Meisje bijna doodgeslagen in Amerikaanse McDonalds

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:11

Walgelijk, heb er geen woorden voor! Hoop dat ze door het filmpje een flinke
straf krijgen. Dan is het niet voor niets gefilmd.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:11

Over dat niet filmen ben ik het niet mee eens. Je slaat toch een stukje bewijs op die eventueel handig kan zijn in dergelijke zaken. Politie kan nu redelijk makkelijk achterhalen wie de daders zijn.

Inderdaad vreselijk, vooral dat eind. Ik zou zwaaien naar mijn baan en dat meisje hebben geholpen met alles wat ik voor handen zou hebben.
Afschuwelijk dat dit in deze tijd nog kan gebeuren.

Wienna

Re: Meisje bijna doodgeslagen in Amerikaanse McDonalds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:12

ik walg echt van die mensen die niet te hulp schieten bah!!!!!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:14

mijn god wat een rotmeiden!!
zouden ze op moeten sluiten

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:14

Dat het gefilmd wordt als bewijs snap ik wel, maar niet dat er mensen bij stonden te lachen..Bah ik had die wijven echt die hele mcdonalds door geslingerd :=

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:15

Vjestagirl schreef:
Laten we voorop stellen ik ook vind dat de medewerkers in hadden moeten grijpen. Aan de andere kant: in Amerika krijg je geen uitkering als je ontslagen wordt, als je om zoiets ontslagen wordt (het niet opvolgen van orders) dan heb je heel weinig kans om weer aan het werk te komen, en mensen die dit soort baantjes hebben moeten vaak 2 of zelfs 3 baantjes werken tegen minimum loon om rond te komen. Dan snap ik best dat je eventjes nadenkt voordat je ergens tussen springt, hoe banketstaaf dat ook is.

Ik hoop voor deze vrouw dat ze er weer helemaal bovenop komt.

Ja in theorie klinkt het leuk. Neemt niet weg dat de praktijk is dat dit meisje misschien wel hersenschade op heeft gelopen, om over een trauma nog maar niet te spreken... Misschien kan zij daardoor helemáál niet meer werken? Ze zou niet de eerste zijn die de straat niet meer op durft door zulke gekkigheden..

Ik zou me uberhaupt kapót schamen als ik niets zou doen zodat ik mijn eigen hachie kan redden, terwijl het een ander (letterlijk en figuurlijk) de kop kost waar ik bij sta. :n

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:16

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:16

Wat vreselijk!!
Maar iedereen zegt nu wel, slecht dat ze dat filmen, maar dat is juist goed...Tuurlijk is het veel beter als zelf ingrijpen, maar met een filmpje help je de politie heel erg!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:18

JuliaMaria schreef:
Ja in theorie klinkt het leuk. Neemt niet weg dat de praktijk is dat dit meisje misschien wel hersenschade op heeft gelopen, om over een trauma nog maar niet te spreken... Misschien kan zij daardoor helemáál niet meer werken? Ze zou niet de eerste zijn die de straat niet meer op durft door zulke gekkigheden..

Ik zou me uberhaupt kapót schamen als ik niets zou doen zodat ik mijn eigen hachie kan redden, terwijl het een ander (letterlijk en figuurlijk) de kop kost waar ik bij sta. :n

Mee eens. Maar in Amerika werkt dat anders. Als jij kinderen thuis hebt zitten, en je werkt je al vier slagen in de rondte om iedereen eten te kunnen geven dan snap ik ergens ook wel dat je dat niet op het spel zet voor een ander. Dat klinkt hard, maar dat is óók de praktijk. In theorie is iedereen de held die ertussen springt en iemand in veiligheid brengt, in praktijk zijn het er toch maar weinig hoor, of dat nu hier is of in Amerika.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:20

Naja ik snap wel wat Vjestagirl bedoeld, ik zelf zou het niet kunnen aanzien, maar ik snap wel wat ze bedoeld.
In amerika kun je ook om de gekste dingen worden aangeklaagd, misschien krijg je nog wel een ik weet niet hoe grote boete als je een van die meisjes een trap of met iets anders tegen hun hoofd slaat..

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:25

Ah wat erg. Kan daar echt niet over uit dat er niemand ingegrepen heeft...

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:25

heb het filmpje gekeken maar echt :( hier heb ik geen woorden voor..
nou zit ik hier achter me laptopje en had ik toch het liefst die meiden een paar flinke klappen willen geven :( daar waren ze niet blij meegeweest gok ik zo

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:27

Hier kan ik echt zoooo verschrikkelijk boos om worden...
Er staan minimaal 4 mensen aan de kant toe te kijken. 1 man en 1 vrouw proberen te helpen en de gezonde sterke jongens die makkelijk ieder zo'n gestoord wijf kunnen vasthouden kijken toe.. Lopen zelfs een beetje te grappen halverwege...
Wel vind ik het goed dat er gefilmd is, want nu kunnen de dames beter opgespoord worden.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:31

Gatver, wat een filmpje en wat een verhaal. Ik word er letterlijk misselijk van.

Ik ben het helemaal met je eens Vjestagirl. Natuurlijk ziet iedereen het graag anders, maar wij kunnen wel zeggen 'Het is maar een baantje bij McDonalds', maar dat is daar sowieso heel anders volgens mij.

Ben blij dat die vrouw er redelijk goed vanaf is gekomen, maar die zal inderdaad een enorm trauma hebben.

Ik vraag me trouwens af of ik de enige ben die zich zo ergert aan de zin uit het artikel:

Blijkbaar komen soortgelijke incidenten vaker voor. Gisterenavond werd een man bij de McDonalds in Den Haag neergestoken.

