Waarom zijn we bang voor spinnen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:40

Er zijn vast wel spinnen die zich vergissen en mensen die het dekbed tot onder hun kin optrekken.
Er is natuurlijk wel een klein kansje dat het kan gebeuren dat je per ongeluk met open mond slaapt en er een spin over je dekbed loopt en in de afgrond valt. Het kan wel.......theoretisch gezien.......

(Altijd leuk als mensen banger voor spinnen zijn dan dat ik zelf ben :D )

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:41

moest die foto nou zo groot? :Y) :')

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:41

Het kan wel, maar hij valt er waarschijnlijk niet plompverloren in of je moet als een soort stofzuiger werken in je slaap. Over je gezicht wandelen kan nog, opgegeten worden laat een spin niet zomaar gebeuren _O-.

Ik zie trouwens zo'n beest al helemaal met acht pootjes in de lucht "BOMMETJE!" _O-

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:42

elisa_ schreef:

Ben ik het mee eens.

Zat ik rustig te scrollen met me thee.
Ineens BAMBOEMBAM die foto.
:evaw: doei thee.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:43

elisa_ schreef:

Sorrryyyyy :')

Edit: Ach niet schrikken, het is maar een fotootje :D

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:43

Saaams schreef:
elisa_ schreef:

Ben ik het mee eens.

Zat ik rustig te scrollen met me thee.
Ineens BAMBOEMBAM die foto.
:evaw: doei thee.

mischien hebben we dan nu in ieder geval weer een spin minder... als er toevallig net een onder liep... }:0

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:44

Ik ben echt doodsbang voor spinnen. Niet voor die 'dunne' hoor, maar vooral voor die dikke zwarte, oh echt ik gil alles bij elkaar als zo'n ding begint te rennen. Zolang ze stilzitten is het nog redelijk oké, maar als ze ineens zo snel wegrennen, kan je mij aan de andere kant van de straat horen gillen vrees ik :D

Als er eentje in m'n slaapkamer zit moet mijn vader hem altijd weghalen :')

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:44

Essssss schreef:
elisa_ schreef:

schrikken? mijn keel sloeg dicht! haha

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:45

Wajoo die foto. Ik schrok me een hoedje :P!

Ik vind spinnen ook dood eng. Laatst hoorde ik op de radio iets over mensen met angst spinnen. Nu weet ik alleen niet meer precies wat het was.. Zal mn vader vragen vanavond!
Toen dacht ik nog ' echt niet' . Maar weet niet meer wat het was. *gaat heel hard na denken *

Saaams

Essssss schreef:
elisa_ schreef:

Bedankt, daar kom je op tijd mee. :j

Eskimo

Moet je voorstellen toen ik dat ding in het echt in mijn kamer zag :oo .. Brrr

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:46

Essssss schreef:
Moet je voorstellen toen ik dat ding in het echt in mijn kamer zag :oo .. Brrr

Je kon me dan oprapen van de grond. :wow:

mika11

Ik heb ooit een keer in bad gezeten, en in 1 keer zag ik een spin op m'n been zitten.
De spin was ook nat dus zag er daarom ook heel eng uit (hoe die daar kwam weet ik nog niet)
Ik was binnen een seconde het bad uit, en ben er ook niet meer in geweest.
En nog altijd, als ik in bad ga, kijk ik of er een spin is.

Ragebol1977

x_Rebecca schreef:
Het kan wel, maar hij valt er waarschijnlijk niet plompverloren in of je moet als een soort stofzuiger werken in je slaap. Over je gezicht wandelen kan nog, opgegeten worden laat een spin niet zomaar gebeuren _O-.

Ik zie trouwens zo'n beest al helemaal met acht pootjes in de lucht "BOMMETJE!" _O-

Nou koeien doen ook bommetje, dus spinnen kunnen dat ook.
Gamblerscup en ik heb geprobeerd spinnen minder eng te vinden door ze in gedachten op skeelers te zien, of in een roze tutu.
t Hielp wel, we hebben ons een breuk gelachen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:47

mika11: Ohh bahhh. Dat had ik een keer met een oorwurm. Nou dat zijn pas vreeeeselijke dingen. Ik voelde wat op mijn been in de douche.. Kroop die zo omhoog. Ik heb nog nooit zo hard gegilt geloof ik.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:48

Die foto, iew. Hopelijk niet op ware grootte? :Y)

Esssss, oorwurmen vind ik ook eng! Brr liep een keertje eentje op mijn voet, trauma's heb ik ervan!
Laatst bijgewerkt door Susanne op 23-03-11 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:48

Ragebol1977 schreef:
x_Rebecca schreef:

Nou koeien doen ook bommetje, dus spinnen kunnen dat ook.
Gamblerscup en ik heb geprobeerd spinnen minder eng te vinden door ze in gedachten op skeelers te zien, of in een roze tutu.
t Hielp wel, we hebben ons een breuk gelachen.

