Werken in een supermarkt/winkel, & de miserie der klanten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 23:49

Ojajoh schreef:
VinAx schreef:
Krijg ik zo'n sarcastische opmerking naar m'n hoofd, of ik haast heb. En dan zo minachtend lachen met zo'n arrogante rotkop. "Ja meneer, een beetje, ik had eigenlijk een kwartier geleden al gedaan, ziet u." Begint ie te zaniken, ja fijn he, weekend, zaterdagavond. En dan denk ik in mezelf: ja als jij nou gewoon betaald en mij m'n werk laat afmaken, kan MIJN zaterdagavond & weekend EINDELIJK ook beginnen. Echt, op zo'n moment zou ik willen dat ik dat ik gewoon m'n mening mocht spuien. Maar helaas.

haha ja die vraag had ik je waarschijnlijk ook wel gesteld...... :Y)

ja ben het met je eens dat het niet leuk is wat de klant doet op dat moment, en dat gedrag moet ook niet beloond worden
maar je wind je echt heel erg op als ik dit zo lees :=
je kan ook aangeven aan je baas dat je door klanten moet overwerken en die tijd graag betaald zou willen zien
zoniet? dan is het zijn taak om de klant eerder de winkel ui te bonjouren ;)

en niet boos worden, gewoon netjes overleggen....

Ik wordt ook helemaal niet boos hoor. Niet uitwendig dan toch :D Ik besef heel goed dat klanten een winkel vaak beoordelen op de persoon door wie ze bediend worden aan de kassa, en streef een goede indruk na. Ik wou via dit topic gewoon te weten komen, wie er nog soort gelijke ervaringen heeft :)

Die paar minuten overwerken maakt me op zich niet erg veel uit. Het is de manier waarop. Snap niet hoe iemand daar van kan genieten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:52

VinAx schreef:
Die paar minuten overwerken maakt me op zich niet erg veel uit. Het is de manier waarop. Snap niet hoe iemand daar van kan genieten.

Ja, die klant is natuurlijk de hele zaterdagmiddag aan het bedenken geweest hoe hij JOUW weekend kan vergallen :')

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 23:52

zap schreef:
Ja dus? Je maakt het jezelf gewoon erg moeilijk vind ik hoor :P. Sta er boven en help die klant zo snel mogelijk de winkel uit. Scheelt jou tijd en je hebt een blije klant. Maar je doet het uit principe niet, omdat je vind dat de klant niet genoeg meewerkt naar jou zin. Dan zorg je toch dat het wel naar jouw zin gaat? Dus meehelpen inpakken.

Wij hebben ook klanten die na sluitingstijd op hun dooie gemakje hun bomvolle kar komen afladen. Wij moeten bv ook wachten totdat alle klanten de winkel uit zijn voordat we de kassa's er überhaupt uit mogen halen. Als er dan zo'n klant kom, dan kan ik heel gemeen terug doen omdat die klant 'gemeen' tegen mij doet. Maar wat schiet ik als cassiere mee op? Helemaal niks. En dus helpen we met een aantal collega's die meneer zo snel mogelijk de deur uit. Wij blij, hij blij.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat een cassiere met zo'n mentaliteit bij ons snel de deur uit is hoor (kan hier verkeerd over komen hoor..). Klinkt erg cru en bot, maar klantvriendelijkheid is bij ons toch echt wat anders. Je zit er voor de klant en ja dan is het balen als het een keer wat later wordt, so be it. En natuurlijk denken wij dat soort dingen vaak zat en praten we er achteraf over met collega's en kunnen we dan hartelijk lachen, maar tegen de klant no way! De klant heeft gelijk (ook al is het niet zo) en probeer hem op een positieve manier de winkel uit te krijgen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar daar vallen jouw klanten nog lang niet onder hoor vind ik!

Dat probeer ik nou al de hele tijd duidelijk te maken. Ik val niet uit naar m'n klanten, blijf altijd vriendelijk. Ook als ze zo doen. Ik trek geen gezicht, lach nog eens lief, en wens hem nog een prettige avond ook. Ja, ik heb hem gevraagd of ie al wou betalen. Hij vond het leuker om moeilijk te doen, ook goed. Klant is koning, en mij zul je niet horen piepen tegen hem.

