Het meest vriendelijke/leuke/beleefde gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:45

Ik krijg regelmatig reacties over mijn uiterlijk, en die zijn vaak niet al te positief :+ Vooral oude mensen kijken me vaak aan alsof de duivel voor ze staat. Maar ik bezorg folders, en stond dus een keer een pak folders in een brievenbus te duwen, terwijl de bewoner (oude man) naar buiten kwam gelopen.

Ik begon me automatisch al ongemakkelijk te voelen en bereidde me vast voor op een afkeurende blik of reactie , maar ik zei wel vrolijk hallo.
Zegt die man met een brede glimlach "Zeg,wat heb jij nou een mooie haarkleur! Echt prachtig!" (mijn haar is dus stoplichtrood)
En hij reageerde ook helemaal blij toen ik ook vrolijk bedankt zei en zwaaide. :D Zo lief!

Dat kan echt mijn hele dag goed maken gewoon. :D
Oude mensen blij zien vind ik echt hartverwarmend :+:

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:46

Ik vind het leuk als klanten zien dat ik mijn best doe voor hun.
En dat ze gewoon leuke vrolijke goedendag groeten als ze binnenkomen.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:50

Wat ik erg leuk vond! Dat er een vrouw voor mij bij de kassa stond en aan de cassiere vroeg wilt u deze komkommer afrekenen maar ik hoef hem niet....
Bleek dat ze eerder die week tijdens het boodschappen doen die komkommer in het hoekje van de winkelwagen had staan, over het hoofd had gezien en dus niet had afgerekend. Toen ze eenmaal alle boodschappen in en op de fiets had kwam ze de komkommer tegen en besloot om niet weer helemaal terug naar binnen te gaan!
Heerlijk zulke eerlijke mensen :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:00

Yv_ schreef:
Hahaha grappig, dat is nou juist iets wat ik nooit begrijp :=.

Motorrijders.. Steken hun hand op naar elkaar..
Hardlopers.. Zeggen elkaar gedag bij het passeren..
Mensen met honden.. Zeggen elkaar gedag bij het passeren..
Ruiters.. Zeggen elkaar gedag met passeren..

Waarom zij wel en normaal gesproken niet? Bovenstaande dingen zijn toevallig dingen die ik doe, vandaar dat het me zo opvalt denk ik..
Maar ik heb dan altijd zoiets van ja waarom nu wel en morgen niet als ik hier zonder hardloopschoenen, hond, paard of motor loop :+

Ik ben in het algemeen gewoon blij als het zonnetje schijnt.. Iedereen heeft langer de tijd, er is minder gehaast en iedereen is een stuk vrolijker :).

Mobilhomers (weet niet hoe ik ze anders moet noemen :P) doen dit ook naar elkaar.
Als er dan eens iemand niet terug zwaait, wrijft m'n papa 'subtiel' over z'n hoofd. Ook om vrolijk van te worden :D

En gisteren toen ik van m'n werk kwam, kruiste ik een meisje van een een jaar of 4, 5. Ze stak haar hand op voor een high five en ik gaf die, haar horen giechelen gaf ook wel veel voldoening :)
Iemand met een moeilijke maatje met de juiste bh naar huis sturen :) :j
En de glimlach die mensen je schenken als jij eens spontaan helpt! zalig is dat!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:06

terug zwaaien naar kinderen die zwaaien vanaf bruggen, auto's of fiets, altijd leuk, deed het vroeger zelf ook wel

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:07

Oja, toen ik nog op school zat, was er ook een vreselijk schattige leraar. Die was altijd zo lief voor de leerlingen!

Tijdens een hele warme proefwerkweek kwam hij eens alle klaslokalen langs om alle leerlingen druivensuiker te geven, of pepermuntjes. :D
Ook haalde hij regelmatig ijsjes voor zijn leerlingen van zijn eigen geld. En als je bijvoorbeeld een heel goed punt had kon je een zak snoep van hem verwachten. :D
En of het nou een brugklas was, of een examenklas, zo deed hij bij iedereen.

MiniMouse

Re: Het meest vriendelijke/leuke/beleefde gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 16:14

Ik kwam laatst heel toevallig mijn oud docent Nederlands tegen in Utrecht.
En ik kreeg eindelijk bevestiging, dat mijn middelbare schooltijd erg onveilig was en dat ze zich toen der tijd
als docenten geen raad wisten met de ''relschoppers'' in de klas.
Zij zei mij, dat ze zich daar voor schaamde en dat ze dat heel erg vond.
Ze zag duidelijk aan mij dat ik daar nog steeds moeite mee heb en ze gaf me echt een goed gevoel daarmee.
Dit terwijl ze ''thuis'' zeiden dat het allemaal wel meeviel en er geen aandacht aan werd besteed.
Schoot er toen echt van vol en ik vind het heel fijn dat zij mij dit heeft verteld.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:03

Nienke89 schreef:
Wat ik erg leuk vond! Dat er een vrouw voor mij bij de kassa stond en aan de cassiere vroeg wilt u deze komkommer afrekenen maar ik hoef hem niet....
Bleek dat ze eerder die week tijdens het boodschappen doen die komkommer in het hoekje van de winkelwagen had staan, over het hoofd had gezien en dus niet had afgerekend. Toen ze eenmaal alle boodschappen in en op de fiets had kwam ze de komkommer tegen en besloot om niet weer helemaal terug naar binnen te gaan!

