Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:48

MarliesV schreef:
Bijvullen bij Ikea van de ijshoorntjes is niet toegestaan. En het drinken is alleen als je ook eerst een beker drinken hebt gekocht. Kan daar echt niet tegen.

Ik heb nog nooit een ijsje gegeten bij de Ikea, maar ik dacht eigenlijk dat je juist je ijsje wel mag bijvullen :o

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:49

Illusion schreef:
[***] schreef:
toen ik laatst naar huis fietste van mijn werk, kwam er een auto langs. Deze had expres zijn ruitensproeiers opzij gezet en ik kreeg dus een volle lading ruitenvloeistof over mij heen!
zij zaten veilig in hun auto dus kon ze ook niet te grazen nemen -:(-

hahaha dat vind ik wel humor eigenlijk :')

kan je vertellen dat ik de humor er niet van in zag met ruitenvloeistof in mijn ogen..... :roll:

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:50

wat ik ook aso vind wat ik persoonlijk nog nooit heb meegemaakt, maar wel mensen in mijn buurt;

Het type ik rijdt in een dikke bak dus de weg is van mij die vervolgens met mach 4 langs je paard/pony rijden waardoor pony/paard een strap geeft. Gevolge: deuk in dikke bak...kerel kwaad...is de pony/paard zen schuld...

I <3 people who drive slow past horses

Lalee_

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:53

Mensen in de trein die hun tas op de stoel naast hun leggen!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:53

Van de week nog, komen 3 honden op mijn hond afgestormd en nergens een baas te bekennen, mijn hond was aangelijnd (mogen daar ook niet los lopen) en roep dat diegene zijn/haar honden bij zich moet houden.
Krijg ik na een paar minuten toen eindelijk de eigenaar er aan kwam sjokken toch een grote bek dat ik niet moet zeiken want haar honden doen immers niets terwijl ik aardig wat moeite moet doen om mijn hond kalm te houden. 8)7

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:54

Charaz schreef:
Morfeo schreef:
Het meest asociale....het bijvullen van je hoorntje met ijs bij de Ikea of het vullen van je bidon met frisdrank(eveneens bij de Ikea)

Dat mag bij ikea, gratis navullen?

De ijshoorntjes toch niet, lekker hygienisch.[/quote]

Nee, de ijshoorntjes niet nee :=

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:54

Skygirl schreef:
Kinke schreef:

En dat vind ik dan minstens zo asociaal. Politieagentje spelen. Als er een auto van de hulpdiensten langsmoet dan is de vluchtstrook dus wel geblokkeerd.

Lijkt me dat ze dat alleen doen wanneer ze zo'n auto zien aankomen en dan wel zo zodat ze voor hulpdiensten nog wel aan de kant kunnen. Ze hoeven er niet helemaal op te staan om de weg voor zo'n auto te blokkeren.

So what? Als iedereen zich overal zo mee gaat bemoeien is het einde zoek toch?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:55

Lalee_ schreef:

Doe ik ook als het nog kan... anders kan ik niet werken in de trein en ik heb de treintijd wel nodig. Maar uiteraard haal ik hem weg als iemand naast me wil komen zitten hoor :)

Bellona_K

Ik vind heel veel dingen die worden genoemd gewoon humor.

Sommige mensen zijn echt asociaal, maar veel mensen zijn tegenwoordig te snel op hun teentjes getrapt en maken zich overal druk om.

Bijv. gehandicapten benadelen is echt not done, maar stiekem eten meenemen van een buffet of ijsjes bijvullen of op een drukke dag iets met kleingeld afrekenen.. Kom op zeg! :+ Waar maak je je druk om, denk ik dan. Probeer eens wat meer de humor van dingen in te zien! :)

furious

Morfeo schreef:
Charaz schreef:

Het meest asociale....het bijvullen van je hoorntje met ijs bij de Ikea of het vullen van je bidon met frisdrank(eveneens bij de Ikea)

Dat mag bij ikea, gratis navullen?

De ijshoorntjes toch niet, lekker hygienisch.[/quote]

maar moet je dan zelf je hoortje vullen? Ik snap hem niet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:56

Nog iets asociaals en typisch nederlands. Bij plekken waar je moet ritsen degene op de linkerbaan er niet tussen laten...want...stel je voor dat er 1 auto voor je gaat en je 10 seconden later thuis bent. Als gevolg hiervan probeert iedereen op de linkerbaan al halverwege of zo snel als het gaat zich tussen de rij op de rechterbaan te proppen waardoor men plots op de rem moet en alles vastloopt.

