Word helemaal Sch**tziek van mijn buurman

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:33

GamblersCup schreef:
Jemig, ik had allang even wat vriendjes opgetrommeld en een knokploeg op hem afgestuurd om even een praatje te gaan maken en een waarschuwing te geven. Om vervolgens een weekje een mannetje in huis te houden voor de veiligheid.
Maar die heeft ook niet iedereen...

Dat is niet zo verstandig want dan doet hij aangifte en ben jij de banketstaaf ;)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:37

begrijp ik het goed, wonen jullie beide in een woning van een sociale woningbouw?
Waarom zetten ze die man niet het huis uit dan? Als ze zelf niet eens aan de deur durven te komen... genoeg reden om hem uit zn huis te zetten lijkt mij! en dan kun jij lekker blijven zitten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:41

Joolien: hoezo? Hij hoeft toch helemaal niet te weten dat het van jou komt? En dan nog, zijn woord tegen het jouwe, je weet gewoon van niets.

luuntje

Re: Word helemaal Sch**tziek van mijn buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:45

Precies paar Joegoslaven langsturen en zelf zorgen dat je een alibi hebt.
Heeft hij een auto?
Kan je boter onder zijn deurhendels doen of een haring/aardappels in zijn uitlaat.

Heel knap dat jij je geduld zo kan bewaren.
Nog 2 maanden op je tanden bijten en je bent er vanaf.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:46

GamblersCup schreef:
Joolien: hoezo? Hij hoeft toch helemaal niet te weten dat het van jou komt? En dan nog, zijn woord tegen het jouwe, je weet gewoon van niets.

Ik denk dat als deze man al lichtelijk vermoedt dat zij het was, dat ze dan alweer de sjaak is. Aangezien hij zich niet echt veel lijkt aan te trekken van rechtvaardigheid.... :+

Neemt niet weg dat het bij mij ook ergens zou gaan borrelen om een paar dozen eieren te kopen en zijn huis eens flink onder vuur te nemen.. :=

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:50

Dan wel eieren van een paar maanden oud ;-)
Metaal lijm in sloten is ook heeel erg effectief.

Tegenwoordig bestaat er iets als buurtbemiddeling, dat wordt vanuit de gemeente georganiseerd. Wellicht is dat ook nog een nette legale optie.

Verder idd succes en hou nog even vol

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:57

Ik was ook niet netjes meer gebleven. Als de buren behulpzaam zijn, kunnen ze toch ook op de woningbouw vereniging afstappen? Of iets tekenen? Voor hen ook lekkerder als hij weg is.

had nu ook melding bij de politie gedaan, laat ze het zelf ook maar zat worden.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:59

jezus he dat is een goede buurman voor mij.
ik had mn spullen uit t huis gehaald en van zijn leven ook een hel gemaakt.

die vent is echt ziek en zeker omdat je een zoontje hebt zeg :(
idd als jegaat verhuizen gewoon een baksteek door zn raam heen kwakken en het liefst door elke raam

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:02

dennisje schreef:
idd als jegaat verhuizen gewoon een baksteek door zn raam heen kwakken en het liefst door elke raam

Maar dan wel uitkijken dat je hem niet per ongeluk raakt want anders heb je een groter probleem.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:05

elke keer de politie bellen totdat ze je zat zijn, dan komen ze wel. Heb dezelfde ervaring met buren. Die zijn nu gelukkig weer terug naar waar ze vandaan kwamen :D Dit betreft wel een koophuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:08

Ongelooflijk......

Ik heb het ook meegemaakt, gepest door de buren, en wij zijn uiteindelijk verhuisd. Herken de frustratie ook, want je kan niks, je mag niks, maar ondertussen mogen zij van alles en worden er niet op aangepakt...... 8)7
Melding na melding gedaan bij de politie, aangifte kon niet want we hadden geen namen...... en er gebeurde NIKS :( :( :(

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:09

O:) Ik zou een hele hoop vuilnis bewaren tot de verhuizing!! Natuurlijk wel eerst alle post met adresgegevens enzo er tussen uit halen :Y) :x

Pfff, je moet er niet aan denken dat zo iets naast je woont zeg...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:17

Jeetje, wat een vreselijke buurman zeg.