Geweldig! En dat om een komkommer van hoeveel zal ie kosten? 60 cent ofzo haha

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:56

- Een colonne wielrenners die ten tijde van Sinterklaas spontaan 'Dag Sinterklaasje!' gingen zingen toen ik langskwam met mijn toenmalige, cremello, bijrijdpaard :D

- Als mensen een gaatje voor je laten vallen bij het ritsen, in plaats van stug doorrijden en net doen alsof ze niet zien dat jij naar rechts toe wilt.

- De man die alle nummers die bij mijn achternaam te linken waren, gebeld heeft om mij mijn portemonnee terug te bezorgen die ik weer eens was verloren...

- De mensen van wie je even mag bellen als je op het station er achter komt dat je je telefoon vergeten bent en dus helemaal niet kunt laten weten aan ouders/vriend dat je later bent of hoe laat je komt. Hoeveel mensen dat niet willen doen :=

- De spontane kaartjes en briefjes die ik soms van de kinderen uit mijn klas krijg. Heb een behoorlijk pittige groep waar het niet altijd vlekkeloos mee loopt, dus het doet me wel goed om te weten dat er tóch kinderen zijn die het leuk vinden bij mij :+:

- De spontane knuffels die sommige kinderen mij komen geven als ik langs kom, ook al zitten ze inmiddels in groep 8 :+:

- De man die mij heel vrolijk bedankte toen ik, bij dichte mist, achter hem was gaan rijden en geseind had dat zijn lichten niet aan stonden. Voelde niet alleen goed dat ik dat had gedaan, maar zijn reactie maakte het nog extra leuk!

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 21:36

Dat er een auto achter een paar ruiters ging rijden die over een viaduct moesten waar normaal mega hard word gereden. En dat hij dat ook bleef doen tot ze veilig aan de andere kant waren!

En ik werd erg blij van de man die me vanmiddag een lot voor de Zonnebloem kwam verkopen. Heel vriendelijk, terwijl je meestal 'nee' te horen krijgt. En toen vertelde hij dat hij zelf al 87 was, 'maar ach, ik ben zelf nog gezond dus waarom zou ik niet iets voor iemand anders doen.'
That man made my day!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:06

Er schiet me ineens een meneer in het hoofd waarmee ik geregeld in de trein zat. Altijd met een I-pod aan, oordopjes in, en ogen dicht.
Eerst begon zijn voet te tikken, later begon zijn hand te kloppen, en na een kwartiertje zat hij met zijn ogen dicht te swingen in de trein. Daar werd ook iederen om hem heen vrolijk van, zonder dat hij het zelf doorhad :))
Dat heb ik nu al meerdere keren gezien, die man gaat echt altijd helemaal op in zijn muziek :)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:09

handje opsteken wanneer je mekaar voor laat gaan in het verkeer :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:11

Hier in het dorp zegt bijna iedereen gewoon gedag tegen elkaar, ookal ken je elkaar niet :D
Dat vind ik heel erg leuk!

En spontane complimentjes zijn ook altijd welkom! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:14

meintje schreef:
Dat er een auto achter een paar ruiters ging rijden die over een viaduct moesten waar normaal mega hard word gereden. En dat hij dat ook bleef doen tot ze veilig aan de andere kant waren!

Dat soort dingen word ik ook altijd blij van!
Mij kwam laatst een motorrijder met een harley met knaluitlaat tegemoet toen ik aan het rijden was. Hij kneep zijn koppeling in en liet de motor stationair draaiend aan mij voorbij rollen. Ik stak mijn hand op en lachte "dankjewel" naar hem. Hij lachte vriendelijk terug.
Dan blijft er altijd nog heel lang een glimlach op mijn gezicht hangen :)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:15

Weetje waar ik nu bijna altijd van volschiet...
Hoe behulpzaam een mens op 1 keer is als er iets erg met iemand gebeurt!
Natuurlijk is dit heel van zelf sprekend.. maar vind dit altijd zo mooi om te zien!
Gister zag ik nog zo'n filmpje op tv. Een man op een benzine tankstation vloog in de brand :=
Er rende directe een man op hem af, trok zijn eigen t-shirt uit en begon de vlammen uit te slaan!
Dat vind ik nou echt mooi om te zien :)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:17

