Engeltje op m'n schouder gehad..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 09:31

heb je ook geen reclame op de vrachtwagen gezien ??

en hangen er camera's boven de weg ???

misschien zijn dat de manieren hem te traceren

sterkte

capopjekop

Re: Engeltje op m'n schouder gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 09:37

Dat is schrikken zeg. Hopelijk raak je die geluiden enzo snel kwijt.

Ik heb zelf ook altijd een hekel aan deze invoegstroken, normaal rijd ik veel links, maar als ik zie dat het zo'n strook is of ik weet dat hij eraan komt dan rijd ik liever wat rustiger en rechts.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 09:43

Ik kan mezelf ook echt voor mijn kop slaan dat ik links reed. Maar ja, dat is altijd zo achteraf gepraat. Had ik maar, had ik maar...

Ik weet van de vrachtwagen niets behalve dat hij een donkergroene cabine had. De camera's hebben niets geregistreerd. Echt waardeloos. Ik kan niets meer achterhalen.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 09:50

De camera's die verderop hangen...kunnen ze daar niet zien of daar een donkergroene vrachtwagen reed?

Z

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:16

Mijn vader heeft ooit ook zo'n ongeluk gehad,
het regende op de autosnelweg,en een vrachtwagen haalde hem in tegen een rotvaart.
Nu heeft mijn papa maar een klein sportautootje,dus hij begon ook helemaal te tollen,
en is zo van de baan afgeraakt,over de railing.
zijn auto was 5 keer zo klein,serieus niet overdreven.
Maar omdat hij aan het verhuizen was,en een paar spullen in zijn auto had zitten,heeft de matras die in het koffer zat de schok opgevangen en is hij er vanaf gekomen met een gebroken rib en een opengescheurd gehemelte.
Hij heeft veel ongelukken gehad,maar bij deze zei hij ''ik dacht echt dat ik ging sterven deze keer''
en dit is net het ongeluk waar hij er het beste vanaf is gekomen,
ook een engeltje op zijn schouder gehad,
vrachtwagenchauffeur is wel ook gewoon doorgereden,misschien had hij niet eens door wat hij had aangericht.

,
Maar lijkt me eng om in zo'n situatie id auto te zitten ts,veel succes met succes met de spierpijn,en hopen dat je snel weer de baan op kan :(:)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 19:33

Lees ook veel andere rottige ervaringen zeg!

Dav, ja misschien wel, maar hoe kom ik daar achter?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:33

Doorrijden na een aanrijding is toch een misdrijf? Dan zou je misschien via de politie iets kunnen doen, kunnen zij die beelden vast opvragen.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 06:57

Broccoli schreef:
En gelukkig heeft de politie ook beaamd dat de vrachtwagenchauffeur fout was.

De politie doet geen uitspraken over wie fout was,de voa die onderzoekt dat.
Ik vind het erg vreemd dat de vrachtwagen fout is verklaard door enkel jou verhaal...
Als iemand een ongeluk heeft gehad en de politie het verhaal doet zal iedere mens (zoiezo 95%)de schuld bij de ander neerleggen,das menselijk.
Nu doe jij dat ook (daarmee wil ik je niet aanvallen)
maar er zijn geen getuigen,althans allemaal door gereden
en de vrachtwagen die kan zich ook niet verdedigen/verhaal doen want die is weg.
Overigens kan het zijn dat die echt niet door heeft dat die jou heeft geschamd waardoor jij bent gaan tollen.

Broccoli schreef:
Dav, ja misschien wel, maar hoe kom ik daar achter?

Politie bellen,naar het politieburo toe gaan iets in die trend.
Op de kruising zelf kan dan wel geen camera staan maar verderop wel of eerder op het stuk.
Als de tijd vd aanrijding duidelijk en secuur is kan de politie dat door berekenen.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 07:56

Dav schreef:
Broccoli schreef:
En gelukkig heeft de politie ook beaamd dat de vrachtwagenchauffeur fout was.

De politie doet geen uitspraken over wie fout was,de voa die onderzoekt dat.
Ik vind het erg vreemd dat de vrachtwagen fout is verklaard door enkel jou verhaal...
Als iemand een ongeluk heeft gehad en de politie het verhaal doet zal iedere mens (zoiezo 95%)de schuld bij de ander neerleggen,das menselijk.
Nu doe jij dat ook (daarmee wil ik je niet aanvallen)
maar er zijn geen getuigen,althans allemaal door gereden
en de vrachtwagen die kan zich ook niet verdedigen/verhaal doen want die is weg.
Overigens kan het zijn dat die echt niet door heeft dat die jou heeft geschamd waardoor jij bent gaan tollen.

[quote="Broccoli"]

Zo eindelijk iemand die beide kanten van het verhaal wil zien en niet gelijk gooit met termen als asociaal en misdrijf.