Kinke

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:57

Bellona, je ijshoorntje opnieuw vullen is gewoon goor voor de volgende persoon. Heeft niets met humor te maken maar met fatsoen naar je medemens.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 15:57

Kinke schreef:
Nog iets asociaals en typisch nederlands. Bij plekken waar je moet ritsen degene op de linkerbaan er niet tussen laten...want...stel je voor dat er 1 auto voor je gaat en je 10 seconden later thuis bent. Als gevolg hiervan probeert iedereen op de linkerbaan al halverwege of zo snel als het gaat zich tussen de rij op de rechterbaan te proppen waardoor men plots op de rem moet en alles vastloopt.

Aan de andere kant is het ook aso en typisch Nederlands om met 100km/h door te scheuren naar het einde van de invoegstrook als het al weet ik hoe ver stil staat, om er daar perse, direct, tussen te willen.

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:58

Jongeren die schreeuwend en scheldend de mac donalds binnen komen, en dan vervolgens ook nog even voor een bejaarde man gaan staan. :(

En jongens die het leuk vinden om een blinde man te laten schrikken door tegen zijn stok aan te trappen. :(

Oja ik heb ook nog een keer gehad dat de disco net was afgelopen en ik kon mijn jas niet vinden.
Ik loop uiteindelijk naar buiten, en ja hoor daar hangt mijn jas in de boom.
Helemaar goor van alle tuf. 8)7
Laatst bijgewerkt door 1906 op 12-04-11 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Crista

Het meest asociale? Heb je ff??

Pas nog, reed op de scooter, wilde net een fietser in gaan halen toen die ineens linksaf sloeg, zonder zijn hand of iets uit te steken, ik moest zo hard in de remmen dat ik onderuit ben gegaan met mijn scooter, en die fietser? Die keek om en reed vervolgens gewoon door! ZOOOO asociaal! :x

Of op mijn werk: mensen die "even een kers willen proeven"! Ze vragen pas of het mag als ze hem al in hun mond hebben zitten! Ik werk in een groente winkel en wij hebben soms best exclusieve soorten fruit liggen en tja, die zijn nou eenmaal duur.... Op zich niet zo heel erg als iemand iets kleins wil proeven, maar wel als 100 mensen dat elke dag doen, zonder te vragen en je kersen hebt liggen van 6,95 voor 250 gram! (komt dus neer op 30 cent per kers zo ongeveer). En het mooiste dan nog! "Nee ze zijn toch niet zo lekker, tot ziens!" En dan weglopen zonder ook maar IETS te kopen!! :roll:

Of als we op mijn werk een meloen hebben aangesneden om te proeven, sommige mensen gaan half staan lunchen bij zo'n bakje. En dan nemen ze nog een stukje voor Pietje, en voor Jantje en voor Klaasje en Marietje mee, want die vinden het vast ook HEEEERLIJK! Maar kopen? Ho maar! :n

Of als ik op mijn werk mensen gedag zeg: "Goede dag mevrouw/meneer" Dan kijken ze je aan met een gezicht van "hoe durf je tegen me te praten?" en lopen vervolgens zonder iets te zeggen weer door... _-:(

Of mensen die aan komen lopen (ook weer bij mijn werk) en meteen beginnen met: "Doe maar 1 kilo handperen, 1 winterpeen en 6 witlofjes". Dan zeg ik altijd: " U ook een goede dag, wat kan ik voor u doen mevrouw/meneer?" Meestal bieden ze dan wel hun excuses aan maar toch... vind het wel erg asociaal om iemand niet eens gedag te zeggen!

Moet ik nog even door gaan of is het genoeg zo? :o

Doordat ik zelf in een winkel werk en me regelmatig erger aan klanten ben ik zelf in winkels altijd erg vriendelijk, kunnen mensen in winkels vaak wel erg waarderen :)

Coconut

Jukurensha schreef:
MarliesV schreef:
Bijvullen bij Ikea van de ijshoorntjes is niet toegestaan. En het drinken is alleen als je ook eerst een beker drinken hebt gekocht. Kan daar echt niet tegen.

