Eerste dier dood gereden, hoe reageerde jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:46

Frank schreef:
Een eend is niet van een gezinnetje.
Ja, misschien dat er wat kuikens rondzwemmen, maar wat doe je er aan!

Er wordt hier gevraagd hoe men reageert. Dus dan geef ik mijn eerlijke antwoord... Wordt er niet warm of koud van.

En ik zeg ook alleen maar wat ik daar van vind. :)

laura1987

Re: Eerste dier dood gereden, hoe reageerde jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:50

Ik reed 80 op de weg toen er ineens een vogel voor mijn auto vloog, ik dacht nog gelukkig hij is op tijd weg maar helaas draaide hij om vanwege een tegenligger en vloog weer voor mijn auto. Ik kon niet remmen vanwege auto's achter me, heb me er wel rot om gevoeld maar niet om gehuild. Dit was gelukkig de enige keer dat ik niets meer kon doen voor een dier wat voor mijn auto kwam. Eigenlijk kan ik altijd wel uitwijken of remmen, maar helaas dit keer niet en vind mijn eigen leven en dat van andere medeweggebruikers toch iets belangrijker dan dat van een vogeltje.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:13

Frank schreef:
Een eend is niet van een gezinnetje.
Ja, misschien dat er wat kuikens rondzwemmen, maar wat doe je er aan!

Er wordt hier gevraagd hoe men reageert. Dus dan geef ik mijn eerlijke antwoord... Wordt er niet warm of koud van.

Dus als jij een mens zonder gezin en familie aanrijd maakt het ook niet uit? :') Want het is toch geen mens van een gezinnetje? :+
Wat een slecht argument zeg :')

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:18

Wij hebben een keer een reigen aangereden. Wat een klap was dat! Beestje klapte tegen de grill van ons busje en het was op de snelweg, dus was waarschijnlijk meteen dood. Geen mogelijkheid om om te keren.

Thuis gekeken. Grill kapot en overal bloed en veertjes.. :n

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:20

Ik kan het mis hebben, maar... ging het hier niet over dieren?
-bekijkt de titel nog eens- Ja! Het gaat over dieren!

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:21

Mijn hond is ook een keer aangereden, die heeft er wel degelijk van geleerd.. Als je nu ''autooo'' zegt duikt ze aan de kant :Y)

Ik heb een keer een kat aangereden, verschrikkelijk vond ik het. Hij dook 2m voor mijn auto (ik reed 50 ofzo) ineens uit het hoge gras, ik nog een ruk aan het stuur maar voelde dat ik hem raakte.. Auto aan de kant, ik was in tranen, hyperventileren.. Mensen die in de auto zaten hebben omgekeken, zagen hem rollen.. Gelukkig heb ik dat zelf niet gezien! We hebben toen met 5 man de bermen afgezocht en de bosjes naast de weg, maar niks gevonden.. Dus weet nog steeds niet of hij het overleefd heeft :-(

Verder is er wel eens een konijn plots ervoor gesprongen, ik vol in de ankers, toen huppelde hij vrolijk onder m'n auto vandaan, pfoehhh! hartverzakking!

Vind een vogel of wat dan ook wel minder erg dan als je een kat aanrijdt.. Zo'n beestje heeft toch een baasje die er kapot van is als hij dood langs de weg gevonden wordt.. Of erger, zwaargewond teruggevonden wordt..

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:22

Frank schreef:
Ik kan het mis hebben, maar... ging het hier niet over dieren?
-bekijkt de titel nog eens- Ja! Het gaat over dieren!

Het is een vergelijking, en voor sommige mensen staan dieren en mensen gelijk. Ik vind jou ook ontzettend harteloos overkomen maargoed, zo voel jij je erbij. Ik heb weer andere emoties. Je zal het niet expres doen neem ik aan. Vind dit een beetje een nutteloze discussie dus zullen we het hierbij laten?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:25