Nienke89 schreef:

super zeg!!! :)

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:18

Leuke reacties van kinderen als ik aan het koerieren ben (werk bij de Bezorgbeer): "Kijk, een meisjes beer!", of "Hallo Beertje!". Heerlijk, die spontaniteit van kinderen (in tegenstelling tot sommige jongeren en jong volwassenen). Ik zwaai dan ook altijd enthousiast terug naar de kids, vinden ze prachtig. :D

Toen ik nog mijn oude Chevrolet had, vond ik het altijd geweldig dat mensen met oudere motoren zoals Harley's en andere Amerikanen rijders bijna altijd even seinde of een duim opstaken of groetten. Prachtig, wat een samenhorigheid zo'n auto brengt!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 11:10

Ik vind het altijd mooi om te zien dat mensen elkaar helpen. Bijvoorbeeld bij de trein, als er een vrouw met een kinderwagen naar buiten of naar binnen moet. Er zijn dan altijd wel mensen die even helpen met tillen. :)
Gedag zeggen is hier in het dorp heel normaal, maar ik blijf het leuk vinden. :)
Wat ik ook leuk of eerder lief gedrag vind, zijn oude mensen die hand-in-hand lopen. :+:

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 13:52

Toen ik mijn arm had gebroken en stond te stuntelen bij de kassa met muntgeld, briefjes, bonnetjes... Een oudere vrouw was zo lief om me te helpen alles netjes weg te stoppen. :)

Andersom vind ik het ook fijn om iets voor een ander te doen. Kwam een tijd geleden op de motor aan toen er een vrouw me tegemoed reed met een wat rillirig paardje. Dier begon een beetje te springen en te dansen toen hij de motor hoorde. Ik ben dus langs de weg stil gaan staan en heb de motor af gezet, zodat mevrouw er veilig langs kon met het dier, dat vond ze erg fijn :j

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:04

@ Mas: vind het ook zo leuk dat als ik een motorrijder voorbijlaat (wat ik trouwens altijd probeer te doen) dat ze even voetjezwaaien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:13

pas in de hema zat ik met mams wat te drinken, komt er een klein meisje naar me toe: kijkissss ik heb nieuwe schoenuh!!!!
Helemaal trots was ze :+:
bleek ook roos te heten. Echt lief

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:31

Optiwolk schreef:
@ Mas: vind het ook zo leuk dat als ik een motorrijder voorbijlaat (wat ik trouwens altijd probeer te doen) dat ze even voetjezwaaien :j

Veel doen dat idd wel :j
Het wordt namelijk erg op prijs gesteld als mensen een beetje extra rekening houden met motorrijders. Het zijn kwetsbare verkeersdeelnemers en we worden regelmatig over het hoofd gezien, afgesneden als we tussen de file door rijden etc. Natuurlijk ben ik zelf verantwoordelijk voor mijn veiligheid als ik ervoor kies om op de motor te gaan zitten, maar het is tof als mensen uit zichzelf toch een beetje rekening met je houden :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:32

Ik ben juist iemand die mensen met luidruchtige motors, trekkers, vrachtwagens en weet ik het te paard vrolijk gebaart dat ze als ze willen zelfs vol gas langs mogen komen.
Moet paardlief maar leren hoor, we zijn gewoon verkeersdeelnemers en niemand hoeft voor mij te wachten.

Het meest vriendelijke wat ik doe... Moet ik goed denken hoor. :')
Ik denk dat dat is, altijd dankbaar zijn en blij, en dat uitstralen. Ik heb dan ook niet veel nodig, met eten en een dak boven mijn hoofd, gezellig mensen om mij heen, ben ik gelukkig. De conducteur die mij onderweg vertelt langswaar ik precies moet treinen, de vage kennis die mij onderdak verleent, de toevallig passant die mij het dichtsbijzijnde toilet of café oid wijst, met allemaal ben ik blij en dat laat ik merken. Zeker onderweg ben ik niet snel slechtgezind haha.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:38

Ik vind het leuk om te zien hoe bokkers zich inzetten voor elkaar. Zoals vandaag iemand zich aanbied om een veulen in nood gratis op te komen halen en naar iemand anders toe te brengen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:40

Vandaag stond ik in de rij binnen bij de ABN AMRO en een kindje had een pak koekjes gekregen. Mama was in het kantoor in gesprek. Jongetje zat maar wat te worstelen met zijn koekjes, kreeg het niet open. Hij was een jaar of 4. Dus ik glimlach naar hem en gebaar dat hij even naar me toe moet komen, zodat ik hem kan openen. Ik open de koekjes en geef het terug. Zegt hij heel lief bedankt en gaat weer weg. Toen moeder en kind samen weg gingen liepen ze langs me en stopte hij me een stuk koek toe in de hand. Zo schattig :D Ik werd helemaal blij.