Tuppewarebakjes vullen bij de wok en meenemen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:27

JessAndHope schreef:
pinuts, ga jij dat 7 dagen per week, 52 weken per jaar eten?

Binnen 15/20 euro kan je genoeg afwisselen. :)

MMIDV

Het kan me niet schelen of het goedkoper is of niet, je jat van iemand anders die daardoor misschien wel in dezelfde positie komt te zitten (zo'n zaak kan ook failliet gaan en daar heeft iemand waarschijnlijk hard voor gewerkt).
Het kan me dus ook niet schelen of iemand wel of geen geld heeft, je hoeft het niet te jatten uit een restaurant! Er zijn ook andere manieren om aan je eten te komen (voedselbank).
Het is gewoon ronduit asociaal om er maar vanuit te gaan dat je wel van anderen kunt jatten omdat jij niets te makken hebt. Dat jij niets te makken hebt, is jouw probleem en daar hoef je niet ongevraagd andermans probleem van te maken!

Overigens als er familie of vrienden weinig te besteden hebben, ben ik meer dan bereid om ze te helpen. Maar ze hoeven niet mijn huis leeg te jatten, dan hoef je hier niet meer te komen.
Maar goed, dat is misschien een andere discussie.

Nic

boooo schreef:
Restjes vind ik dan weer anders, denk dan aan brood bij Bakker Bart oid, dat wordt om 5 uur gewoon in de bak geflikkerd. :n

Ik zou daar echt niet kunnen werken dan :o

pinuts

en daarnaast heb je altijd nog de voedselbank. Ik geloof niet dat je dit MOET doen om te overleven, echt niet.. niet met het gezin in een restaurant

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:28

Nicolletje schreef:
Lidl is niet in alles goedkoper.

Ik noemde de Lidl even als voorbeeld, voor mijn part koop je Euroshopper producten bij de AH
in elk geval hoef je niet te stelen in een restaurant, je kunt ook goedkoop eten kopen zonder anderen te benadelen

boooo

Nicolletje schreef:
boooo schreef:
Restjes vind ik dan weer anders, denk dan aan brood bij Bakker Bart oid, dat wordt om 5 uur gewoon in de bak geflikkerd. :n

Ik ook niet, ik stond met open mond te kijken toen ik dat zag :n

Roselie

Wat aso, zou het niet eens durven.
Moet wel zeggen dat ik in een gewoon restaurant het gewoon soms vraag om het mee te mogen nemen, maar dat vind ik weer anders.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:29

Marley schreef:
Nicolletje schreef:
Lidl is niet in alles goedkoper.

Ik noemde de Lidl even als voorbeeld, voor mijn part koop je Euroshopper producten bij de AH
in elk geval hoef je niet te stelen in een restaurant, je kunt ook goedkoop eten kopen zonder anderen te benadelen

Ja ik ben het met je eens :j

Grapjasjes12

Re: Tuppewarebakjes vullen bij de wok en meenemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:31

Ik zit ook permanent krap, maar ik zou dit nooit doen. Ik snap dat het aantrekkelijk is om te doen, maar ik vind het echt getuigen van 'geen klasse'.
Ik ga liever dood van de honger dan dat ik mezelf zo te kakken zou zetten.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 19:34

Zinia schreef:
Hahahahahaha ik moest er heel hard om lachen, ik zie het al helemaal voor me! John en Anita met de buren 'ff' lekker uit eten en gelijk wat mee voor thuis.

Ik zou er ook niet opkomen. Maar ze pakten het gelijk groots aan begrijp ik?! Kijk dat je 1 bakje meeneemt om het overgebleven in te bewaren.. maar een heel boodschappentas vol? Dapper :+

Ja, één bakje had ik niet opgekomen, maar als je de nachtdienst in moet oid, kun je maar beter wat meenemen? :P

Maar er werden echt bakken volgeladen hoor, heb hem echt vrij regelmatig met grote porties op 't bord voorbij zien gaan. En kun je nagaan, wokken slinkt natuurlijk ook nog een hoop. Dus toen het rauw was, moest het helemaal een berg zijn geweest. :=

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:37

Het is zoooo sneu! En ik denk echt niet dat deze mensen helemaal geen cent te makken hebben hoor, het is gewoon de vraatzucht en 'ons bin zuunig'-mentaliteit van John en Anita die met de buren op stap zijn....

