Kinderbescherming bellen?...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winxz_Bas

Re: Kinderbescherming bellen?...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:36

He TS.
gewoon bellen! het kan meer goed dan kwaad.
ik spreek uit ervaring ;)
voor info mag je PB'en

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:09

Bij twijfel; bellen!
Niet voor niks zijn zij er om het uit te zoeken.
Beter 1x voor niks gebeld dan voor iets terechts nooit gebeld.

aquafan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:12

Ts: Bellen! Ik spreek uit eigen ervaring!

Mijn buurvrouw heeft een baby en een kind van 5/6. Elke dag hoorde iik geschreeuw en gebonk. Op 1 dag bleef het geschreeuw en gehuil aanhouden tot ik een enorme bonk hoorde en de kinderen niet meer hoorde.. Andere buren hebben de politie gebeld en het oudste kind bewusteloos aangetroffen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:26

aquafan2 schreef:
Ts: Bellen! Ik spreek uit eigen ervaring!

Mijn buurvrouw heeft een baby en een kind van 5/6. Elke dag hoorde iik geschreeuw en gebonk. Op 1 dag bleef het geschreeuw en gehuil aanhouden tot ik een enorme bonk hoorde en de kinderen niet meer hoorde.. Andere buren hebben de politie gebeld en het oudste kind bewusteloos aangetroffen.

Makkelijk gezegd - dus de moeder heeft dat gedaan volgens jou?
Een vriendin van mij heeft een kind dat een enorme drammer is. Soms is ze dat weleens zat en stuurt ze het naar bed/naar de eigen kamer. Dat kind blijft dan in bed schreeuwen en jammeren, kan helemaal over de rooie gaan, is ook 6 jaar trouwens. En laatst is ze al brullend en krijsend dus een keer van haar bed af gevallen, koppie op de grond. Ze was niet bewusteloos, maar had wel een flinke bult op de kop. Al was ze net iets anders terechtgekomen, was ze misschien ook wel even buiten westen geweest. En toch was ze niet mishandeld....

@TS; ik denk dat het wijs is inderdaad om nog even af te wachten. Zoals gezegd: in elk huis wordt weleens geschreeuwd en gestampt en zeker 11-jarigen hebben daar een handje van. Kan me voorstellen dat je ervan geschrokken bent, maar van een keer, zeker als iemand een tweeling van 11 heeft.... lijkt me nog wat voorbarig. Dan mag je toch echt wel wat meer signalen hebben.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:29

Waarom ga je niet eerst zelf eens met de buren praten? Gewoon op ze afstappen en vertellen dat de kinderen vaak huilen en dat je je zorgen maakt. Dan zie je gelijk hoe ze reageren. Vaak is iets niet wat het lijkt. Ik heb buren met 2 ADHD-kinderen die constant lopen te schreeuwen en hun ouders vaak tot wanhoop drijven. Een heel andere reden dus waarom die kinderen regelmatig lopen te schreeuwen.

aquafan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:31

Blue-eyes. Niks kort door de bocht want de moeder had het kind idd bewusteloos geslagen en ernstig letsel bij de baby toegebracht.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:35

Okee, dan moet je dat erbij zeggen. Ik wilde maar even duidelijk maken dat dat dus niet altijd zo is bij dit resultaat.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:45

Ik vind dit heel moeilijk hoor...
Om zo maar even te bellen vind ik ook weer zo wat maar aan de andere kant.
Dat je niet anoniem kunt bellen vind ik juist goed! Als je iets te melden hebt moet je ook zo 'groot en stoer' zijn om dat met naam te doen. Heb er een hekel aan dat het anoniem is, voor beide kanten overigens. :j

Moet wel zeggen dat als er een keer geschreeuw is of kabaal het niet altijd direct dreigend is. Ik heb een gezin naast me gehad die heel erg aanwezig waren maar het was hun 'cultuur'.

Mijn oudste is ook wel eens boos en gaat dan gillen en die laat ik dan ook gillen hoor. :j

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:53

Helaas hebben wij een halfjaartje geleden ook in een situatie gezeten waarbij we een brief kregen van de AMK. In dit geval ging het om een persoon die blijkbaar dichtbij ons staat (familielid, vriend?) die zich zorgen maakte over dat wij met een 4mnd oude baby naar ponypark slagharen gingen.(Voor de oudste kinderen van 12 en 9 jaar welteverstaan!) Baby lag veilig bij mams in de draagzak en voor de zekerheid hadden wij een kinderwagen mee.
Maar goed.. AMK heeft er niks mee gedaan, persoon heeft onbekend melding gemaakt (wel bekent bij AMK) en mijn gevoelens liggen nog steeds zwaar in de kreukels en vertrouw vrijwel niemand meer.
Deze persoon had beter een gesprek met mij aan kunnen gaan dan een melding maken bij het AMK, want dit komt voor een ouder zo ontzettend hard aan.