Ik heb vorige week met een vriendinnetje een kat aangereden. Ik reed zelf gelukkig niet maar god wat ben ik geschrokken. Hij stond in de berm en volgens die vriendin zei ik nog: 'Kijk, een poesje!' Maar kan het me niet meer herinneren. Maar we zagen die kat en eigenlijk precies op dat moment schoot hij voor de auto. Vriendinnetje heeft nog heel hard geremd (inclusief remspoor) maar ik voelde hem aan mijn kant onder het wiel door bobbelen. We waren echt ontzettend geschrokken en enigszins van slag. Maar toch maar omgedraaid, langzaam die kant weer opgereden. Toen zagen we zo'n hoopje al liggen en dachten we dat hij dood was. Alleen toen bleek hij nog te bewegen. Stiekem had ik gehoopt dat hij dood was, dan is het in ieder geval klaar over. Maar hij lag te stuiptrekken en te doen en we hadden eigenlijk geen idee what to do. Dus toen zijn we blijven staan, alarmlichten aan en heb ik enigszins overstuur m'n pa gebeld.
Wij wachten en af en toe kijken of hij nog leefde. Dat was zo want hij bewoog z'n staart nog af en toe en ademde heel onregelmatig en oppervlakkig. M'n vriendinnetje wilde ngo persé de auto uit maar dat mocht ze niet van mij omdat ze die kat hooguit alleen in paniek kon brengen en ze toch niks voor hem kon doen.
Tegen de tijd dat m'n vader er was bewoog hij eigenlijk niet meer. Toen dachten we dat hij dood was maar volgens m'n vader stuiptrekte (?) hij nog steeds en toen zijn wij even een eindje verderop gaan staan met onze rug ernaar toe en heeft m'n papa hem een klap met de schop gegeven zodat hij echt dood was. En ik vond het echt zo naar, dat geluid van die schop die neerkomt. Maar hij was iig uit z'n lijden verlost en m'n vader heeft hem laten liggen, zodat z'n baasje (als hij die heeft) iig weet waar hij is.
Vervolgens hebben we beiden nauwelijks geslapen. Het was echt een hele nare ervaring. Hoop dat nooit meer mee te maken. Ook vooral het idee dat die kat daar heeft liggen creperen en dat hij misschien ergens een baasje heeft die naar hem op zoek is... Bah.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:28

mijn eerste dier was een zwaluw... tjah dat ik dat nog weet is eigelijk zot maar vond het eigelijk wel fvreselijk...

maar me 2de dier heb ik dan niet doodgereden maar was nog verschrikkelijker.

toen reed ik een kat aan dus ik helemaal overstuur was heel vroeg op de morgen dus stond vol op in de remmen. maar toch had ik de kat tegen me auto.
dus ik snel me auto aan de kant een gaan kijken. toen zag ik de kat wel zitten maar jah kwam niet naar me toen..
ik reed toen naar een training toe dus heb uurtje getraind en die weg weer terug gereden.
toen even gekeken of ik hem zag..
toe stopte er toevallig een man bij een huis dus vroeg of hij een rode kat had. dus uitgelegd waarom hij zegt heb wel rode katten maar die zijn altijd binnen s`nachts.. toen viel het kwartje bij hem dat er nog 1 buiten was die niet binnen wilde komen die avond en hij zei dat die mank liep toe ie vanochtend binnen kwam.
dus ben met hem mee gelopen om even te gaan kijken. maar hij zei wel liever die kat aangereden dan dat jij hem had ontweken en in de sloot te recht was gekomen.
maar hij zou er mee naar de dierenarts gaan want het pootje was 99% zeker gebroken.
maar die dag was ik eigenlijk de hele dag wel overstuur een beetje

verder heb ik al eens een muis ontweken toen ik een autokrantenwijk reed ;) heel lomp om die te ontwijken om 4 uur s`ochtends, en die week toen ik inviel ook nog paar eekhoorns en herten ontweken. levens gevaarlijk om in overijssel kranten zo vroeg rond te brengen haha

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:40

een konijntje......over zijn kop gereden met mijn brommertje......
het arme ding zat in de berm,stak net over toen ik voor bij kwam met mijn tomosje.
ik gelijk omgedraaid en het konijntje spartelde nog,bleef met zijn platgereden koppie op de weg gedrukt liggen,denk een paar seconde en toen was het dood......heb wel tig keer sorry gezegt tegen het konijntje. :')
vond het zo zielig.
dit is al 18 jaar geleden gebeurd......maar zal het nooit vergeten. Y;(