Ik vind het grappig, maar het blijf asociaal!

Oh en Pinuts, ik ben erg benieuwd wat je allemaal gekocht hebt voor 4 euro... ik wil dat n.l ook kunnen!!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:38

Je betaalt voor onbeperkt ETEN, niet onbeperkt meenemen.

Dat je de rest van je bord dat je niet meer opkrijgt in een doggybag laat gooien vind ik wel redelijk, maar dit... BIG NONO! >;)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:40

Tja, je zet jezelf wel te k.akken als je zoiets doet, in mijn ogen! _O-

Bij de pizzeria bij ons geven ze na het even wel uit zichzelf een pizzadoos mee, met de aanwijzingen hoe je het de volgende dag kunt opwarmen, kinderen eten vaak maar zo'n half ding.

En dat vind ik zelfs nog een beetje genant, ook al komen ze er zelf mee. Ze zeggen dat zij het toch weggooien....

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:42

zinia: je kan voor 4 euro een zak aardappelschijfjes, zakje sla en zak met chickenwings halen. Je kan ook spaghetti halen, met saus en groenten. Of een pak diepvriesgroenten met wat nasi/bamivlees. Of een blik soep met brood, uhm rijst met chickin tonight en kip.. Van al dat eet ik makkelijk 2 dagen (aldi)

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:44

Goh,.. wat zou ik graag wat afzagen van die enorme plaat die sommige voor hun kop hebben zeg.

Ik zou zoiets nooit en te never niet durven maar ben wel jaloers op het enorme vermogen van gigantisch ongegeneerd gedrag van die lui,.. nou ja, jaloers niet maar ze hebben wel lef.

Maar het geeft ons toch wel weer iets te lachen, en reden tot een New kids film nummer 3,.. ha ha.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:47

Echt asociaal vind ik dat. Zou me persoonlijk behoorlijk diep schamen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 19:49

Ik wist ook niet wat ik zag, snapte alleen niet dat moeder(?) haar zoon aanmoedigde om meer te halen. Mijn moeder zou me een schop onder m'n kont geven als ik zoiets zou doen! :=

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:50

Ik heb er maar 1 woord voor: asociaal.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:03

Nicolletje schreef:
boooo schreef:

Dit is omdat na 5 uur de producten verlept zijn, het brood niet 'goed' meer is en vooral blij vleesproducten is het veiliger. (Iets met ziek kunnen worden van vlees wat heel lang onder de toonbank ligt en niet goed meer is).

Dat is wat mij ooit verteld is hoor. Ik vind het ook eeuwig zonde, maak dan gewoon op aanvraag een broodje ipv er 20 maken waarvan er misschien 5 verkocht worden :=.

En ontopic; ik vind het echt heel apart. Ik leef ook heel krap maar via aanbiedingen en goedkope winkels kan ik prima rond kopen en voor amper 10 euro eten kopen voor 3 a 4 dagen. (Verschilt net wat ik koop hoor, soms kan ik er ook 5 dagen op leven). Soms krijg ik hierdoor ook de mogelijkheid om wat duurder eten te kopen :j.
Vind het ergens wat aso dat die mensen dit dus doen.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:05

Wat asociaal zeg, ik zou het niet durven. Tupperwarebakjes vullen en in de tas stoppen, wat een tokkies :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:06

Ik heb ook weleens iets in die richting gedaan. Wij gaan met enige regelmaat met de P&O ferry naar Hull. En daar hebben ze 's avonds een buffet. Goed duur, drankjes ook duuuuuuur, maar wel erg lekker allemaal. Mijn broertje en ik zijn gek op de toetjes, vooral de caramel-chocolade taart. Mijn broertje gaat tegenwoordig niet zo vaak niet meer mee, maar wil wel graag een toetje. Dus op de terugweg stop ik een tupperware doosje in mijn tas, en daar sneak ik 1 stukje chocolade taart in. Tis vast heel aso, maar voor ons vast onderdeel van de vakantie.