Tenzij er echt een situatie aan de hand is, waarbij melding nodig is.
Dus mijn advies, ga gewoon eens langs bij je buren en praat erover!!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:57

annebe, serieus, dit meen je niet? Was dat de reden en waar is die melding dan voor gemaakt? Mag je dan niet naar PS met een baby?

Hier gaan mijn nekharen dus van overeind staan! :j

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:03

Nou je hebt dan ook geluk dat je niet naast ons woonde, vroeger hadden ik en mijn broer erg veel last van woede aanvallen en als ik iets niet kreeg van mn vader escaleerde dat wel eens wat uitliep tot gillen schreeuwen janken tot tegen de muren aanslaan, of ik en mn broer tegen mekaar was ook een drama hoor.
dat puur uit kwaadheid want mn vader heeft me nog nooit negatief met 1 vinger aangeraakt.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:14

Ik zou het eerst proberen aan te kaarten bij de ouders, sommige kinderen kunnen enorm veel herrie maken en met van alles smijten. Ik ken kinderen die deuren in hebben getrapt, die alles wat kapot kan kapot maken, een heel bed ontwrichten en dan heb ik het niet eens over het geschreeuw..
Er kunnen dingen heel verkeerd geïnterpreteerd worden, maar het kan natuurlijk ook écht wat zijn.
Spreek je die kinderen wel eens vaker? misschien dat zij iets los kunnen laten (en gelijk ff op blauwe plekken letten)
Zo heb ik een ex-collega, die stuurde zijn kind wel eens naar de gang voor straf, tot op gegeven moment dat kind door de brievenbus "Help, Help me!" ging roepen. Krijg je ook vreemde gezichten :=

@Annebe, wat is dat voor mishandeling dan als je een baby mee neemt naar een vakantiepark? Daar kan je toch ook gewoon luiers verschonen, voeding geven etc. Of mis ik een deel?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:22

Citaat:
annebe, serieus, dit meen je niet? Was dat de reden en waar is die melding dan voor gemaakt? Mag je dan niet naar PS met een baby?

Helaas is dit dus serieus.
Heb gelukkig goed contact gehad met de vertrouwens arts die deze melding behandelt heeft.
Zij heeft zelfs de melder nog gebeld en gevraagd of zij (het is dus een vrouw geweest) mij wil bellen omdat wij als gezin goed zijn aangeslagen door deze actie.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:05

annebe schreef:
Citaat:

Helaas is dit dus serieus.
Heb gelukkig goed contact gehad met de vertrouwens arts die deze melding behandelt heeft.
Zij heeft zelfs de melder nog gebeld en gevraagd of zij (het is dus een vrouw geweest) mij wil bellen omdat wij als gezin goed zijn aangeslagen door deze actie.

Ik kan me dat helemaal voorstellen! Ik zie ook niet in wat er erg aan is om met je baby naar PS te gaan. Wel fijn dat je goed contact hebt gehad met de vertrouwensarts! :j

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 00:01

Aankaarten bij de ouders durf ik eigenlijk niet, het zijn niet de vriendelijkste mensen.
Wilde bij de kinderen vissen maar ben ze nog niet tegen het lijf gelopen.
Ook nix gehoord in de tussen tijd, dus ik wacht nog steeds even af.
Bedankt voor alle reacties en PB's!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 00:12

benangelique schreef:
daar ben ik het niet mee eens brainless en justdiesel.... ik heb vanuit mijn werk nu vele amk-meldingen gedaan en heb slechts 2x een boze ouder in mijn kantoor gehad.
wanneer een melding correct gedaan wordt met een objectieve weergave van feiten is er geen probleem.

Omdat ouders doodsbang zijn dat jij hun kind uit huis laat halen...
Tuurlijk uiten ze dat niet.
Maar in een andere tak van hulpverlening komen die angsten wel naar boven.
Met een AMKmelding doe je iemand echt wat aan. Zeker als het niet echt ergens op gebaseerd is. Ieder gezin heeft moeilijkere periodes waarbij kinderen meer huilen, schreeuwen en boos zijn. :)

xxliesjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 00:15

annebe schreef:
Helaas hebben wij een halfjaartje geleden ook in een situatie gezeten waarbij we een brief kregen van de AMK. In dit geval ging het om een persoon die blijkbaar dichtbij ons staat (familielid, vriend?) die zich zorgen maakte over dat wij met een 4mnd oude baby naar ponypark slagharen gingen.(Voor de oudste kinderen van 12 en 9 jaar welteverstaan!) Baby lag veilig bij mams in de draagzak en voor de zekerheid hadden wij een kinderwagen mee.
Maar goed.. AMK heeft er niks mee gedaan, persoon heeft onbekend melding gemaakt (wel bekent bij AMK) en mijn gevoelens liggen nog steeds zwaar in de kreukels en vertrouw vrijwel niemand meer.
Deze persoon had beter een gesprek met mij aan kunnen gaan dan een melding maken bij het AMK, want dit komt voor een ouder zo ontzettend hard aan.

Tenzij er echt een situatie aan de hand is, waarbij melding nodig is.
Dus mijn advies, ga gewoon eens langs bij je buren en praat erover!!!