Het is gewoon in mezélf, dat ik al eens denk ' qlkdfbjqksdfbkqsdjbf@# ~~}> '

zap

Re: Werken in een supermarkt/winkel, & de miserie der klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:53

En waarom help je zo iemand niet mee inpakken? Omdat de klant zijn houding je niet aanstaat toch. Hij wilt eerst zijn boodschappen in de kar hebben, prima dan kan de klant dat krijgen ook (sneller dan hij met zijn ogen kan knipperen bij wijze van spreken). Hij blij, wij blij :)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 23:54

hestejente schreef:
VinAx schreef:

Ja, die klant is natuurlijk de hele zaterdagmiddag aan het bedenken geweest hoe hij JOUW weekend kan vergallen :')

Dat zeg ik toch helemaal niet :list:

Maar uiteindelijk doet ie wél moeilijk, en hij vind het nog leuk ook. Ik heb 500 fijne klanten, en 1 minder fijne. En ja, ik loop er hier over te zeiken, omdat dat alles lijkt wat er gelezen wordt.

Ja, ik wordt al eens slecht gezind van een klant.
En ja, soms denk ik al eens 'moest ik jou zijn..'

Maar zo'n dingen laat ik nooit merken, als ik aan het werk ben.
Nogmaals; ik was op zoek naar mensen met een soortgelijke ervaring.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:55

Oh maar ik ken die frustraties wel hoor.. Zit thuis ook altijd lekker te spuien tegen mn ouders, dan moet je t gewoon ff kwijt :+

Ohhhh wat irritant zeg! Tuuuurlijk, neem lekker de tijd op zaterdagavond kwart over 8...

Ik kom toch best een hoop tegen wat imo niks meer met wel of niet klantvriendelijk zijn te maken heeft hoor, vind dat klanten vaak weinig of geen respect meer hebben voor de winkel en de medewerkers. Je wordt altijd maar geacht alles te weten, alles te hebben, alles binnen 3 sec te regelen en altijd voor ze klaar te staan ook al is het na sluitingstijd. Oh ja, en of je ook nog lief kunt lachen. Als ik haast heb en bij bijv de mac kom, vraag ik wat er al klaar is, voorkomt een hoop irritatie van mijn kant en maakt t prettiger voor het mac-meisje, die er per slot van rekening ook niks aan kan doen dan ik haast heb. Als ik om 5 voor 8 bij de super aankom race ik de tent door, pak in recordtijd wat ik echt nodig heb en verontschuldig me tegen kassameisje dat ik laat ben. Als ik een vraag heb en de medewerker in kwestie het niet weet en aangeeft dat dat is omdat iets zn afdeling niet is of dat de winkel te groot is blablabla glimlach ik, grap er evt vriendschappelijk over en wacht netjes totdat degene die het wél weet gearriveerd is..

Ik bedoel, we werken toch bijna allemaal? We kennen de problemen toch bijna allemaal? Hoe moeilijk is het om vriendelijk te zijn tegen je medemens... Dat diegene nou toevallig werkt in de winkel waar jij bent zou niet uit mogen maken. Nee, vind echt dat veel klanten doodeenvoudig medewerker-onvriendelijk zijn tegenwoordig :+ Heb bij een ander baantje wel eens een aantal hele leuke en echt prettige klanten gehad, na een babbeltje bleken die stuk voor stuk ook in een soortgelijke winkel te werken.. Vind ik toch wel typisch dat dat zo opvalt hoor.. En tsja, als kassameisje strontchagerijnig zit te kijken glimlach ik evengoed en wens een fijne dag. Zo veel moeite is t niet en wie weet hoe veel jammerende kindjes voor ik kwam hun flesje lieten vallen :+

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 23:56

zap schreef:
En waarom help je zo iemand niet mee inpakken? Omdat de klant zijn houding je niet aanstaat toch. Hij wilt eerst zijn boodschappen in de kar hebben, prima dan kan de klant dat krijgen ook (sneller dan hij met zijn ogen kan knipperen bij wijze van spreken). Hij blij, wij blij :)

Simpel; omdat ze met 2 zijn. Kunnen ze best zelf af. Wij helpen normaal helemaal niet met inpakken, maar doen dit wel bij oudere mensen, of bv klanten die in een rolstoel zitten. De klant geeft zelf aan wanneer ie hulp wil, opdringen heeft ook geen zin.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:56

VinAx schreef:

nou blijkbaar wel ,want het staat heel duidelijk in je stukje omschreven hoe erg je het vind :+

en die mensen hebben waarschijnlijk zelf niet door dat ze dit doen, en al is het wel zo....dat jij je erover opwindt ,dat is hun pret dan....daar wil je toch niet aan toegeven??
je hebt echt meer jezelf ermee dan anderen hoor ;)

en als mensen gaan tieren tegen je kan je een aantal dingen doen

" moment mevrouw/meneer ik zal de bedrijfsleider even voor u roepen"