Hoe bedoel je stemmingmakerij? Dit staat toch compleet los van elkaar en van McDonalds? Daar gaan dus ook mijn nekharen van overeind staan.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:35

dit is toch niet normaal meer. ik ben liever mijn baan kwijt dan dat ik dit had moeten zien! ik had ze per direct eruit getrapt en de deur op slot gedraaid. hoor er ook nog een op de achtergrond lachen. naaaa dit is echt ongelofelijk. op t laatst is het volgens mij gewoon een epileptische aanval door de shock. echt ongelofelijk dat ze dit zo laten gaan. stelletje helden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:37

Vjestagirl schreef:
Laten we voorop stellen ik ook vind dat de medewerkers in hadden moeten grijpen. Aan de andere kant: in Amerika krijg je geen uitkering als je ontslagen wordt, als je om zoiets ontslagen wordt (het niet opvolgen van orders) dan heb je heel weinig kans om weer aan het werk te komen, en mensen die dit soort baantjes hebben moeten vaak 2 of zelfs 3 baantjes werken tegen minimum loon om rond te komen. Dan snap ik best dat je eventjes nadenkt voordat je ergens tussen springt, hoe banketstaaf dat ook is.

Ik hoop voor deze vrouw dat ze er weer helemaal bovenop komt.

ja, en daarnaast .... ik zou op zo'n moment echt in paniek raken en echt niet meer rationeel kunnen denken, ik vind het ook wel makkelijk praten om te zeggen dat je zelf iets anders zou doen :o
het gaan staan filmen is wel weer het andere uiterste.

echt onwijs bizar, zo onwijs sneu. Bah, ik heb er gewoon geen woorden voor :\

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:40

carolalisa schreef:
dit is toch niet normaal meer. ik ben liever mijn baan kwijt dan dat ik dit had moeten zien! ik had ze per direct eruit getrapt en de deur op slot gedraaid. hoor er ook nog een op de achtergrond lachen. naaaa dit is echt ongelofelijk. op t laatst is het volgens mij gewoon een epileptische aanval door de shock. echt ongelofelijk dat ze dit zo laten gaan. stelletje helden.

Ja jij. Maar als jij al gigantisch lange dagen moet maken en nét de eindjes aan elkaar kunt knopen (minimumloon is daar bijna niets), en waarschijnlijk geen ander werk kan vinden omdat managers bang zijn dat als je nogeens zoiets zou doen het bedrijf waar je werkt aangeklaagd wordt, dan denk jij er ook wel 3x over na, voordat je je huis op het spel zet. Er is daar geen sociale opvang, als mensen hun werk kwijt raken moeten ze het hebben van naastenliefde en de kerk.

Hard, maar zo is het. In Nederland ben je een held als je dit doet, in Amerika ben je je baan kwijt. Als jij er tussen springt en iemand net iets te hard duwt kunnen die meiden de Mac aanklagen voor miljoenen. Vandaar waarschijnlijk ook dat de medewerkers te horen hebben gekregen dat ze niets mogen doen.

Daarbij: hoevaak gebeurd het in Nederland dat er mensen slachtoffer worden van zinloos geweld, van gay-bashing etc.? En hoeveel mensen durven daar wat aan te doen? Zoals ik al zei: in theorie is iedereen de held die er tussen springt.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:41

Wat ik begrijp uit het filmpje is dat 1 van de vriendjes van die jongere meiden haar probeerde te versieren, en toen ze erachter kwamen dat ze transexueel was sloegen de stoppen door...

Ik vind het schandalig dat dit soort dingen gebeuren, en al helemaal om de geaardheid van mensen :n

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:41

Negra_Lover schreef:
Ik snap niet hoe iedereen kon toekijken, en het uberhaupt kon filmen, kreeg er echt tranen van in mijn ogen, vind dit echt te ver gaan. Meteen iedereen daar ontslaan omdat ze niks deden :(

Je hoort ze ook nog lachen.
En zeggen dit komt op youtube :=
Hoe GEK ben je dan.

Dat je het filmt als bewijs oke, maar niet allemaal hoeft dan toe staan te kijken.

Belachelijk.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:42

@Vjestagirl: Begrijpbaar en logisch, maar zal dit voor ál het personeel gelden dat op dat moment aan het werk was?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:42

VRESELIJK! Dan bel je toch de politie of grijp in. Je kan de klote wijven toch gewoon buiten houden met die medewerkers!
Onbegrijpelijk dit. En die rotwijven die durven wel omdat ze met meer zijn! Lafaards!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:43

StillAngel schreef:
@Vjestagirl: Begrijpbaar en logisch, maar zal dit voor ál het personeel gelden dat op dat moment aan het werk was?

Nee, maar wel dat ze ontslagen worden en waarschijnlijk geen ander werk meer vinden.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:48

Dit is wel echt heel erg..

Jeetje.. En echt NIEMAND doet iets..
Ik heb er gewoon geen woorden voor.

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:51

Ik vindt het walgelijk bah,Met 2kun je wel,kom op zeg,als je Bi,gay of lesbisch bent dan ben je toch neit minder?
nee je bent net als andere.

Bah als ik het filmpje bekijken jeuken mn handen om die 2 n mep te geven stomme meiden zeg bahbah.
waar is hun opvoeding gebleven?
14jaar?
Tegenwoordig is de opvoeding ver te zoeken,op mijn 14e sloeg ik geen mensen in elkaar.

sorry maar ze lopen er wel erg oud bij hoor,korte rokje etc etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:54

Hop, aan je haar door de hele macdonalds,
niemand die even helpt,

hoppa epileptische aanval, hasses tegen de muur,tuurlijk waarom zou je het arme kind even helpenen wat water geven als je het kan filmen en laten liggen?

Zieke personen. Ik had die 2 donkere meiden zó een paar harde tikken gegeven he. oooh god.