Dus jullie hebben niet te horen gekregen wie de melding heeft gemaakt?
Benangelique zegt dat de melding niet anoniem gedaan kan worden en dat ze jou de naam bekend moeten maken.
Zou je geen navraag hierover kunnen doen?
Dat scheelt misschien in het wantrouwen naar mensen toe.
Dan weet je wie je hebben moet.............

xxliesjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 00:21

Ken trouwens ook iemand die met het AMK te maken heeft gehad.
Haar exman is met zijn auto op haar auto ingereden terwijl haar twee kinderen bij haar in de auto zaten.
Omdat er een misdrijf was gepleegd waar kinderen bij betrokken waren werd ook het AMK ingeschakeld.
Zowel vader als moeder zijn helemaal doorgelicht maar ook bij andere mensen is navraag gedaan zoals de huisarts,school,fysio enz.
Nu werd moeder met een positief resultaat beoordeeld maar voorlopig was wel iedereen ervan op de hoogte.
De moeder kon uiteraard niks doen aan de daden van de vader maar voelde zich door het hele onderzoek wel erg in twijfel getrokken als moeder zijnde.
Daarnaast word zij nog steeds in de gaten gehouden op school.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 00:23

Melding kan als burger wel anoniem, als professional liever niet..
Als je echt serieuze twijfels hebt, zou ik het AMK bellen voor advies en evt. melding. Bedenk dat het merendeel van de vermoedens uiteindelijk bevestigd worden.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:37

Citaat:
Benangelique zegt dat de melding niet anoniem gedaan kan worden en dat ze jou de naam bekend moeten maken.

Meldig is anoniem gemaakt, dat wil zeggen dat deze persoon niet bekent gemaakt wil worden bij het "slachtoffer"
AMK heeft wel de naam van de melder, maar zij mogen deze niet doorgeven.

xxliesjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:26

annebe schreef:
Citaat:

Meldig is anoniem gemaakt, dat wil zeggen dat deze persoon niet bekent gemaakt wil worden bij het "slachtoffer"
AMK heeft wel de naam van de melder, maar zij mogen deze niet doorgeven.

Ja en dat vind ik dus te schandalig voor woorden.
Iedereen mag iemand aangeven,ook vals, maar ze komen er wel mee weg en jij zit met de gebakken peren en het wantrouwen naar iedereen toe.
Ook al blijkt achteraf dat de aanklacht ongegrond was.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 09:24

Iedere moeder en vader doen op hun manier hun best om hun kinderen zo veilig en geborgen mogelijk op te laten groeien. Maar soms slaan bij gezinnen de wanhoop of onkunde toe.
En in sommige gevallen is het wel goed dat er een melding gemaakt word.
Maar wees dan alsjeblieft zeker van je zaak en gebruik je verstand. Of ga met deze desbetreffende mensen eens praten (als dit mogelijk is)

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 12:45

anebe bij mij is eens het AMK gebeld omdat mijn kinderen wel eens zuurkool aten, ik vind zuurkool-stamppot nou eenmaal lekker en dat kon volgens de aanklager echt niet door de beugel, kinderen die zuurkool eten!

Dus ik geloof jouw verhaal direct, je hebt van die gekken.... :j

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 13:42

Ik denk dat het AMK vaak of te vroeg of te laat wordt ingeschakeld. Het lijkt me me heel erg als ouders als je best doet om je kinderen goed op te voeden. En dat iemand het daar niet mee eens is omdat je een paar keren flink op je kind moppert. Mag dat ook al niet meer?? Ik vermoed dat de TS geen kinderen heeft en ik vind het heel goed dat je in dit topic advies wint.

Ik zou je aanraden om het even aan te kijken en extra in de gaten te houden. Kinderen vooral kleintjes die niet kunnen praten huilen veel en snel. Het scheelt ook al je kan horen wat ze zegt, er is een verschil tussen potverdrie kijk wat je gedaan hebt, en stom rot kind je hebt dat kapot gemaakt.
Mijn zoon heeft een kort lontje en als hij boos wordt gooit hij met deuren en met spullen. ( hij is een heel lieve jongen, maar moeilijk als hij boos wordt). Het is nu gelukkig wat minder( 8 jaar) maar toen hij jonger was en minder goed in staat was zich uit te drukken in woorden dan vlogen de spullen een stuk sneller. Ik zou het vreselijk vinden als hij met spullen gooit en ik wordt verdacht van mishandeling.
Heb je dit vaker gehoort geschreeuw en gebonk? Zien de kinderen er goed verzorgd uit? Wat voor indruk maken ze ? Blauwe plekken?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:27

suvan schreef:
anebe bij mij is eens het AMK gebeld omdat mijn kinderen wel eens zuurkool aten, ik vind zuurkool-stamppot nou eenmaal lekker en dat kon volgens de aanklager echt niet door de beugel, kinderen die zuurkool eten!

Dus ik geloof jouw verhaal direct, je hebt van die gekken.... :j

Oeioei, dan kunnen ze over mij ook wel een meldinkje doen... :=