Verder: hele borden en bakken een restaurant meenemen vind ik wel echt slecht. Overigens weet ik waarom je geen doggybags meekrijgt: omdat we in Nederland de HCCAP hebben. Dat is een complete set aan regels hebben wat je wel en niet mag, hoe je schoon moet maken, hoe koud je vriezer moet staan etc. Dat voorkomt dat je ziek wordt van het eten in restaurants. Als je eten mee gaat nemen dan heeft het al een tijd op je tafel gestaan waar het warm staat, dan de warme auto in, thuis vaak zonder het goed terug te koelen de koelkast in, de volgende dag weer eruit en de magnetron in, en in die tijd kan er zoveel mis gaan, kunnen er zo veel bacteriën groeien dat je er wél ziek van wordt. En vervolgens als iemand je vraagt waar je ziek van ben geworden dan antwoord jij: 'ja, het eten wat ik daar en daar mee heb genomen'. Of iemand zegt naar het restaurant te gaan en jij zegt 'oh, van dat eten ben ik een keer ziek geworden'. En dat is slechte reclame...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:57

JessAndHope schreef:
Euhm mensen... is het óóit bij jullie opgekomen dat die mensen misschien inderdaad gewoon geen cent te makken hebben?
Ik moet zeggen dat ik dit een behoorlijk geniaal idee vind om toch aan je eten te komen. Oke, het is misschien niet helemaal zoals wij het hier in NL doen, maar toch. Liever zo dan dat ze gaan lopen jatten in een winkel, want zeg nou zelf... onbeperkt is onbeperkt.

In amerika is het bijvoorbeeld doodnormaal dat je je overgebleven eten in doggybags meekrijgt, nooit begrepen waarom dat hier niet word gedaan trouwens.

Dus veroordeel die mensen aub niet gelijk, denk echt niet dat ze dat doen omdat ze het leuk vinden hoor, aangezien ze ook nog een schichtig om zich heen zaten te kijken. Iedereen gaat denk ik liever 2 of 3x uiteten ipv het eten mee 'smokkelen'...
Dus denk ook even aan de keerzijde ipv gelijk met 'aso's ' te gaan strooien.

:? :? :?

je krijgt geen doggy bags mee als je onbeperkt gaan eten, lijkt me nogal logisch...
Daarnaast betaal je voor een bepaalde periode waarin je onbeperkt kan eten. Bij ons is dat bv. max. 3 uur....
Lijkt me dan niet de bedoeling dus dat je thuis doorgaat ..

Daarnaast klink ik mss cru, maar als je je geen eten kan betalen denk ik dat je jezelf beter af kunt vragen waar het verkeer gaat :o

sorry, ik vind het echt ongelofelijk onbeschoft :o :o

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:01

JessAndHope schreef:
Euhm mensen... is het óóit bij jullie opgekomen dat die mensen misschien inderdaad gewoon geen cent te makken hebben?
Ik moet zeggen dat ik dit een behoorlijk geniaal idee vind om toch aan je eten te komen. Oke, het is misschien niet helemaal zoals wij het hier in NL doen, maar toch. Liever zo dan dat ze gaan lopen jatten in een winkel, want zeg nou zelf... onbeperkt is onbeperkt.

Jess, onbeperkt ETEN, niet onbeperkt meegraaien! Vind dit ook niet kunnen, noem mij maar intolerant. Er is nog zoiets als voedselbank, uitkeringen, leger des heils, daklozenwerkingen etc etc.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:03

kleinvosje schreef:
Marilla schreef:
Dat mensen op dat idee komen joh!

Vraag me sowieso af wat ze er thuis mee moeten, dat wordt toch koud?

Nee, het wordt niet koud, want het is al koud. Denk dat het hier om een wokrestaurant gaat, daar zoek je zelf rauwe groenten en vlees/vis uit en bereiden dat terplekke. Dus je kunt rauwe groenten en vlees pakken!

neee dat gaat niet :P

Je moet het opscheppen, laten wokken en dan ga je terug naar je tafel :P

Maar jeee, wat aso! Ik zou het niet durven :') en ik hou van de wok!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:08

overigens kun je bij de appie voor 3 a 4 euro een enorme zak diepvries wokgroente halen voor 4 personen ofzo.... Neem een fles woksaus en uh, wat tofu voor laten we zeggen 3 euro en je zit op een maaltijd van rond de 2 euro per persoon..
oftewel als je voor 50 euro pp mee wil sneaken, zijn dat 25 maaltijden ... Ik weet niet hoor, mss ligt het aan mij, maar je gaat toch geen 25 maaltijden meenemen 8)7

dat je je bord nu niet leeg eet, en het restant mee neemt, zou ik nog in kunnen komen (hoewel ik het bij wokken niet zo hygienisch zou vinden denk ik)... Maar verder.....