" beste klant als u iets rustiger praat dan kan ik uw klacht beter serieus nemen"

" u heeft helemaal gelijk meneer/mevrouw" en luistert voor de rest met half oor en gaat onverstoorbaar door met het oplossen van de fout

en je zoekt mensen met soortgelijke ervaring,maar ik heb 7 jaar in een supermarkt gewerkt,en gekke dingen meegemaakt
maar zulke kleine dingen als waar jij je over opwind, kon ik mij niet over opwinden hoor ;)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 00:00

amyz schreef:
Oh maar ik ken die frustraties wel hoor.. Zit thuis ook altijd lekker te spuien tegen mn ouders, dan moet je t gewoon ff kwijt :+

Ohhhh wat irritant zeg! Tuuuurlijk, neem lekker de tijd op zaterdagavond kwart over 8...

Ik kom toch best een hoop tegen wat imo niks meer met wel of niet klantvriendelijk zijn te maken heeft hoor, vind dat klanten vaak weinig of geen respect meer hebben voor de winkel en de medewerkers. Je wordt altijd maar geacht alles te weten, alles te hebben, alles binnen 3 sec te regelen en altijd voor ze klaar te staan ook al is het na sluitingstijd. Oh ja, en of je ook nog lief kunt lachen. Als ik haast heb en bij bijv de mac kom, vraag ik wat er al klaar is, voorkomt een hoop irritatie van mijn kant en maakt t prettiger voor het mac-meisje, die er per slot van rekening ook niks aan kan doen dan ik haast heb. Als ik om 5 voor 8 bij de super aankom race ik de tent door, pak in recordtijd wat ik echt nodig heb en verontschuldig me tegen kassameisje dat ik laat ben. Als ik een vraag heb en de medewerker in kwestie het niet weet en aangeeft dat dat is omdat iets zn afdeling niet is of dat de winkel te groot is blablabla glimlach ik, grap er evt vriendschappelijk over en wacht netjes totdat degene die het wél weet gearriveerd is..

Ik bedoel, we werken toch bijna allemaal? We kennen de problemen toch bijna allemaal? Hoe moeilijk is het om vriendelijk te zijn tegen je medemens... Dat diegene nou toevallig werkt in de winkel waar jij bent zou niet uit mogen maken. Nee, vind echt dat veel klanten doodeenvoudig medewerker-onvriendelijk zijn tegenwoordig :+ Heb bij een ander baantje wel eens een aantal hele leuke en echt prettige klanten gehad, na een babbeltje bleken die stuk voor stuk ook in een soortgelijke winkel te werken.. Vind ik toch wel typisch dat dat zo opvalt hoor.. En tsja, als kassameisje strontchagerijnig zit te kijken glimlach ik evengoed en wens een fijne dag. Zo veel moeite is t niet en wie weet hoe veel jammerende kindjes voor ik kwam hun flesje lieten vallen :+

Ik ga heel eerlijk zijn, voor ik in de winkel werkte, was in zelf ook veel onvriendelijker tegen kassiersters. Zuchten en blazen als ze iets moest opzoeken en het wat lang duurden, in mezelf vloeken als ze een artikel te veel had gescand,.. Allemaal dingen die je pas begrijpt als je in een winkel werkt.

Ik vind de meeste klanten echt ok, ook al zegt de helft niks terug op mijn 'goededag'. Maakt me niet zo veel uit. Het is gewoon jammer dat ze, zoals je zei, niet beseffen dat wij niet alles weten/weten staan/kunnen regelen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:01

We hebben duidelijk een hele andere mening van klantvriendelijkheid :j en onze winkel ook :j. Om een punt te noemen, je wacht niet op de klanten die om hulp vragen maar je bent deze vraag voor en je biedt het zelf aan.

En die reactie van dat doen we normaal nooit, slaat ook nergens op imo. Ik loop ook nooit van mijn kassa af (mogen wij niet) om prijzen te checken, maar moet je eens opletten hoe snel ik kan lopen als het kwart over 8 is. Ja, ik wil ook naar huis en probeer daardoor zo snel mogelijk een klant tevreden de winkel uit te krijgen :)

Ik kan me over deze dingen ook echt niet druk maken hoor. Ik heb echt gekke dingen meegemaakt en ik ben denk ik 1x boos geworden tegen klanten (jongelui die de tent zowat afbraken).

