Salaris

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:28

als je het structureel een paar uur eerder krijgt, schuift je probleem waarschijnlijk gewoon op en zit je net zo goed weer krap..... dus dat zou geen klap uit moeten maken...
ik krijg mijn salaris meestal een dag later dan sommige van mijn collega's.... ik krijg het op de 25e pas 's avonds terwijl sommigen het 's ochtends al hebben... ik reken er dus op dat ik het de 26e heb, kan het ook niet misgaan :) en wat de bank met rente doet.... daar maak ik me maar niet zo druk om.....

Onali

Re: Salaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 14:35

Ik heb dus net de salarisadministratie gebeld. Mn leidinggevende wist begin februari al dat ik in uren zou minderen en loonheffing wilde stoppen. De mutatie is er dus altijd nog niet doorheen gekomen en daardoor krijg ik nu dus teveel salaris :roll: (en mag het allemaal terugbetalen)
Salarisadministratie gata het allemaal even na en belt me straks terug.

Echt moedeloos wordt ik van deze baan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:36

Ai, dat is wel balen....

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:38

terug betalen is nooit leuk maar als je gelijk weet hoeveel kan je het wel apart zetten en weet je het in iedergeval
anders is het helemaal zo een stomme verrassing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:41

Weer een hoop klokken en weinig klepels :') .

Wanneer je binnen 1 bank geld over maakt dan gaat dat per direct (paar minuutjes), omdat dat binnen het eigen betalingsverkeer kan blijven. Dit functioneert ook buiten kantooruren en in het weekend/feestdagen.

Ga je over boeken tussen 2 vreemde banken dan zijn we afhankelijk van Equens. Zij zijn de grote verwerker van betalingsverkeer en verzorgen de verrekeningen tussen de banken. Deze verrekeningen vinden plaats tussen 8 en 17 uur op werkdagen. Daar buiten vind dus GEEN interbancair betalingsverkeer plaats. Alleen spoed opdrachten die voor 17 uur worden aangeleverd worden voor 18 uur nog bijgeschreven. De verrekeningen vinden niet doorgaand plaats maar elke 2 á 3 uur worden batches betalingen verwerkt. Afhankelijk van de drukte kan het dus iets langer duren voordat een betaling in een batch wordt opgenomen. Daar komt dan nog bij dat geld op de achtergrond wel is overgeschreven en op jouw rekening staat maar dat het (ook weer afhankelijk van de drukte) een paar minuutjes tot een paar uur kan duren voordat het zichtbaar is via internetbankieren.

De tijdsduur van overboekingen zijn vastgelegd in regelgeving en banken mogen dus ook niets meer vast houden. Dit werd alleen tot voor kort nog gedaan door de Postbank.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 14:43

Ok dank je voor je uitleg Juliette.

Werk is aan het uitzoeken hoe het zit met de mutatie :Z

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:47

toch raar want zo was er een keer geld onderweg naar onze raborekening vanaf een andere raborekening op zaterdag overgemaakt en we hadden het pas na het weekend
ik weet niet beter dus of in het weekend en avonduren word er niks gedaan kwa overboekingen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:48

Je kan het ook aan de rentedatum van je overboeking zien.
Ik maak vaak dingen op zaterdag over en dan is het al wel van mijn "saldo" af in het overzicht, terwijl de ander het pas maandag ontvangt. Maar dat wordt gecorrigeerd door de rentedatum. Het is niet zo dat de bank het dan vasthoudt ofzo.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:16

Ik moest even goed kijken..
Ik dacht dat dit een oud topic was, blijkbaar niet... maar dan heeft een soortgelijk topic er een maandje terug.. misschien 2 maandjes (pin mij er niet op vast) al gestaan hier op bokt..

Maar ach, ik zou mij er niet al te druk om maken.. wat maken die paar uurtjes voor jou nou uit?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:29

Een vrouw van 28 die zit te wachten op geld die 4-5 uurtjes later komt moet beter gaan calculeren zowel met geld als met je tijdsbesteding.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 15:31

Tita als je het hele topic had gelezen dan snap je waarom ;)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:34

IndianLady schreef:
Tita als je het hele topic had gelezen dan snap je waarom ;)

Sorry ik heb ook het hele topic gelezen, maar ik snap ook nog steeds niet wat die paar uurtjes uitmaken. :n

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 15:36

Omdat ik het prettig vind. Zo goed?

