnen ontwikkelen op een manier die ze verdienen.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 21:54

pffff ben ik weer even hoor.
as woensdag is het zover , dan hebben we de afspraak bij de kinderpsychiater.
vandaag op school alles doorgegeven , en ook daar hopen ze dat de medicatie aan zullen slaan en dat de kinderen er baadt bij zullen hebben.
ik probeer me op internet bij te lezen wat medicatie betrefd , maar dat valt vies tegen!
ik blijf nu hangen op concerta,medikinet,strattera en de welbekende ritalin.

zijn er hier die ervaring hebben met een van deze medicatie bij kinderen?
en wat zijn de voors en tegens?
is het voor het kind fijner om een spiegel op te bouwen, of juist om na schooltijd "vrij" te zijn?
want dan ben ik dus weer bang voor het rebound effect........

moeilijk allemaal hoor, en ik wil woensdag toch een beetje beslagen ten ijs komen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 08:27

Mijn dochter begon met Ritalin, geen aanrader veel te veel rebouncing! Daarna Concerta dat 12 uur werkt, op basisschool best goed te doen maar op middelbaaronderwijs moet je 's avonds ook huiswerk maken terwijl het al uitgewerkt is. Daarna Strattera voorgeschreven gekregen en daar ben ik een voorstander van geworden. Het is ee spiegel die je opbouwd en zelfs als je een keer een dosis vergeet werkt het nog door en krijg je geen problemen. Inmiddels is mij dochter trouwens met haar 17 jaar weer medicatie vrij sinds bijna een jaar! Van haar 8ste tot 16de medicatie geslikt, kon echt niet anders helaas....Maar naar mate ze ouder worden kunnen ze alles ook beter reguleren al zijn er natuurlijk nog steeds wat problemen hoor..maar het gaat goed zo!

trollenranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:17

Mijn zoon is nu 11 jaar en er is vorig jaar ADD geconstateerd. Vanaf groep 5 had hij al moeilijkheden met concentreren op school, wat zich uitte in tics, kreten slaken in de klas, storend gedrag. In groep 7 was het zo erg geworden dat wij het advies kregen om hem naar speciaal onderwijs te laten gaan. Na tientallen gesprekken op school, en weer het ene onderzoeksburo na het andere, zagen wij door de bomen het bos niet meer. Ik zag mijn zoon steeds ongelukkiger worden. Vaker ziek, opeens heimwee naar zijn oude omgeving(wij zijn 3 jaar geleden verhuisd). Hij besefte maar al te goed dat hij een buitenbeentje werd en niet meer mee kon komen op school. Na het zoveelste verzoek van school om weer een onderzoek van weer een andere instantie, zijn we naar de huisarts gestapt. Die stuurde ons door naar een kinderpsycholoog, en die man was voor ons de goede. Hij heeft ons kunnen overtuigen dat medicatie wel eens een groot verschil zou kunnen maken voor mijn zoon. Let wel: maanden hebben mijn man en ik lopen dubben wat we moesten doen, omdat we alletwee echt wel anti-medicijnen waren (en zijn). We zijn het voorzichtig gaan proberen en nu zit mijn zoon op 1 pilletje Ritalin van 10 mg. per dag. Het is een wonderbaarlijke ommekeer geworden. Er is een wereld voor hem opengegaan. Hij gaat als een speer op school, gaat in september naar de havo, doet mee aan musicals, maar vooral, hij zit weer lekker in zijn vel, heeft het naar zijn zin. Hij geeft ook aan dat het in zijn hoofd "een keurig rijtje" is geworden. Hij staat onder strenge controle wat betreft zijn lichamelijke gezondheid(bloeddruk, hart, lengte, gewicht). Wij vinden het nog steeds geen fijn idee dat hij troep binnenkrijgt, maar voor dit moment hebben we er vrede mee dat hij Ritalin slikt, omdat hij zich zoveel gelukkiger en stabieler voelt. Op de middelbare school zien we dan wel verder.
Volgens mij heb je nu ook een goede psychiater getroffen die je gericht kan helpen met je kinderen. Veel sterkte gewenst en hou hoop. Uiteindelijk zal je in rustiger vaarwater terecht komen als een bepaalde behandeling aan gaat slaan bij je kinderen.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 18:59