Adem in, adem uit :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:05

hestejente schreef:
VinAx schreef:

Sorry, maar om 10 voor 8 op een zaterdag een supermarkt in stappen vind ik ook echt van de zotte. Die mensen willen ook naar huis hoor :')

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 00:05

Ojajoh schreef:
VinAx schreef:

nou blijkbaar wel ,want het staat heel duidelijk in je stukje omschreven hoe erg je het vind :+

en die mensen hebben waarschijnlijk zelf niet door dat ze dit doen, en al is het wel zo....dat jij je erover opwindt ,dat is hun pret dan....daar wil je toch niet aan toegeven??
je hebt echt meer jezelf ermee dan anderen hoor ;)

en als mensen gaan tieren tegen je kan je een aantal dingen doen

" moment mevrouw/meneer ik zal de bedrijfsleider even voor u roepen"

" beste klant als u iets rustiger praat dan kan ik uw klacht beter serieus nemen"

" u heeft helemaal gelijk meneer/mevrouw" en luistert voor de rest met half oor en gaat onverstoorbaar door met het oplossen van de fout

en je zoekt mensen met soortgelijke ervaring,maar ik heb 7 jaar in een supermarkt gewerkt,en gekke dingen meegemaakt
maar zulke kleine dingen als waar jij je over opwind, kon ik mij niet over opwinden hoor ;)

Ik verontschuldig mezelf altijd meteen voor eender welke fout, een foute prijzing ofzo, en hang ondertussen al aan de telefoon de oplossing te zoeken. Ik luister altijd naar hun klachten, en geef hierop vriendelijk antwoord. Bij de meesten is dit genoeg. Het zijn die paar gevallen voor wie dit niet is, die ik hier heb neer getypt.

Als ze echt niet willen luisteren -hoe redelijk je ook bent, bij sommige krijg je er gewoon geen speld tussen-, leg ik ze uit dat ze aan het onthaal terecht kunnen met hun klachten. Of, als ze willen, kan ik mijn verantwoordelijke bellen, zodat die ze te woord kan staan.

Ik vind overwerken voor een fijne klant geen enkel probleem. Maar als de laatste een minder fijne klant is, sja, daar wordt m'n humeur niet beter op.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:08

Zeg mensjes die hier zo lekker tegen VinAx aan het discussiëren zijn.... is het bij jullie wel eens opgekomen dat dit topic JUIST bedoeld is om even lekker te zeiken over asociale mensen?

Ik ben het met VinAx eens dat als je zo laat nog gaat winkelen je vrij asociaal bezig bent, andere mensen willen ook graag naar huis. Haast je gewoon even rot om je spullen te pakken, dank ze op hun blote knieen dat je uberhaupt nog naar binnen mocht en ga als de sodemieter naar huis :+

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 00:09

zap schreef:
We hebben duidelijk een hele andere mening van klantvriendelijkheid :j en onze winkel ook :j. Om een punt te noemen, je wacht niet op de klanten die om hulp vragen maar je bent deze vraag voor en je biedt het zelf aan.

En die reactie van dat doen we normaal nooit, slaat ook nergens op imo. Ik loop ook nooit van mijn kassa af (mogen wij niet) om prijzen te checken, maar moet je eens opletten hoe snel ik kan lopen als het kwart over 8 is. Ja, ik wil ook naar huis en probeer daardoor zo snel mogelijk een klant tevreden de winkel uit te krijgen :)

Ik kan me over deze dingen ook echt niet druk maken hoor. Ik heb echt gekke dingen meegemaakt en ik ben denk ik 1x boos geworden tegen klanten (jongelui die de tent zowat afbraken).

Adem in, adem uit :D

Als ik de winkel in moet om een prijs te chekken, loop ik de benen van onder m'n lijf. Want willen of niet, mijn klant is koning.

Ik kan toch niet elke klant helpen inpakken? Dat doen we helemaal niet.. Echt niet hoor. Ik pas mijn snelheid aan aan de klant, een klant die alleen is zal nooit artikels rond zijn oren zien vliegen, ik werk op zijn tempo. Ja, soms help ik. Maar echt, dat is de keuze van zijn klant. In al die maanden dat ik daar werk, heb ik nog geen 10x helpen inpakken. Nu weet ik helemaal niet of je uit NL of BE komt? In BE doen ze dit niet echt.. Toch zeker niet in supermarkten.. Misschien ligt het daar aan..