Ik heb nog nooit een ijsje gegeten bij de Ikea, maar ik dacht eigenlijk dat je juist je ijsje wel mag bijvullen :o

Snap je zelf niet dat dit héél erg onhygiënisch is? :=

Wat ik zelf heel asociaal vindt zijn sommige bejaarden op de markt. Die komen dan snel aanrennen bij de groente en fruitkraam en maar schreeuwen dat ze eerst zijn! En praten ze over de jeugd van tegenwoordig :oo

Anne_mieke88

Kinke schreef:

Ritsen op plekken dat het is toegestaan, ok, ik zorg ook voor genoeg ruimte voor diegene die willen ritsen...
Maar mensen die op de linkerbaan langs je heen scheuren om maar op het laatste moment er hem ff tussen te proppen...daar ga ik echt niet voor aan de kant.. O:)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:59

_Arwen_ schreef:
Lalee_ schreef:

Doe ik ook als het nog kan... anders kan ik niet werken in de trein en ik heb de treintijd wel nodig. Maar uiteraard haal ik hem weg als iemand naast me wil komen zitten hoor :)

Ik ook hoor, ik heb zo vaak dat er een (stinkend :') ) iemand naast mij komt zitten terwijl er een meter verderop nog veel plekken vrij zijn .. Gister zat ik even niet op te letten, had muziek in mijn oren en zat uit het raam te kijken. Ging er notabene iemand OP mijn tas zitten :( nou toen werd ik wel even pissig hoor.

Ik heb trouwens ook een keer een vol bierblikje keihard op mijn rug gekregen toen ik snachts door de stad fietste. Heb er een mooie bloeduitstorting aan over gehouden, blikje spatte open op mijn rug :=

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:01

Vjestagirl schreef:
Aan de andere kant is het ook aso en typisch Nederlands om met 100km/h door te scheuren naar het einde van de invoegstrook als het al weet ik hoe ver stil staat, om er daar perse, direct, tussen te willen.

Ik zou het fijn vinden als het ook in Nl verplicht wordt om tot het einde van de invoegstrook door te rijden, dan weet iedereen tenminste waar hij in moet voegen, dat invoegen halverwege of wanneer er een ienieminigaatje is, werkt te verwarrend. Je doet echt niets fout door op de linkerbaan te blijven rijden, das ook weg.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:02

Te gek m an, in drie kwartier 3 pagina's vol! Een klapper, dit topic. Ga eerst eens even lezen naar de a-sociale verhalen van anderen.

De LIDL binnenlopen met je brommerhelm op, staat die er al?

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:02

Ik leg ook altijd mijn tas op de stoel naast mij. Zit een laptop in en boeken. Dus ga ik niet de hele tijd vasthouden. Maar als iemand wil zitten haal ik hem wel weg.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:03

Vjestagirl schreef:
Kinke schreef:

Newsflash!!!!!!! Daar is zo'n ritsstrook nu net voor bedoeld, dat de linkerbaan geheel gebruikt wordt. Ik heb het niet over gewone invoegstroken maar die stroken waar zo'n prachtig blauw bord bij staat dat je moet ritsen. En dit is dus wat ik bedoel met typisch nederlands gedrag.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:03

Kaka schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik zou het fijn vinden als het ook in Nl verplicht wordt om tot het einde van de invoegstrook door te rijden

Volgens mij is het redelijk gebruikelijk om (als er file of langzaamrijdend verkeer is) door te rijden tot het einde van de invoegstrook. Tenminste dat doe ik altijd, ik vind het zeker niet aso :n

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:04

Vjestagirl schreef:
Je móet ook doorrijden tot het eind van de invoegstrook. Als je dat niet doet veróórzaak je files.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:04

jamiroquai schreef:
Te gek m an, in drie kwartier 3 pagina's vol! Een klapper, dit topic. Ga eerst eens even lezen naar de a-sociale verhalen van anderen.

De LIDL binnenlopen met je brommerhelm op, staat die er al?

8)7 schaamt zich nu diep...

ik geef toe dit doe ik ook wel eens...:')

(niet zozeer de LIDL maar bijvoorbeeld met tanken ofzo...))