Vind het gewoon raar dat ik het de ene keer voor 4 uur heb en de andere keer om 5 uur of 6 uur.
Mag er toch wel vraagtekens bijzetten? Ik snap nu dat het gewoon bankgedoe is.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:38

Het enige wat ik er uit op kan maken is dat je het belachelijk vind dat de bank in de paar uurtjes rente van jou geld trekt?

Tja... als dat de reden is, dan vraag ik mij af waar je je druk over maakt.. ik geloof dat er wel ergere dingen in het leven bestaan..

Maar natuurlijk mag je het je afvragen, want het is ook raar dat het de ene keer om 4 uur komt ende andere keer later... maar ik zou me daar niet zo druk over maken eigenlijk..

Maarja.. iedereen is natuurlijk anders! :j

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:39

wat had je anders gedacht? Kwade opzet en oplichting van baas of bank?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:41

Indianlady is niet de enige hoor.
Op mijn werk word ik altijd heel vaak gebeld over wanneer het salaris gestort wordt? Mensen zitten vaak te wachten omdat zij eerder geen boodschappen en/of betalingen kunnen doen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:45

Tja...als ik zou weten dat over 2 uur mijn salaris gestord zou worden betaalde en ik moet boodschappen hebben dan gebruikte ik toch echt een keer mij creditcard. Dan ga ik niet wachten tot de volgende dag.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 15:45

M_i_R schreef:
wat had je anders gedacht? Kwade opzet en oplichting van baas of bank?

:')

Gezien het feit dat er wederom een fout is gemaakt door mijn leidinggevende lijkt het wel op kwade opzet ja :')
Heb een bijna een jaar achter haar aan gezeten ivm salarisverhoging waar ik recht op had, maar zij ontweek me steeds. Uiteindelijk te pakken kunnen krijgen en het enige wat ze van me wilde weten was of ik de diploma's had. Euhm ja daarom had ik er ook recht op :roll: Dus na iets meer dan een jaar eindelijk de verhoging gekregen.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:47

2 dagen kan ik nog in komen, vorige maand kreeg in mijn salaris de 31e en daar was ik ook niet heel pleased mee. Maar twee uur: als het daar om spant had je de week ervoor alleen maar droge macaroni moeten eten om dat te voorkomen mijns inziens...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 15:48

*zucht*

Nee maar het staat er op. Niet van baan , maar tegelijk ook baan B

:')

Ja ik is blij. Kan gelijk geld opzij gaan zetten.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:51

ik snap wel dat je krap zat en dat je er naar jouw mening niet zoveel aan kan doen, maar ik ben zelf student en weet dus wel hoe het is om het niet mega breed te hebben. en dan eet ik dus idd gewoon macaroni, of iets anders simpels om te voorkomen dat ik op de dag des oordeels om de vijf minuten mijn bank wil checken om er zeker van te zijn dat ik die avond ook wat te eten heb. het blijft gewoon een kwestie van plannen, ook met weinig geld :)

geld is binnen: dus zit is zat ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 15:58

Ik heb vaak al eten ingeslagen (dat is het voordeel van de Makro) dus ik koop alleen vers of als het op is. Geen droog brood oid voor mij.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:01

Als ik personeel heb wat om dit soort onzin zit te zeuren.......komen ze niet eens door de proeftijd...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 16:02

Gelukkig word ik beoordeeld op prestatie en op hoeveel ik kan werken ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:07

NatasjavE schreef:
Tja...als ik zou weten dat over 2 uur mijn salaris gestord zou worden betaalde en ik moet boodschappen hebben dan gebruikte ik toch echt een keer mij creditcard. Dan ga ik niet wachten tot de volgende dag.

Ja, jij hebt een creditcard, maar niet iedereen.
Ik moet zeggen, ik heb mijn creditcard nog nooit voor boodschappen gebruikt.
En een creditcard aanschaffen is ook niet echt verstandig voor iedereen, je moet toch terug betalen wat je ermee betaald hebt, het is alleen maar uitstel van betaling.