Ookal betreft het huurwoningen, je hebt evengoed nog zoiets als 'burenrecht', hij mag jou geen onrechtmatige hinder doen toekomen. Je zou kunnen overwegen om eens naar een rechtswinkel oid te gaan en te vragen of zij een brief voor je willen opstellen. Maar ik vrees dat zo'n brief er misschien alleen maar voor zorgt dat de boel escaleert... :(:)

Sterkte.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:46

Ik heb met zo'n type samen in een flatje gewoond (studentenflat en de kamers werden apart verhuurd, dus met z'n 2en in een flat). Wat een drama zeg! Politie erbij geweest (meerdere malen), maar er gebeurde niets. Heb toen ik daar wegging nog wel van die smerige antibijt voor paarden OVERAL op gespoten. Wilde eigenlijk nog garnalen verstoppen en frettenpoep neerleggen, maar op dat moment wilde ik alleen maar weg.

Ik denk dat ik m'n tijd zou uitzingen, maar die steen zou hij zeker krijgen van me!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:55

Wat een dingen worden er geroepen zeg, vergeet niet dat ts daar door de weeks alleen zit met twee jonge kinderen (neem ik aan, gezien je leeftijd :) ).

Ik zou ook mijn tijd uitzitten en geregeld updaten met de wijkagent of politie (zodat ze weten wat er gaande is).

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:57

Heb je niet een paar sterkte vrienden? Die zou ik optrommelen en zo'n figuur goed aanpakken.
Oprotten met zo'n lijer.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:13

Tieme schreef:
dennisje schreef:

Maar dan wel uitkijken dat je hem niet per ongeluk raakt want anders heb je een groter probleem.

Nee joh, dan is er weer een probleem minder bedoel je.... :Y)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:19

Elma_ schreef:
Pinda_Dipje schreef:
Gewoon de politie opbellen en aangeven dat je bedreigd wordt.... Maak er maar een mooi verhaal van, het is toch jouw woord tegen dat van hem. De veiligheid van jou en je kindje lijkt me op dit moment iets belangrijker dan alleen de waarheid te vertellen...

Succes!

En dan? dan gaan ze bij hem aan de deur? er valt niks te bewijzen, hij doet zijn verhaaltje, word een melding opgeschreven, en meneer word gepusht om nog een stapje verder te gaan?

Nee. Maar dan staan ze wel direct voor de deur, mocht hij jullie bedreigen of iets aan willen doen. En naar mijn ervaring laten deze mensen zich alleen indammen door juist niet bang te zijn voor wraak. Als jij eerst je hele verhaal nog uit moet gaan leggen op het moment van escalatie, ben je nog veel verder van huis.

Verder: Foto's en video-opnames maken, getuigen verzamelen, melding maken bij de politie en bij de woningbouw. En deze laatste vooral opdracht geven er per direct iets aan te doen omdat de situatie voor jou en je kind onleefbaar wordt. Want ookal woon je er nog maar 2 maanden, zo'n man moet toch op zn minst een keer op zn falie krijgen.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:20

Wat een drama zeg! Vreselijk zo'n kerel. Politie doet helemaal niks. dan moet je al een keer letsel overhouden. Misschien een keer waarschuwen maar dan houdt het op.

Die knokploeg kan ik me bijna wel indenken ja. Soms is het met soort mensen dat ze ook alleen dat soort taal kennen, maar ik ben bang dat je daar ook heel erg je zelf mee kan hebben en dat het alleen maar erger word. Je zou toch zeggen dat de woningbouw actie moet ondernemen.

heeft de woningbouw niet iets van een geschillencommissie waarbij je deze vraag kan neer leggen of hun niet verantwoordelijk zijn voor dit soort dingen?

