Eefske schreef:Ik heb vorige week met een vriendinnetje een kat aangereden. Ik reed zelf gelukkig niet maar god wat ben ik geschrokken. Hij stond in de berm en volgens die vriendin zei ik nog: 'Kijk, een poesje!' Maar kan het me niet meer herinneren. Maar we zagen die kat en eigenlijk precies op dat moment schoot hij voor de auto. Vriendinnetje heeft nog heel hard geremd (inclusief remspoor) maar ik voelde hem aan mijn kant onder het wiel door bobbelen. We waren echt ontzettend geschrokken en enigszins van slag. Maar toch maar omgedraaid, langzaam die kant weer opgereden. Toen zagen we zo'n hoopje al liggen en dachten we dat hij dood was. Alleen toen bleek hij nog te bewegen. Stiekem had ik gehoopt dat hij dood was, dan is het in ieder geval klaar over. Maar hij lag te stuiptrekken en te doen en we hadden eigenlijk geen idee what to do. Dus toen zijn we blijven staan, alarmlichten aan en heb ik enigszins overstuur m'n pa gebeld.
Wij wachten en af en toe kijken of hij nog leefde. Dat was zo want hij bewoog z'n staart nog af en toe en ademde heel onregelmatig en oppervlakkig. M'n vriendinnetje wilde ngo persé de auto uit maar dat mocht ze niet van mij omdat ze die kat hooguit alleen in paniek kon brengen en ze toch niks voor hem kon doen.
Tegen de tijd dat m'n vader er was bewoog hij eigenlijk niet meer. Toen dachten we dat hij dood was maar volgens m'n vader stuiptrekte (?) hij nog steeds en toen zijn wij even een eindje verderop gaan staan met onze rug ernaar toe en heeft m'n papa hem een klap met de schop gegeven zodat hij echt dood was. En ik vond het echt zo naar, dat geluid van die schop die neerkomt. Maar hij was iig uit z'n lijden verlost en m'n vader heeft hem laten liggen, zodat z'n baasje (als hij die heeft) iig weet waar hij is.
Vervolgens hebben we beiden nauwelijks geslapen. Het was echt een hele nare ervaring. Hoop dat nooit meer mee te maken. Ook vooral het idee dat die kat daar heeft liggen creperen en dat hij misschien ergens een baasje heeft die naar hem op zoek is... Bah.
Mag ik je een tip geven voor de volgende keer? Bel de dierenambulance of breng hem (als ie dood is) naar een dierenarts of asiel. Zo kan ie geidentificeerd worden mocht ie een chip hebben en dan weten zijn baasjes hoe en wat....