@TS: Ga met verhaal tijdstippen naar de politie, zij kunnen in dit verhaal het meeste voor je doen. Ga er niet gelijk maar vanuit dat iedereen hier schuld aan heeft behalve jij. Want hoe je het ook went of keert, het kan er bij mij niet in dat je niet eventueel gewoon stil kon gaan staan voor je links of rechts wat geraakt zou hebben. In mijn beleving ga je namelijk als je niet in kan voegen gewoon aan het einde van de strook stilstaan en niet koste wat het kost doorrijden. (en ja, ik rijd dagelijks op dit soort situaties en wegen. Daarom begrijp ik het ook niet)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 09:35

@Tatyana, het was dus geen invoegstrook; ik weet niet of je de foto van google maps gezien hebt, maar het was dus een baan die ophield, zeg maar een invoegstrook met een linker- en een rechterbaan. TS zat op die linkerbaan, die dan dus ophoudt, maar als er dan iemand rechts zit, kun je toch niet opzij!

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 09:38

Wow Nadien! Wat heftig.. Ik lees het nu pas..
Vind het echt verschrikkelijk voor je, lijkt me zo naar. Gelukkig ben jij er wel heel uitgekomen maar dit vergeet je niet snel denk ik..
Sterkte :(:)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 11:02

jee dit is heel heftig zeg!!
Ik lees alleen maar over de vrachtwagenchauffeur waar is die slome naartoe? Is die ook door gereden?
Ken het verhaal van de invoegstroken helaas maar al te goed.

Heb zelf ook een zwaar ongeluk gehad eind december waardoor ik de middenberm raakte, begon te tollen en met een klap tegen de vangrail van de vluchtstrook terecht kwam.
Ik zat na 2 dagen al in de auto.

een maand nadien ben ik te weten gekomen dat ik een gekneusd kaakgewricht heb. Ik raad je aan om toch langs de HA te gaan en extra op te letten als je pijn hebt die langer aanhoudt dan de 'gewone' spierpijn
Enne, zo snel mogelijk je wagen in!! Ik was in shock, ze hebben mij de auto moeten in sleuren maar ben met knikkende knieën achter het stuur gekropen en daar ben ik blij om

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 16:52

Door het soort invoegstrook kon de politie dat WEL zien.
Jezus, als ik fout was geweest had ik het heus wel gezegd hoor. Word nu echt een beetje pissig.
Ja, die vrachtwagenchauffeur is ASOCIAAL. Doorrijden na een aanrijding is een MISDRIJF! En JA hij heeft mij WEL GEZIEN! Pfffff.
En NEE, ik kon NIET STILSTAAN WANT DE STROOK WAS TE KORT EN MIJN REMWEG TE LANG. Denk je nou echt dat ik als ik anders kon ik het niet gedaan had?! Ja hoor, ik ging even testen hoe sterk mijn auto t.o de vrachtwagen was!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 11:29

Het spijt me maar je hebt de wet toch wel verkeerd op meid... jij deed een manoeuvre en degene die een manoeuvre uitvoert is ALTIJD in fout... Veranderen van rijstrook staat hieraan gelijk... ook al is dit omdat je huidige rijstrook ophoudt, dan nog ben je verplicht en geacht te gaan stilstaan op het einde van de rijstrook om dan (eens er plek genoeg is) rustig en hoffelijk in te voegen...

Dus hoe je het ook draait of keert, jij reed de vrachtwagen aan en niet de vrachtwagen jou... doordat jij hem aanreed kan ik me goed inbeelden dat die bestuurder jou dus echt niet gezien heeft... Horen al helemaal niet want een vrachwagen maakt een hels kabaal, een klap van een auto tegen zijn bumper zal hier heus niet boven gaan... ook voelen is onmogelijk, zo'n vrachtwagen is een tientonner... jouw auto voelde voor hem als een vliegje op een paardenrug...

Het is een jammer voorval en het is zonde van de auto en ik wil je nog veel beterschap wensen!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:05

Verkeer op de hoofdrijbaan heeft in nederland ook voorrang op de snelweg.
Toch is de vrachtwagen wel degelijk fout. Ongeacht of je schuldig bent is doorrijden na een aanrijding een strafbaar feit.

Overigens is het gewoon een rot plek en situatie. Voor je daar ziet dat er ruimte is op de hoofdrijbaan, zit je eigenlijk al te ver om nog te remmen of te stoppen. En als je stopt heb je nooit meer een kans om weg te trekken. Dus moet je er maar op vertrouwen dat andere je ruimte geven. En dat is gewoon jammer genoeg niet gebeurd. Stukje egoïsme in het verkeer... Maar hoeveel mensen gaan er wel opzij als er iemand op een korte invoegstrook aan komt?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:18

Heeft ook allemaal te maken met verkeersinzicht en reageren op elkaar (en dan niet met vingers oid) maar van te voren kijken wie wat gaat doen.
Vind het heel bot om 1persoon op deze manier het stempel van fout op te drukken.
Wederom,het verhaal is van 1kant.....