zo, we zijn al weer een hele tijd verder.
samen met de nieuwe psychiater zijn we begonnen met methylfenidaat , ik was aanvankelijk een beetje angstig , maar het heeft heel positief uitgepakt!
op school begon vooral mijn dochtertje duidelijk beter te presteren, ze kan zich veel beter concentreren vergeleken met voorheen, en mijn zoon is minder "wiebelig" en er komen minder rare kreten uit.
nu begonnen we te merken dat mijn zoon minder goed slaapt en daardoor overdag moe is, en dat mn dcohtertje last begint te krijgen van het rebound effect , dus vandaag weer op bezoek geweest bij de psychiater, en die raadde aan om over te gaan op concerta.
mijn zoontje gaat daarbij ook melatonine tabletten krijgen in de hoop dat hij dan beter slaapt snachts.
helaas wordt concerta niet door de verzekering vergoedt, maar ja , als het werkt dan hebben we dat er uiteraard voor over.
zijn er misschien nog mensen die tips hebben mbt het slaapprobleem van zoonlief? want hij is nu overdag echt vermoeid en daardoor prikkelbaar en stemmingswisselingen......

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:08

Doet hij aan sport?

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:53

* Ziet dat het een oud topic is en hoopt dat reageren nog mag. :) *

Ik lees in dit topic een aantal dingen die wat simpel worden neergezet. Een kind wordt niet zomaar toegelaten op het SBO. Daar gaan vaak maanden van ploeteren, testen en gesprekken aan vooraf, zo niet jaren. De overheid heeft nu eenmaal het beleid zoveel mogelijk leerlingen in het reguliere onderwijs te houden. Het is echter niet zo dat de kinderen van de TS in de klas zouden komen bij zwaar autisten en kinderen met het syndroom van Down. Er zijn binnen het SBO clusters en leerlingen met problemen binnen eenzelfde cluster, komen in één klas.

Het aanvragen van een rugzakje wordt steeds moeilijker of zelf onmogelijk. De overheid heeft besloten het rugzakgeld aan de scholen te geven en zij verdelen dat onder de leerlingen die het in hun ogen nodig hebben. Het is dus niet langer specifiek voor een leerling. Even simpel uitgelegd. :)

TS, je zit in een lastige situatie.. Ik ben juf en weet hoe vreselijk zwaar het kan zijn als je alles geeft voor een leerling en nóg niet met hem/haar bereikt wat je zo graag zou willen. In het reguliere onderwijs is het niet mogelijk een leerling 1 op 1 aandacht te geven. Daar heeft 90% van de scholen niet de mensen voor in dienst. Ik begrijp je zorgen omtrent het zittenblijven. Je kind moet opnieuw contact leggen, opnieuw vriendjes maken.. Toch ben ik altijd voor doublure bij twijfel. Er is voor een kind niets zo erg als op de tenen moeten lopen en een stapje op de plaats (door een jaar overdoen) kan heel rustgevend werken en het zelfvertrouwen een flinke boost geven. Daarnaast wordt je kind een jaar ouder in hetzelfde leerjaar en zal het volgend jaar, in het nieuwe leerjaar, meer weerstand hebben.

Ik wil je veel kracht toewensen en bewonder je liefde en enorme inzet voor je kinderen. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:59

Hoe gaat het nu,ben je nog moe van alles.Ik heb ook 2 "moeilijke" kids, en heb ook moeten vechten voor een juiste school. Het is ook heel vermoeiend, mijn man is een week naar Schotland geweest en ik ben helemaal op, maar we gaan gewoon door,keep it up en je doet het heel goed hoor.Wil je even van je af zeuren stuur dan maar een pb.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:25

Morgen ga ik met mijn oudste naar de HA voor zijn ADHD. Diagnose is gesteld door een uitgebreid psychologisch onderzoek: Hoogbegaafd met ADHD. Leuk...
Nu gaat hij vanaf volgende week naar groep 3 en hij kan nog geen twee tellen zich concentreren of stilzitten. We moeten nu wel echt iets gaan doen, maar ik zit nu al met knikkende knietjes omdat ik morgen mijn verhaal moet doen.
Het is een superlief kind, begaan met anderen, maar door zijn bijzonderheid is het voor mij heel moeilijk om met hem om te gaan.
Doordat hij de hele dag extreem vraagt, zich niet bezig kan houden, wil spelen met voor 6-jarigen gevaarlijke dingen, moet ik continue politieagent zijn en daar worden zowel hij als ik gek van.