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 00:10

JessAndHope schreef:
Zeg mensjes die hier zo lekker tegen VinAx aan het discussiëren zijn.... is het bij jullie wel eens opgekomen dat dit topic JUIST bedoeld is om even lekker te zeiken over asociale mensen?

Ik ben het met VinAx eens dat als je zo laat nog gaat winkelen je vrij asociaal bezig bent, andere mensen willen ook graag naar huis. Haast je gewoon even rot om je spullen te pakken, dank ze op hun blote knieen dat je uberhaupt nog naar binnen mocht en ga als de sodemieter naar huis :+

Ja, dat was nou inderdaad de bedoeling, dankjewel!

Ik laadt m'n spullen NOOIT in zakken als ik aan de kassa sta; eigenlijk. En zeker niet rond sluitingstijd, ik pleur alles gewoon m'n kar in en sorteer wel in de auto :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:14

Volgens mij mis je mijn punt gewoon. Het gaat niet zozeer om het inpakken of het rennen voor een prijs, het gaat erom dat als een klant de houding je niet aan staat, je blijkbaar niet bereid om deze klant wel snel verder te helpen (en dus naar huis en jij naar huis, maar blijkbaar is het teveel gevraagd de klant snel weg te helpen, omdat je zelf naar huis wilt...klantvriendelijkheid...). En of ze dan wel of niet iets doen, daar gaat het toch niet om? Het is dan puur een principekwestie, maar dat maakt om 10 over 8 toch niet meer uit?

Maargoed, dat zijn dus net die punten welke ik schaar onder klantvriendelijkheid en onze winkel ook. En daar verschillen we blijkbaar in :j

Ik snap het doel van het topic, maar zeurklanten zijn blijkbaar niet in iedereen zijn ogen zeurklanten :).

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:18

VinAx schreef:
JessAndHope schreef:

Ja, dat was nou inderdaad de bedoeling, dankjewel!

Ik laadt m'n spullen NOOIT in zakken als ik aan de kassa sta; eigenlijk. En zeker niet rond sluitingstijd, ik pleur alles gewoon m'n kar in en sorteer wel in de auto :D

Tenzij je super snel bent :o Ik kan in een razend tempo alles ordenen op 'koelkast, vriezer, schuur, kelderkast' en het netjes ordelijk in de tas stapelen en nog dusdanig snel dat de kassiere me niet bij weet te houden :') Dan mag het wel :j

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 00:26

JessAndHope schreef:
Tenzij je super snel bent :o Ik kan in een razend tempo alles ordenen op 'koelkast, vriezer, schuur, kelderkast' en het netjes ordelijk in de tas stapelen en nog dusdanig snel dat de kassiere me niet bij weet te houden :') Dan mag het wel :j

Daar ben ik het helemaal mee eens :D

En Zap: ja, daar verschillen we dan inderdaad in. Voor een fijne klant ga ik heel ver, voor eentje die om kwart over 8 sarcastisch komt doen, niet. Helaas, zo ben ik gewoon niet.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:29

Shiiiiit zag onderlaatst een mooie uitdrukking daarover :') (was dat hier? Vast wel, ik slijt mn dagen hier de laatste tijd :o)

Klant is koning, maar koningen... huppeldepup... iets met 'zeuren niet' ofzo....

:j Was een leuke iig

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:52

Heel herkenbaar dit topic!
Heb sinds mn 15e bijgewerkt in de supermarkt. Vanaf mn 17e in de MCD bij ons in de stad.
Van juli 2011 tot en met oktober 2011 4 hele maanden fulltime gewerkt, 40 a 45 uur per week := .
Wat een drama was dat als ik er nu aan terugdenken. Het werk was nog best wel leuk (ik werkte op alle afdelingen afwisselend, vaak 2 dagen brood, 1 dag vleeswaren, 1 dag vullen/zuivel en 1 dag slagerij en dan inval kassa tussendoor), maar die klanten!!
Echt vaker dan je denkt zijn het van die asociale mensen, altijd wat te zeiken, vreten alle hapjes per 10 stuks tegelijk op, gooien producten kriskas ergens neer! :(

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:25

JessAndHope schreef:
Shiiiiit zag onderlaatst een mooie uitdrukking daarover :') (was dat hier? Vast wel, ik slijt mn dagen hier de laatste tijd :o)

Klant is koning, maar koningen... huppeldepup... iets met 'zeuren niet' ofzo....

