waarom k*nker? Of k.nker?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leentje_

Re: waarom k*nker? Of k.nker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:24

Heb op je post getemd Annemaarel ... vind het nogal ongepast ..
dat wens je echt niemand toe ;)

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:25

Ik snap uberhaupt niet waarom je dit woord in een zin zou gebruiken als het niet gaat over de ziekte zelf...

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:27

Annemaarel schreef:
Oke dat woord floepte ook wel is uit mn mond..
Sorrie daarvoor maar t werd even gewoonte.

Een vriendin heb dat overgenomen, en alles is nu kanker
Kankerschool, kankernek, kankerlijers, kanker dit kanker dat.
Iedereen spreekt haar erop aan, zegt ze nouen.. mag ik toch zeker zelf weten?!

Khoop dat ze zelf naar de KANKER gaat. Sorrie dit mag je natuurlijk niemand wensen,
maar haar wel

Ik snap echt niet dat je dit iemand toe wens! :( hier kan ik echt boos over worden. Zelfs je ergste vijand wens je dit niet toe

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 23:29

Leentje_ schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik probeer me echt in te leven in mensen die het moeilijk vinden om te typen, maar het zit er gewoon niet in denk ik.

weinig empatisch vermogen ?

Ik typ zelf wel gewoon kanker, maar ik begrijp anderzijds aquafan2 ook wel ;)
stoort me ook niet dat mensen k*nker typen .. als zij zich daar beter bij voelen moeten ze dat maar doen .. ga me niet aan iets kleins ergeren dan kan ik me wel aan alles gaan ergeren :)

Ehm.. aparte opmerking... :') Misschien even de openingspost lezen, je kunt het. Succes!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:34

MarcoBorsato schreef:
Ehm.. aparte opmerking... :') Misschien even de openingspost lezen, je kunt het. Succes!

is geen aparte opmerking ik merkte gewoon op dat je weinig inlevingsvermogen hebt

en ik had het hele topic al gelezen voor ik reageerde hoor .. ik lees alleen ergernis van jouw kant ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 23:37

Leentje_ schreef:
MarcoBorsato schreef:

is geen aparte opmerking ik merkte gewoon op dat je weinig inlevingsvermogen hebt

en ik had het hele topic al gelezen voor ik reageerde hoor .. ik lees alleen ergernis van jouw kant ;)

Als je het topic goed had doorgelezen, had je gezien dat ik het heel vervelend vind dat mensen het woord kanker censureren alsof we ons er voor moeten schamen. Dat heeft met het gebrek aan inlevingsvermogen niks te maken, ik vind dat ook nogal wat om zo te concluderen, dat zegt meer over jou dan over mij. Ik stel het gewoon op prijs als dingen bij de naam worden genoemd.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:39

MarcoBorsato schreef:
Als je het topic goed had doorgelezen, had je gezien dat ik het heel vervelend vind dat mensen het woord kanker censureren alsof we ons er voor moeten schamen. Dat heeft met het gebrek aan inlevingsvermogen niks te maken, ik vind dat ook nogal wat om zo te concluderen, dat zegt meer over jou dan over mij. Ik stel het gewoon op prijs als dingen bij de naam worden genoemd.

Nee hoor, jij kan niet begrijpen dat mensen het niet volop willen schrijven omdat het voor hun pijnlijker is dan .. jij kan dus niet begrijpen dat zij het anders beleven dan dat jij het beleeft ;)
dat het je verder stoort maakt me ook helemaal niet uit, probeer gewoon te begrijpen dat het voor sommigen moeilijker is om het voluit te typen ;)

ga hier verder ook niet op in .. kan wel via pb dan ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:39

Ik gebruik het woord gewoon....
Cencuur hou ik niet zo van.... en het scheldwoord al helemaal niet... :n
Maar ik kan héél goed begrijpen dat mensen het een rottig woord vinden en het liever afkorten naar K.
Zeker als het zelf erg persoonlijk is en pijnlijk is...