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:44

Eefske schreef:
Ik heb vorige week met een vriendinnetje een kat aangereden. Ik reed zelf gelukkig niet maar god wat ben ik geschrokken. Hij stond in de berm en volgens die vriendin zei ik nog: 'Kijk, een poesje!' Maar kan het me niet meer herinneren. Maar we zagen die kat en eigenlijk precies op dat moment schoot hij voor de auto. Vriendinnetje heeft nog heel hard geremd (inclusief remspoor) maar ik voelde hem aan mijn kant onder het wiel door bobbelen. We waren echt ontzettend geschrokken en enigszins van slag. Maar toch maar omgedraaid, langzaam die kant weer opgereden. Toen zagen we zo'n hoopje al liggen en dachten we dat hij dood was. Alleen toen bleek hij nog te bewegen. Stiekem had ik gehoopt dat hij dood was, dan is het in ieder geval klaar over. Maar hij lag te stuiptrekken en te doen en we hadden eigenlijk geen idee what to do. Dus toen zijn we blijven staan, alarmlichten aan en heb ik enigszins overstuur m'n pa gebeld.
Wij wachten en af en toe kijken of hij nog leefde. Dat was zo want hij bewoog z'n staart nog af en toe en ademde heel onregelmatig en oppervlakkig. M'n vriendinnetje wilde ngo persé de auto uit maar dat mocht ze niet van mij omdat ze die kat hooguit alleen in paniek kon brengen en ze toch niks voor hem kon doen.
Tegen de tijd dat m'n vader er was bewoog hij eigenlijk niet meer. Toen dachten we dat hij dood was maar volgens m'n vader stuiptrekte (?) hij nog steeds en toen zijn wij even een eindje verderop gaan staan met onze rug ernaar toe en heeft m'n papa hem een klap met de schop gegeven zodat hij echt dood was. En ik vond het echt zo naar, dat geluid van die schop die neerkomt. Maar hij was iig uit z'n lijden verlost en m'n vader heeft hem laten liggen, zodat z'n baasje (als hij die heeft) iig weet waar hij is.
Vervolgens hebben we beiden nauwelijks geslapen. Het was echt een hele nare ervaring. Hoop dat nooit meer mee te maken. Ook vooral het idee dat die kat daar heeft liggen creperen en dat hij misschien ergens een baasje heeft die naar hem op zoek is... Bah.

Mag ik je een tip geven voor de volgende keer? Bel de dierenambulance of breng hem (als ie dood is) naar een dierenarts of asiel. Zo kan ie geidentificeerd worden mocht ie een chip hebben en dan weten zijn baasjes hoe en wat....

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:04

Marloes__ schreef:
Naomi_Haffie schreef:
Ik net ..

Een kat hij kwam echt vanuit het niets de weg op rennen en voor ik het in de gaten had hoorde ik al een klap ;( zag hem er na ook nog de berm invliegen.. |(

Ik ben zo geschrokken er van dat ik niet eens gestopt ben maar zo snel mogelijk naar huis wou, zat helemaal te trillen en had de tranen in m'n ogen staan..

voel me nu wel schuldig dat ik niet ben gestopt overigens.

Je bent niet gestopt?! Sorry, maar dat vind ik echt schandalig...

Nou, ik had wel even weten wat jij had gedaan als je net 5 weken je rijbewijs hebt en ongeveer de schrik van je leven krijgt ;) .

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:08

Overigens, als het weer zou gebeuren wat ik van harte hoop van niet zou ik zeker stoppen.
Ik heb ook in m'n vorige berichtje gezet dat ik me er erg schuldig over voel.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:11

Crista schreef:
Mag ik je een tip geven voor de volgende keer? Bel de dierenambulance of breng hem (als ie dood is) naar een dierenarts of asiel. Zo kan ie geidentificeerd worden mocht ie een chip hebben en dan weten zijn baasjes hoe en wat....

Hmm.. goeie :j
We hadden overigens wel sterk het vermoeden dat hij van een boerderij nabij was.
Die vriendin wist toevallig dat ze daar heel veel boerderijkatten hebben rondlopen.
Maar bedankt voor de tip :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:22

Naomi_Haffie schreef:
Ik net ..

Een kat hij kwam echt vanuit het niets de weg op rennen en voor ik het in de gaten had hoorde ik al een klap ;( zag hem er na ook nog de berm invliegen.. |(

Ik ben zo geschrokken er van dat ik niet eens gestopt ben maar zo snel mogelijk naar huis wou, zat helemaal te trillen en had de tranen in m'n ogen staan..

voel me nu wel schuldig dat ik niet ben gestopt overigens.

[/quote]
Nou, ik had wel even weten wat jij had gedaan als je net 5 weken je rijbewijs hebt en ongeveer de schrik van je leven krijgt ;) .[/quote]

Gestopt en gaan kijken :j. Ik had 4 weken mijn rijbewijs toen ik een snorfiets op mijn motorkap kreeg. De bestuurster mocht nog niet rijden (15 jaar) en ik had zo ongeveer geen hartslag meer. Zij gaf gas ipv te remmen, vergissing.
Het maakt toch niet uit hoe lang je je rijbewijs hebt? Ongelukken met dieren en mensen gebeuren nou eenmaal in het verkeer, het hoort er jammer genoeg bij. Maar je kunt wel het fatsoen opbrengen om te kijken wat er gebeurt is en wat je nog kunt doen.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:39

nou ik heb het niet gedaan..
maar goed gebeurd is gebeurd en ik kan het helaas niet terug draaien..
Ik heb gezegd wat ik wou zeggen..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:49

Naomi_Haffie schreef:
Nou, ik had wel even weten wat jij had gedaan als je net 5 weken je rijbewijs hebt en ongeveer de schrik van je leven krijgt ;) .