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:24

we vallen nu allemaal wel de vrachtwagenbestuurder aan, maar waarom heeft degene die rechts reed niet ingehouden? zodat TS er daar nog voor kon schieten
wat zijn we toch allemaal bezig met ons zelf op de weg, nederland is gewoon te klein voor al het verkeer

TS. als je last blijft houden van je klachten wel naar de dokter gaan. en ben je wel weer over hetzelfde stuk gereden weer? moet je niet te lang mee wachten hoor anders durf je straks misschien niet meer?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:29

Klopt, maar. ik denk dat dat nou juist het probleem is in Nederland. Het is hier zo vol, dat je eigenlijk niet geen verkeersinzicht kan hebben. (Moet het dus wel hebben).

En inderdaad het verhaal is maar van 1 kant en dat is de reden dat doorrijden na een aanrijding strafbaar is. Ts heeft haar kant vertelt, ik weet hoe het er daar uit ziet. Maar de andere partijen hebben niet de kans genomen om dat ook te vertellen wel.
Wettechnisch zal Ts best schuldig zijn (ze ontkent het ook niet echt in het verhaal). Maar er is een prachtig kapstok artikel in Nederland dat zegt dat je je overige verkeersdeelnemers niet in gevaar mag brengen. Dat is nu wel gebeurd. Ts d'r voorganger had meer gas kunnen geven, de vrachtwagen chauffeur z'n gas los kunnen laten, de persoon rechts van Ts had gas kunnen geven of kunnen remmen... Ts had geen oplos mogelijkheden en de rest is niet bereid iets te geven.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:39

Jij zag de vrachtwagen al aankomen toen je wilde invoegen...?
ik kijk altijd ruim vantevoren, nog voor ik op de voegstrook ben(mits je de oprit kan zien) hoe druk het is enz. enz....
Ik denk dat je in dit geval al beter wat rustiger had kunnen gaan rijden.
Maar dat is altijd achteraf gepraat, en van mensen die niet in dezelfde situatie zaten. Dus zie het als een tip.

Heb je getoeterd?
Geseind? Alarmlichten?
Aangegeven dat het dus een gevaarlijke situatie was.

Ik weet dat vrachtwagenchauffeurs niet altijd alles voelen en zien.... maar als hij je ziet tollen... dan stop je toch?

Er zullen vast getuigen zijn! Alleen lastig om die nu nog te gaan vinden...

gelukkig mankeer je niets, het had veel erger kunnen zijn!
Je auto is maar materiële schade....

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 13:02

Jolliegirl schreef:
maar als hij je ziet tollen... dan stop je toch?

Dat vind ik ook echt vreemd,niemand is gestopt en ondanks de drukte heeft ze niemand (gelukkig) geraakt,maar als er zoiets voor je neus gebeurt dan doe je toch wel iets??

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 13:04

Broccoli schreef:
Het was bij Amsterdam/Diemen.

Diemen/Muiden, bedoel je! :)

Sterkte met je nek.. :(:)

Het is ook niet een bepaald fijne weg om te rijden..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 13:12

Dav schreef:
Jolliegirl schreef:
maar als hij je ziet tollen... dan stop je toch?

Dat vind ik ook echt vreemd,niemand is gestopt en ondanks de drukte heeft ze niemand (gelukkig) geraakt,maar als er zoiets voor je neus gebeurt dan doe je toch wel iets??

Er reed 3 weken geleden voor mij iemand de oprit op(ja vanaf de snelweg een OPrit op.... die dacht dat het afrit was)
En die is bijna tegen een bord gedonderstraald omdat de oprit afgelopen was.. en hij dacht dat eht de afrit was... die dacht nog even snel mij in te halen.
Hij is in een slip geraakt... en in de berm beland.

Ik ben niet gestopt.
Als ik wel was gestopt was dit 400/500 meter verderop geweest, en ik ga in de spits NIET over de vluchtstrook lopen....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 13:22

Lijkt me niet zo vreemd dat je in wil voegen terwijl er een auto of iets aankomt. Dat heet ook invoegen. Er zijn alleen veel mensen die je niet voor willen laten gaan en dat is jammer. Ik ken het verhaal van de vrachtwagenchauffeur niet maar er rijden er vele rond die heerlijk brutaal zijn, want zij zijn groot...

TS, heel veel sterkte en let goed op jezelf!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 13:48

Goh gelukkig is het zo goed afgelopen!
Ik ga niet beoordelen of je iets anders had kunnen doen als dat gekund had had je het vast en zeker gedaan!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 13:53

Tooske schreef:
Goh gelukkig is het zo goed afgelopen!
Ik ga niet beoordelen of je iets anders had kunnen doen als dat gekund had had je het vast en zeker gedaan!

Precies, kan de rest dat ook effe bedenken, ts rijd toch niet expres tegen de vangrail :?
Iedereen reageerd anders en als de rest denkt allemaal perfect te rijden en al 2 km van tevoren weet wat er gaat gebeuren dan mag je het geheim hier wel vertellen....