Kanker is een woord van 6 letters groot.... voor de 1 een scheldwoord.... voor de ander de dood...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 23:41

Nee ik heb geen behoefte aan je pb's. Ik heb mijn punt duidelijk gemaakt ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:45

MarcoBorsato schreef:

Kan jij begrijpen dat het woord kanker, zo hardop, heel rottig kan overkomen voor iemand die deze ziekte heeft gehad, of van zeer dichtbij heeft meegemaakt, of op de uitslag aan het wachten is?

Als iemand jou zou vragen dit woord niet te gebruiken, zou je dit dan respecteren?

just a question.
Ik vind het dubbel, ik heb zoiets : Spreek het gewoon uit.
Maar bijvoorbeeld mijn 7 jarige buurmeisje, wil het woord niet meer horen.... dat woord heeft haar kapot gemaakt... Zij heeft het woord overwonnen en gesloopt... ze wil het niet meer horen....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 23:49

Jolliegirl schreef:
MarcoBorsato schreef:

Kan jij begrijpen dat het woord kanker, zo hardop, heel rottig kan overkomen voor iemand die deze ziekte heeft gehad, of van zeer dichtbij heeft meegemaakt, of op de uitslag aan het wachten is?

Als iemand jou zou vragen dit woord niet te gebruiken, zou je dit dan respecteren?

just a question.
Maar bijvoorbeeld mijn 7 jarige buurmeisje, wil het woord niet meer horen.... dat woord heeft haar kapot gemaakt... Zij heeft het woord overwonnen en gesloopt... ze wil het niet meer horen....

As we speak gaat mijn vader morgen naar het VU om te horen wat de veroordeling is. Dus ja, ik denk dat ik me best wel kan inleven. However, ik heb er dus moeite mee dat mensen het niet hardop durven uit te spreken. Mijn vader heeft kanker, geen K, geen k*nker, geen k.nker.

Natuurlijk word ik nu extra naar als mensen zeggen dat iets kankervet is, maar als kanker wordt gebruikt als in, de ziekte, vind ik het fijner als het gewoon heel wordt uitgesproken.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:57

Jolliegirl schreef:

Zoiets is toch totaal niet realistisch? Als je instort elke keer dat het woord word gebruikt of gezegd, dan heb je volgens mij een erg zwaar leven voor de boeg.

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:58

@lieveli sorry dat het zeg maar mensen kunnen wel k uitspreken ma k*nker of K.nker niet alleen schrijven

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 23:59

Ulrika schreef:
@lieveli sorry dat het zeg maar mensen kunnen wel k uitspreken ma k*nker of K.nker niet alleen schrijven

Ik heb toch niet alleen over uitspreken? Ook over dingen op bokt, fb berichten, mails. Ik dacht dat dat wel duidelijk was...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 00:01

Ik begrijp je punt. Het was niet aanvallend bedoeld. Ik kan me in beide kanten wel vinden.

En ja, kankervet of kankerzooi... dan deel ik graag een klap uit...

BraveSpots
Hou even rekening met de leeftijd ... ;)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 00:03

Ik weet wel de leeftijd, maar er zijn er wel meer die zo denken, niet allemaal kinderen, alleen in dit topic al.
Maargoed, zal wel iets persoonlijks zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 00:04

Ik vind het ook met een * sneller overkomen als een scheldwoord, omdat dit * veel gebruikt wordt om scheldwoorden te maskeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 00:46

kanker word ook wel gezien als een erger iets dan bijv een hartaanval..
Je kan wel zeggen"man ik schrok zo, kreeg bijna een hartaanval!!" maar alles wat met het woord kanker te maken heeft, moet je vermijden...
Of het woord paasei, kan wel weer... das ook een nare ziekte hoor.
Ik snap het hele gedoe niet zo, waarom je het woord kanker niet zou mogen schrijven of zeggen.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:37

Als je de wordt Kanker wilt gebruiken gebruikt hem dan volledig en ga dan geen k.nker of k*nker erinzetten desnoods maar dan een spatie ertussen maar ik denk alleen dat die huidige persoon door bokt zal aangevallen worden en daar ben ik het hun helemaal mee eens.