Dat vind ik geen excuus hoor :n

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:54

Ik heb een hond aangereden vorig jaar December.
Ik was er kapot van.
Het was een grote zwarte hond, 80km weg, donker.
Ik kon geen kant meer op.
Beest kwam onder mijn auto, ik ging vol in de ankers en hoorde hem piepen onder mijn bodem.

Ben uit de auto gesprongen en hij leefde nog.
Eerst was ik heel blij, totdat ik erachter kam dat de dierenambu 30km rijden hier vandaan was.
En mijn auto in de prak was, dus zelf wegbrengen naar een DA ging ook niet.
Al met al duurde het misschien 3 minuten, maar voor mijn gevoel leek het wel 3 uur.

Heb echt staan janken als een klein kind.

Heb 3 dagen met mijn eigen honden in bed gelegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 00:30

patpen schreef:
Naomi_Haffie schreef:

Gestopt en gaan kijken :j. Ik had 4 weken mijn rijbewijs toen ik een snorfiets op mijn motorkap kreeg. De bestuurster mocht nog niet rijden (15 jaar) en ik had zo ongeveer geen hartslag meer. Zij gaf gas ipv te remmen, vergissing.
Het maakt toch niet uit hoe lang je je rijbewijs hebt? Ongelukken met dieren en mensen gebeuren nou eenmaal in het verkeer, het hoort er jammer genoeg bij. Maar je kunt wel het fatsoen opbrengen om te kijken wat er gebeurt is en wat je nog kunt doen.

Nou, nou, om dat nou onfatsoenlijk te noemen gaat mij wat ver. Naomi_Haffie geeft toch aan dat ze zich achteraf schuldig voelt dat ze niet is gestopt? Daar kan ze nu niets meer aan doen. Niet iedereen kan handig reageren na zo'n onverwachte gebeurtenis :) . Ik reageer zelf ook volkomen onlogisch op panieksituaties. Als ik over een bepaalde situatie nadenk dan weet ik best hoe ik moet reageren, maar als het daadwerkelijk gebeurt kan ik opeens dichtklappen en niet weten hoe ik nou moet reageren. Dat lijkt me iets heel menselijks :)

Een kennis heeft een keer met open vizier op zijn brommer gereden (nogal wat harder dan toegestaan :+ ) en heeft een spreeuw in zijn vizier gekregen. Op slag dood natuurlijk, de jongen zat onder de veren en andere prut. Arm beestje, maar daar heb ik stiekem wel hard om moeten lachen, mhihi :o

Zelf heb ik nog geen rijbewijs, maar als ik 'm heb hoop ik van harte dat ik alle levende wezens kan ontwijken en zij mij :Y) .

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:40

pffffff.... ik heb vanacht een kat onder auto gehad |( |( |( het was donker,en het gras in de bermen stond iets hoger ,vriendin van me zij kijk uit een kat. ik kon hem niet meer ontwijken, we zagen hem te laat
|( |( we zijn gestopt want hij leefde nog,we hebben de dierenambulance gebeld en die kwamen maar het was te laat.. hij was overleden |( ik heb staan janken,staan schreeuwen van waaroom... arm dier voel me zo ontzettend rot er over , heb vanacht geen oog dicht gedaan zag steeds dat koppie nog naar mij kijken |( hoe vewerk je dit ooit

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:22

Mennnnnnnnn, ik ben zo blij dat ik straks mijn katten weer opsluit in mijn appartement.....
Als ik dit allemaal zo lees.... het is me 1x gebeurd dat mijn eigen kat is doodgereden en ik lig nog steeds regelmatig wakker als ze niet thuis zijn snachts (lees, kam in nachthemd de straat af tot ik ze gevonden heb :-) )

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:32

November vorig jaar kreeg ik kat onder de auto, vanuit het niets dook ie ineens op, ik reed maar 50 maar kon niet meer remmen. Hoorde een doffe bonk, en ben meteen gestopt, echter iets verderop, want het gebeurde in een bocht. Aan weerskanten van de weg stonden bomen en een groot veld en van die dichtbegroeide struiken. Ik heb het hele veld afgezocht en de berm, maar kon het dier niet meer vinden. Ben naar het dichtsbijzijnde huis gereden en verteld wat er was gebeurd. Daarna nog weer gaan zoeken. Wat voelde ik me kl...ote.. s'avonds nog weer gaan zoeken maar nooit meer kunnen vinden.. Hoop dit niet snel nog een keer mee te maken..