:j Was een leuke iig

Ik ken er nog één, de klant is koning, maar wij zijn keizer :o
Als ik een zure klant heb aanmijn toog heb die het niet nodig vind om een beetje vriendelijk te zijn dan ben ik nog eens exctra vriendelijk en benadruj ik dat, in de hoop dat hun euro valt

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:38

haha hoe herkenbaar, , ik werk aan de kassa bij de Plus in dat dorp is een tehuis voor moeilijke kinderen , nou moeilijk? schandalig zijn die zo brutaal asociaal jatten alles wat los en vast zit , worden agressief als ze geen sigaretten krijgen , zijn immers nog geen 16, en dan die oudjes ma janog wat een brutaliteit hebben die zeg altijd dat gezeur over zegels en ze menen ook nog dat je alles onthoud en als je vraagt of ze zegeltjes willen en je bent vergeten dat ze niet sparen flippen ze helemaal , of dat gezeur als je wat te snel bent , en dan weer gezeur als het te langzaam gaat , nooit is het goed .

Maar ik heb ook hele leuke klanten, is zo'n oudere man die komt altijd sochtens vragen hoelaat ik pauze heb, dan roken we buiten samen een sigaret, word overal uitgenodigt voor op de koffie of een stuk vlaai te eten hihi , dat is dan wel weer leuk .
Maar loop ik zo op een vrijdag door het dorp dan kan ik niet rustig over straat lopen van alle kanten word ik aan gesproken

Maar dan heb je weer mensen en daar heb ik echt een hekel aan die gooien zo onverschillig hun geld op de band dan kun je alles bij elkaar rapen grrrr, en dan geef ik hun heel uitdrukkelijkjk wisselgeld heel netjes in hun handen hihi,

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:48

Wow wat een frustatie! Haha weet je zeker dat achter de kassa werken iets voor jou is?! :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:51

Oh smijten met geld idd! Ook veel van die klanten, die pleuren dan hun geld gewoon neer. Vaak nog al pratend met hun collega, gooien snel t geld neer en gaan de rest van de tijd staan handje ophouden voor t wisselgeld. Hoe bedoel je onbeleefd? Zeg dan altijd met iets meer nadruk hoeveel t kost, ga heeeeel rustig t wisselgeld pakken (je wacht maar ff met je uitgestoken handje) en ga vervolgens erg nadrukkelijk terugtellen en ze een smakelijk eten en ''een fijne dag nog hoor meneer'' wensen :') Tijdje vaste locatie gehad (ambtenaren, kan je helemaal je lol op) en meestal was die tactiek maar 1 of 2 keer nodig waarna ze heel netjes t geld neerlegden of aan me gaven en geduldig wachtten tot ik wisselgeld had gepakt :P Een collega van me gooit t wisselgeld gewoon terug als de klant met zn geld gooit, mja, dat vind ik dan ook weer niet netjes..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:57

amyz schreef:
Oh smijten met geld idd! Ook veel van die klanten, die pleuren dan hun geld gewoon neer. Vaak nog al pratend met hun collega, gooien snel t geld neer en gaan de rest van de tijd staan handje ophouden voor t wisselgeld. Hoe bedoel je onbeleefd? Zeg dan altijd met iets meer nadruk hoeveel t kost, ga heeeeel rustig t wisselgeld pakken (je wacht maar ff met je uitgestoken handje) en ga vervolgens erg nadrukkelijk terugtellen en ze een smakelijk eten en ''een fijne dag nog hoor meneer'' wensen :') Tijdje vaste locatie gehad (ambtenaren, kan je helemaal je lol op) en meestal was die tactiek maar 1 of 2 keer nodig waarna ze heel netjes t geld neerlegden of aan me gaven en geduldig wachtten tot ik wisselgeld had gepakt :P Een collega van me gooit t wisselgeld gewoon terug als de klant met zn geld gooit, mja, dat vind ik dan ook weer niet netjes..

daar hadden wij een perfect plekje voor :Y)
wij hadden een plastic toonbankje met een kuiltje speciaal voor het losgeld, dan stonden ze links met uitgestoken hand te wachten (en te druk met andere zaken natuurlijk) en dan legde ik het wisselgeld keurig in het kuiltje neer :D :Y)
kunnen ze niks van zeggen, is ook niet zeer bot, maar leuk vinden doen ze het niet en dan gaan ze wel leren opletten :P