Nu zie ik het echt zo voor me, een dikke harige vette kleine spin in een bikini, vanaf de duikplank. :j

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:57

Gelukkig allemaal lotgenoten! Dacht dat ik een enorme aansteller was... :D
Ik ben echt panisch voor spinnen, ik weet niet wat het is! Ben doodsbang voor ze!!
Afgelopen weekend zat er een echte joekel van een zwarte rioolspin BOVEN MIJN BED!!!! Niet normaal hoe groot...
Mijn zusje :') heeft hem weggehaald met een handdoek, en buiten gezet... toen rende hij weer tegen de muur op buiten... :(
Jeetje ze zijn echt eng.

Mijn vader zegt ook altijd dat rioolspinnen altijd met zijn 2en zijn := Dus ik heb moeite met slapen nu haha.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:04

Anneke schreef:
Mijn vader zegt ook altijd dat rioolspinnen altijd met zijn 2en zijn := Dus ik heb moeite met slapen nu haha.

:') Die gaan samen op expeditie?? :')

mika11

Re: Waarom zijn we bang voor spinnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:05

Dat heb ik ook altijd gehoord, dat veel spinnen leven in paren.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:07

Ik vind ze ook dood eng! :wow: Ik kan er niet naar kijken! Ik heb geen idee waarom maar als ik er een zie weet ik niet hoe snel ik weg moet komen! :\
Laatst bijgewerkt door SaBiNa_S op 23-03-11 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:07

Waarom ik bang ben voor spinnen weet ik niet. Het is meer het idee dat ze in je kleren kunnen kruipen en dan kriebelen!

Ik heb nu al rillingen in mijn nek!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:08

Tallie1979 schreef:
Anneke schreef:

Misschien is de ene de ander kwijtgeraakt? :Y)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:08

Tallie1979 schreef:
Anneke schreef:

*ziet nu 2 spinnen met Meindlschoenen aan en een knapzak over de schouder geworpen aan een stok voor zich, die vrolijk op expeditie gaan bij onwetende mensen en zich vervolgens rot lachen omdat er weer een gillende vrouw de benen neemt.*

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:14

Er bestaan wel degelijk gevaarlijke spinnen, ook in onze contreien, alleen heten die "teken". Ik had ooit eens een teek over mijn hand heenwandelen, die kwam van mijn hond, als een teek zich nog niet volgezogen heeft, is het in feite een aktief plat spinnetje, en die schud je niet makkelijk van je hand af.
Het gevaarlijke zit hem hierin, dat de teek besmet kan zijn met lyme en eventuele andere ellende.
Ik kan me goed voorstellen, dat een angst voor zo'n achtpotig beest(je), dat niet van je lichaam afwil, een
soort oerangst op kan wekken.

We vinden het eng, als geleedpotige beesten zich aan ons vast blijven houden, en willen zo'n beest zo snel mogelijk van ons af slaan/schudden.

In geval van besmette teken is dat terecht, en mocht je in Australië of bepaalde (sub)tropische gebieden wonen, dan heb je ook gelijk als je het liefst bij spinnen vandaan blijft, daar lopen ook schattige maar giftige (en bijtende) exemplaren rond, dat die vooral bijten als ze in de knel komen, dus uit zelfverdediging, is trouwens een feit, normaal gesproken interesseert zo'n spin zich niet voor mensen.

Hier in NL is de angst voor de andere spinnen overdreven, ik probeer mensen die bang zijn voor spinnen te leren dat ze voor zo'n spin: a. niet interessant zijn, mensen lijken in de verste verte niet op de natuurlijke prooien van spinnen. b. vanuit de spin bekeken zijn wij gewoon een soort boom met takken, en geen enkele spin haalt het in zijn kop om zomaar aan takken te gaan knagen. Dus kun je rustig tegen jezelf zeggen: "ik ben een boom" terwijl je een spin over je heen laat lopen, en die spin is het met je eens. :D