gewoon bellen! het kan meer goed dan kwaad.
ik spreek uit ervaring

voor info mag je PB'en
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
aquafan2 schreef:Ts: Bellen! Ik spreek uit eigen ervaring!
Mijn buurvrouw heeft een baby en een kind van 5/6. Elke dag hoorde iik geschreeuw en gebonk. Op 1 dag bleef het geschreeuw en gehuil aanhouden tot ik een enorme bonk hoorde en de kinderen niet meer hoorde.. Andere buren hebben de politie gebeld en het oudste kind bewusteloos aangetroffen.
Citaat:annebe, serieus, dit meen je niet? Was dat de reden en waar is die melding dan voor gemaakt? Mag je dan niet naar PS met een baby?
annebe schreef:Citaat:annebe, serieus, dit meen je niet? Was dat de reden en waar is die melding dan voor gemaakt? Mag je dan niet naar PS met een baby?
Helaas is dit dus serieus.
Heb gelukkig goed contact gehad met de vertrouwens arts die deze melding behandelt heeft.
Zij heeft zelfs de melder nog gebeld en gevraagd of zij (het is dus een vrouw geweest) mij wil bellen omdat wij als gezin goed zijn aangeslagen door deze actie.
benangelique schreef:daar ben ik het niet mee eens brainless en justdiesel.... ik heb vanuit mijn werk nu vele amk-meldingen gedaan en heb slechts 2x een boze ouder in mijn kantoor gehad.
wanneer een melding correct gedaan wordt met een objectieve weergave van feiten is er geen probleem.
annebe schreef:Helaas hebben wij een halfjaartje geleden ook in een situatie gezeten waarbij we een brief kregen van de AMK. In dit geval ging het om een persoon die blijkbaar dichtbij ons staat (familielid, vriend?) die zich zorgen maakte over dat wij met een 4mnd oude baby naar ponypark slagharen gingen.(Voor de oudste kinderen van 12 en 9 jaar welteverstaan!) Baby lag veilig bij mams in de draagzak en voor de zekerheid hadden wij een kinderwagen mee.
Maar goed.. AMK heeft er niks mee gedaan, persoon heeft onbekend melding gemaakt (wel bekent bij AMK) en mijn gevoelens liggen nog steeds zwaar in de kreukels en vertrouw vrijwel niemand meer.
Deze persoon had beter een gesprek met mij aan kunnen gaan dan een melding maken bij het AMK, want dit komt voor een ouder zo ontzettend hard aan.
Tenzij er echt een situatie aan de hand is, waarbij melding nodig is.
Dus mijn advies, ga gewoon eens langs bij je buren en praat erover!!!
Citaat:Dus jullie hebben niet te horen gekregen wie de melding heeft gemaakt?
Benangelique zegt dat de melding niet anoniem gedaan kan worden en dat ze jou de naam bekend moeten maken.
Zou je geen navraag hierover kunnen doen?
Dat scheelt misschien in het wantrouwen naar mensen toe.
Dan weet je wie je hebben moet.............
annebe schreef:Citaat:Dus jullie hebben niet te horen gekregen wie de melding heeft gemaakt?
Benangelique zegt dat de melding niet anoniem gedaan kan worden en dat ze jou de naam bekend moeten maken.
Zou je geen navraag hierover kunnen doen?
Dat scheelt misschien in het wantrouwen naar mensen toe.
Dan weet je wie je hebben moet.............
Meldig is anoniem gemaakt, dat wil zeggen dat deze persoon niet bekent gemaakt wil worden bij het "slachtoffer"
AMK heeft wel de naam van de melder, maar zij mogen deze niet doorgeven.
suvan schreef:anebe bij mij is eens het AMK gebeld omdat mijn kinderen wel eens zuurkool aten, ik vind zuurkool-stamppot nou eenmaal lekker en dat kon volgens de aanklager echt niet door de beugel, kinderen die zuurkool eten!
Dus ik geloof jouw verhaal direct, je hebt van die gekken....