Een lichtere subtiele scheldwoord is beter je kan ook %$^$%*$% gebruiken dat je heel erg boos bent maar geen scheldwoord gebruikt.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:35

Als er net als bij .. k.t poedersuiker censuur komt zou ik dan bij het woord:Kanker echt verscrhiikkelijk vinden!
Kanker is een verschrikkelijke ziekte waar vele mensen aan sterven en dat hoort niet eens als ''scheldwoord'' gebruikt te worden! Het is toch te gek voor woorden!

Ik kan er zeer moeilijk tegen als mensen hiermee schelden. vOORal die kleine snot apen van 11 ,12 jaar oud.
Hebben geen idee wat het inhoud..

Op school (ik zit in de 2de ) vroeg ik aan zo'n jongen 'weet je wel wat het inhoud die ziekte waar jij nu mee scheld omdat je een slecht cijfer hebt? ''

Antwoord: Ja ,maar boeit toch niet.. ik heb het toch niet dus boeiend

:? Is toch ongelovelijk ?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:44

Jolliegirl schreef:

just a question.

Ik begrijp jou wel, maar ik begrijp inderdaad ook niet waarom je kanker niet zou mogen zeggen. En ja, ik heb ook mensen verloren aan kanker, en ja ik ben er dagelijks mee in aanraking.

Je kan het woord wegstoppen, maar daar los je niks mee op. Je gebruikt het woord niet, maar de ziekte en het verdriet is er nog. Het is niet het woord wat je kapot maakt, maar de ziekte. Kanker dus. En kanker wordt niet minder erg door het woord niet te gebruiken.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:49

Ik schrijf het gewoon en spreek het gewoon uit, vind het jammer dat kanker zo gewoon is geworden. ;)
Gelukkig scheldt in mijn omgeving niemand met kanker, maar op mijn stage (kids op de basisschool!!!! :oo ) helaas wel. Zelfs door de leraren wordt het getolereerd, door mij dus niet....

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:58

Elin_ schreef:
Als er net als bij .. k.t poedersuiker censuur komt zou ik dan bij het woord:Kanker echt verscrhiikkelijk vinden!
Kanker is een verschrikkelijke ziekte waar vele mensen aan sterven en dat hoort niet eens als ''scheldwoord'' gebruikt te worden! Het is toch te gek voor woorden!

Ik kan er zeer moeilijk tegen als mensen hiermee schelden. vOORal die kleine snot apen van 11 ,12 jaar oud.
Hebben geen idee wat het inhoud..

Op school (ik zit in de 2de ) vroeg ik aan zo'n jongen 'weet je wel wat het inhoud die ziekte waar jij nu mee scheld omdat je een slecht cijfer hebt? ''

Antwoord: Ja ,maar boeit toch niet.. ik heb het toch niet dus boeiend

:? Is toch ongelovelijk ?

god zelfs volwassenen kan het geen zier schelen, maar merk het vooral onder jongeren het komt niet in hun eigen wereld voor dus kan me niks schelen! ik snap niet dat je zo in je eigen wereld kan leven en zo onverschillig kan zijn?? Kanker is een ziekte die iedereen kan treffen jong & oud, op dit moment is het zo dat het 1 op de 3 inwoners van nederland treft.

over het sensuren, ja ik snap dat wel niet iedereen is het zelfde! De een kan er wel goed over praten en de ander voelt zich daar ongemakelijk onder en wie zijn wij om daar over te oordelen? je kan niet in iemands geest kijken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 14:23

Ik vind dat je gewoon met de ziekte moet dealen. En ja, ik faal daar ook meesterlijk in zo nu en dan, we hebben zojuist niet geweldig nieuws gehad, en dan ga ik ook even stuk. Maar dan nog heb ik niks met k*nker ofzo. Het verbergen maakt het niet minder erg.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:33

@Annemaarel: Nou nou nou, wat een taalgebruik zeg :? Hoe kan je dat in godsnaam iemand toewensen? :n

@TS: Ik snap je punt, goed punt zelfs. Ik vraag me dit ook heel vaak af. Dat puntje of sterretje in het woord maakt het echt niet minder confronterend. Maar misschien dat mensen denken dat ze bij het woord kanker iemand kunnen kwetsen/pijn kunnen doen.