Ons duitse avontuur: op weg naar de Equitana, of toch niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:59

ANWB, hebben we u ooit laten staan?? Jazeker! :j

Mijn vader, stiefmoeder en ik gingen mijn broer ophalen in Luxemburg van de boot, voor ons 3 uur rijden, dus te doen. Maar we kregen in Luxemburg pech met de auto en wij belden de ANWB waar we lid van zijn en ook in het buitenland. Kregen we een asociaal iemand aan de lijn en luisterde totaal niet naar ons verhaal. Hij dacht dat we op vakantie gingen daarheen en dat de volgende dag wel iemand kwam, maar mijn stiefmoeder zit vast aan haar medicijnen, dus we moesten wel diezelfde dag naar huis want het was al avond.
Die man vond het raar dat we met vakantie geen medicijnen meenemen.. Wij nogmaals uitgelegd dat we alleen mijn broer kwamen ophalen in Luxemburg en dat we pech kregen. Al met al kwam er een Luxemburgse hulpdienst en bood ons aan om ons naar huis te brengen, wij weer de ANWB gebeld. Dat mocht niet en als we dat wel deden, dan moesten we wel 700 euro betalen.
We moesten wel naar huis, dus hebben we de tweede keuze gedaan. We waren de volgende dag om 6 uur thuis in Nederland en mijn stiefmoeder was op tijd bij haar medicijnen. Nog een dikke klacht gemaakt naar de ANWB en we kregen ons geld terug.

Vind de ANWB echt 3x niks!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 13:59

Ze kunnen niet controleren wie de bestuurder is, dus als we hadden gezegd dat zij het was, en we hadden in NL gestaan, hadden ze haar geholpen. Maar goed, dat was niet van toepassing :P
Blijkbaar is alle info niet duidelijk, want ook ik lees de kampioen regelmatig en dat is niet opgevallen. Zoals bij veel mensen die ik erover spreek. Gemis voor de anwb, anders was ik al 4 jaar lid geweest (=4 jaar inkomsten, want dit is de eerste keer dat ik bel :P )
Nogmaals, het is ok dat ze niet gekomen zijn. Immers, wij zijn er niet lid voor. Maar het is niet ok dat wij op z'n bijzondere manier behandeld zijn, terwijl mijn vertrouwen in de anwb enorm was.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Ons duitse avontuur: op weg naar de Equitana, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:17

Had je eigenlijk de ANWB in Nederland of de ANWB in Duitsland (zitten in München) gebeld?
Ik zou toch zeker een klacht indienen, dat je niet geholpen werd omdat je blijkbaar geen lid was oke, zoals je al zegt, maar onbeleefd te woord gestaan worden is niet oke.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 14:19

We hebben de alarmcentrale gebeld in NL geloof ik. Althans, het alarmnummer dat op het pasje staat, neem aan dat die niet wist dat we in DL stonden :P

@Michellkuh, jeetje, wat een vervelend verhaal. En een hoop gedoe zeg! Je broer uiteindelijk nog wel op kunnen halen?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:47

Ik kon allen maar vinden dat je extra moest betalen als je voertuig ouder is dan 12 jaar bij Routemobiel. Ik heb zelf ANWB, want ik rijd wel eens in andere auto's.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:50

Ik voerde mijn kenteken in bij routemobiel (auto is van 1996) en deze werd niet meer geaccepteerd.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:31

Nou jaaa, dat is ook lekkere service dan zeg.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:26

Ik heb een keer met serieuse panne naast drukke weg gestaan, toen ik nog géén lid was. ANWB gebeld, meneer heel droog dat ik dan wel het volle lidmaatschap moest betalen (het was toen al oktober), en ook het wegslepen zelf zou moeten betalen. Eh...ja, ik sta nu in de berm van een drukke 80 klm weg buiten bebouwde kom...doet u me dat lidmaatschap dan maar.
Na zo'n uurtje stopt er een ANWB busje bij mijn alleen nog knipperende auto; of ik al gebeld had? Ja, zit te wachten. Ok, hij was onderweg naar een ander pechgeval op het ANWBterrein vlakbij, meneer wilde me wel meeslepen (stond ik wat veiliger) en zou me dan na dat eerste pechgeval helpen. Prima, kon ik ondertussen lekker warm zitten in de bezoekersruimte en mn ouders bellen. Na mn auto even bekeken te hebben werd ik nog net niet uitgelachen; aandrijvingsas was kompleet weg, moest ik maanden gehoord hebben. Tja, toch echt niks gehoord... Maar auto was niet ter plekke te redden. Meneer wilde me wel naar een goedkope garage slepen, 20 klm verderop. Inmiddels waren mn ouders er, die me naar mn eigen garage zouden slepen, dus hiervoor bedankt. Verder had meneer me flink gematst door me een lidmaatschap te geven als zijnde zo aangevraagd zonder gelijk panne. Scheelde zo'n 200,-

Kort samen gevat; iets positievere ervaring. Daarna lid gebleven, wat me vorig jaar goed uitkwam; mn auto werd naar mn eigen garage gesleept omdat ie niet te reanimeren was naast de weg. Kosten; niets. Lidmaatschapkosten er dus weer uit :+

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 08:15

Broer is opgehaald ja :)
Juut, dat is dan wel weer fijn!