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:20

Getuigen getuigen praat me er niet van. Vroeger ook zon buurman gehad en allemaal onder het mom van een borrel[ Hele dag zuipen]. Woning bouw deed niets, wijkagent deed niets en politie deed niets. Jaaaren lang. Ja op gesprek komen bij andee buurbewoners en dan moesten we een a4 maken met alles wat er gebeurde .... heel leuk een dagboek bijhouden van mensen die je een goeie schop wil verkopen!

Toen waren we het zat..... net zoals veel andere bewoners van de straat. Sterke mannen uit de straat hebben zich verzameld aan gebeld toen de deur open ging hem lettelijk bij de keel en aan de haren een paar keer door zijn tuin over de straat getrokken. Dit was een waarschuwing dat het terroriseren afgelopen moest zijn......

Hij heeft even met een blauwe kop op zijn werk moeten verschijnen... is al vervelend om collegas uit te leggen wat er gebeurd is want die weten immers je ware aard niet.

Het is tegen mijn gevoel maar o wat is die vent omgedraaid zeg. Mijn familie woont er nog steeds een paar huizen naast en echt nooit niet geen cent last meer van die kerel. Zou haast in aanmerking komen voor voorbeeldig buurtbewoner. zegt zelfs goedemorgen keurig beleefd tegen iedereen! Zoals het hoort!

Zeg hiermee absoluut niet dat dit voor jou de oplossing is maar het is zo herkenbaar wat je schrijft! Je veiligheid en zeker van je kinderen worden je afgenomen en dat is heel akelig. En dan de mensen die je zouden moeten bijstaan laten je vet in de steek! Ongehoord dat dit gedrag van alle kanten eigenlijk wordt goed geheten. Snap best dat je verhuisd overigens!
Laatst bijgewerkt door moonvw op 31-03-11 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:22

haha n steen gooien en dan komt ie toch perongeluk op zn hoofd... hoef je niet meer te verhuizen. haha grapje. Maar vind het wel rot voor je ! waar ik gewerkt heb zat iemand met tdatzelfde probleem, de buurman treiterde hun en stalkte ; dmv camera's, afluisteren en kijken wie er op bezoek kwam.. zieke mensen, die hebben geen leven ofzo?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:30

Wij hebben ook een buurman gehad die ons ontzettend het leven zuur maakte. En hij sloeg onze schutting in elkaar. Gooide emmers water over de hond en over ons. Smeerde stront aan de klink van de schutting gooide wietzakjes en lege spuiten over de schutting. Ook hebben we eieren tegen de ruiten gehad en vuurwerk door de brievenbus :S Op de muur hengsten en schreeuwen. En mijn hond heeft hij lopen opjutten en het ergste nog, brandende vloeistof over hem heen gegooid, met gevolg dat mijn hond wekenlang niets kon zien en nu nogsteeds veel traant en vaak ontstoken oogjes heeft. Het was echt doodeng soms. Politie en woningbouw doen helaas weinig. Wij hebben ook gebeld en er werd nooit op gereageerd, als de buurman belde, stonden ze binnen een kwartier op de stoep. Gelukkig is onze buurman verhuist.

Heel veel sterkte met zo iemand naast je. Buren kunnen je echt heel erg het leven zuur maken. Heel erg jammer is dat, laat ze een eigen leven zoeken.

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:33

Ja dat vond ik ook altijd verrassend als de buurman belde was alles zo geregeld door woningbouw, wijkagent of zelfs politie. Wonderlijk!

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:36

Wat een vreselijke vet zeg! Zou inderdaad een heel "leuk" plannetje verzinnen voor als je gaat verhuizen! :j

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:37

@ Moonvw Vreemd is dat inderdaad. Wij hebben ook wel 100 keer politie aan de deur gehad omdat meneer de honden hoorde en als wij belden met een echte melding dan konden ze er niets aan doen en moesten we met hem maar om de tafel.... Nou NOOIT van mijn leven...